راهنمای دریافت کد بورسی (از ابتدا تا انتها)

آگاه اکسپرس

همواره سرمایه‌گذاران فعال در بازارهای مالی، به دنبال آسان‌ترین راه برای دریافت کد بورسی و آغاز فعالیت خود در این بازار هستند.

امروزه راه‌های غیرحضوری بسیاری جهت دریافت کد بورسی وجود دارند که باعث می‌شوند فرد متقاضی بدون مراجعه حضوری به کارگزاری مورد نظر خود، کد بورسی را دریافت نماید. 

در این میان؛ کارگزاری آگاه که یکی از بهترین و معروف‌ترین کارگزاری‌های رسمی سازمان بورس اوراق بهادار است، توانسته با راه‌اندازی سایت آگاه اکسپرس (agahexpress)، خدمات متنوعی اعم از دریافت کد بورسی به صورت آنلاین را برای کاربران خود فراهم کند.

عناوین مطلب:

تمام افراد می‌توانند با ورود به سایت آگاه اکسپرس به نشانی ex.agah.com، بدون پرداخت هزینه‌، جهت دریافت کد بورسی آنلاین اقدام نمایند.

سامانه agahexpress به کاربران این امکان را می‌دهد که بعد از ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی و عضویت در کارگزاری آگاه، ثبت‌نام خود را پیگیری کرده و در صورت وجود نواقص هنگام ثبت‌نام، برای تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد سامانه اگاه اکسپرس توضیح داده و نحوه دریافت کد بورسی آنلاین از این سامانه را به شما آموزش دهیم.

سامانه آگاه اکسپرس چیست؟

در سال 1384، سامانه agahexpress که متعلق به کارگزاری آگاه است، فعالیت خود را براساس قوانین و شرایط سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز کرد.

در حال حاضر؛ سرمایه‌گذاری در بازار بورس برای مردم جذابیت‌های بسیاری دارد؛ علاوه بر این، امروزه شرایط سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه آسان‌تر و مسیر برای ورود سرمایه‌گذاران نیز هموارتر شده است.

مهم‌ترین هدفی که در هنگام سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه دنبال می‌شود، کسب سود و منافع برای سرمایه‌گذاران است؛ اما مهم‌ترین مسئله این است که تمام افراد برای ورود به بازار بورس، ابتدا باید در یک کارگزاری معتبر عضو شوند.

کارگزاری‌ها از این جهت اهمیت دارند که به عنوان واسطه‌ای مطمئن بین خریداران و فروشندگان ایفای نقش کرده و باعث تسهیل خرید و فروش سهام می‌شوند. همچنین؛ کیفیت ارائه خدمات در کارگزاری‌ها بسیار مهم است و تاثیر به‌سزایی در موفقیت افراد در بازار بورس دارد.

حال با ثبت‌نام در سامانه آگاه اکسپرس، خدمات زیر به شما ارائه خواهد شد:

  • امکان استفاده از نرم‌افزار معاملاتی آنلاین مدرن و منحصر‌به‌فرد آسا که دارای نسخه تحت‌ وب، اندروید و iOS است.
  • امکان دریافت اعتبار رایگان(وام) و انواع بسته‌های اعتباری در این سامانه 
  • وجود ابزارهای تحلیل تکنیکال تحت وب در نرم‌افزار معاملاتی کارگزاری آگاه
  • دریافت اشتراک سایت‌های همفکران و آواگلد که زیر نظر کارگزاری آگاه هستند.
  • امکان شرکت در انواع کلاس‌های آموزشی بورسی با ارائه مدرک معتبر
  • برگزاری مسابقات ماهانه با ارائه جوایز نقدی 

بیشتر بخوانید: بدون نقدینگی، عرضه اولیه بخرید؛ آموزش خرید عرضه اولیه رایگان!

در ادامه، به بررسی چگونگی ثبت‌نام و استفاده از خدمات آگاه اکسپرس می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که قبل از شروع ثبت‌نام باید اسکن شناسنامه، اسکن کارت ملی، مشخصات دقیق شخصی، شغلی و محل سکونت خود را در کامپیوترتان آماده داشته باشید؛ چراکه پس از ورود به صفحه ثبت‌نام، تنها 30 دقیقه زمان دارید تا اطلاعات را در فرم‌های مربوطه تکمیل کنید.

نحوه ثبت‌نام و دریافت کد بورسی آنلاین از آگاه اکسپرس

جهت دریافت کد بورسی، لازم است تا به سایت آگاه اکسپرس وارد شده و با انجام مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم، کد بورسی خود را دریافت نمایید.

همانند تصویر زیر، ابتدا وارد سامانه اگاه اکسپرس شده و و روی دکمه “ثبت‌نام کد بورسی اوراق بهادار” کلیک کنید. 

ورود به آگاه اکسپرس

در مرحله بعدی؛ اگر قبلا عضو باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه شده‌اید، گزینه “ادامه” را انتخاب کرده و اگر تاکنون عضو این باشگاه نشده‌اید، گزینه “ثبت‌نام جدید” را انتخاب کنید:

ثبت نام در آگاه اکسپرس

در صفحه‌ای که باز می‌شود، کد ملی خود را در فیلد مشخص شده وارد کنید:

ورود مشخصات در آگاه اکسپرس

پس از وارد کردن کد ملی خود در اگاه اکسپرس، کد تاییدی به شماره همراه شما پیامک خواهد شد که باید آن را در فیلد مورد نظر وارد کنید.

وارد کردن کد تایید در آگاه اکسپرس

در مرحله بعدی؛ چنانچه از قبل در سامانه سجام عضو شده باشید، اطلاعات شما به صورت خودکار نمایش داده می‌شود و شما باید با مرور آن‌ها، تیک “صحت اطلاعات” و دکمه “ادامه ثبت‌نام” را انتخاب کنید. 

اگر هم در سامانه سجام عضویت نداشته باشید، باید  در چند مرحله تمام اطلاعات شخصی، شغلی و … را وارد کنید.

 همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به دلیل اینکه فرد متقاضی از قبل در سامانه سجام عضو شده است؛ تمام اطلاعات فردی، شغلی، تحصیلی و مالی او به صورت خودکار توسط سیستم اگاه اکسپرس به نمایش درآمده است.

نمایش اطلاعات در سامانه آگاه اکسپرس

در ادامه؛ متقاضی باید مشخصات اولیه‌ خود را اعم از نام، نام خانوادگی، ایمیل و رمز عبور جهت ورود به سامانه agahexpress را وارد نماید و اطلاعات خود را در سامانه ذخیره کند. لازم به ذکر است که اگر متقاضی پیش از این در باشگاه کارگزاری آگاه عضو نبوده باشد،  پس از ثبت اطلاعات اولیه خود در این قسمت، به عضویت بآشگاه در خواهد آمد.

عضویت باشگاه آگاه اکسپرس

در این مرحله، لازم است تا فرد متقاضی شماره حساب بانکی مورد نظر خود را وارد نماید؛ اما اگر از قبل در سامانه سجام عضو شده باشد، شماره‌ حساب‌هایی که در اختیار داشته است، به طور خودکار در این قسمت به نمایش درمی‌آید. با انتخاب یکی از شماره حساب‌ها، دکمه “ادامه ثبت‌نام” را انتخاب کرده و وارد مرحله بعدی خواهیم شد.

وارد کردن شماره حساب در آگاه اکسپرس

بعد از انتخاب شماره حساب بانکی، نوبت به بارگذاری مدارک مانند تصویر شناسنامه و کارت ملی می‌رسد که باید در فیلد مورد نظر، هریک از آن‌ها را آپلود نمایید.

بارگذاری مدارک در آگاه اکسپرس

در این مرحله؛ فرد متقاضی بایستی قوانین و مقررات موجود را مطالعه کرده و جهت تکمیل ثبت‌نام خود، گزینه “موافقت با شرایط” را انتخاب نماید. در آخر باید دکمه “درخواست رمز” را جهت ادامه روند احراز هویت غیر حضوری در سامانه اگاه اکسپرس تکمیل نماید.

احراز هویت غیرحضوری در آگاه اکسپرس

در آخر؛ احراز هویت و ثبت‌نام شما با وارد کردن “رمز امضا” که از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد، تکمیل شده و نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.

ثبت امضا در آگاه اکسپرس

با انجام مراحل گفته شده، احراز هویت و ثبت‌نام شما در agahexpress تایید شده و به اتمام می‌رسد. لازم به ذکر است که در آخر نیز، پیامکی برای تاییدیه برای شما ارسال خواهد شد.

توجه داشته باشید که، بعد از تکمیل مراحلی که گفتیم، حساب کاربری شما موقتا غیرفعال است؛ اما به زودی فعال شده و کد بورسی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این

موضوع، از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. بنابراین؛ به هیچ عنوان نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری آگاه نمی‌باشد و تمام مراحل به صورت غیرحضوری قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: آموزش گام‌به‌گام احراز هویت غیرحضوری در سامانه سجام

نحوه پیگیری روند کدگیری چگونه است؟

متقاضی می‌تواند از طریق سایت ex.agah.com و با انتخاب گزینه “پیگیری یا تکمیل ثبت‌نام”، از روند کدگیری سامانه آگاه اکسپرس مطلع شوند.

برای این کار لازم است در صفحه مذکور نام کاربری و رمز عبور خود(که در زمان ثبت نام وارد نموده‌اید) را درج نموده و گزینه “ادامه” را انتخاب نماید.

پیگیری ثبت نام در آگاه اکسپرس

نکات مهمی که باید هنگام ثبت‌نام و دریافت کد بورسی به آن توجه نمایید:

  • صحت اطلاعات درج شده در سامانه بر عهده متقاضی است. لذا دقت کافی در زمان ثبت اطلاعات لازم است.
  • در صورت فراموشی رمز عبور متقاضی می‌تواند با مراجعه به سایت بآشگاه و انتخاب گزینه “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟”، رمز خود را بازیابی نماید.
  • در هر مرحله، تکمیل موارد ستاره‌دار ضروری است و در صورت عدم تکمیل هر یک از آن‌ها، مرحله بعد قابل مشاهده نخواهد بود.
  • با توجه به اینکه دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای دریافت کد آنلاین الزامی است، لذا افرادی که مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم دارند و یا امکان ارائه مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر از آن را ندارند، فقط می‌توانند کد بورسی دریافت نمایند.
  • چنانچه تکمیل اطلاعات در سامانه توسط مشتری بیش از 30 دقیقه به طول انجامد، ادامه روند ثبت‌نام متوقف خواهد شد و لازم است متقاضی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور مجدداً وارد سامانه شود. در این حالت، متقاضی به آخرین صفحه‌ای که اطلاعات آن را ثبت نموده منتقل خواهد شد و نیازی به تکمیل اطلاعات قبلی ندارد.
  • شایان ذکر است با تکمیل این فرم، ثبت‌نام متقاضی به صورت خودکار در سایت بآشگاه کارگزاری آگاه نیز انجام خواهد شد و وی می‌تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت بآشگاه شده و از مزایای آن بهره‌مند شود.

سخن پایانی

کارگزاری آگاه، با راه‌اندازی این سامانه، توانسته گامی موثر در جهت مشتری‌مداری و جلب رضایت سرمایه‌گذاران محترم بازار سرمایه، بردارد.

خلاصه مراحل صدور کد بورسی و کاربری معاملات آنلاین در سامانه agahexpress به ترتیب زیر است:

  1. ثبت اطلاعات در سامانه agahexpress توسط متقاضی.
  2. تایید نهایی اطلاعات درج شده در سایت مذکور توسط متقاضی.
  3. بارگذاری مدارک، تایید شماره تلفن و وارد کردن رمز امضا جهت احراز هویت متقاضیان در سامانه آگاه اکسپرس.
  4. ثبت و تایید اطلاعات متقاضی در سامانه بورس.
  5. ارسال تاییدیه احراز هویت غیرحضوری از طریق پیامک به متقاضیان.

شما می‌توانید سرعت و سهولت در دریافت کد معاملاتی را با سامانه اگاه اکسپرس تجربه کنید. با ثبت‌نام غیرحضوری در agahexpress، می‌توانید در هر زمان نسبت به تکمیل مشخصات خود اقدام نموده و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی نمایید.

در بخش دیدگاه‌های همین صفحه می‌توانید سوالات، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را بیان نمایید و بعد از عضویت و دریافت کد بورسی غیرحضوری در آگاه اکسپرس، جهت یادگیری بورس نیز از آموزش‌های سایت بورسینس برای پیشرفت در بورس و مفاهیم آن استفاده کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

اصول و مقدمات سرمایه گذاری در بورس

3 1 رای
به مطلب امتیاز دهید:
171 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
mehran

یه جا خوندم که برای گرفتن کد بورسی امتحان میگیرن ، درسته امتحان باید بدیم ؟

mehran

در چه زمینه تیی سوال میشه که امادگی داشته باشیم . چون تازه میخوام وارد این بازار بشم

mehran

سلام
ممنون از زحمات شما
میخواستم بدونم سایت مرجعی هست که بتونم قیمت سهامها را ببینم ؟ مثلا برای ارزهای دیجیتال سایت کوین مارکپ کپ هست برا سهام هم سایت مرجعی هست ؟

در ضمن من از قایمشهر هستم میتونم کد بورسی بگیرم از اگاه؟

mehran

یه سوال دیگه من شهرم قایمشهر از استان مازندران هست
اگر مراجعه حضوری انتخاب کنم باید برم تهران ؟ یا نزدیکترین شعبه را از کجا میتونم مشاهده کنم ؟
و اگر از طریق پست بخوام این کار انجام شود باید مشخصات شخصی در اداره پست را بدم ؟

mehran

متشکرم ، در رابطه با گرفتن نمایندگی یا راه اندازی شعبه اطلاعاتی دارین ؟ تو شهر ما اصلا کارگزاری نداره ،، مقداری سرمایه دارم

عرفان

سلام
من 19سال پیش از 4تا شرکت سهام خریدم الان برای خرید و فروش انلاین باید چیکار کنم
شرکت های :
خگستر
فاراک
ایران خودرو
وسپه
لطفا توضیح بدید ممنون میشم

علی

سلام
بنده مدرک سوم راهنمای دارم ولی دیپلم فنی حرفه ای اتو میکانیک دارم وبا همین مدرک شرکت هم ثبت کردم ایا می توانم در بورس کار کنم یا باید دیپلم بگیرم یا با مدارک شرکت می توانم کار کنم؟
متشکرم از توضیحات خوب تان

بابک

سلام
بعد از اینکه احراز هویت در کارگزاری انجام شد همکار شما اعلام کرد دو سه روزی زمان میبره کدبورس پیامک یا ایمیل بشه ولی همون شب وارد شدم دیدم کدی با 3 حرف اول نام خانوادگی وجود داره، آیا این سه حرف و 5 عدد کد بورسی است؟ و آیا مجاز به خرید و فروش هستم یا نه باید برام پیامک بشه؟
با تشکر

حسن

سلام آيا در سمنان كارگزاري داريد؟

سینا

سلام
یک سوال داشتم
مثلا شخصی 1000 سهم را خریداری می کندامروز و یک ماه دیگر میخواهد بفروشد.چقدر طول می کشه که فروش صورت بگیره؟

احمد

باسلام در بورس اگر سهامی خریداری شد ولی شرکت مربوطه ورشکست شد.جبران خسارت بعهده کیست؟

علی رضا

باسلام
بنده در سایت ثبت نام کردم . بعد 1 روز از کارگزاری توسط همکاراتون تماس گرفتند تا مدارکم رو به دفتر پیشخوان ببرم . بعد از تحویل مدارک و بعد از 1 روز متوجه شدم شماره شبای بانکی رو فراموش کردم . حالا بفرمایید راهکار ویرایش چیه و چطور باید شبای بانکی رو اضافه کنم ؟

zahra

سلام. میخوام بورس کد معاملاتی بگیرم حساب بانکی برای این بورس حتما باید برای خودم باشه یا میتونه یکی از نزدیکان هم باشه؟

هوشنگ

سلام من كد بورسي در كارگزاري سپه. ساري رو دارم ميتونم براي اگاه هم اقدام كنم چكار باد انجام بدم ممنون

ایمان

سلام
آیا ثبت نام در سجام ضروری هست؟ احراز هویت چه مدت طول میکشه؟ آیا تا زمان احراز هویت نمیشه در کارگزاری افتتاح حساب کرد؟

حمید

با سلام و تشکر از سایت خوب شما
بنده کد بورسی دریافت کرده ام.
لطفا راهنمایی بفرمایید مراحل بعدی جهت انجام خرید و فروش آنلاین سهام چیست؟
آیا فایل یا سایتی مبنی بر آموزش مراحل بعدی موجود هست؟
با تشکر فراوان

سید ابوالفضل

سلام ؛وقت عالی بخیر
برای بار اول برای دریافت کد بورسی در سامانه سجام ثبت نام کردم و تا مرحله احراز هویت یعنی تا تایید دفتر پیشخوان جلو رفتم و همچنین کد پیگیری در سامانه سجام هم برایم پیامک شد.با تلفن پشتیبانی که تماس گرفتم گفتنند باید منتظر پیامک مراجعه به دفاتر پیشخوان باشید و ممکنه 3 ماه طول بکشه.
کلا مراحل کار برای دریافت کد بورسی از این به بعد چیه؟ و بیرجند کارگزار دارد؟

مینا

سلام.هنوزم هستین. من میخوام بورس شرکت کنم .تو مشهد که بورس نیست چکار کنم

مریم

سلام من از اتباع افغانستان هستم ودارای کارت امایش ،میخواستم بدونم میتونم کد بورسی دریافت کنم؟

مهیار

با سلام
من تازه کد بورسی رو از آگاه دریافت کردم،آیا برای خرید و فروش سهام به صورت آنلاین باید معرفی نامه کارگزاری رو به بانک ببرم یا لازم نیست میتونم به همین صورت نیز خرید و فروش بکنم؟

مهیار

با سلام
من کد بورسی رو تازه از آگاه دریافت کردم،آیا برای خرید و فروش سهام به صورت آنلاین باید معرفی نامه رو از بانک ملت بگیرم یا لازم نیست؟

امیر مرادی

سلام
در خصوص نحوه خرید و فروش سهام در کشور سوئد سوال دارم؟
و آیا میشه ار ایران دسترسی خرید و فروش گرفت؟
سپاس

سحر دیانت

سلام
من در کاشان زندگی میکنم و هنوز اهراز هویت در محل زندگی برای کاشان فعال نیست باید چکار کنم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید .

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank