7 عادت برای هدایت شدن به سمت ثروت

عادت های ثروتمندان

ثروت مانند آمادگی جسمانی است. به منظور ایجاد آن، باید نوعی از عادات روزانه را در خود ترویج دهید که نتایج بلند مدتی را ایجاد کند. اینگونه نیست که دوست شما که از لحاظ فیزیکی مناسب است از یک نوشیدنی با همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده هر از چند گاهی لذت نمی‌برد. احتمالا اینگونه است که او یک غذای پر چرب و یک کاسه آب نبات مینیاتوری بر روی کانتر آشپزخانه خود، درست در کنار کارت عضویت باشگاه بلااستفاده خود نگه نمی‌دارد.

همین موضوع درباره پول نیز صادق است: دوست بسیار مرفه شما ممکن است لزوما مدرک MBA در دانشکده کسب و کار معتبر وارتون را به دست نیاورده باشد، پول به ارث برده، و یا به کارکنان یک استارت‌آپ موفق قبل از آنکه عمومی شود و سقف بازار سهام را منفجر کند پیوسته باشد. (اگر چه از نظر تولید ثروت، این رویدادهای زندگی قطعا بیش از حد نخ نما نیستند.)
با این حال، این احتمال وجود دارد که مرفه‌ترین افراد در دایره شما اقدامات همیشگی را انجام داده باشند که نه تنها ایجاد ثروت نمی‌کنند، بلکه آن را در دراز مدت رشد می‌دهند و از آن محافظت می‌کنند. در این مطلب از سایت بورسینس به 7 عادت مالی که می‌تواند شما را در آینده به سمت ثروت هدایت کند می‌پردازیم.

عادات خود را ارزیابی کنید

عناوین مطلب:

بسیاری از عادات مالی ما در دوران کودکی ریشه دوانده است. این مایه خوش شانسی برخی از ما، و مایه تاسف بسیاری از ما است. همان بچه‌ای که هر روز صبح زود در تعطیلات تابستان برای انجام کار چمن‌زنی خود بیدار می‌شود احتمالا مدیریت موفق فرصت‌های کارآفرینی سودآور را در مراحل بعدی زندگی نیز آسان‌تر می‌یابد. دلیل آن این است که در مرحله‌ای عادات تبدیل به طبیعت دوم ما می‌شوند.

عادت اول – تفکر انتقادی داشته باشید

به منظور موشکافی یک مشکل در زندگی و یا تغییر یک عادت، نیاز است که ابتدا خودتان را از مسئله دور کنید و به صورت انتقادی، و نه واکنشی بیاندیشید.
برای از یاد بردن یک عادت – مثل خرید روزانه یک اسپرسو 5 دلاری یا پرداخت کارت اعتباری خود در آخرین روز ممکن، که می‌تواند احتمال اینکه آن را فراموش کرده و به این ترتیب متحمل هزینه‌های تاخیر شوید – کارشناسان تحلیل انتقادی ساختار عادت را پیشنهاد می‌کنند. نشانه چیست و پاداش چه چیزی است؟ در مورد (اسپرسو) گران که می‌تواند به بیش از 150 دلار در یک ماه بالغ شود، نشانه شما به احتمال زیاد خستگی صبح و پاداش هم طعم و مزه و هم انتخاب کافئین است.

با درک انگیزه‌های پشت این عادت خاص، می‌توانید در عوض به استقبال یک پیاده‌روی تند صبحگاهی بروید که یک بیدارباش مشابه را برای شما فراهم می‌کند. هنگامی که شما نشانه را تجربه می‌کنید، عادت جدید شما مسابقه دادن تا استارباکس نخواهد بود، بستن بندهای کفش‌ دوندگی شما خواهد بود. پاداش چیست؟ سرخوشی دویدن هم طول می‌کشد هم بیش از نشئگی کافئین خواهد بود، و رایگان است.

عادت دوم – خود را در بین افراد باهوش قراردهید

راهی که بسیاری از مردم امیدوارند که پولدار شوند احاطه خود با افراد ثروتمند است. با این حال شما از دریافت نظرات و دیدگاه‌های آگاهانه و هوشمندانه بیشتر منتفع می‌شوید تا اینکه شما را به کلبه ییلاقی اسکی فردی در ویل دعوت کنند!

عادت سوم – پس‌انداز … و بیشتر پس‌انداز کنید

ریاضی ساده است: به منظور پس‌انداز پول، باید بیش از میزانی که صرف می‌کنید پس‌انداز و سرمایه-گذاری کنید. با این حال پس‌انداز استراتژیک نیاز به چیزی بیش از صرف پس‌انداز آنچه که از هزینه‌های شما باقی می‌ماند دارد. کارشناسان مالی توصیه می‌کنند که سرمایه‌گذاری در اهداف مالی خود را قبل از پرداخت صورتحساب خود را در اولویت قرار دهید و سپس باقی مانده آن را صرف کنید. در حالی که این ممکن است واژگونی عادات وضع موجود شما باشد، به این معنی است که شما اهداف مالی خود را در خط مقدم جریان نقدی خود حفظ کنید.
حتی مقادیر بسیار کم پس‌انداز جمع می‌شوند، و احتمال اینکه در آینده بیشتر پس‌انداز کنید را نیز افزایش می‌دهند. یک بار دیگر، قدرت عادت نباید دست کم گرفته شود.

عادت چهارم – از سلامتی خود غافل نشوید

از این یکی چشم‌پوشی نکنید. روزهایی که تصویر مدیر اجرایی یا تاجر بلند پرواز؛ در حال کشیدن سیگار برگ و خوردن استیک در وعده‌های ناهار خود بود گذشته است. چون سلامت جسمی به شکل فزاینده‌ای با سایر معیارهای رفاه– از جمله وضعیت مالی شما – در ارتباط قرار گرفته است جای تعجب نیست که برخی از شرکت‌ها حتی در حال دادن مشوق‌های مالی برای ورزش و دستیابی به دیگر اهداف سلامت از طریق برنامه‌های به اصطلاح سلامتی هستند. به بیان ساده، ایجاد ثروت انرژی می‌برد در حالی که از فرم افتادن انرژی را می‌رباید.
اگر چه تعریف سلامت عاطفی ممکن است سخت‌تر از سلامت جسمی باشد، اهمیت آن کمتر نیست.

عادت پنجم – زندگی خود را ساده کنید

ساده کردن زندگی ایده‌آل است، پس چگونه افراد موفق در واقع این امر را در عمل انجام می‌دهند؟ اول از همه، چیزی را که لازم ندارید نخرید: از بدهی و وام و استرسی که همراه با آن حاصل می‌شود اجتناب می‌کنید. پرفروش‌ترین کتاب اخیر ماری کوندو، جادوی تغییر زندگی با تمیز کردن، از خوانندگان التماس می‌کند هر چیزی را که “جرقه شادی” نمی‌زند به دور بیاندازند.

اگر چیزی برای شما، لازم، مفید و یا الهام‌بخش نیست، احتمالا شما را پایین می‌کشد (و ممکن است تعمیر و نگهداری، هزینه‌های تعمیر و انرژی، برای شروع دوباره را بر شما تحمیل کند). آن را دور بیاندازید. ساده کنید.

عادت ششم – ریسک کنید و آینده‌نگر باشید

یک کایاکر آب‌های سفید با تجربه به شما خواهد گفت که در جهتی که می‌خواهید بروید کایاک خود را هدایت کنید، به جای اینکه تلاش کنید که به صخره‌ها برخورد نکنید. همین مطلب در مورد کامیابی نیز صادق است: به جای اینکه بر کنترل آسیب تمرکز کنید.، خود را به سمت فرصت‌ها هدایت کنید (چه یک فرصت هیجان‌انگیز جدید کار، مدرک کارشناسی ارشد یا یک سرمایه‌گذاری نویدبخش)
از نظر ریسک، این جمله شاید آن را به بهترین نحو بیان کند: “شما 100٪ ضربه‌هایی را که نمی‌زنید از دست می‌دهید.”

عادت هفتم – زود بیدار شدن مهم است

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که زود بیدار می‌شوند، نه تنها سازنده‌تر هستند، بلکه همچنین فعال‌تر نیز هستند. دو نمونه برتر: مدیراجرایی شرکت اپل (تیم کوک) و بنیانگذار شرکت ویرجین امریکا (ریچارد برانسون) که گفته می‌شود روز کاری خود را قبل از 06:00 شروع می‌کنند.

نتیجه‌گیری

اگر بدست آوردن، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری موفق پول طبیعت دوم بسیاری از ما بود، کتاب‌های و وب-سایت‌های بی‌شماری وجود نداشتند که چگونگی پولدار شدن یا بازنشسته شدن تا سن 40 سالگی را ترسیم کنند. همین مطلب در مورد عاداتی که می‌توانند ثروت ایجاد کنند نیز صادق است: تمرین رفتارهای ذهنی، فعالیت مثبت که موجب افزایش ثروت شما می‌شوند (و همچنین کیفیت زندگی شما) یک اصل روزانه است که کار می‌برد. اما مثل همه سرمایه‌گذاری‌هایی که اثر مرکب را در دراز مدت فعال می‌کنند، این کارها ارزش انجام را دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

چگونه پولدار شویم؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx