آیا می‌توان بورس را به عنوان شغل اول انتخاب کرد؟

بورس به عنوان شغل اول

بسیاری از افراد که به تازگی وارد بازارهای مالی شده‌اند، اکثرا این سوال را می‌پرسند که آیا می‌توان بورس را به عنوان شغل اصلی انتخاب کرد؟

دلایل متعددی وجود دارد که منجر به جذب افراد به سمت بازارهای مالی از جمله بازار فارکس، بورس، کریپتو و … می‌شود؛ اما مسئله مهم این است که چگونه می‌توانیم درآمد اصلی خود را از این بازارها به دست آوریم.

اگر شما هم این سوال را در ذهنتان دارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا درباره جزئیات فعالیت در بورس به عنوان شغل اول بیشتر بدانید.

عناوین مطلب:

با شروع سرمایه گذاری در بورس تنها یک کلیک فاصله دارید!

نکات کلیدی

  • افراد زیادی تمایل دارند که بورس را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنند. انتخاب بورس به عنوان شغل اول، مزایا و معایب خودش را دارد که می‌توانید با آگاهی از آن‌ها، تصمیم نهایی درست‌تری گرفت.
  • از دلایلی که افراد را به سمت فعالیت در بورس به عنوان شغل اول هدایت می‌کند می‌توان به وجود ساعت کاری منعطف، شروع کار با سرمایه اندک، کسب سودهای چشمگیر در روندهای صعودی و … اشاره کرد.
  • برای انتخاب بورس به عنوان شغل اصلی، باید مهارت‌های لازم در این زمینه را به دست آورید. نحوه مدیریت سرمایه و ریسک، روان‌شناسی در معاملات و آموختن تحلیل تکنیکال و بنیادی، از این مهارت‌ها هستند.

دلایل فعالیت در بازارهای مالی چیست؟

پیش از هر چیزی لازم است بدانیم که چرا امروزه تعداد زیادی از افراد به سمت فعالیت در بازارهای مالی مانند بازار بورس و … می‌روند؟

بدون شک عوامل زیادی طی سال‌های اخیر منجر شده تا افراد به سمت فعالیت در بورس به عنوان شغل اول جذب شده و از آن کسب درآمد کنند.

بیشتر بخوانید: بورس چیست؟ هر آنچه که نیاز دارید بدانید!

در ادامه برخی از این عوامل را شرح می‌دهیم:

پیچیدگی‌ در راه‌اندازی یک کسب‌وکار

از دلایل مهمی که منجر به هدایت افراد به سمت فعالیت در بورس به عنوان شغل اول می‌شود، پیچیدگی‌هایی است که در راه‌اندازی کسب و کارهای جدید وجود دارد.

بدیهی است که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، بالا بودن نرخ دلار و تورم موجود در جامعه، راه‌اندازی یک کسب و کار جدید سرمایه چشمگیری لازم دارد.

علاوه بر این؛ هر شغلی از همان ابتدا به درآمد عالی نمی‌رسد و قطعا ریسک‌های فراوانی به همراه خواهد داشت.

بعضی افراد معتقدند که با سرمایه‌گذاری درست و اصولی در بازار بورس، می‌توانند سود مناسبی به‌دست آورند و بعد از مدتی کسب و کار مورد علاقه خود را راه‌اندازی کنند.

ساعت کاری منعطف

افرادی که بورس را به عنوان شغلی اصلی خود انتخاب می‌کنند، امکان این را دارند که ساعات کاری خود را انتخاب کنند که همین امر منجر به کاهش استرس و روزمرگی آن‌ها می‌شود.

به عنوان مثال؛ تحلیلگری را در نظر بگیرید که 5 ساعت در روز کار می‌کند.

این شخص نسبت به کارمندی که باید در یک ساعت مشخص از روز کار خود را انجام دهد، آزادی عمل بیشتری دارد و می‌تواند 8 ساعت کار خود را در طول روز تقسیم کند.

بورس به عنوان شغل اول
یکی از ویژگی‌های مهم در جذب افراد به سمت فعالیت در بازارهای مالی، انعطاف در ساعت کاری است.

کسب سودهای چشمگیر در بورس

از دیگر عواملی که فعالیت در بورس از جمله انتخاب‌های اصلی افراد برای کسب درآمد به شمار می‌رود، بازدهی و سودهای چشمگیر در بازار بورس است.

به راحتی با بررسی بازدهی بازارهای مالی مختلف طی سال‌های اخیر، درمی‌یابیم افرادی که فعالیت در بورس به عنوان شغل اول را انتخاب کرده‌اند، وضعیت مالی بهتری داشته و رفاه زندگی خود را بهبود بخشیده‌اند.

به این ترتیب؛ این موضوع به عنوان یکی از عوامل جذابیت برای معامله در این بازار شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: سود در بورس چقدر است؟ آیا بورس ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟

فعالیت با سرمایه محدود

بازار بورس این امکان را برای افراد به وجود آورده که حتی با سرمایه اندک نیز بتوانند در این بازار فعالیت کنند.

به عنوان مثال؛ در حال حاضر حداقل سرمایه‌ مورد نیاز برای خرید سهام یک شرکت فعال در بورس، 500 هزار تومان است.

این مبلغ برای افرادی که سرمایه کمی در اختیار دارند و به دنبال فعالیت در بورس به عنوان شغل اول هستند، فرصت مناسبی است.

شیوع ویروس کرونا

در چند سال اخیر که شیوع ویروس کرونا از جمله مشکلات اصلی هر کشوری بود، بسیاری از افراد به ناچار شغل اصلی خود را از دست دادند و حتی تا کنون موفق به یافتن کار جدید نشده‌اند.

همین موضوع باعث شده که این افراد بخشی از پس‌انداز و سرمایه خود را وارد بازارهای مالی کنند.

بر اساس آمار منتشر شده؛ از زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد افرادی که فعالیت در بورس را به عنوان شغل اول خود انتخاب کرده‎اند، افزایش یافته است.

مهارت‌های لازم برای ورود به بازار بورس

بعد از اینکه دلایل افراد برای انتخاب بورس به عنوان شغل اول را مورد بررسی قرار دادیم؛ حال این سوال پیش می‌آید که برای ورود به بازار بورس، کسب چه مهارت‌هایی لازم است؟

به طور کلی 3 مهارت اصلی وجود دارد که می‌تواند هر فردی را برای فعالیت در بازار بورس آماده کند. بنابراین؛ اگر قصد انتخاب بورس به عنوان شغل اول را دارید، این موارد را حتما در نظر داشته باشید:

  • مدیریت در سرمایه‌گذاری
  • روان‌شناسی معامله‌گری
  • آموختن روش‌های تحلیل (تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال)

در ادامه به شرح هر یک از این موارد می‌پردازیم:

مدیریت سرمایه در بورس

هر استراتژی خوبی که در بازار سرمایه مشاهده می‌کنید، نمایانگر مدیریت سرمایه درست و اصولی است. پیش از ورود به بازار بورس، لازم است تا درباره مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک اطلاعات کافی به دست آورید.

هنگام مدیریت صحیح سرمایه در بازار بورس، بایستی این 3 پرسش اساسی را از خود بپرسید و برای هریک از آن‌ها پاسخ منطقی و قابل قبولی ارائه دهید:

  1. میزان ریسک در هر پوزیشن معاملاتی چه اندازه است؟
  2. چند معامله باز در یک زمان می توان داشت؟
  3. نسبت سود به ریسک چقدر است؟

استراتژی مدیریت سرمایه، به معامله‌گر کمک می‌کند تا هر تعداد معامله‌ای که او قصد انجامش را دارد، با توجه به سرمایه، در اختیارش قرار دهد.

در واقع این همان روشی است که سرمایه و میزان ریسک معامله‌گر را مدیریت می‌کند.

پیشنهاد ما این است که معامله‌گران تازه‌کار، با ریسک‌های کمتر شروع به کار کرده و بعد از اینکه مهارت و تجربه‌شان افزایش یافت، شروع به انجام معاملات پرریسک نمایند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل انواع روش‌های مدیریت سرمایه

روان‌شناسی معامله‌گری در بورس

داشتن ذهن قوی برای انجام معاملات در بورس از اهمیت بالایی برخوردار است.

بسیاری از افراد با دانش بسیاری وارد این بازار می‌شوند اما به علت عدم تسلط روانی خود و آشنا نبودن با روان‌شناسی معامله‌گری، در کار خود شکست می‌خورند.

تسلط بر مفاهیم روان‌شناسی معامله‌گری، به معنای داشتن ذهنی قوی و حرفه‌ای است که در نهایت تفاوت یک تحلیلگر و معامله‌گر را مشخص می‌کند.

در ادامه ویژگی‌های مهمی که لازم است در روان‌شناسی معامله‌‌گری در نظر داشته باشید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

زیان‌گریزی در روان‌شناسی معاملات

از جمله احساسات مهمی که خود را در بازار بورس نشان می‌دهد، احساس زیان‌گریزی است.

اگر با مفهوم حد ضرر آشنا باشید، می‌دانید که حد ضرر یک استراتژی معاملاتی بسیار مهم است.

در واقع تمام کسانی که در بورس فعالیت دارند، به خوبی می‎دانند که اگر قیمت سهم به حد ضرر برسد، باید سهم را بفروشند؛ در حالی‌که حس زیان‌گریزی این اجازه را به معامله‌گر نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: چرا در معاملات حد ضرر نمی‌گذاریم؟

در چنین شرایطی معامله‌گر به امید اینکه شاید قیمت به حدی که انتظار دارد برسد، سهم خود را نگه می‌دارد و اگر قیمت همچنان پایین‌تر برود، فشار روانی بسیار زیادی برایش ایجاد می‌شود که منجر به ضررهای سنگین در بازار سرمایه خواهد شد.

حس انتقام در روان‌شناسی معاملات

اگر معامله‌گر بلافاصله بعد از متحمل شدن ضرر، درصدد جبران آن برآید، می‌گوییم که دچار حس انتقام از بازار شده است.

علاوه بر این؛ چنانچه معامله‌گر ضررهای متوالی خود را به علت عجله در انجام معاملات متحمل شود، پدیده‌ای به نام “زنجیره ضرر” به وجود می‌آید.

غرور معامله‌گری در روان‌شناسی معاملات

این نوع از غرور، نوعی از غرور کاذب است که در طی انجام معامله سودآور در فرد به وجود می‌آید. معمولا معامله‌گران پس از انجام معاملات سودآور پی‌در‌‌پی، این حس را تجربه می‌کنند.

در چنین شرایطی؛ فرد به خود مغرور شده و خیال می‌کند که دیگر متحمل ضرر نمی‌شود و با همین تفکر دست به ریسک‌های بزرگی می‌زند که می‌تواند ضررهای زیادی را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: غرور در سرمایه گذاری چیست و چگونه باعث شکست شما می‌شود؟

کاذب
سودهای پی‌در‌پی معامله‌گران، غرور کاذبی برای آن‌ها ایجاد می‌کند که خیال می‌کنند هرگز ضرری متحمل نخواهند شد.

آموختن روش‌ها و ابزارهای تحلیل

تحلیل‌های موجود در بازار سرمایه به 2 دسته تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی تقسیم می‌شوند و افرادی که به دنبال فعالیت در بورس به عنوان شغل اول هستند، بایستی این دو روش تحلیل را به خوبی یاد بگیرند.

این دو تحلیل، نقش مهمی را در نحوه انجام معاملات ایفا می‌کنند:

تحلیل بنیادی

افراد برای فعالیت در بورس، باید بر روی داده‌های بنیادی تسلط داشته باشند. در واقع؛ معامله‌گران با استفاده از تحلیل بنیادی می‌توانند ارزش ذاتی اوراق بهادار را با داده‌های بنیادی ارزیابی کنند.

این نوع تحلیل با مطالعه تمامی موارد تاثیرگذار بر ارزش سهام مانند وضعیت مالی و مدیریت شرکت، صنعت، شرایط اقتصاد کلان و… انجام می‌شود.

برای شروع آموزش تحلیل بنیادی کلیک کنید

تحلیل تکنیکال

در بازارهای مالی، تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی رفتار احتمالی نمودار از طریق داده‌های گذشته مانند قیمت، تغییرات و… به کار می‌رود.

از تحلیل تکنیکال برای تمام بازارهای مالی اعم از بازار بورس اوراق بهادار، بازار طلا، فلزات، ارزهای دیجیتال و… استفاده می‌شود.

برخلاف تحلیلگران بنیادی، تحلیلگران تکنیکال ارزش ذاتی اوراق بهادار را اندازه‌گیری نمی‌کنند؛ بلکه آن‌ها از طریق تحلیل و بررسی نمودارها رفتار آینده قیمت را پیش‌بینی می‌کنند.

برای شروع آموزش تحلیل تکنیکال کلیک کنید

سوالات متداول

دلایل افراد برای انتخاب بورس به عنوان شغل اول چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که افراد را به سمت فعالیت در بورس به عنوان شغل اول هدایت می‎کند؛ از جمله این دلایل می‌توان به پیچیدگی‎های راه‌اندازی کسب و کار، وجود ساعت کاری منعطف، شروع کار با سرمایه اندک، کسب سودهای چشمگیر در روندهای صعودی، شیوع کرونا و … اشاره کرد.

برای انتخاب بورس به عنوان شغل اول، چه مهارت‌هایی لازم است؟

به طور کلی 3 مهارت مهم برای ورود به این حوزه وجود دارد که عبارتند از: نحوه مدیریت سرمایه و ریسک، روان‌شناسی در معاملات و آموختن تحلیل تکنیکال.

مدیریت سرمایه چه کمکی به معامله‌گران می‌کند؟

استراتژی مدیریت سرمایه، به معامله‌گر کمک می‌کند تا هر تعداد معامله‌ای که او قصد انجامش را دارد، با توجه به سرمایه، در اختیارش قرار دهد. در واقع این همان روشی است که سرمایه و میزان ریسک معامله‌گر را مدیریت می‌کند.

منظور از غرور معامله‌گری چیست؟

معمولا معامله‌گران پس از انجام معاملات سودآور پی‌در‌‌پی، این حس را تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی؛ فرد به خود مغرور شده و خیال می‌کند که دیگر متحمل ضرر نمی‌شود و با همین تفکر دست به ریسک‌های بزرگی می‌زند که می‌تواند ضررهای زیادی را به وجود آورد.

سخن پایانی

فعالیت در بازار بورس به عنوان شغل اول، به یکی از اهداف اصلی در میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران فعال در بازارهای مالی تبدیل شده است.

به عبارت دیگر؛ افرادی که خرید و فروش در بازارهای مالی مانند بازار بورس را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب می‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که بورس محل مناسبی برای کسب درآمد آن‌هاست.

فعالیت در بورس به عنوان شغل اول، دانش و تجربه بالایی نیاز دارد و علاقمندان به این شغل بایستی دائما در حال مطالعه و کسب تجربه و مهارت باشند تا بتوانند سودهای خوبی به دست آورند.

در این مقاله جزئیات انتخاب بورس به عنوان شغل اول را بیان کردیم تا اگر قصد ورود به این حوزه را دارید، اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

شغل و حرفه شما

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

130 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سحر

سلام من رشتم بورسه میتونم امیدوار باشم که در اینده اینده من تضمین میشه البته کارمند بورس و بورس باز

Hamid

دوستاني كه ميپرسن چقدر ميتونم سود كنم بهتره تا دانش سرمايه كزاري كسب نكردن واردش نشن.

Mohsen

بورس قابل پبش بینی نیست اما با مهارت و دانش احتمال موفقیت بیشتر میشه اما هیچ وقت ۱۰۰٪ نمیشه…

sahar2001h1202@gmail.com

سلام من دیپلم نظام جدید انسانی دارم ولی متاسفانه نمیتونم به کدوم رشته دانشگاهی علاقه دارم،یکی از دوستان بهم پیشنهاد داد که وارد بورس جهانی بشم خواستم بدونم خواندن رشته بورس در دانشگاه علمی کاربردی همراه با کسب مهارت در آن می‌تونه آینده شغلی و درآمد خوبی برام داشته باشه یا نه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

علی

سلام وقت بخیر…اگه بورس قابل پیشبینی نیست …ما برچه اساس معیاری پولمونو سرمایه گذاری میکنیم ….پس میشع یه جورایی قمار دیگه …پس اگه این همه اموزش تجربه تحلیل فلان باعث نشه ما به یقین برسیم ..با چه معیاری علمی وارد بورس میشیم ؟

امیررضا

سلام من یه پسر 16ساله هستم که دارم بازارهای مالی رو یاد میگیرم
به نظر شما میشه بورس رو به عنوان شغل اصلیم انتخاب کنم
چون سنم کمه احتمالش هست تا 20 سالگی به یه تریدر خوب تبدیل شم و از بورس سود کنم؟؟

مهدی

سلام
بابت مطالب مفید سایت تشکر میکنم
حدود سه سال تجربه عملی بازار سرمایه را دارم و تحلیلگر تکنیکال هستم و تا حدودی با بقیه سرفصل های تحلیلی بازار سرمایه آشنا هستم ، در حال حاضر درآمدی حدود سالانه 70 میلیون تومن از شغل کنونی خودم دارم که متاسفانه رضایتی ازش ندارم
و قصد دارم ظرف حداکثر دو سال آینده با تهیه سرمایه یک میلیارد تومانی ؛ معامله گری در بازار سرمایه را به عنوان شغل اصلی انتخاب کنم .
ممنون میشم اگر با معرفی منابع اطلاعاتی در این باره هر آنچه که لازم هست بدونم ، منو راهنمایی کنید.
سپاسگزارم

مهدی سمیعیان

سلام خسته نباشید لطفا کامنت منو بخونید و به اطلاع بدید که کار درستی رو دارم انجام میدم یا نه
من 19 سالمه چند ماه بود درگیر بازار های بورسی بین المللی شده بودم بعد بخاطر ضرری که کردم ازش فاصله گرفتم بعد دوباره به خاطر علاقه بسیار شدیدی که به اقتصاد و بازار سرمایه دارم جذب بازار سرمایه داخلی شدم و داخلش سرمایه گذاری هم کردم و سود خوبی هم در این ایام گرفتم من تمام آموزش های لازمه رو گذروندم از تحلیل بنیادی تا تکنیکال تابلو خوانی فیلترنویسی سنتیمنتال و… آموزش رو اصلی ترین احتیاج بازار سرمایه میدونم و بصورت جدی دنبال میکنم در دانشگاه هم رشته مدیریت بازرگانی رو میخونم و مدیریت مالی رو هم میخوام بگیرم (بخاطر نزدیک بودن این دو رشته تصمیم به تغییر رشته دانشگاهی نگرفتم) حالا میخوام بدونم آینده بورس داخل کشورمون جوری هست که بشه به عنوان یک شغل اصلی بهش نگاه کرد و اینکه من راه درستی رو برای انتخاب شغل اصلیم در پیش گرفتم من از خودم هیچ شکی ندارم ولی میخوام نظر بقیه رو هم بدونم هدفم هم اینه که یک شرکت مدیریت سرمایه رو راه اندازی کنم فقط نمیدونم آینده کشور و بورسی که تو این ایام بشدت رشد کرده ایا میشه برای طولانی مدت بهش اعتماد کرد یا نه؟

سعيد احمدي

با سلام براي ورود به بورس چه رشته دانشگاهي را پيشنهاد مي كنيد

ب

سلام من شنیدم که رشته بورس اومده اما اگه رشته بورس بر نداشتی میتوانی رشته حسابداری برداری اما حسابداری تحلیل بنیادی خودتو قویی می کند اما اگه حسابداری هم نخواستی میتوانی اقتصاد انتخاب کنی اما رشته برای تحلیل تکنیکال نداریم

سحر

ارع رشته بورس اومده الان من رشتم بورسه و فقط تهران داره با یه مدرسع در ایلام

حسین

من حسین هستم تشکر می کنم از اقیون

حسین

بورس

عباس قادری

سوالی داشتم از خدمت شما من سرمایه ام را در صندوقهای سهامی سرمایه گذاری کردم آیا اگر خودم اقدام به خرید یا فروش سهام کنم سود بیشتری نصیبم می شود یا خیر تفاوتی نمیکند . با سپاس

سلام عباس عزیز ، خب باید بازدهی اون صندوق رو با عملکرد حضرتعالی سنجید هر کدوم بهتر باشه اون گزینه بهتری می تونه باشه.

حسین

بورس

عباس قادری

بسیار عالی جناب آقای جهاندیده پیروزو سربلند باشید مطالبی که در هر حوضه می گذارید بسیارروشن و واضح است سپاس فراوان

سلام عباس عزیز ، خیلی ممنون از نظر مثبت شما ، موفق باشید.

Mohammad

سلام سایتتون عالی بود خیلی فکرای بیهودمو بر طرف کرد خیلی ممنون بابت سایتتون
یه سوال خیلی ذهنمو مشغول کرده
اینکه من بعد از اموزش های کامل میتونم بورس رو شغل اول و اخرم انتخاب کنم خیلی تحقیق میکنم ولی همش دودل میشم نمیدونم چکار کنم ممنون میشم پاسخگو باشید

M.GH

سلام وقت بخیر
برای آموزش بورس حتما باید کلاس های آموزشی بریم یا همین منابع اینترنتی و کتاب ها کفایت میکنه؟
و اینکه برای وارد شدن در بورس از چه سنی میتونیم اقدام کنیم؟
ممنون از سایت مفیدتون

جوتیار

سلام من تازه میخام وارد بازار بورس شوم ودانش کافی هم ندارم ولی همیشه دوست دارم تجارت ومعاملات انجام سر مایه هم تا حدودی دارم ولی میخام از ۵میلیون شروع کنم ایا واقعا فقط سرم تو بورس گرم میشه و هیچ سودی نمی کنم یا سرمایم از دست میرود

سالار

بستگی به خودت داره اول روی دانشت سرمایه گذاری کن

شهرزاد اشرفیان

با سلام من یک خانم خانه دار با ۲ فرزند هستم که اموزشهای بورس رو از طریق سایتهای مرتبط تا حدودی پیگیری کردم با توجه به اینکه یادگیری بیشتر با معاملات واقعی انجام میشود و من یک دختر کوچک دارم ایا میتوانم با صرف ۳ ساعت در روز پیشرفتی کنم چون دیدم اکثرا وقت زیادی صرف میکنند

Amir

سلام میتونین توضیح بدین که بهترین راه برای کسب مهارت تو بورس چ جوری به دست میاد یعنی با شرکت در کلاس یا چیز دیگه

Sina

سلام یه سوال میخاستم میتونم درس و دانشگاه و بزارم کنار و دروس بورسی را مطالعه کنم تا ب درامد بیشتر برسم؟

ريحانه

سلام
دوروزي هست كه ايميلمو واردكردم اما اموزش ارسال نشده ممنون ميشم پيگيري كنين

علی

سلام خسته نباشید
اولا میخواستم تشکر کنم از سایت خوبتون
دوما یه سوال داشتم
من حدود شیش ماهه که توی بورس فعالیتم رو شروع کردم
تقریبا سه ماه اول رو مشغول آموزش و آزمون و خطا بودم و تقریبا همه ی آموزش های تکنیکال و تابلوخوانی و مدیریت سرمایه رو دیدم
الان به درامد نسبتا خوبی رسیدم در حدی که توی 22 سالگی درامدم از پدرم بیشتره
میخواستم بپرسم به نظرتون بورس میتونه به عنون شغل اول مناسب باشه؟
من رشتم مهندسی مکانیکه و درسمم نسبتا خوبه ولی اگه بخوام بورس رو به عنوان شغل اول انتخاب کنم ارشدم رو مدیریت مالی میزنم
لطفا راهنماییم کنید
خیلی ممنون

فرناز

میشه بمنم کمک کنید تازه شروع کردم. اگه آیدی تلگرامتون رو بمن بدید ممنون میشم.

الی

ن اینکار نکن ارشدتم همون مهندسی باشه ببین میتونی خیلی قوی شی ک دیگ نیازی ب گذروندن تو دانشگاه نداشته باشی دونظریه هست ک کلا دروس دانشگاهی بهتر از موسسات بیرونن ولی خب اینک اموزشای زیاد بدرد نخوری غیرکاربردی دانشگاها دارن هر رشته ای میگم من ینفرم ک همینجوری اومدم ج تو رو بدم فک نکن درسشو خوندم اطلاعاتی دارم
فقط اومدم بگم بنظر من دوتا مهارت داشته باشی خیلی بهتره و میتونی با سرمایتم تو حیطه خودتت خیلی کارآمد وارد شی
بازار سرمایه والا ب استرسش نمیارزه من ک ترجیح میدم ی کسب کار خودمو داشته باشم تا یعالمه استرس نابودی
توان بدن من درحد استرسای مدام مکرر این بازار نیست یکسال بودم خبر دارم حتی اگ هرروزم تو سود باشی بازم استرسو میکشی ک سرمایم ازدست نره
اگرم نوسانگیر باشی استرس خودشو داره اما بهتره کشنده تر نیست
یشغل امنیت ذهنی من ترجیح میدم این نظر منه
اگ کار راحتی بود استرس نداش حتما من شغل اول تنها شغل انتخابش میکردم برای سود بیشتر فقط
چون خوشم نمیاد هیچ چیز جالبی این بازار نداره کار شغل یچیز دیگست خرید فروش و…
در تعاملی با مردم
من بشدت عاشق ارتباط با جامعه مردم ام

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
130
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx