استفاده ترکیبی از بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی

بهره جستن از سوشیال مدیا و بازاریابی ایمیلی

همین الانی که این متن را می خوانید مشتریان و مخاطبان شما در حال فرستادن پست در تویتر، فیس بوک و یا گشت و گذار در فاروم ها و سایت های دیگر و نظر دهی در آنها می باشند. آنها در این سایت ها در حال صحبت و یا به اشتراک گذاری مطالبی هستند که مرتبط با تجارت شما است. 

 

آیا شما جز این مکالمه هستید؟

آیا از لینک و محتوای شما صحبت می کنند؟ اگر جز این مکالمه نیستید فرصت بزرگی را از دست داده اید و مجبورید برای اینکه برند خود و تجارت خود را تبلیغ کنید پول های کلانی هزینه کنید. حتی شاید این تبلیغات تاثیرگذاری چندانی نداشته باشند. ۷۸% از مصرف کنندگان به سفارشات دوستان خود توجه می کنند و فقط حدود ۱۴% به تبلیغات اعتماد می کنند.

 

بازاریابی ایمیلی و سوشیال مدیا متفاوت عمل می کنند

سوشیال مدیا ها بسیار پویا، سریع و تعاملی هستند. البته فانی و زودگذر هم هستند. شما اگر پستی را صبح بفرستید و مخاطب شما بعد از ظهر به سایت وارد شود، ممکن است به خاطر حجم زیاد اطلاعات به اشتراک گذاشته شده اصلا مطلب شما را نبیند. این همان جایی است که بازاریابی ایمیلی با سوشیال مدیا متفاوت است. ایمیل  ارتباط صمیمی تر و خودمانی تری با مخاطبانتان بوجود می آورد(از این امکان استفاده کنید). وقتی  مخاطب شما در میل باکس خود ایمیل شما را می خواند فقط توجهش به شما است نه هزاران هزار مطلب و پست دیگر. حتی می تواند ایمیلتان را ذخیره کند و برای دوستانش بفرستد.

عناوین مطلب:

 

حال چگونه از مزیت های هر دو استفاده کنیم و آنها را ترکیبی استفاده کنیم؟

از لیست ایمیل های خود برای ساختن مدیای سوشیال استفاده کنید. یکی از نکات مهم سوشیال مدیا این است که زمانی که مثلا در فیس بوک یک Fan یا طرفدار پیدا میکنید مطالب شما نه تنها برای او بلکه برای دوستان او نیز فرستاده خواهد شد یعنی شما با یک تیر حداقل ۵۰ نشان زده اید(اگر فرض کنیم یک فرد حداقل ۵۰ دوست در فیس بوک دارد). از امروز در خبرنامه سایت خود آدرس سوشیال مدیا هایی که در آن عضو هستید را نام ببرید.
از افراد بخواهید که به سایت و یا بلاگ شما بیایند و در خبرنامه ثبت نام کنند. حال بر عکس بالا عمل می کنیم چون می خواهیم از مزایای بازاریابی ایمیلی نیز استفاده کنیم. بنابراین در صفحات خود در سایت های سوشیال حتما آدرس ثبت نام و یا عضویت در روزنامه الکترونیکتان را هم مطرح کنید.

مطالب خبرنامه خود را متفاوت تر در سایت های سوشیال قرار دهید. به جایی اینکه همان فرمت خبرنامه را فقط در سایت های سوشیال به اشتراک بگذارید، گزیده ای از محتوا، هدف محتوا یا چیزی که فکر می کنید جذابیت ایجاد می کند را از متن جدا کنید و به اشتراک بگذارید. سعی کنید در میکروبلاگ ها از MicroContent ها استفاده کنید. البته نوشتن میکروکانتنت هم هنر و هنرمند می خواهد.

به هر محتوایی که از سایت شما به اشتراک گذاشته می شود مانند یک گوهر نگاه کنید چون می تواند هزاران بازدید برایتان بیاورد که شاید میلیون ها تومان هزینه تبلیغاتی نتواند این کار را انجام دهد.

 

شما هر روز با افرادی سر و کار دارید که یا با فیس بوک کار می کنند و یا تویتر و یا هر سایت دیگری را برای خود مفید می دانند. شما نمی توانید نظر آنها را عوض کنید ولی می توانید بگونه ای عمل کنید که همه جا باشید. بازاریابی ایمیلی و سوشیال مدیا دو فرایند مهم برای دسترسی بیشتر به تجارت شما هستند و هدف انتخاب بین یکی از آنها نیست. هر ۲ مورد در کنار هم و به صورت ترکیبی لازم هستند.

 

منبع: مدیرسبز، آموزش بازاریابی و مدیریت

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx