10 سوال که یک معامله‌گر باید به آن پاسخ دهد | 6 توصيه براي موفقيت در معاملات

 دكتر فان تارپ متخصص و روانشناس برجسته معاملات بازار سهام در ادامه سلسله مطالب مرتبط با روانشناسي بازار سهام  مي‌نويسد: مدتي پيش به يك مصاحبه راديويي با بيل وايزنانت گوش مي‌دادم. بيل داراي مدرك دكتراي روانشناسي باليني بود و در آن زمان در حدود 20 سال فعاليت مرتبط درماني انجام داده بود. آن زمان كه به مصاحبه‌اش گوش مي‌كردم، او ديگر يك معامله‌گر و مربي معاملات شده بود.

 هر كسي نمي‌تواند معامله‌گر موفقي باشد و زندگي خود را از طريق معامله در بازار بگرداند. بيل بر اساس پژوهش‌هاي صورت گرفته سه عامل را در موفقيت در معاملات مشخص كرده بود. اما پيش از آنكه به اين سه عامل بپردازم، اجازه دهيد با يكديگر به سوالات يك امتحان كوچك پاسخ دهيم.6 توصيه براي موفقيت در معاملات
1.آيا زياد نگران مي‌شويد؟
2.آيا در شرايط دشوار آرام مي‌مانيد؟
3.آيا به طور كلي زياد به ديگران اعتماد مي‌كنيد؟
4.شما به طور معمول با حداكثر سرعت مجاز رانندگي مي‌كنيد يا كمتر از آن؟
5.آيا يك كمال گرا هستيد؟
6.آيا پيش از آنكه پروژه جديدي را آغاز كنيد، بايد پروژه قبلي را به پايان رسانيده باشيد؟
7.آيا دوست داريد پروژه‌ها را تمام كنيد؟
8.آيا ميزان هوش شما از متوسط بالاتر است؟
9.آيا رياضي شما خوب است و به طور كلي در حل مساله قوي هستيد؟
10.آيا هنگامي كه رانندگي مي‌كنيد و چراغ سبز مي‌شود گاز مي‌دهيد تا از ماشين كناري خود تندتر برويد؟

براي هر پاسخ «بله» به خود يك امتياز بدهيد. البته به جز سوال‌هاي 1 و 10 كه پاسخ آنها بايد «خير» باشد. هر چه كه نمره شما بيشتر باشد، احتمال اين كه معامله‌گر موفقي شويد بيشتر خواهد بود.

عناوین مطلب:

ويژگي‌هاي زير از خصوصياتي است كه معامله‌گران موفق از آنها برخوردار هستند:

1. ثبات وضعيت عاطفي/ احساسي
ثبات عاطفي به معناي كنترل خود تحت شرايط فشار است. معامله‌گر موفق بايد تحت شرايط دشوار بتواند آرامش خود را حفظ نمايد. معامله‌گراني كه نمره بالايي از ثبات احساسي كسب مي‌كنند، سطح نگراني پاييني دارند، آرام مي‌مانند، راحت هستند و سطح شك و ترديد آنها نيز پايين است. آنها معمولا به افراد و شرايط اعتماد مي‌كنند، مسووليت معاملات خود را به عهده مي‌گيرند و زيان‌ها را به گردن گردانندگان بازار نمي‌اندازند. البته معامله‌گران موفق براي انجام تمام كارهاي خود دلايل خوب و كافي دارند.

2. نظم و انظباط
معامله‌گران موفق كساني هستند كه مي‌توانند از قوانين پيروي كنند. آنها افرادي هستند كه هنگام رانندگي حد سرعت مجاز را رعايت مي‌كنند. آنها كمال گرا هستند و به كار خود افتخار مي‌كنند. همچنين دوست دارند كاري را از ابتدا تا پايان انجام دهند و از انجام و تكميل آنها لذت مي‌برند. خلباناني كه عادت دارند چك ليست‌ها را مرتبا ببينند، مي‌توانند معامله‌گران موفقي شوند. شخصي كه به سادگي با محرك‌هاي عاطفي بيروني برانگيخته مي‌شود، از نظم كافي برخوردار نيست، هرگز نمي‌تواند معامله‌گر موفقي شود.

3. هوش
بيل مي‌گويد معامله‌گران موفق به طور معمول باهوش هستند. نيازي نيست كه آي كيوي انيشتين را داشته باشند، اما از حد متوسط باهوش تر هستند. توانايي آنها در حل مساله قوي است و با اعداد و ارقام خوب كار مي‌كنند. آنها مي‌فهمند و مي‌دانند كه معامله با احتمالات همراه است و هر معامله لزوما همان طور كه پيش بيني مي‌شود پيش نخواهد رفت.

شش توصيه براي موفقيت در معاملات

1. تمام زيان‌هاي احتمالي را پيش از وارد شدن به صحنه نبرد بپذيريد. اين موضوع اعتماد به نفس لازم را براي شجاعانه معامله كردن به شما خواهد داد. كسي كه مي‌داند شكست جزئي از هر نبرد است، تمام نيروي خود را فارغ از نتيجه آن به كار خواهد بست.

2. خود را از نظر ذهن و جسم و روح متمركز و يكسان كنيد. انجام تمرينات تنفس عميق مي‌تواند اعصاب شما را آرام نمايد و اجازه ندهد ترس و هيجان بر شما فائق آيند.

3. به مهارت‌ها و درك دروني (حسي) خود اعتماد نماييد. متخصصان مي‌گويند، در معاملات نه تنها بايد به ابزارهايي كه در اختيار داريد اعتماد كنيد، بلكه بايد به حس دروني خود تكيه كنيد. به هر حال تغييرات لازم را در سيستم خود ايجاد كنيد تا مطمئن شويد، سيستم و ابزاري كه از آن استفاده مي‌كنيد، كارايي لازم را دارند. اگر يك صداي دروني در وجود شما نيست، بايد آن قدر به معاملات مجازي بپردازيد تا از آن صداي دروني حسي برخوردار شويد.

4. موفقيت را به روشني و وضوح تصور كنيد. اين موضوعي است كه در بسياري از متون روانشناسي توصيه اي اكيد به شمار مي‌رود. به بيان ديگر، مي‌توانيد مثبت بينديشيد. نتايج مثبت را براي خود تصور كنيد و از اين راه است كه آنها را محقق خواهيد ساخت. بله، ممكن است سه سال طول بكشد تا به اين مرحله برسيد، اما اميد و تلاش خود را از دست ندهيد.

5. براي غلبه بر ترس فقط در زمان حال زندگي كنيد. متخصصان مي‌گويند ترس منجر به تحليل افراطي مي‌شود. تجديد افكار و تصميم‌ها سيستم موجود را نابود مي‌كند. بر روي معاملات همان طور كه پيش مي‌روند تمركز كنيد، نه اين كه به نتايجي كه ممكن است اتفاق بيفتد. هرگز نمي‌توانيد آنچه كه اتفاق مي‌افتد را كنترل كنيد، اما مي‌توانيد تلاش كنيد آنچه اتفاق مي‌افتد را به خوبي مديريت كنيد.

6. هنگامي كه كاري را آغاز كرده اي، هرگز آن را متوقف نكن. معامله‌گران موفق تمام كارها و پروژه‌هاي خود را تمام مي‌كنند. اگر فكر مي‌كنيد اعتماد به نفس لازم براي انجام يك معامله را داريد، پس تا آخر بازي با آن بمانيد. براي معامله خود برنامه‌ريزي نماييد و بر اساس آن معامله نماييد. اگر در همان ابتدا، ترديد داريد، اصلا معامله نكنيد. بدانيد كه اين معامله موفقيتي بزرگ برايتان خواهد بود و سپس پيش برويد.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx