بازاریابی با ساخت محصولات آموزشی چند رسانه ای

تجارت الکترونیک با ساخت محصولات آموزشی

ساخت محصولات آموزشی ، یکی از عجیب ترین کسب و کارهای قرن ۲۱ است. شخصی می تواند در خانه خود بنشیند و محصولی بسازد که با محصولات شرکتهای بزرگ قابل رقابت است. محصولات آموزشی انواع بسیار زیادی دارند که معمولا مورد توجه قرار نمی گیرند.بیایید با هم نگاهی به انواع محصولات آموزشی بپردازیم.

۱- گزارشات و کتابهای الکترونیکی قابل دانلود

معمولا گزارشات کتابهای الکترونیکی هستند که حجم کمتری دارند. این نوع محصولات بصورت فایل pdf هستند و حجم کمی دارند و براحتی قابل دانلود هستند. کتابهای الکترونیکی ارزانترین نوع محصولات آموزشی بشمار می روند. برای فروش این نوع محصولات ، نیاز به یک وب سایت دارید تا مشتری بتواند کتاب موردنظر را دانلود کند. البته راه آسانتری نیز وجود دارد. شما می توانید ایمیل مشتری را دریافت کرده و کتاب موردنظر را از طریق ایمیل بفرستید. حجم این محصولات آموزشی بندرت به یک مگابایت می رسد.

۲- دوره های آموزشی الکترونیکی

این دوره های آموزشی معمولا توسط ایمیل و در بازه های زمانی خاص برای مشتری ارسال می شود. برای برگزاری این دوره ها نیازی به سایت ندارید و کافی است یک آدرس ایمیل داشته باشید. فرمت این دوره ها معمولا HTML است که با نرم افزارهایی مانند فرونت پیج می توانید آنرا براحتی بسازید. البته برای این دوره ها نمی توانید هزینه زیادی مطالبه کنید ، ولی اگر تعداد دروس این دوره ها زیاد باشد می توانید هزینه عضویت ماهانه دریافت کنید.

عناوین مطلب:

۳- آموزشهای صوتی

این نوع محصولات از پرطرفدارترین ، محصولات آموزشی هستند که در سرزمین ما به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته اند. برای ساخت محصولات صوتی به یک مجموعه هدفون و میکروفن نیاز دارید که با ده هزار تومان قابل تهیه است. برای ضبط و ویرایش صدا می توانید از Adobe Audition استفاده کنید و حتی می توانید نویز اتاق و صداهای اضافی را حذف کنید. متن دوره آموزشی خود را آماده کرده و آنرا بخوانید و ضبظ کنید. برای جذاب تر شدن دوره ، می توانید به آن یک موسیقی ملایم اضافه کنید.

۴- آموزشهای ویدیویی

این نوع محصولات معمولا بسیار گران هستند و مشتریان علاقه خاصی به آنها دارند. برای ساخت آن به یک دوربین فیلمبرداری نیاز دارید. البته دوره آموزشی شما باید طوری باشد که با تصویر بهتر درک شود. ساده ترین راه آن است که در پشت میز تحریر خود بنشینید و صحبت کنید و سپس می توانید با کمک نرم افرار نوشته ها و تصاویر لازم را به فیلم اضافه کنید. سپس فیلم حاصل را بر روی سی دی و یا دی وی دی ارائه دهید. دقت کنید فیلم را طوری ذخیره سازی کنید که با دستگاه های پخش خانگی قابل نمایش باشد.

۵- محصولات آموزشی مالتی مدیا

این محصولات فقط بر روی کامپیوتر اجرا می شوند. برای ساخت محصول باید با یکی از نرم افزارهای ساخت مالتی مدیا آشنا شوید. یکی از معروفترین آنها Multimedia Builder است. با این برنامه می توانید به محصول خود صوت ، فیلم و عکس اضافه کنید. با صرف چند ساعت وقت کارکردن با آنرا خواهید آموخت. عیب این نوع محصولات آموزشی ، ناسازگاری و احتمال وجود خطا در ویندوز است. بنابرین قبل از عرضه محصول خود باید آنرا بر روی چند ویندوز مختلف بدقت تست کنید.

ولی من یک متخصص نیستم…

وقتی به شخصی توصیه می کنم به ساخت محصولات آموزشی بپردازد ، بلافاصله می گوید هیچ مطلب باارزشی برای ارائه ندارد. ولی یکبار دیگر از دیدی وسیعتر به این موضوع بنگرید. علایق شخصی شما چیست؟ اوقات فراقت را چگونه می گذرانید؟ همین علایق می توانند موضوع دوره آموزشی شما باشند. دوستی دارم که روزانه وقت زیادی به کسب اطلاعات در مورد سیستمهای صوتی می پردازد. او می تواند یک راهنمای خرید برای دوستداران سیستمهای صوتی بسازد. اگر به عکاسی علاقه مندید ، می توانید یک دوره ابتدایی برای عکاسان تازه کار بسازید. حتی شخصی در آن طرف آبها ، دوره آموزشی با نام “چگونه می توان با اتومبیل حرکات نمایشی و خطرناک انجام داد” ساخته و افراد زیادی پول می دهند و این دوره آموزشی را خریداری می کنند!

نکته مهمی که وجود دارد آن است که قبل از ساخت آموزش ، باید تحقیقات کافی انجام دهید و مطمئن شوید که آیا موضوع موردنظر شما ، پرطرفدار است یا خیر. یا اگر نمی توانید بین دو گزینه یکی را انتخاب کنید می توانید از سایت گوگل کمک بگیرید. به آدرس trends.google.com مراجعه کنید و در آنجا می توانید دو واژه را با هم از نظر تعداد جستجو مقایسه کنید و همینطور با انتخاب کشور ایران ، می توانید ببینید کدام شهرها بیشتر به این موضوع علاقه مندند

بنابرین شما هم می توانید در خانه و با داشتن یک کامپیوتر و امکانات جانبی لازم ، به ساخت دوره آموزشی بپردازید.

منبع: مدیرسبز، آموزش بازاریابی و مدیریت

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx