معامله گری در بازار سرمایه بخشی از زندگی طبیعی

blank

‏وقتی کتاب «اسطوره های بازار» اثر «جک سوآجر» را می خوانید، متوجه می شوید نقطه اشتراک همه معامله گران برتر، توانایی آنها در جدا کردن خود از بازی های بازار بود و معامله گری در بازار سرمایه بخشی از زندگی طبیعی قرار دادند. گویا نسبت به جایگاه ‏خود بی تفاوت هستند. این مساله از آنجا موفقیتی بزرگ محسوب می شود که بعضی از این افراد در آن واحد صدها میلیون دلار در بازارمعامله می کردند. بیشتر معامله گرها وقتی ۲۰۰ ‏دلار شان به خطر می افتد دگرگون می شوند!!

معامله گری در بازار سرمایه بخشی از زندگی طبیعی خود کنیم

استرس جزئی از معامله گری است!

وقتی کسی با به دست آوردن و از دست دادن پول آن هم فقط بر اساس فرضیات خود سروکار داشته باشد، استرس بالایی را تجربه خواهد کرد. باید هرچه در توان دارید انجام دهید تا استرس را از خود دور کنید.هیچ وقت ندیده و نشنیده ام که یک معامله گر موفق بسیار مضطرب باشد. در واقع کاملا برعکس است. بیشتر معامله گران موفقی که با آنها حرف زده ام، بسیار خونسرد بوده و اعتماد به نفس داشتند. به نظرم در درجه اول همین مساله باعث موفقیت آنها ‏بوده است.

اختصاص زمان کمتر

‏از روزی که زمان کمتری را به کنترل بازار اختصاص دادم ، نتایج درخشانی را دریافت کردم. منظورم از کنترل بازار خواندن مداوم شایعات و گفته های دیگران است. من در یک کلاس تنیس ثبت نام کردم، به پیاده روی می رفتم و کتاب می خواندم و می نوشتم و به این شکل تو انستم توجه ام را از بازار دور کنم. نه تنها نتایج فوق العاده بهتری گرفتم بلکه کیفیت زندگیم نیز بهبود یافت.چگونه است که حتی وقتی ریسک زیادی وجود دارد، معامله گران برجسته با خونسردی عمل می کنند.
‏‏

عناوین مطلب:

معامله با دیگر جنبه های زندگی تفاوتی ندارد. اگر تمامی توجه شما بر یک مساله معطوف باشد کوچکترین تغییر مثبت و منفی در آن مساله برایتان بزرگ جلوه می نماید. این روش احساسی نه تنها نتایج مطلوبی در معامله به همراه نخواهد داشت، بلکه خودتان را هم به عنوان یک انسان از پای در خواهد آورد.

کمی به خود مرخصی دهید !

‏به منظور دستیابی به معاملات موفق، می بایست کمی به خود مرخصی دهید و تجدید قوا کنید! به یاد دارم که در سال های اولیه حضورم در بازار، تمام شب و روز را صرف مطالعه گزارش های مالی و نمودارها، امتحان کردن روش های مختلف و … می کردم. اما چنین کاری را به هیچ کس پیشنهاد نمی کنم. درست است که مطالب فراوانی آموختم و بدون این مطالعات ظرف ۵ ‏سال تا این اندازه موفق نمی شدم، اما اگر مجدداً در نقطه شروع قرار بگیرم، زندگی را به طور متعادل دنبال خواهم کرد.به سختی کار می کنم و به همان شدت تفریح. ‏حتی اگر استرس های وارده را در کانون توجه خود قرار ندهید به اندازه کافی بزرگ و تاثیر گذار هستند و شما را نیازمند استراحت خواهند کرد. ده سال کار در بازار را در ذهن خود مجسم کنید. چنان چه در هر سال بتو انید ۳۰ ‏درصد بازده کسب کنید بسیار بهتر از بیشتر افراد عمل می کنید.

با معامله به مانند هر تجارت دیگری برخورد کنید.

‏با معامله به مانند هر تجارت دیگری برخورد کنید. از ۹ ‏صبح تا ۵ ‏بعدازظهر به سختی کار کنید ولی بعد از آن وارد جنبه های دیگر زندگی شوید و کلید معامله را خاموش کنید.معاملاتی که در آنها دستور خرید و سفارش توقف زیان (حد ضرر) را به کارگزار می دادم و سپس ماه ها به مسافرت رفته و حتی نگاهی هم به قیمت سهمم نمی انداختم، جزء بهترین معاملات من بودند. هنگام بازگشت از سفر، متوجه می شدم که قیمت سهم تا ۴۰ درصد رشد داشته است! سادگی معاملات موفق همیشه مرا شگفت زده کرده است.

آیا توانایی کنترل بازار را دارید؟

‏اگر احساس کنید که توانایی کنترل بازار را دارید، معامله برایتان خسته کننده خواهد شد. این دیدگاه ‏وجود دارد که با بررسی مداوم قیمت ها، می توان عملکرد بهتری داشت. در صورتی که چنین کاری تلف کردن وقت شماست و در نهایت منجر به انجام کارهای اشتباه ‏می شود.
‏تا زمانیکه روش معامله تان را برنامه ریزی کرده ‏و از آن پیروی کنید، دیگر چه نیازی به مرور قیمت ها در طول روز دارید؟ در صورتی که از زمان در اختیار هوشمندانه بهره ببرید، وقت اضافه بیشتری خواهید داشت.‏

این را بدانید که هیچ راهی برای کنترل قیمت ها ندارید. اگر وسوسه می شوید که به طور مداوم قیمت ها را چک کرده ‏و نقل قول ها و شایعه ‏ها را بشنوید، سریعاً راهی پیدا کنید که شما را سرگرم کرده و از این حالت خارج شوید.

خود را عادت دهید

کمی وقت صرف کنید و این اصل را در خود تبدیل به عادت کنید، عادت چیزیست که بدون فکر کردن انجام میدهید. برای رسیدن به این مرحله زمان و انرژی زیادی لازم است، اما دست یابی به نتایج مطلوب حاصل از آن با ارزش تر از هزینه های آن است.

صبور باشید

ما با این باور پرورش یافته ایم که برای کسب پول می بایست به همان اندازه هم کار انجام دهیم.اگر هزار سهم از شرکتی را در قیمت ۵۰ ‏دلار بخرید و یک سال بعد به قیمت ۲۰۰ ‏دلار بفروشید، ۱۵۰ ‏هزار دلار سود به دست آورده ‏اید. به طور حتم زمانی که قیمت سهم به ۷۰ ‏دلار برسد، بیشتر معامله گران به امید دریافت سود قطعی در همین نقطه سهم را فروخته و سودهای بعدی را از دست می دهند. یک معامله گر متعادل، خردمندانه زمانی را صرف پیروی از روش خود کرده و در نهایت پول هنگفتی به دست می آورد. بسیاری از مردم با این نحوه پول درآوردن که کار زیادی نمی برد مشکل دارند.

منبع:فراچارت : پایگاه اموزشی معامله گری

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx