5 اشتباهی که صاحبان تجارت نباید مرتکب شوند

خطای صاحبان تجارت که مرتکب می شوند

تجربیاتی از استیو پالوینا:

من برای مدت ۱۴ سال در استخدام کسی نبودم و اشتباهات بیزینسی احمقانه ای از من سر زده است. افراد زیادی را هدایت کردم تا بیزینس خود را آغاز نمایند و دیده ام که آنها هم اشتباهاتی را مرتکب شده اند. این مقاله خطاب به کسانی است که بیزینس خود را به تازگی آغاز کرده یا در شرف انجام آن می باشند.

۱.فروش به افراد نامناسب

بااینکه فروش برای هر بیزینسی حیاتی می باشد، شما مجبور نیستید محصولات خود را به هرکسی که می بینید حتی اقوام و دوستانتان پیشنهاد کنید. علاوه بر آن، تلاش برای ارائه محصول به کسانی که نیاز به آن ندارند هدر دادن زمان شما می باشد.فروش به افراد نامناسب یعنی فروش به همه! فروش به برخی مشتریان نسبت به بقیه آسانتر است. به عنوان مثال، همسر من مشاوره وب برای بیزینس های کوچک انجام می دهد و متوجه شده که کار با برخی مشتریان سخت تر است. اگر یک مشتری ورشکسته شده و نگران هر یک سکه ای است که خرج می کند یا یک وب سایت می خواهد اما نمی داند چرا ویا در مورد اینترنت اطلاعات کافی ندارد، مشتری مناسبی برای شما محسوب نمی گردد.

عناوین مطلب:

برای نه گفتن به مشتریانی که زحمت آنها بیش از ارزششان می باشد راحت باشید. دراینصورت دردسر کمتری داشته و وقت بیشتری برای جلب مشتریان بهتر و مناسب تر خواهید داشت.لازم نیست به همه برای ایجاد روابط کاری در بیزینس جواب مثبت دهید. من در اولین سال کارم تقریبا به ۵۰درصد از کسانی که مایل به برقراری روابط کاری با من بودند جواب مثبت می دادم. من تمام دعوت های ناهار را تنها برای اینکه ببینم می توانم با آنها آغاز به کار کنم قبول می نمودم. آنها حتی یک سکه هم به من نمی دادند! اگر فکر می کنید که یک قرار ملاقات بی هدف می باشد، حتما چنین است. امروزه من از ۱۰ دعوت تنها یکی را قبول می کنم. اگر پیشنهادی مرا در وهله اول جذب نکند آن را رد کرده یا نادیده می گیرم.
برخی روابط کاری ارزش پیگیری ندارند. یاد بگیرید تا به موقعیت ها و پیشنهادات ضعیف جواب منفی داده و به جای آن به موقعیت های طلایی “بله” بگویید.

۲. صرف هزینه های بالا

تا زمانی که درآمد ثابتی پیدا نکرده اید، سرمایه اولیه خود را مورد استفاده قرار ندهید مگر آنکه به موردی ضروری بربخورید. من بیزینس خود را در زمینه بازی های کامپیوتری با سرمایه ۲۰۰۰۰ دلار شروع کردم و این مبلغ به زودی تمام شد و پس از آن من پول قرض می کردم تا بیزینس را سرپا نگه دارم. متاسفانه، بیزینس مدل اصلی چندان خوب نبود و کار نمی کرد و ۵ سال طول کشید تا بیزینس من سود داد. من بزودی متوجه شدم که هر دلاری که در بیزینس سرمایه گذاری می شود معادل با دلار دیگری است که سرانجام باید از طریق فروش دوباره بدست آید.

در سال ۲۰۰۴ بیزینس فعلی خود را با تنها ۹ دلار شروع کردم درحالیکه می توانستم بیش از این سرمایه گذاری نمایم. من از لوگوی فانتزی، وب دیزاین، کارت ویزیت ها و دفتر کار بسیار جالب توجه و پرهزینه ای استفاده ننمودم. فقط یک دومین ثبت کردم. قبل از اینکه سود کنم، این تمام هزینه من بود. دیگر هزینه های بیزینس را از سود کارم پرداختم.بیزینس شما باید برای شما پول بسازد حتی قبل از اینکه شما پولی در آن سرمایه گذاری نمایید.
البته، بسیاری از بیزینس ها نیاز به صرف مخارج هنگفت دارند اما در عصر بیزینس اینترنتی، شما به سادگی می توانید یک بیزینس پرمنفعت را آغاز نمایید.

۳-صرف مبالغ اندک

نسبت به سرمایه ای که در اختیار دارید خسیس! نباشید. در کیفیت صرفه جویی نکنید! از پیمانکاران متخصص که برخی پروژه ها را بهتر از شما انجام می دهند بهره ببرید. هنگامی که مطمئن هستید ارزش دارد، تجهیزات مناسب خریداری نمایید. به جای استفاده از مبلمان لوکس، از مبلمانی استفاده کنید که کارایی شما را بالا ببرد و در آن احساس راحتی کنید. در ضمن، از کامپیوتر های قدیمی و آنتیک استفاده نکنید زیرا سرعت کار شما را پایین می آورد.
مدت زمان زیادی طول می کشد تا شما دانش استفاده به موقع از سرمایه را به دست آورید لذا روش صرفه جویی را برگزینید.

۴- من بمانید!

بسیاری از بیزینس های شخصی خود را “ما” خطاب می کنند. این کار الزامی نیست! امروزه برای بیزینس شخصی مانعی وجود ندارد. بیزینس من در زمینه بازی های کامپیوتری برای مدتی طولانی ما بود اما بیزینس شخصی من (development) هنوز من است. عنوان من را برای بیزینسی به کار برید که خودتان به تنهایی در آن کار می کنید. وانمود کردن آنکه شما ما هستید در صورتی که در واقعیت تنها یک نفر می باشید کمی احمقانه می باشد. این کار احترامی را نصیب شما نمی کند. امروزه من بودن برای انجام بیزینس یک مزیت است و شما تنها مسئول قولی هستید که می دهید. قول دادن از جانب ما همیشه ارزشمند نیست.
اگر در بیزینس تازه کار هستید خود را جای چیز دیگری جا نزنید! محصولات و سرویس های خود را بر اساس مهارت ها و استعدادهایتان قیمت گذاری کنید. برخی از تازه کاران فکر می کنند هنرپیشه هستند، آنها بیزینس خود را فانتزی می کنند. فریب دادن مشتریان تنها نتیجه معکوس دارد. اگر آنقدر شرایط سخت برای بیزینس دارید که مجبور به دروغ گویی می باشید، هرگز آغاز نکنید! اگر اعتبار کافی ندارید وارد دنیای بیزینس نشوید. ابتدا مهارت های خود را بالا ببرید.

۵- امضای قرارداد ارزشمند است!

من این اشتباه را حتی قبل از آنکه به آن اعتراف کنم مرتکب می شدم. من قرارداد هایی را با شرکت های به ظاهر معروف امضا می کردم، و زمانیکه مدیر عامل آنها خود را از قرارداد کنار می کشید، دیگر آنها ارزشی نداشتند. مطمئنا من اشتباه نکرده بودم اما مگر می توانستم پروژه را در این وضعیت ادامه دهم؟ نه، بهتر بود کار خودم را می کردم.یک قرارداد امضا شده تنها ورقی کاغذ است. آن چیزی که در ورای آن قرار دارد، روابط کاری است. اگر روابط کاری به خوبی پیش نرود، قرارداد عملا بی ارزش می شود. هدف یک قرارداد تعیین واضح و روشن نقش ها و تعهدات می باشد.

اما در نهایت این روابط کاری است که تعهدات را به اجرا در می آورد نه یک قرارداد! زمانی که این حقیقت را دریافتم به روابط بیشتر اهمیت دادم و در نتیجه بیزینس به حالت پایدار رسید. زمانی که فقط به آن ورق کاغذ فکر می کنید بیزینس شما دچار مشکل می شود. بیزینس های موفق هرگز به یک ورق کاغذ تکیه نمی کنند. یکی از وکلای من که در یک دوجین از بیزینس های توسعه بازی های کامپیوتری کار کرده است معتقد است که هرگز فقط روی قرارداد حساب نکنید. روابط کاری بسیار شبیه روابط شخصی می باشند و مانند آن عمل می کنند.البته نوشتن قرارداد بسیار ضروری است بخصوص در شرکت های بزرگی که افراد زیادی به آن رفت و آمد دارند اما قرارداد نسبت به روابط در درجه دوم اهمیت است.

 

منبع: مدیرسبز، آموزش بازاریابی و مدیریت

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx