علی اکبری، از کارتن‌خوابی تا نویسندگی کتاب‌های پرفروش راز جذب پول در ایران

علی اکبری - نویسنده کتاب های راز جذب پول در ایران

اگه قبلا سری کتاب‌های راز جذب پول در ایران و سایر کتاب‌های ایشون رو خوندید، حتما سبک نوشتاری دلنشین، ساده و محاوره‌ای آقای علی اکبری را فراموش نکردید.

این روان بودن و خودمونی بودن نوشته‌های ایشون که به دور از کلمات دهان‌پر هست، باعث شد موقع خوندن 4 جلد اول کتاب‌های راز جذب پول در ایران، حس سرخوردن روی جملات بهم دست بده!

شاید هم این سری کتاب‌ها روی توی قفسه کتابخونه، سایت‌های اینترنتی یا حتی سایت مشهوری مثل دیجی‌کالا دیده باشید ولی فکر کرده باشید که اینم یکی اون کتابای ترجمه شده خارجی ثروتمندشدن و رسیدن به آرزوها هست که وقتی می‌خونیدش بعضا متن زمخت‌ و غریبه‌ای که دارن، با وجود ترجمه خوب بازهم تو ذوق آدم می‌زنه.

عناوین مطلب:

علی اکبری نویسنده سری کتاب‌های راز جذب پول در ایران، واقعا کیه؟

از میان نوشته‌های کتاب‌های ایشون پی بردم که یکی از افراد خودساخته هستن که سختی‌های زیادی رو متحمل شدن ولی الان یه زندگی عالی رو دارن و به مشاوره بازاریابی، مشاوره کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری، نویسندگی و البته مجری‌گری مشغول هستن.

در جایی از کتاب راز جذب پول در ایران (3) نوشته:

من از 25 سالگی به بعد در واقع زمانی که فهمیدم اصول موفقیت چیه و چگونه باید ازش استفاده کرد برای خودم برنامه گذاشتم و با خودم قرار گذاشتم طبق برنامه جلو برم و اسباب بزرگی رو در هر مرحله پیدا کنم.

اولین اسباب بزرگی، قانون‌های موفقیت بود. پس هزار جلد کتاب خوندن و در کنار بزرگ‌ترین کارخونه‌دارهای ایران شاگردی کردم . (پانوشت: گاهی اوقات خیلی‌ها میگن شانس آوردی و من می‌گم «دقیقا، چون عمرا شما حاضر باشید مثل من شاگردی ایشون رو بکنید» بنده افتخار دارم مدتی راننده، واکسی و حمال خونه صاحب یکی از بزرگ‌ترین کارخونه‌های لبنیات ایران بودم و حتی سه ماه بدون دستمزد براشون کار کردم و جای خوابم ماشین ایشون بود، حالا خدا نکند شما بری پیش اوستاکاری و صداشو بالا ببره! از فردا سرکار نمی‌ری.) و روی حرفشون حرف نزدم و گفتم این بابا بزرگ شده و علت بزرگیش همین افکار و کاراشه. پس من هم به حرفش چه زور باشه چه نباشه گوش می‌دم…

دومین اسباب بزرگی، پول بود. از کتاب‌ها و اساتدیدم قانون‌های پول رو یادگرفتم و سختیشو به جون خریدم و تا تونستم برای خودم پول جمع کردم تا بی‌دردسر به اهدافم برسم و در ادبیات موفقیت نوشته بودن اگه از لحاظ مالی ساپورت باشی، بالاخره افکار و حرف‌هات خریدار پیدا می‌کنه، چرا؟ چون هرکاری اولش به صبر نیاز داره و پول برای محقق شدنش.

سومین اسباب بزرگ، فن بیان بود. خیلی جالبه، مردم صبح تا شب دنبال موفقیت و پول هستن ولی نمی‌دونن اول فن بیان و تاثیرگذاشتن روی مردمه که باعث میشه؛

– به شما وام بدن

– به طرح شما بها بدن

– به حرف شما گوش بدن

– همراه و همصدای شما بشن و…

پس وارد بازار شدم و با اصولی که از فن بیان آموخته بودم از هنر سخنوری خودم استفاده کردم، جوری که تونستم روی خیلی‌ها تاثیر بذارم و اونها رو دنبال‌رو خودم بکنم.

چهارمین اسباب بزرگی، صبر بود. تا تونستم روی روانم کار کردم، سراغ استادان روان‌شناسم رفتم و ازشون هنر صبرکردن رو یادگرفتم چون دیده و شنیده بودم که خیلی‌ از کارها و شغل‌ها و تجارت‌ها به خاطر صبرنکردن بر باد رفته‌اند پس روحم رو براساس آیه زیر پرورش دادم : گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی.

پنجمین اسباب بزرگی، هنر مدیریت بود. در ایران فقط نامش موجوده و در کل از مدیریت بویی نبردیم.

آقای علی اکبری در مورد گذشته سختی که داشته در صفحه 33 کتاب راز جذب پول در ایران (4) اینطور نوشته؛کارتن خواب زیر پل

سال 74 سه شب زیر پل سیدخندان خوابیدم. کارتن خواب کنارم بهم گفت: من کارت‌خواب تو عمرم زیاد دیدم چون خودم هشت ساله کارتن‌خوابم و خیلی جاها خوابیدم و دیدم، ولی مثل تو ندیدم! تو انگار جات اینجا نیست، آدم فکر می‌کنه فردا صبح قراره بری از بانک جایزه چندصد میلیونی بگیری!!

یا یکبار دیگه: به جرم دزدی نکرده منو از کارواش انداختن بیرون و سه شب هم بازداشت شدم. تمام زندانی‌های توی بازداشتگاه بهم می@گفتن : انگار قراره فردا از اینجا بری به یه جای خوب و شغل جدید راه بندازی!

برخی از بازخوردهای جالبی خواننده‌های کتاب راز جذب پول در ایران، نقل از سایت دیجی‌کالا؛

مرتضی آقاجانی نوشته:
کتاب بسیار خوب و مفید و موثره.
مطالبی که در دوسال قبل در تمام سایتها و کتابها و همایشها و فیلمهای مربوط به موفقیت مالی کسب کرده بودم رو این کتاب بصورت یکجا و کاربردی و خیلی بهتر داره.

 محمدامین نصری نوشته:
دوستان عزیز ،
خود نویسنده (آقای علی اکبری) هم یه روزی مثل خیلی از ما بی پول بودند ، اما با استفاده از راه و روش هایی که توی این کتاب آموزش دادن تونستند به ثروت برسند.
خواندن این کتاب برای هر ایرانی که به پول علاقه مند است ” واجب ” است.

 محمد دیوانگاهی نوشته:
کاش این کتاب رو ده سال پیش خونده بودم مخصوصا جلد سه
البته من کلاس استاد رو هم میرم که بسیار عالیه
من توصیه میکنم حتما بخونید در شما انقلابی خواهد شد

محمدرضا گلنسایی نوشته:
دارم میخونمش زبان نویسنده بسیار خودمونی و باحاله و نویسنده درد جامعه رو میدونه وخودش حس کرده تز الکی نمیده حتما بخونیدش عالیه

 ali reza moghadari نوشته:
فعلا نصف کتابو خوندم
باحاله چون ناشر ایرانیه ادم حرفاشو راحت تر میفهمه

سعید رادین نوشته:
خوندنش خالی از لطف نبود واسم ولی به نظر من بیشتر به درد کسانی می خوره که دنبال کار هستن و از خودشون نا امید شدن و نمیدونن چه کاری راه بندازن بعد از خوندنش دادم به کسی که تازه مغازه باز کرده ولی زیاد با اصول مغازه داری و برخورد با مشتری رو بلد نبود… امیدوارم بخوندش…
ممنون از دیجی کالا

بخش بزرگی از کتاب‌های راز جذب پول در ایران رو آقای علی اکبری به بیان تجربیات خودش اختصاص داده که به نظر به جذاب شدن کتاب افزوده.کتاب راز جذب پول در ایران

چندتا از تجربیات و داستان‌هایی رو در زیر می‌تونید بخونید

به ایشان بابت صداقت‌شان تبریک میگم. کتاب راز جذب پول در ایران (3) صفحه 127 :

در دوره‌ای برای جذب شاگرد تصمیم گرفتم روشم رو تغییر بدهم، تصمیم بر این شده بود که یک سالن همایش شیک و مجلل اجاره کنیم و کاسب‌های مشهد رو با کارت دعوت به سالن همایش دعوت کنیم و ایشان را بعد از یک سمینار رایگان کاسبی، جذب کلاس‌ها کنیم.

برآورد هزینه اولیه شد 5 میلیون تومان. من و مدیر موسسه تصمیم گرفتیم اینکار را در یک محدوده کوچک‌تر انجام بدهیم و ببینیم آیا با دعوت افراد و پذیرایی و برگزاری همایش رایگان می‌توانیم افراد را بیاوریم و از آنها مهم‌تر ایشان را برای کلاس‌های کاسب میلیونر ثبت‌نام کنیم.

بنابراین آمدیم با کارت دعوت صدنفر را دعوت کردیم در خود موسسه…

نکته اول: کلا پنجاه نفر آمدند

نکته دوم: کلا 30 نفر جذب کردیم.

نکته سوم : کلا دویست هزارتومان خرج کردیم.

نکته چهارم: دفعه بعد به جای صد تا کارت دویست کارت دادیم و دقیقا صد نفر آمدن و شصت نفر جذب کردیم و بازهم کلا حدودا دویست هزار تومان خرج کردیم.

بعد از این تست رفتیم سراغ سالن مجلل و پنج میلیون تومان را هم هزینه کردیم، هفتصد کارت دعوت پخش کردیم، 350 نفر آمدن، 200 نفر جذب کردیم و در واقع بدون یک قرون ضرر طرح ما موفق شد…

متاسفانه روزانه تعداد زیادی را می‌بینیم که طرح‌های خود را اجرانمی‌کنند یا در یک مقیاس بزرگ اجرا می‌کنند و با مخ زمین می‌خورند!

داستان بابای عماد و مادر اتابک

آقای علی اکبری از داستان‌هایی که توی کتاب نوشته برای ارائه بهتر مطالب به خواننده کمک گرفته و بعضا از کلمات و جملات جالبی استفاده کرده

کتاب جذب پول در ایران (2) صفحه 29 :

بابای عماد در سال 1381 به خاطر ندادن بدهی یکی از دوستاش و بی‌پولی دوستش، مجبور شد ازش یه قطعه زمین به ارزش 5 میلیون تومن بگیره (البته همون زمین رو همون موقع بیشتر از سه میلیون ازش نمی‌خریدن) زمین کجا بود؟ سی کیلومتری مشهد، جایی به اسم «زشک». موقعیت زمین کجا بود؟ روی کوه!

در کمال تعجب بابای عماد این پیشنهاد رو قبول کرد و گفت هرچه از دوست رسد نیکوست! « البته مجبور هم بود این حرفو بزنه چون دوستش برای دادن قرضش هیچ پولی نداشت» اون روزها خیلی‌ها بابای عماد رو مسخره کردن و اون رو بازنده می‌دونستن و توی دلشون می‌گفتن این آدم، خیلی ابله و نادونه! راستش منم اول قصد داشتم مسخره‌اش کنم و یکی دوتا از این لقب‌ها بهش بدهم ولی با خودم گفتم اون بی‌خودی پولدار نشده، حتما این کارشم حکمتی داره…

تاهمین‌جا داستان بابای عماد رو داشته باش، چون می‌خوام داستان مادر اتابک رو برات تعریف کنم. همون سال 1381 مادر اتابک پنج میلیون تومان پول، بابت بازنشسته شدن از آموزش و پرورش گرفت و همون موقع خواستگاری از خارج کشور برای دخترش پیدا شد.

مادر اتابک هم چون می‌خواست واسه دخترش سنگ تموم بذاره رفت و از بازار یک دست مبل دومیلیون تومنی خرید. یه تلویزیون 29 اینچ 485 هزار تومنی، یه تخته فرض دست‌بافت یک میلیون تومنی و یه مقدار وسائل دیگه… بالاخره در عرض چندروز پنج میلیون رو به اصطلاح حلالش کرد.

حالا امروز در سال 1393 زمین بابای عماد بالای 385 میلیون تومنه و خنزر و پنزرهای مادر اتابک رو سمسار سرجمع اگر بخره، 550 هزارتومان می‌خره!

والان خدارو روزی هزار مرتبه شکر می‌کنم که اون سال‌ها من جزو کسایی نبودم که بابای عماد رو مسخره می‌کردن.

کتاب‌های دیگه‌ از علی اکبری

– درمان مشکلات و افسردگی شما در 45 روز به زبان خودمانی

– مردان دیوانه ، زنان بیچاره (راه حل مشکلات زناشویی در ایران)

– مژده به چاق‌های عزیز (چگونه با غذاهای ایرانی لاغر شوید)

– می‌خواهم زنده بمانم (زندگی سالم و پرانرژی برای تمام بانوان و آقایان بالای 60 سال)

– کودک مواظب خودت باش (تربیت کودک در ایران)

– مدیر پولدار ، کارگر پولدار (اصول مدیریتی برای تمام مدیران با لیاقت)

سایت علی اکبری (برای خرید محصول و خواندن مقالات) : http://ostadakbari.com

کانال تلگرام علی اکبری: https://telegram.me/Akbari09154040409

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
ثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره

بیشتر بخوانید:

معرفی کتاب

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

13 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
جبرائیل دادجو

سلام خوبی ممنونم از شما من از سایت شما دیدن کردم من سوالی دارم شغل من نما کاری ساختمان همان سنگ کاری هست چطوری حرفه شغلی ودرامدی را ارتقاع بدم

الهام آقایی

با کتاب شما تونستم مسیر زندگی یه خانواده و خانواده های دیگه رو عوض کنم و میکنم

کامران

سلام و تشکر از شما که انقدر اهل مطالعه هستید
که کتاب های استاد رو خوندید و این اولین کتابی هستش که کسب و کار رو بر اساس بازار و فرهنگ ایران نوشته شده و ترجمه نیست
واقعا عالیه

سینا شاهکار

سلام
من به تازگی با کتاب های راز جذب پول آشنا شدم و میتونم خلاصه بگم که بی نظیره و کلی حرف برای گفتن داره
همین که ترجمه نیست و در مورد بازار ایران نوشته شده و کاربردیه یعنی تمام
پیشنهاد میشه شدید

حسن آزادی

ممنون از کتابهای خوبتون با اینکه خیلی پولکی هستید شاید من اشتباه میکنم

علیرضا رحمتی

سلام ممنون عالی بودش
لینک کانال تلگرامتون اشتباه هست

masoud

سلام لطفا کانال تلگرامتون رو برامون بفرستید ممنون میشم

محبوبه خیاط

حدودا یک سال است که با کتاب ها و کلاس های استاد اشنا شدم
با اینکه خانه دار هستم اما موفق به تولید پول شدم چون فکذم رو تغییر دادم
پیش به سوی روزهای پر پول تر…

سیسمونی نوزاد

بسیار عالی

محمد محمد امینی

اقای علی اکبری من کتاب های شما رو خوندم خیلی بهتر شدم ممنون ازتون

خضرا

سلام . به نمایندگی از طرف آقای اکبری بابت پست و مطلبی که در وب سایت منتشر کرده اید . سپاسگزارم.

مطالب مرتبط

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

13
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx