ری دالیو (Ray Dalio) موسس شرکت بریج واتر

ری دالیو موسس شرکت بریج واتر

ری دالیو (Ray Dalio) با نام کامل «Raymond Thomas Dalio» میلیاردر آمریکایی و موسس شرکت بریج واتر است.

ری دالیو با ثروت 22 میلیارد دلاری خود در بین صد ثروتمند جهان در سال 2022 به شمار می‌رود.

شرکت بریج واتر در حال حاضر بزرگ‌ترین صندوق تامین سرمایه در جهان است. ریموند تی. دالیو در سال ۱۹۵۰ در آمریکا متولد شد. پدر او یک موزیسین در سبک موسیقی جاز بود. ری اولین سهم خود را در سن ۱۲ سالگی خرید.

عناوین مطلب:

بیوگرافی ری دالیو

ری دالیو از دانشگاه لانگ آیلند مدرک کارشناسی کسب و کار دریافت کرد و برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌ هاروارد رفت و از این دانشگاه نیز در سال ۱۹۷۳ و با مدرک MBA فارغ‌التحصیل شد.

ری دالیو در ابتدا مدیر یک کارگزاری در وال استریت به نام دومینیک و دومینیک بود.

وی سپس به عنوان کارگزار معاملات آتی در کارگزاری CBWL هایدن استون مشغول به کار شد. دالیو در این شرکت مسوول دپارتمان معاملات آتی سازمانی بود.

ری دالیو در سن ۲۵ سالگی این شرکت را رها کرد تا در سال ۱۹۷۵ شرکت همکاران بریج واتر را تاسیس کند. این شرکت در دهه ۱۹۸۰ به دولت‌ها و شرکت‌ها مشاوره‌ اقتصادی می‌داد. مثلا در ازای مبلغ ۳۰۰۰ دلار در ماه به شرکت نابیسکو مشاوره اقتصادی می‌داد.

دالیو برای مشتریانش یک گزارش تحقیقاتی روزانه منتشر می‌کرد که نام آن «مشاهدات روزانه» بود. دالیو در این گزارشات تفکراتش درباره بازار را می‌نوشت و از طریق تلکس و بعدها از طریق فکس و امروزه از طریق ایمیل برای شرکت‌ها می‌فرستاد.

بریج واتر همچنین در این دوره شروع به فروش حق عضویت برای دسترسی به «مشاهدات روزانه» کرد و به این شکل افراد بیشتری از طریق این گزارشات از بریج واتر درس آموختند.

بریج واتر در سال ۱۹۸۵ و با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در سطح جهانی رویکرد خود را به سمت مدیریت اوراق بهادار و پول‌های سرمایه‌گذاران سازمانی سوق داد. بریج واتر در سال ۱۹۹۱ استراتژی معروف پیور آلفای خود را شروع کرد.

به گفته فایننشال نیوز، بریج واتر در میان شرکت‌های دیگری که به کار مدیریت سرمایه‌ها می‌پرداختند، طی ۵ سال اول دهه نخست قرن بیست و یکم، سریع‌ترین رشد را داشته است.

فایننشال نیوز فرهنگ سازمانی در بریج واتر را به فرهنگ سازمانی شرکت اپل تشبیه کرده است، یعنی فرهنگ نوآوری. در واقع اپل به خاطر محصول آی پاد خود شهرت ندارد، بلکه به خاطر فرهنگی که مشخصه آن خلق کردن است شهرت دارد. شرکت بریج واتر نیز دقیقا چنین فرهنگی را دارد.

شرکت بریج واتر در حال حاضر در حدود 140 میلیارد دلار سرمایه را مدیریت می‌کند.

ری دالیو به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری ارشد شرکت، رییس کمیته سرمایه گذاری بریج واتر است که به تلاش‌های تحقیقاتی بنگاه جهت می‌دهد.

شرکت بریج واتر در حال حاضر پرتفولیو‌هایی برای مشتریان سازمانی شامل صندوق‌های بازنشستگی، بنیاد‌ها، صندوق‌های پاداش، دولت‌های خارجی و بانک‌های مرکزی را مدیریت می‌کند.

این شرکت بیش از ۲۷۰ مشتری بزرگ در ایالات متحده و ۱۹ کشور دیگر دارد. در حال حاضر در حدود ۱۲۰۰ نفر برای صندوق بریج واتر مشغول به کار هستند که نیمی ‌از آنها در فعالیت‌های تحقیق و معامله مشغول به کار هستند.

دفتر مرکزی این شرکت در وست پورت در کانکتیکات است. شرکت بریج واتر رویکردی بنیادین و کمی ‌را برای تصمیمات سرمایه‌گذاری دنبال می‌کند و روی تمام معیارهای سرمایه‌گذاری آن تحقیق شده و همگی سیستماتیک هستند. تحلیل‌های بنیادی شرکت توسط تکنیک‌های مدیریت ریسک پیشرفته پشتیبانی می‌شوند. این رویکرد، بریج واتر را به سمت عملکردی برتر سوق داده است.

دالیو موفقیت خود را ناشی از عدم استفاده از اهرم‌های مالی بسیار و همواره به دنبال متمایز بودنش می‌داند. وی همچنین یکی دیگر از دلایل موفقیتش را ۲۱۰ اصل خود می‌داند که طی سالیان آنها را جمع‌آوری کرده و از طریق وب سایت شرکت خود در دسترس عموم قرار داده است.

ری دالیو ازدواج کرده و چهار فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن گرینویچ در کانکتیکات است. ری دالیو به شکار با تیر کمان و ماهیگیری علاقه دارد و همچنین هفته‌ای ۵ بار به مدیتیشن می‌پردازد. به علاوه علاقه دالیو به موسیقی همواره او را به فستیوال‌های جاز کشانده است.

اصول «ری دالیو» برای موفقیت در بازارهای مالی

دالیو موفقیت خود را ناشی از عدم استفاده از اهرم‌های مالی و متمایز بودنش مي‌داند. وی همچنین یکی دیگر از دلایل موفقیتش را 300 اصل خود مي‌داند که طی سالیان آنها را جمع‌آوری كرده و در سايت خود ارائه كرده است.

بعد از اینکه من از دبیرستان فارغ‌التحصیل شدم، به دانشگاه رفتم. من عاشق دانشگاه بودم زيرا برخلاف مدرسه می‌توانستم درباره چیزهایی که علاقه دارم یاد بگیرم، من مطالعه کردم به دلیل اینکه لذت می‌بردم از آن نه فقط به‌خاطر اینکه مجبور باشم.

در آن زمان گروه راک Beatles سفری به هند داشت تا نحوه مدیتیشن را یاد بگیرد، که علاقه من را هم برانگیخت، بنابراین یادگرفتم که چطور مدیتیشن کنم. این کار به من کمک کرد تا شفاف‌تر و خلاقانه‌تر فکر کنم، بنابراین مطمئنم که این کار لذت یادگیری‌ام را بالابرد.

برخلاف دبیرستان در دانشگاه خوب کار کردم. البته معاملاتم را در بازار ادامه دادم. در این زمان علاقه‌مند به معامله قراردادهای آتی شدم، فقط به‌خاطر اینکه آنها الزامات و شرایط کمی داشتند به‌طوری که من تصور کردم می‌توانم با تصمیمات درست از این راه پول دربیاورم.

زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم در سال 1971 در مدرسه کسب‌وکار هاروارد پذیرش گرفتم و در پاییز آن سال وارد این دانشکده شدم. تابستان آن سال یعنی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و رفتن به هاروارد در طبقه همکف بازار سهام نیویورک به‌عنوان منشی کار می‌کردم.

آن تابستان سالی بود که سیاست‌های پولی به شکست انجامیده بود (به‌عنوان مثال سیستم برتونوود).

این شرایط بدترین شرایط اقتصادی بود که تا آن زمان وجود داشت و من در مرکز این زلزله اقتصادی قرارداشتم به‌طوری که این زلزله من را هم لرزاند. این بحران، یک بحران پولی بود که تمام بازارها را تحت‌تاثیر قرار داد به‌طوری که من را به کاوش در مورد فهم بازار پول مشتاق کرد.

پاییز آن سال به دانشکده کسب‌وکار هاروارد وارد شدم، بسيار هیجان‌زده شده بودم زیرا احساس می‌کردم تحصیل در این دانشگاه باعث پیشرفت من می‌شود و یکی از بهترین‌ها خواهم بود.

 به‌رغم انتظارات بالا این فضا حتی بهتر از چیزی بود که فکرش را می‌کردم زیرا روش موردکاوی در تدریس اجازه می‌داد تصویری از مباحث مطرح شده در ذهن خود بسازیم و به‌جای حفظ کردن مطالب جهت به‌دست آوردن جواب‌های مناسب به تبادل و بحث با دیگران بپردازیم. من عاشق این محیط که پر از تلاش و کار است، بودم.

در تابستان بین دوره دو ساله‌ام در هاروارد، مدیر بخش کالای شرکت مریل لینچ ترغیبم کرد تا به‌عنوان دستیار در معامله قراردادهای آتی وارد شوم. در آن زمان کالاهایی که معامله می‌شدند هنوز کارهای مبهمی برای انجام دادن این معامله داشت.

در پاییز آن سال دوباره به HBS برگشتم و در سال تحصیلی 1973-1972 معاملات آتی کالاها داغ شده بود. این فضا به خاطر شکست سیستم پولی بود که در سال 1971 اتفاق افتاده بود به‌طوری که منجر به نوسان شدید تورمی شده بود.

در نتیجه این شرایط اولین شوک نفتی در سال 1973 اتفاق افتاد. همان‌طور که تورم بالاتر می‌رفت فدرال رزرو سیاست انقباضی برای مقابله با افزایش نرخ تورم به کار می‌بست، به‌طوری که بازار سهام بیشترین کاهش را طی این سال‌ها از زمان رکود بزرگ تجربه کرد.

بنابراین بازار قراردادهای آتی کالاها داغ شده اما سرمایه‌گذاری در سهام دچار رکود شده بود. طبیعتا کارگزارانی که بخش معامله کالا نداشتند تقاضای این بخش از معاملات را کردند و تعداد افرادی که روش معامله قراردادهای آتی کالا را می‌دانستند کم بود.

واقعا کسانی که فارغ‌التحصیل دانشکده کسب‌وکار هاروارد بودند در زمینه معامله قراردادهای آتی به اندازه من اطلاعات نداشتند.

به‌عنوان مدیر بخش معامله کالا در یک کارگزاری در مقیاس متوسط مشغول به کار شدم و همکاری را که تجربه بالایی در زمینه معامله کالاها داشت برای تصمیم درخصوص خرید کالاها استخدام کردم.

وضعیت بد بازار سرمایه به پایان خود نزدیک می‌شد به‌طوری که این کارگزاری قبل از اینکه ما بخواهیم معاملات آتی را ادامه دهیم، تعطیل شد.

بعد از آن من به یک کارگزاری بزرگ‌تر و موفق‌تر رفتم که در آنجا مسوول بخش پوشش ریسک بودم. اما در این شرکت به خوبی جا نیفتاده بودم به‌طوری که از کارمندان خودم به شدت ناراحت بودم.

در سال 1975 بعد از یک دوره دو ساله در وال استريت همزمان با دوران دانشگاه، شرکت «بريج واتر» را تاسیس کردم. خیلی زود بعد از آن ازدواج کردم و تشکیل خانواده دادم.

در طول این زمان و تا به حال از همان رویکردی که در زمان دانشکده افسری استفاده می‌کردم پیروی کرده‌ام، به‌عنوان مثال:

1- کارکردن برای چیزهایی که خودم می‌خواهم، نه برای چیزهایی که دیگران از من می‌خواهند.

2- مطرح شدن به‌عنوان نظریه‌پرداز مستقل به‌طوری که می‌توانستم به سمت اهدافم حرکت کنم.

 3- ارزیابی نظریاتم با استفاده از افراد زرنگ و باهوش.

4- محتاط بودن در مورد اعتماد بیش از حد.

5- جنگیدن با واقعیت‌هایی که از تصمیماتم حاصل شده‌اند و واکنش به آنهایی که خودم مسوول آنها بودم.

کتاب‌ اصول (Principles) ری دالیو

در کتاب اصول اساسی، ری دالیو آنچه را که در طول زندگی قابل توجه خود یاد گرفته است، به اشتراک می‌گذارد.

کتاب اصول ری دالیو

او استدلال می‌کند که زندگی، مدیریت، اقتصاد و سرمایه گذاری همه می‌توانند به صورت قواعد درآیند و مانند ماشین درک شوند.

صدها درس عملی این کتاب، که در اطراف سنگ بنای “حقیقت رادیکال” و “شفافیت بنیادی” او بنا شده است، شامل طرح دالیو برای موثرترین راه‌ها برای تصمیم گیری افراد، نزدیک شدن به چالش‌ها و ایجاد تیم‌های قدرتمند است.

وی همچنین ابزارهای نوآورانه‌ای را که شرکت برای حیات بخشیدن به ایده شایسته سالاری استفاده می‌کند، مانند ایجاد “کارت‌های بیس بال” برای همه کارمندان که نقاط قوت و ضعف آنها را فشرده‌سازی می‌کند و استفاده از سیستم‌های تصمیم‌گیری رایانه‌ای برای تصمیم‌گیری با وزن باورپذیر، توصیف می‌کند.

در حالی که این کتاب ایده‌های جدیدی را برای سازمان‌ها و موسسات ارائه می‌دهد، همچنین یک رویکرد صریح و روشن برای تصمیم‌گیری ارائه می‌دهد که دالیو معتقد است هر کسی می‌تواند آن را امتحان کند، مهم نیست که به دنبال چه چیزی است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx