8 توصیه برای بازنشسته شدن به سبک ثروتمندان

توصیه هایی برای ثروتمند بازنشسته شدن

 با توجه به داغ شدن بحث فشار طبقاتی، چندیست به ثروتمندان در سطح جهانی فشار بیشتری وارد می‌شود. چه شما باور داشته باشید که این انتقاد به آنها وارد است یا نه، چیزی وجود دارد که نمی‌توان آنرا رد کرد: ثروتمندان می‌دانند چگونه ثروت‌شان را رشد دهند.

به عنوان یک سرمایه‌گذار عادی که سعی می‌کند یک بازنشستگی راحت و آسوده برای خود رقم بزند، شما چه چیزی می‌تواند از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران فرا بگیرید؟ این مطلب از بورسینس به همین موضوع اختصاص دارد.

8 روش که ثروتمندان با استفاده از آن ثروت خود را افزایش می‌دهند:

عناوین مطلب:

1 –  پس‌انداز بیشتر از متوسط جامعه

افراد ثروتمند به جای اینکه بیشتر خرج کنند، گرایش دارند تا مقدار بیشتری از پول‌شان را ذخیره کنند. براساس تحقیقات انجام شده، ثروتمندانی که جزء 1 درصد جامعه هستند تقریبا 40 درصد از حقوق و درآمدشان را پس‌انداز می‌کنند در حالیکه افراد مابین 1 درصد تا 10 درصد ثروتمند جامعه فقط 12 درصد از درآمدشان صرف پس‌انداز می‌شود. یک توصیه کلی این است که حداقل بین 10 تا 15 درصد از درآمدتان را برای اینکه سطح زندگی فعلی‌تان در زمان بازنشستگی نیز حفظ شود پس‌انداز نمایید.

مطلب مرتبط: چرا ثروتمندان ثروتمندتر می‌شود؟

2 – زندگی با صرفه‌جویی

بسیاری از ثروتمندان با اتومبیل‌های رده پایین رفت و آمد می‌کنند و پول‌شان را محتاطانه هزینه می‌نمایند. وارن بافت مشهور در همان خانه‌ای زندگی می‌کند که 50 سال پیش آنرا خریداری کرده است. به جای آنکه هرزمان ترفیع گرفتید، خانه یا اتومبیل‌تان را عوض کنید، مخارج زندگی‌تان را در همان سطح نگهدارید.

یک متخصص مسائل مالی می‌گوید: “من با افراد زیادی در حرفه خودم آشنایی دارم که بسیار پایین‌تر از سطح درآمدشان زندگی می‌کنند. چه شما ثروتمند باشید یا نباشید،اگر زیر سطح درآمدتان زندگی کنید، قادر خواهید بود مقدار پول مناسبی برای داشتن بازنشستگی که می‌خواهید پس‌انداز نمایید.”

3 – متنوع سازی دارایی‌ها

در حالیکه بسیاری از مدیران اجرایی در شرکت‌هایی که در آن کار می‌کنند دارای سهام هستند، ثروتمندان گرایش دارند تا ترکیبی از دارایی‌ها را داشته باشند. تخصیص مناسب دارایی‌ها به شما اجازه می‌دهد در برابر  بالا و پایین‌های بازار مقاومت کنید. ترکیبی از اوراق بهادار با درآمد ثابت و اوراق با ریسک بیشتر توصیه می‌شود.

اقتصاددان برنده جایزه نوبل همیشه می‌گفت “تنوع سازی دوست شماست”. اگر به درستی انجام شود، شما می‌توانید ریسک پرتفوی خود را کاهش دهید و این در حالیست که پتانسیل سود بالای پرتفوی خود را قربانی نمی‌کنید. تقریبا همه سرمایه‌گذاران می‌بایست براساس میزان ریسکی که می‌توانند متحمل شوند، اوراق بهادار را با تنوع کافی خریداری و نگهداری کنند.

4 – دارا بودن چندین منبع درآمد

به تنهای روی درآمد شغل ثابت‌تان تکیه نکنید. افراد ثروتمند معمولا از راه‌های مختلفی (مانند خرید و اجاره دادن املاک و یا یک کسب‌وکار جانبی) کسب درآمد می‌کنند. کسب درآمد بیشتر به شما اجازه می‌دهد سریعتر یک منبع درآمد دیگر را برای خود ایجاد کنید.

5 – نگهداشتن سهام برای طولانی مدت

میلیاردرها درک کرده‌اند که سرمایه‌گذاری در بازار سهام باید در بازه طولانی مدت انجام شود. آنها همچنین زمانی که بازار به سمت پایین می‌آیند خونسردی خود را حفظ می‌کنند.

“سهام شرکت‌ها در کوتاه مدت بسیار نوسانی هستند. رخدادهایی مانند سال 2007-2008 در بازارهای جهانی (یا دیماه 92 در بورس تهران) که سرمایه‌گذاران مبلغ زیادی از پول‌شان را از دست دادند تاییدی برای این ادعاست. اما اگر شما سهام مناسب را برای سال‌ها نگهداری کنید، تاریخ نشان دهده است که این موضوع کاملا به نفع شما خواهد بود”

6 – پس‌انداز اتوماتیک پول

ثروتمندان علاقه دارند تا روش “سرمایه‌گذاری و نگهداری کردن” را در پیش بگیرند. آنها بصورت اتوماتیک، پول را به حساب بازنشستگی خود انتقال می‌دهند تا دیگر نیازی به یادآوری یا توجیه نداشته باشند.

7 – زود آغازکردن

وقتی حرف از پس‌انداز برای جمع آوری ثروت و بازنشستگی می‌شود، زمان مهمترین فاکتور است. ثروتمندان می‌دانند که هرچه سریعتر باید برای ایجاد ثروت خود، شروع به پس‌انداز کنند. شروع پس‌انداز زودهنگام پول، دو مزیت برای شما به همراه خواهد داشت. اولا یک عادت خوب برای پس‌انداز در طول زندگی به شما می‌آموزد و دوما، سود مرکب به شما اجازه می‌دهد تا پول و سرمایه‌تان را در طول زمان بسیار بیشتر و بصورت تصاعدی رشد دهید. در حالیکه اگه دیرتر آغاز کنید، در انتها ثروت کمتری نصیب شما خواهد شد.

8 – تسویه سریع بدهی

از آنجا که ثروتمندان با صرفه‌جویی زندگی می‌کنند و معمولا برای خرج کردن، قرض نمی‌گیرند، بدهی زیادی ندارد (یا اگر دارند به دلیل صرفه‌جویی، آنرا تسویه می‌کنند) در حالی که افراد سطح مالی پایین و متوسط، همیشه بدهکار هستند.
بدهی نداشتن به ثروتمندان این امکان را می‌دهند که خودروشان را نقد خریداری کنند، وام‌هایشان را به موقع بدهند و از کارمزد و سودهایی که به دلیل تاخیر در پرداخت بدهی به وجود می‌آید به دور باشند. به طور کلی ثروتمندان تمایلی ندارند تا برای مخارج شخصی‌شان به وام یا قرض متکی باشند.

نتیجه‌گیری

بیشتر این توصیه‌ها زمانی کارساز است که شما قبلا ثروتی را دست و پا کرده باشید. زندگی بدون قرض و با داشتن حساب بانکی با موجودی بالا بسیار آسانتر است و برای کسانی که درآمدشان در حدیست که فقط می‌توانند مخارج‌شان را تامین کنند خیلی ساده نیست که 40 درصد از درآمد را پس‌انداز نمایند. اما این موضوع به این معنی نیست که توصیه‌های گفته شده در این مطلب برای افرادی که ثروتمند نیستند کارساز نیست، بیشتر این توصیه‌ها می‌تواند مستقیما روی زندگی شما اثر بگذارد. به احتمال زیاد، بسیاری از سرمایه‌گذاران ثروتمند خیلی قبلتر از اینکه اولین 1 میلیاردتومان خود را بدست آورند، این ایده‌ها را در زندگی‌شان پیاده‌سازی کرده‌اند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

12 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مرتضی

نگهداری سرمایه به هر شکلی به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران است.دولت تمام سوراخ سمبه های کسب روزی حلال را بسته و آنچه را که حرام است بروی مردم گشوده است .مثلا در حوزه ی بانک این بانک است که سود می‌بره و پول ارزش خود را از دست میده.در حوزه ساختمان اجناس گران میشه و کار نیمه تمام می مونه و مردم شاکی میشن .در حوزه نو آوری دولت طرح افراد را می فروشه و سودش به جیب کسی دیگه می‌ره.دلار ارزش واقعی خود را نداره .طلا دائم در نوسانه و این سرمایه گذاره که همیشه خودش را می خوره.پس هر چه پول کمتر باشه شدت خودخوری و استرس هم کمتره.آره قوانین اقتصادی جهان در ایران بر عکس جواب میده

تیم کالا

اگر این راه ها شدنی بشه عالی میشه

آرایشی بیوتی لاولی

ممنون از مطالب خوبتون به نظر من اونایی که پول کمی هم دارند هم باید حتما پس انداز را داشته باشند حالا باهاش کارای خیلی بزرگی نمیشه کرد ولی تو زندگی تاثیر داره

حمید

والا تو ایران فرمول سود مرکب اصلا جواب نمیده.

من بر اساس سود مرکب قصد داشتن تا در طی ۶ سال پولم رو به یک میلیارد تومن برسونم ولی به خاطر تورم ۴۰۰٪ تا ۵۰۰٪ ناگهانی در سال گذشته فهمیدم بزرگترین اشتباه نگهداری سرمایه به فرم ریال است (حتی در موسسات سود ده).

رامین

دوستان پیشنهاد می کنم کتاب فقر احمق می کند رو مطالعه کنید
دید خوبی بهتون می ده

تکسان در

ممنونم از مطالبتون.

خرید ورق گالوانیزه

حتما واسه رسیدن به موفقیت همه مواردو رعایت میکنم
سپاس فراوان از اشتراک گذاریتون

چیلر سانتریفیوژ

همه ی این موارد سعی میکنم رعایت کنم و به موفقیت برسم

لوازم ارایش

راه هایی که گفتید کمی مشکله ولی شدنیه ممنون

مجله سلامت

به شدت مقاله مفید و کاربردی بود.
ممنون بابت وقتی که گذاشتید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
12
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx