سرمایه‌گذاری روی تجهیزات حرارتی و برودتی، شوفاژ و تهویه مطبوع

تولید رادیاتور

گزارشگر شیدا رمزی

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع مطرح کرد / نیازی به واردات نداریم

شاید خرید پکیج یا رادیاتور در ذهن برخی از ما امری تخصصی جلوه کند و بیشتر در تلاش باشیم از نظرات کارشناسی افراد کاربلد استفاده کنیم، اما آیا تاکنون به این نکته فکر کرده اید که سرمایه گذاری و میزان تولید یا مصرف داخلی کشورمان در این نوع محصولات چقدر است؟ یا اینکه برای تولید محصولاتی از این دست سرمایه گذاری منطقی است یا خیر؟

محمد باقر معتمد، رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع، در این زمینه به خبرنگار ما گفت: با توجه به برابری تولید و نیاز بازار در شرایط فعلی ممکن است درحال حاضر نیازی به سرمایه گذاری در تولید این تجهیزات منطقی نباشد، اما با توجه به رشد تقاضا و مدت زمان به بهره برداری رسیدن یک واحد تولیدی اصولی به هرحال باید به فکر توسعه حجم تولید باشیم.

عناوین مطلب:

معتمد درباره تعداد تولید کنندگان این محصولات در کشورمان افزود: در مجموع دو کارخانه معتبر با حجم تولید بالا و رقابتی داریم و با درنظر گرفتن دیگر تولید کنندگان کوچک، مجموعا 15 کارخانه فعال در زمینه تولید محصولات یاد شده در کشورمان فعالیت می کنند.

این مقام صنفی میزان وابستگی بازار داخلی کشورمان به محصولات خارجی را بسیار کم دانست و گفت: با درنظر گرفتن توان تولید و نیاز بازار اکنون تنها 5 درصد نیاز بازار از خارج از ایران تامین می شود که آن هم مربوط به محصولات یا طراحی های خاص خواهد بود، درحالی که برای محصولات متعارف نیازی به واردات نداریم.

وی میزان تولید پکیج های گرمایشی را در کشورمان 600هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی بازار ساخت و ساز همین تعداد پکیج مصرف سالانه کشورمان است و در بخش رادیاتورهای پنلی با جنس آلومینیوم یا آهن نیز تقریبا یک میلیون و 500 هزار متر مربع تولید داریم که فعلا پاسخگوی نیاز بازار است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع با اشاره به احتمال خروج از رکود مسکن در اوایل سال آینده تصریح کرد: در صورتی که این اتفاق حادث شود نیاز بازار نیز متفاوت خواهد شد و ممکن است حتی تا 30 میلیون پره نیز برسد بنابراین از هم اکنون برای آن روزها باید برنامه ریزی منسجم و دقیقی داشته باشیم که درگیر واردات نشویم.

سرمایه گذاری روی وسایل گرمازا

اشتغال زایی قابل توجهی تجربه می شود

معتمد درباره میزان اشتغال زایی سرمایه گذاری در تولید این تجهیزات به خبرنگار ما گفت: با درنظر گرفتن اینکه در حال حاضر نزدیک به یک هزار واحد صنفی در تهران فعالیت می کنند و اگر فرض کنیم هر واحد صنفی در این منطقه تنها چهار یا پنج نفر پرسنل ثابت داشته باشد و به همین میزان هم متخصصان تعمیرکار و نصاب به کار گرفته باشد، می بینیم فقط در تهران 10 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی اهمیت اشتغال زایی این صنعت را در تخصصی بودن کار دانست و افزود: به طور کلی با توجه به اینکه تولید محصولات یاد شده دارای تکنولوژی و استانداردهای بالایی هستند، افراد فعال در این صنف باید ویژگی های خاصی از نظر دانش فنی و همچنین مهارت های عملیاتی داشته باشند. پس نکته مهم در اشتغال زایی این صنعت به کارگیری افراد متخصص و کارگران ماهر است.

مطلب مرتبط: زیر و بم سرمایه‌گذاری در کنسرو سازی / برندسازی تضمین سرمایه‌گذاری

خدمات پس از فروش، ضمانت پیروزی

این مقام صنفی مهم ترین عامل موفقیت سرمایه گذاران در این صنعت را گسترش خدمات پس از فروش اعلام کرد و گفت: راز موفقیت تولید کنندگان در این صنعت کیفیت محصولات و افزایش خدمات پس از فروش است.

به این صورت که باید تولید کنندگان دارای خدمات پس از فروش فوری باشند چون وقتی مشکلی ایجاد می شود آسایش مصرف کنندگان چه در سرما و چه در گرما با چالش مواجه می شود و اگر تولید کنندگان توان پاسخگویی مناسب به آن را نداشته باشند، احتمالا مشتریان وفادار خود را از دست خواهند داد و در نهایت سهم بازار کمتری را تجربه می کنند.

معتمد تاکید کرد: شاید در شرایط فعلی حضور در بخش تولید زیاد کار منطقی و مناسبی به نظر نرسد بنابراین تا روشن شدن آینده بازار بد نیست در بخش خدمات سرمایه گذاری صورت پذیرد به این دلیل که نه تنها سرمایه  کمتری برای ورود به این بخش لازم است بلکه بازار گسترده تری برای کسب سود منطقی و مناسب وجود دارد.

این محصولات قاچاق ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع درباره معضل قاچاق نیز به «فرصت امروز» گفت: در گذشته ممکن است به دلیل کمبود تولید تخلف هایی صورت می گرفت، اما امروز علاوه بر سختگیری های ایجاد شده نسبت به فروش کالای قاچاق میزان تولید داخلی باعث شده که اصلا قاچاق در این محصولات یعنی پکیج و رادیاتور مفهومی نداشته باشد.

وی با تاکید مجدد نسبت به نبود قاچاق در موارد یاد شده افزود: واردات می تواند در بخش هایی باعث بروز اخلال باشد بنابراین لازم است با درنظر گرفتن توان تولیدی، تخصص تولید کنندگان و همچنین نیاز بازار قوانینی جامع و مناسب با شرایط فعلی تدوین و اجرایی شود، چون حمایت از تولیدکنندگان داخلی می تواند باعث افزایش صادرات و ارزآوری قابل توجه برای کشورمان شود.

تنوع محصولات (تجهیزات برودتی و حرارتی) رمز موفقیت

بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان تجهیزات حرارتی و برودتی بر این باورند که گزینه های محدودی برای انتخاب و تامین نیازهای خود دارند درحالی که روند توسعه شهرنشینی و همچنین تغییر سبک زندگی ما باعث شده تا محصولات و تولیدات جدیدی در این زمینه وارد بازار تولید شود؛ تنوعی که تولید کنندگان اگر به دنبال موفقیت خود در بازار هستند بدون تردید نباید به آن بی توجه باشند.

توحید مهدیخانی، مدیرعامل شرکت زرین صنعت آلپ، در این زمینه به خبرنگار ما گفت: امروز بحث تولید تجهیزات حرارتی و برودتی تقریبا به یک هنر تبدیل شده است، چون صرفا تولید رادیاتور پنلی یا پکیج های معمولی گذشته پاسخگوی نیاز بازار نیست، بنابراین اگر سرمایه گذاران به دنبال موفقیت و دستیابی به سهم بیشتر بازار هستند باید به این نیاز مخاطبان نیز پاسخ دهند.

مهدیخانی در ادامه افزود: به عنوان مثال اکنون رادیاتورهای پنلی شیشه ای، سیستم گرمایشی از کف ساختمان و انواع اقسام خشک کن های خانگی در بازارهای بین المللی دیده می شود که باید تولید کنندگان ایرانی نیز به آن توجه داشته باشند.

مدیر عامل شرکت زرین صنعت آلپ که بیش از سه دهه است در این زمینه فعالیت می کند، تاکید کرد: تنوع محصول یکی از رموز اصلی موفقیت است چون با این شیوه هزینه های تولید در واقع به محصولات دیگر نیز سرشکن خواهد شد، از این رو سرمایه گذاری فقط برای تولید رادیاتور یا پکیج ممکن است در برخی دوران به دلیل کاهش تقاضا باعث کاهش فروش شود.

این فعال صنعتی معتقد است استفاده از فناوری های روز دنیا می تواند اصلی ترین عامل موفقیت تولید کنندگان باشد چون دستگاه ها و تجهیزات نوین نه تنها هزینه های تولید را کاهش می دهند بلکه عاملی در ثبات تولید خواهند بود. به این ترتیب که رکورد تولید در بخش های مختلف کاملا قابل تخمین است و می توان برای پاسخگویی به بازار برنامه ریزی کرد.

مهدیخانی با اشاره به سرمایه گذاری حدود 5میلیاردی برای خرید خط تولید تمام روباتیک به خبرنگار ما گفت: از سال 1392 خط تولید رادیاتورهای پنلی تمام اتوماتیک را در این واحد تولیدی به کار گرفتیم که در نگاه اول سرمایه گذاری بسیار سنگینی بود، اما با درنظر گرفتن توان تولیدی 400 متر رادیاتور در روز و همچنین کاهش ضایعات و افزایش بهره وری می بینیم این سرمایه گذاری در مدت کوتاهی سودآوری قابل توجهی برای کارخانه داشته است.

این تولید کننده معتقد است سرمایه گذاران امروز باید به فکر سرمایه گذاری هدفمند در شبکه های فروش و خدمات پس از فروش خود باشند و با استفاده از دستگاه های اتوماتیک حداقل نیروی انسانی را در کارخانه های خود به کارگیرند.

چون اصل سرمایه گذاری در این زمینه ارائه خدمات مناسب و جذب مشتریان و وفاداری آنهاست. به عنوان مثال این واحد تولید اکنون نزدیک به 400 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در سراسر ایران در اختیار دارد.

مطلب مرتبط :سرمایه‌گذاری در تولید پوشاک کودک

حضور در نمایشگاه؛ دستیابی به بازارهای صادراتی

مهدیخانی در ادامه تاکید کرد: حضور مداوم تولید کنندگان در نمایشگاه های تخصصی داخلی یا خارجی رمز موفقیت تولید کنندگان و دستیابی به بازارهای صادراتی است، چون خریداران در این نمایشگاه ها می توانند از نزدیک با توانمندی های تولیدی کارخانه ها آشنا شده و اقدام به عقد قرارداد کنند.

این تولید کننده که از یک دهه پیش در بازارهای بین المللی مثل عراق، افغانستان، لیبی، آذربایجان، ازبکستان و… حضور گسترده ای دارد به «فرصت امروز» گفت: مسئولان دولتی اگر واقعا تصمیم به حمایت از تولید کنندگان ایران دارند باید شرایط صادرات و همچنین حضور فعال تولید کنندگان ایرانی در نمایشگاه ها را فراهم کنند؛ این کاری است که کشور همسایه ما ترکیه درباره تمام صنایع خود انجام می دهد.

وی تصریح کرد: برخی مسئولان حمایت را صرفا در ارائه تسهیلات ریالی یا ارزی خلاصه کرده اند درحالی که وقتی یک کارخانه شروع به تولید کرد اگر بازار داشته باشد کمتر نیازمند دریافت تسهیلات است، بنابراین باید به گونه ای سیاست گذاری انجام شود که دستیابی به بازارهای داخلی و خارجی برای تولید کنندگان آسان باشد نه اینکه موانع گسترده ای پیش روی تولید کننده قرار داده شود.

سرمایه گذاری روی وسایل گرمازا

گزارشگر فرصت امروز

گزارشی از روند سرمایه گذاری در تولید پکیج های گرمادهنده / قبل از سرمایه گذاری به برق فکر کنید

سرمایه گذاری در زمینه تولید پکیج و رادیاتور شاید در نگاه اول امری ساده و صرفا متکی به برخی تجهیزات صنعتی باشد اما در واقع لازم است به نکاتی کاملا مهم قبل از تصمیم به سرمایه گذاری توجه کنیم چون اگر بدون توجه به نکات مهم به دنبال سرمایه گذاری در زمینه تولید پکیج یا رادیاتور برویم به نوعی خودمان را با دردسری بزرگ روبه رو کرده ایم.

عبدالله خداپرست ، مدیرعامل شرکت پارس رادیاتور در این زمینه به «فرصت امروز» می گوید: قبل از اینکه بخواهم درباره نکات مهم سرمایه گذاری در این زمینه سخنی بگویم مجموعا سرمایه گذاری در این زمینه نیازمند الکتریسیته بسیار زیادی است که در برخی مناطق حتی اگر حق انشعاب را هم بپردازیم شرکت برق امکان تامین برق ندارد.

به همین دلیل باید قبل از هرگونه برنامه ریزی به این نکته توجه داشته باشیم. خداپرست حداقل برآورد تولید رادیاتور پنلی را 30هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: اگرچه تولید یک کالا و صرفا رادیاتور سرمایه گذاری منطقی و مناسبی نیست اما هستند کارخانه هایی که به صورت محدود صرفا در تولید این کالا سرمایه گذاری کرده اند که حداقل میزان اقتصادی تولید متراژ یادشده است چون کمتر از آن هزینه های تولید غیراقتصادی خواهد شد.

وی درباره سرمایه مورد نیاز برای ورود به این صنعت نیز هزینه ای نزدیک به 6میلیارد تومان نقدینگی و همچنین فضایی تقریبا 3هزار متری را منطقی دانست و تاکید کرد: حجم دستگاه ها و همچنین فضاهای مورد نیاز برای مونتاژ و انبارها یا سالن رنگ همگی عاملی در افزایش فضای موردنیاز هستند، بنابراین اگر از نظر فضا محدودیت داریم نباید به فکر سرمایه گذاری در این بخش باشیم.

این سرمایه گذار در تولید تجهیزات گرمایشی به خبرنگار ما گفت: در نگاه اول این نوع سرمایه گذاری وابسته به دستگاه ها و تجهیزات خودکار است و برخی براین باورند که اشتغال زایی مناسبی ندارند درحالی که اشتغال زایی در این زمینه کاملا منطقی بوده و در بخش های خدماتی بیشتر از خود تولید به نیروی انسانی متخصص نیاز است.

به عنوان مثال در تولید رادیاتور پنلی برای تولید 30هزار متر در سال 40نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت خواهند کرد. خداپرست وابستگی تولید این محصولات را صرفا در دستگاه های تولیدی عنوان کرد و افزود: یک کارخانه تولیدی داخل ایران دستگاه های تولیدی را ساخته است اما هنوز اغلب تولید کنندگان از ماشین آلات خارجی استفاده می کنند ولی در بخش مواد اولیه و نیازهای اولیه هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم و کاملا از مواد موجود داخل ایران استفاده می کنیم.

این تولید کننده رادیاتور مهم ترین معضل تولید را در ایران هزینه تمام شده کالا دانست و گفت: مشکل درباره قوانین دست وپاگیر است که باعث افزایش هزینه های تولیدی می شوند. درحالی که با درنظر گرفتن تخصص و مواد اولیه موجود در ایران می توانیم به گونه ای وارد بازار شویم که رقبای سنتی ما از دور خارج شوند.

مثال بارز آن ارزش افزوده است که هر تولید کننده برای تهیه مواد اولیه تقریبا سه یا چهاربار روی محصولات مورد نیازش ارزش افزوده پرداخت می کند. وی معتقد است اگر امروز دولت تعرفه واردات را حذف کند تقریبا هیچ یک از تولید کنندگان داخلی کشورمان به هیچ عنوان امکان رقابت حتی با محصولات ترکیه را ندارند چون بهره وری و همچنین قیمت پول در ایران غیر منطقی است. بنابراین لازم است به گونه ای شرایط تولید را بهبود ببخشیم تا اینکه بتوانیم در بازارهای بین المللی هم وارد شویم.

علاقه مند به صادرات نیستند

وی با اشاره به بازارهای مناسب اطراف ایران برای ورود محصولات ایران به خبرنگار ما گفت: متاسفانه مشکلات و قوانین غیر منطقی صادراتی عاملی است که برخی تولید کنندگان اصلا تمایلی به درگیر شدن با آنها ندارند و ترجیح می دهند که فقط در بازارهای داخلی فعالیت داشته باشند.

به عنوان مثال بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، مشوق های صادراتی و ده ها مورد دیگر که مانع از تمایل به صادرات تولید کنندگان می شود.

خداپرست با اشاره به قیمت تمام شده محصولات در کشور ترکیه به عنوان یکی از رقبای سنتی ایران در این صنف افزود: درحال حاضر ترکیه محصولات مشابه تولیدات ایران را در بازارهای بین المللی 20درصد ارزان تر می فروشد چون دولت این کشور مشوق ها، معافیت ها و همچنین حمایت های خاصی از صاحبان صنایع دارد ولی این موارد در ایران هیچ جایگاهی نداشته و به نوعی تولید کنندگان در بازاری بزرگ تنها رها می شوند.

فروش از تولید سخت تر است

این تولیدکننده درباره تولید محصولات فانتزی یا طراحی جدید معتقد است یکی از اصولی ترین قوانین در صنعت این است که توجه داشته باشیم فروش از تولید بسیار سخت تر است. بنابراین در این صنف هرچیزی را می توان ساخت، اما سوال این است که آیا محصولات خریدار دارند یا خیر؟

وی تاکید کرد: این مسئله و همچنین نبود فضای رقابتی باعث شده نوآوری  تقریبا در میان تولید کنندگان به حداقل برسد و بیشتر تولید کنندگان همان تولیدات گذشته را روانه بازار کنند.

به اعتقاد این تولید کننده اگر بازارهای جهانی را تجربه کنیم این نقیصه  هم برطرف می شود چون دستیابی به بازارهای بزرگ درواقع شانس بزرگ تری برای فروش در اختیار تولید کننده قرار می دهد و همین نکته مشوقی برای سرمایه گذاری در طراحی های جدید خواهد بود، اما امروز بازار ایران محدود است و طرح های خاصی را می پسندد.

***

مجوزهای موردنیاز پکیج های گرمادهنده

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه تولید این محصولات اند باید بدانید برای ورود به عرصه تولید تجهیزات پکیج و رادیاتور لازم است ابتدا موافقت اصولی های مورد نیاز را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت و پس از آن به خرید تجهیزات و دریافت انشعاب های مورد نیاز برق، آب و گاز اقدام کنید.

نکته جالب توجه در این زمینه مربوط به آرم استاندارد و دریافت گواهی نامه استاندارد محصولات است که هنوز برای تولید کنندگان اجباری نیست و به صورت اختیاری برخی که علاقه مند به دریافت آن هستند اقدام می کنند. یکی دیگر از مواردی که باید سرمایه گذاران درنظر داشته باشند بحث آلودگی محیط زیست است چون در بخشی از کارخانه استخرهای رنگ و ماشین آلات جوش با مواد خاصی فعالیت می کنند ممکن است گذر آنها به سازمان حفاظت از محیط زیست نیز بیفتد.

***

سرمایه اولیه تولید پکیج های گرمادهنده

در نگاه اول شاید تولید این محصولات هزینه آنچنانی لازم نداشته باشد ولی همان طور که قبلا نیز اشاره شد ماشین آلات و فضای مورد نیاز می تواند برای علاقه مندان به سرمایه گذاری هزینه ساز باشد، به صورتی که برای یک سرمایه گذاری اصولی حداقل 6میلیارد تومان پول لازم است و فضای حداقلی 3هزار مترمربعی را باید تدارک ببینیم.

نکته مهم در این سرمایه گذاری دوره بازگشت سرمایه  است که در صورت رونق بازار و وجود شرایط مناسب حداکثر در مدت 30 ماه به نقطه سربه سر خواهیم رسید. برای تهیه تجهیزات و ماشین آلات دو گزینه داخلی و خارجی مقابل سرمایه گذاران وجود دارد ولی تجربه نشان داده علاقه مندی سرمایه گذاران به تجهیزات اروپایی بیشتر از داخلی و دستگاه های چینی است چون معتقدند کیفیت دستگاه ها باعث افزایش بهره وری آنها خواهد شد.

مترجم فهیمه خراسانی

ارزش 7.90 میلیاردی سیستم های گرمایش از کف تا سال 2020

با قرار گرفتن در فصل سرد سال، انواع سیستم های گرم کننده در سراسر جهان بازار پویایی را برای خود شکل می دهند و در این میان، یکی از این بازارها که در سال های اخیر نیز رشد قابل توجهی در تجارت جهانی پیدا کرده، یعنی سیستم گرمایش از کف، جایگاه ویژه خود را در بازار گرم کننده های جهان پیدا کرده است، طوری که امروزه بسیاری از ساختمان های مسکونی یا تجاری جهان، به این نسل جدید از گرم کننده ها مجهز شده اند.

به همین منظور در این گزارش، جایگاه جهانی این بازار به لحاظ ارزش مالی و جغرافیایی مورد بررسی قرار می گیرد ضمن اینکه بازارهای اصلی آن از نظر جغرافیایی نیز معرفی خواهند شد.

گرما از کف اتاق

سیستم های گرمایش از کف؛ نسل جدید گرم کننده ها

بعد از بخاری های نفتی و گازی و همچنین رادیاتورها، سیستم های گرمایش از کف را می توان نسل جدیدی از گرم کننده ها به شمار آورد که در چند سال اخیر بازار مصرف قابل توجهی را بین مردم جهان پیدا کرده اند، این سیستم ها که از طریق لوله های آب گرمی که کف ساختمان ها را پوشش می دهند، فعالیت گرمایشی خود را به انجام می رسانند، مصارف مسکونی، تجاری و صنعتی زیادی پیدا کرده اند، به طوری که نه تنها ساختمان های جدید و در حال ساخت به این سیستم ها مجهز هستند، بلکه در بازسازی بسیاری از ساختمان های قدیمی نیز از این شیوه گرمایشی استفاده می شود، بنابراین بازار گرمایش از کف به یکی از مهم ترین بازارهای اقتصادی جهان تبدیل شده است و بر این اساس در این گزارش نیز جایگاه این بازار در سطج جهان، انواع این سیستم ها و چشم انداز جهانی آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جایگاه کنونی و چشم انداز این صنعت

جایگاه اقتصادی سیستم های گرمایش از کف در تجارت جهانی، به خوبی گرایش مصرف کنندگان را به این سیستم ها نشان می دهد، به طوری که طبق آمار ارائه شده در سال 2014، ارزش این بازار برابر با 4.65میلیارد دلار بوده است که نشان دهنده رشد قابل توجه این بازار در سال های اخیر است، همچنین باید اذعان کرد که بازار مذکور در سال های آتی نیز کماکان روند رشد خود را طی خواهد کرد و به عنوان یکی از سیستم های جدید و در عین حال کارآمد گرمایشی در سطح جهان، مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به طوری که محققان اقتصادی پیش بینی کرده اند که بازار گرمایش از کف تا سال 2020 با نرخ رشد سالانه 8.7 درصد رو به جلو حرکت کند و به ارزشی برابر با 7.90میلیارد دلار برسد.

عوامل رشد این بازار

از جمله دلایل اصلی که می توان برای رشد سیستم های گرمایش از کف نسبت به همتایان قدیمی تر آنها ذکر کرد، کارآمدتر بودن و به روزتر بودن آنهاست، ضمن اینکه رشد ساخت و ساز در جهان به ویژه در بخش های تجاری و مسکونی نیز باعث گرایش بیشتر سازندگان به این سیستم های جدید می شود.

از طرفی نگرانی های محیط زیستی جوامع انسانی نسبت به داشتن هوایی پاک تر و سالم تر نیز باعث ترویج استفاده از سیستم های گرمایش از کف می شود، چراکه این سیستم ها، آلودگی های زیست محیطی در پی نداشته و در کنار آن، مصرف انرژی کمتری را نیز در پی خواهد داشت.

بیشترین کاربرد در بخش تجاری و مسکونی

بازار سیستم های گرم کننده کف در بخش های مختلف ساخت و ساز کاربرد داشته و عمده مصرف آنها در ساخت و سازهای صنعتی، تجاری و مسکونی است، اما اگر بخواهیم بیشترین کاربرد این سیستم ها را در بخش های مذکور نشان دهیم، باید بگوییم که بخش تجاری و مسکونی بیشترین استفاده از این سیستم ها را ثبت کرده اند، امروزه بسیاری از صاحبان منازل شخصی، به سیستم های گرمایش از کف علاقه نشان داده و خصوصا در ساختن آپارتمان ها یا منازل جدید، این شیوه گرمایشی کارایی زیادی پیدا کرده است، همچنین ساختمان های تجاری نیز به دلایلی مانند صرف جویی در انرژی به سیستم های گرمایش از کف توجه زیادی نشان داده و در زیرساخت های خود از این سیستم ها بهره می برند.

اروپا؛ بزرگ ترین بازار

به طور کلی بازار جهانی سیستم های گرمایش از کف به لحاظ جغرافیایی به چند منطقه اصلی تقسیم می شود که عبارتند از آمریکای شمالی، اروپا، آسیا-اقیانوسیه و باقی مناطق جهان. در این میان بزرگ ترین بازار از آن اروپا بوده است و محققان پیش بینی می کنند تا سال 2020 نیز بیشترین سهم این بازار از آن اروپا باشد و در این میان خصوصا انگلستان، آلمان، فرانسه و روسیه بیشترین سهم را در منطقه مذکور در این بازار خواهند داشت.

آمریکای شمالی و منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز از جمله مناطقی به شمار می روند که انتظار می رود در سال های آتی رشد قابل توجهی را در بازار مورد نظر داشته باشند، خصوصا کانادا و ایالات متحده آمریکا در آمریکای شمالی و کره جنوبی در منطقه آسیا-اقیانوسیه، نرخ رشد بالایی را در بازار سیستم های گرمایشی کف ثبت خواهند کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx