سخنرانی رابین سیگر و ریچارد دنی در ایران

موفقیت در کسب و کار

صبح روز جمعه ۷ خرداد، اتاق بازرگانی شهر زیبای اصفهان، میزبان صدها مدیر و کارآفرین بود. آنان آمده بودند تا در سمیناری متفاوت شرکت کنند: سمینار بین المللی ارتقا فروش و افزایش سودآوری.

برگزار کننده این سمینار مدیر جوانی به نام حسین طاهری بود. او کار متفاوتی را آغاز کرده است و موفق ترین افراد جهان در زمینه کسب و کار را به ایران دعوت می کند تا سمینارهایی کاملا کاربردی و مطابق با نیازهای مدیران برگزار شود. سخنرانان برجسته این سمینار ریچارد دنی و رابین سیگر بودند. بهتر است بطور مختصر با این افراد آشنا شویم.

 

عناوین مطلب:

ریچارد دنی

ریچارد دنی، الهام بخش ترین سخنران در حوزه کسب و کار در بریتانیا است. او استاد بی همتای مدیریت و رهبری، ارتباطات، خدمات مشتری و توسعه تجارت در سراسر اروپاست. او مؤسس و مدیر آکادمی حرفه¬ای Leadership  و فروش انگستان، مدیر Eze-Talk Ltd انگستان و رئیس یک کمپانی بزرگ دریانوردی در ایتالیاست.

او نویسنده ۶ کتاب پرفروش است که اکثر آنها در ۴۶ کشور جهان و به ۲۶ زبان منتشر شده¬اند که از آن جمله¬ می¬توان به کتاب های «پیروزی در فروش»، «مدیریت انگیزشی» ، «برقراری ارتباط برای پیروزی» ، «در کسب و کار جدیدت برنده باش!» اشاره کرد.

ریچاد به عنوان مشاور مدیریت و رهبری ، همچنین سخنران انگیزشی ، از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) تا کنون به ده ها کشور جهان سفر کرده و به تیم¬های ملی و مدیران فدراسیون های فوتبال کشورهای مختلف آموزش داده است.

نشریه تایم درباره ریچارد می¬نویسد: «ریچارد اسطوره آموزش مدیریت و فروشندگی حرفه¬ای جهان است.». ریچارد سابقه همکاری با شرکت¬های بزرگی همچون مایکروسافت دارد.

 

رابین سیگر

رابین متخصص بین المللی در زمینه کسب موفّقیّت و ایجاد انگیزه بوده و در بیش از ۶۰۰ شرکت و سازمان حرفه¬ای در بیش از ۲۰ کشور دنیا سخنرانی ایراد کرده است. او در زمینه «رهبری موفّق و اثر بخش» و ایجاد «فرهنگ موفّقیّت» از طریق رهبری و توسعه آموزش صحبت می کند.

وی نویسنده کتاب پرفروش «برندگان بالفطره» است که به بیش از ۱۸ زبان دنیا ترجمه شده و در بیش از ۸۰ کشور دنیا به فروش رفته است. کتاب دوم رابین، تحت عنوان «در هر زمان که بخواهی می¬توانی زندگی خود را تغییر دهی!»، چگونگی تأثیر تفکر بر موفّقیّت را مورد بررسی قرار می دهد. کتاب سوم وی تحت عنوان «۴۲ روز مانده به ثروت، سلامت و خوشبختی» در ژانویه ۲۰۰۶ به چاپ رسید و تنها پس از ۱۰ روز، تجدید چاپ شد و در صدر لیست کتاب های پرفروش سایت آمازون قرار گرفت.

وی تمام وقت خود را صرف ایجاد فرهنگ موفّقیّت در سازمان¬های بزرگ جهان کرده است. او با کسب شهرت جهانی به عنوان یک سخنران فوق حرفه ای، در سمینارها و کنفرانس¬ها، با حرارت تمام و تأثیری فوق¬العاده مطالب خود را به شیوه¬ای بدیع عرضه کند.

او سابقه همکاری با شرکت های نوکیا، کوکا کولا، مایکروسافت، جنرال موتورز، نستله و … را دارد. و در بیش از ۲۰ کشور جهان به برگزاری دوره های آموزشی پرداخته است.

 

حال به خلاصه سخنرانی رابین سیگر در سمینار بپردازیم.

اولین سخنرانی سمینار با نام «ایجاد فرهنگ موفقیت سازمانی» توسط رابین سیگر ارائه شد. در این سخنرانی به ۷ گام برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در کسب و کار اشاره شد.

 

۱- هدف های خود را به طور واضح و شفاف تعریف کنید.

آقای سیگر به حضار گفت یک اتومبیل فراری قرمز رنگ را تصور کنید. تصویری کاملا واضح در ذهنتان ایجاد می شود. ولی ثروتمند شدن، موفق شدن و موارد مشابه هدف هایی واضح نیستند زیرا تصویر مشخصی در ذهن ایجاد نمی کنند. اولین گام موفقیت، داشتن هدف هایی شفاف و قابل تصور است.

 

۲- برای رسیدن به هدف استراتژی انعطاف پذیری خلق کنید.

در هر ده سال حدود ۴۰ درصد از کسب و کارها از بین می روند. یکی از مهمترین دلایل، آن است که راهبردهای انعطاف پذیری ندارند و وقتی شرایط تغییر می کند، آنها روال خود را تغییر نمی دهند و در نهایت از بین می روند. در کسب و کارتان خیلی نگران چگونگی انجام کارها نباشید. بر هدف و زمانی که در اختیار دارید متمرکز شوید و چگونگی انجام کارها را پیدا خواهید کرد.

 

۳- اعتماد به نفس داشته باشید.

اگر اشتیاق سوزانی برای موفقیت داشته باشید، موفق خواهید شد، در غیر اینصورت در حال بازی هستید و نه کار جدی. با اعتماد به نفس ترین افراد در جهان کودکان چهارساله هستند. آنها تصور می کنند قادر به انجام هر کاری هستند. ولی متاسفانه همین کودکان وقتی بزرگتر می شوند، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. در تحقیقات انجام شده بر کودکان ۴ ساله، مشخص شد که ۹۶ درصد آنان باور دارند که قادر به انجام هر کاری هستند. وقتی در افراد ۱۸ ساله همین آمارگیری انجام شد، کمتر از ۳ درصد آنان چنین تصوری دارند. چرا با رسیدن به بلوغ اعتماد به نفس افراد کمتر می شود؟ زیرا اطرافیان اعتماد به نفس را از بین می برند، مثلا والدین به فرزندشان می گویند: تو نمی توانی یا هیچوقت موفق نخواهی شد.

هوش عامل تعیین کننده ای در موفقیت شما نیست. تحصیلات هم همینطور. بسیاری از میلیونر ها به دانشگاه نرفته اند. سپس آقای سیگر مثالی از یک کوهنورد ایتالیایی زد که در سال ۱۹۶۶ موفق شد بدون اکسیژن قله اورست را فتح کند. تمامی اطرافیانش می گفتند که چنین کاری غیر ممکن است و با اینکار زندگی خود را از دست خواهد داد. ولی او باور داشت که می تواند و موفق شد!

 

۴- از شکست ها نهراسید.

دو ترس همیشه در کنار ما هستند: ترس از شکست و ترس از مورد انتقاد دیگران قرار گرفتن. کودکان از شکست و انتقاد هراسی ندارند. هر کودک بطور متوسط ۲۴۰ بار زمین می خورد تا راه رفتن را  می آموزد. کودک کاری را آنقدر تکرار می کند تا موفق شود.

در آخرین لحظات زندگی، مردم هیچگاه برای شکست های خود اظهار پیشمانی نمی کنند. بلکه برای کارهایی که انجام ندادند پشیمان هستند. بر خواسته هایتان متمرکز شوید و نه بر مشکلات و چیزهایی که نمی خواهید. بسیاری از ترس ها توهمی بیش نیستند. ۹۵ درصد اتفاقاتی که از آنها در هراس به سر می بریم، هیچگاه رخ نمی دهند و ۵ درصد باقیمانده قابل کنترل و مدیریت هستند.

 

۵- با اشتیاق فوق العاده به سمت هدف حرکت کنید.

عامل تعیین کننده در موفقیت های شغلی مهارت های فنی نیستند. نگرش ما به موضوعات عامل تعیین کننده موفقیت های ما است. در تمامی دنیا مجسمه های بسیار زیادی از افراد معروف ساخته شده اند. در تمامی آن مجسمه ها، حتی مجسمه یک منتقد وجود ندارد، ولی مجسمه افراد بسیاری وجود دارد که شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته اند.

اگر اشتیاق فوق العاده ای برای رسیدن به هدف داشته باشید، از انتقاد ها نمی هراسید و حاضر به قبول ریسک برای موفقیت درازمدت خواهید بود.

 

۶- تعهد کافی داشته باشید.

معنی تعهد در کسب و کار این است: اگر لازم است کاری انجام شود، آنرا انجام دهید. بهانه نیاورید و کار را به تعویق نیاندازید. بسیاری از افراد کارشان را با اشتیاق شروع می کنند و باز هم شکست می خورند. اشتیاق به تنهایی کافی نیست بلکه باید با تعهد قوی همراه شود. میان بری برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. معمولا باید کارهایی  را انجام دهیم که خیلی راحت و خوشایند نیستند. تعهد باعث می شود که کارهای لازم را انجام دهیم و به جای توجه به موانع بر هدف متمرکز شویم.

 

۷- پیروزی هایتان را جشن بگیرید.

با هر گامی که پیش می روید، پیروزی ها را جشن بگیرید تا قدم های بعدی را با اطمینان بیشتر بردارید. موفقیت های بزرگ از کنار هم قرار گرفتن پیروزی های کوچک بدست می آیند.

 

حال به مختصری از سخنرانی ریچارد دنی با نام «قهرمان کسب و کار خود باشید.» بپردازیم.

عوامل کلیدی در موفقیت شرکت چه مواردی هستند؟
قبلا تصور می شد برای موفقیت کافی است اطلاعات کافی درباره محصول و همچنین مهارتهای فنی لازم را داشته باشید. ولی مهمترین عامل موفقیت کسب و کارها طرزفکر نه دانش محصول است و نه مهارت های نخصصی. نگرش شما است که موفقیت شما را رقم می زند.

شرکت ها اغلب به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند. تنها چهار راه برای توسعه کسب و کار وجود دارد. البته راه های زیادی برای کسب سود وجود دارند، ولی فقط با چهار روش زیر می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

 

۱- تعداد مشتریان را افزایش دهید.

شرکت های پیشتاز با خواسته های مشتریان هدایت می شوند و دوران محصول گرایی به پایان رسیده و باید مشتری گرا بود. این مشتریان هستند که محصولات جدید را به وجود می آورند و نه مدیران شرکت ها.
برای افزایش تعداد مشتریان خودمان پیشقدم شویم. می توانیم با افراد تماس بگیریم، محصولاتمان را معرفی کنیم و از تمامی روش های ممکن به معرفی کسب و کار خود بپردازیم. مثلا داشتن وب سایتی موثر می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. از بروشور های حرفه ای استفاده کنید و در آنها نظرات مشتریان راضی را بنویسید. استفاده از خبرنامه و انتشار آن بصورت کاغذی یا آنلاین می تواند باعث افزایش تعداد مشتریان شود.

 

۲- میزان متوسط هر معامله را افزایش دهید.

آقای دنی در اینجا مثالی زد و گفت برای دیدن نوه اش به شهر دیگری رفته بود و یادش رفته بود برای دوربین فیلمبرداری اش فیلم خام بردارد و وقتی وارد فروشگاه شد، آقای فروشنده که بسیار خوش برخورد بود با طرح چند سوال باعث افزایش فروش شد. او پرسید آیا از دوربین زیاد استفاده می کنید؟ و سپس توصیه کرد به جای یک فیلم ۵ فیلم بخرد تا بسیار به صرفه تر باشد و همچنین گفت باتری های با عمر بیشتری وجود دارند که می تواند تهیه کند. آقای دنی گفت که باتری قابل شارژ آورده و نیازی به باتری ندارد. سپس فروشنده پرسید آیا شارژر باتری همراهش است و آقای دنی متوجه شد که همراهش نیست و فروشنده گفت: آیا می دانید اگر در وسط جشن باتری تمام شود چقدر پشیمان خواهید شد؟ و به این طریق یک شارژر هم فروخت. سپس پرسید آیا در هوای آزاد فیلمبرداری می کنید یا در محیط بسته؟ و سپس پیشنهاد خرید فیلتری را داد که باعث افزایش کیفیت فیلمبرداری می شود.
آقای دنی پس از ذکر این خاطره گفت: بدین گونه می توانید میزان هر معامله را افزایش دهید و البته تاکید کرد که دوران فروش با اصرار به پایان رسیده است و تنها با مشاوره می توان فروش را افزایش داد.

 

۳- فاصله زمانی خریدهای متوالی را کوتاه تر کنید.

کاری کنید که مشتریان با بازه های زمانی کمتر از شما خرید کنند. اگر ماهی یک بار خرید می کنند، کاری کنید که ماهی دو بار بخرند.

 

۴- خرید شرکت های دیگر

روند خریداری کسب و کارهای دیگر و ملحق کردن آن به کسب و کار خودتان، روشی است که بسیار مرسوم شده و شرکت های موفق کسب و کارهای سودآور وابسته به کارشان را خریداری می کنند.

سپس آقاتی دنی برای رفع خستگی سوال بسیار مهمی را مطرح کرد: او گفت چند روز بعد بازی های جام جهانی فوتبال آغاز می شود. به نظر شما کدام تیم قهرمان خواهد شد؟

سپس توضیح داد که در فوتبال، قهرمان تیمی نیست که بالاترین مهارت ها را دارد، بلکه تیمی است که بیشترین انگیزه را برای قهرمانی دارد. قابل توجه است که آقای دنی با ورزش فوتبال از نزدیک آشنا است و مشاور فیفا و همچنین تیم های مختلف ورزشی بوده است.

بخش دیگر سخنرانی درباره نحوه راهبری شرکت ها بود.
او پرسید: اگر کارمند باشید چه نوع رئیسی را دوست خواهید داشت؟
رئیسی که قدرشناس باشد. به توانایی ها و محدودیتهایتان احترام بگذارد. شرایط شما را درک کند و …
شما همان گونه باشید. همان رئیس دلخواه خودتان باشید.

مشکل بزرگی در حال گسترش است و آن نماندن افراد نابغه در سازمان ها است. بسیاری از افراد کلیدی پس از مدتی سازمانشان را ترک می کنند و لطمه بزرگی به کسب و کار می زنند.

افراد شرکت ها را ترک نمی کنند! افراد افراد را ترک می کنند! پس فرد مورد علاقه دیگران باشید. چگونه می توانیم مورد علاقه دیگران باشیم؟ راهش آن است که به دیگران علاقه نشان دهیم.

 

منبع: مدیرسبز، آموزش بازاریابی و مدیریت

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx