8 دروغ که مانع موفقیت شما می‌شود

دروغ هایی که مانع موفقیت است

حتما مایلید روش تبدیل شدن به یک میلیاردر را بدانید اما احتمالا در درون خود باور دارید که تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار موفق در بورس روش خوبی برای ثروتمند شدن نیست. اگر اینطور است، احتمالا دارید به خودتان دروغ می‌گویید. بسیاری از مردم در ضمیرناخودآگاه خود به خودشان دروغ می‌گویند تا از ریسک و شکست احتمالی دوری نمایند. با اینکار از کشف چیزهای جدید و دست یافتن به بالاترین پتانسیل خود اجتناب می‌کنیم.

در ادامه این مطلب از سایت بورسینس، 8 دروغ معمول که مردم را از تبدیل شدن به یک معامله‌گر و یا سرمایه‌گذار موفق در بورس باز می‌دارد را بخوانید تا بدانید این موارد در مورد شما نیز صدق می‌کند یا خیر؟

1 – “می‌خواهم پولدار شوم تا به خوشبختی برسم”

اگر فکر می‌کنید فقط به خاطر کسب درآمد و پول در حال معامله در بورس هستید، خودتان را فریب می‌دهید. حقیقت این است که پول فقط نوعی کاغذ است و داشتن مقادیر زیادی از این کاغذها شما را خوشبخت و خوشحال نخواهد کرد.

عناوین مطلب:

پول خوشبختی نمی‌آورد… اما قبول داریم که بی‌پولی قطعا باعث بدبختی است. پول می‌تواند به شما آزادی و توانایی ببخشد تا روی چیزهایی تمرکز کنید که خوشبختی و شادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین به جای تمرکز روی کسب پول برای خوشبختی، روی کارهایی تمرکز کنید که زمانیکه ثروتمند شدید امیدوارید آنها را انجام دهید و چیزهایی که پس از پول داشتن خواهید خرید و سبک زندگی که با داشتن زمان کافی خواهید داشت. شروع کنید به دیدن پول به عنوان ابزاری که باعث می‌شود زندگی دلخواه‌تان را با آن بسازید نه اینکه چیزی که زندگی‌تان را صرف داشتن آن می‌کنید.

2 – “برای موفق شدن به مدرک دانشگاهی نیاز دارم”

نه، قطعا اینطور نیست. گرچه داشتن تحصیلات دانشگاهی می‌تواند در شغل شما تاثیرگذار باشد، اما وقتی حرف از سرمایه‌گذاری در بورس و خرید و فروش سهام پیش می‌آید، مدرک دانشگاهی فقط یک تکه کاغذ است. اگر آن تکه کاغذ را نداشتید، به این معنی نیست که نمی‌توانید در بورس موفق شوید.

علاوه بر این، بسیاری از افراد به اشتباه اعتقاد دارند که مدرک دانشگاهی‌، باعث می‌شود برای یک سرمایه‌گذار بزرگ بودن واجد شرایط شوند. اما اینطور نیست، مخصوصا این روزها که دانش شما می‌تواند در یک حیطه خاص از طریق اینترنت و بصورت تجربی و خودآموز رشد زیادی داشته باشد و برای همه نیز قابل دسترس است.

3 – “برای پولدار شدن به پول نیاز است”

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که برای موفق شدن در بورس باید با مبالغ خیلی زیاد شروع کنند. گرچه مبالغ بالا کمک می‌کند تا سودهای بزرگتری کسب کنید، داشتن آنها ضروری نیست. فقط مدت زمان بیشتری برای افزایش ثروت و داشتن یک حساب بانکی پر پول نیاز خواهد بود.

یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در بورس این است که سرمایه بسیار کمی نیاز دارد. شاید شما نیز با پول کمی شروع کنید ولی اگر سودهای خودتان را به سرمایه اصلی اضافه نمایید، قادر خواهید بود معاملات با حجم بزرگتری انجام دهید و در نتیجه سودهای بزرگتری کسب کنید.

4 – “من زمان کافی در اختیار ندارم”

این مورد یکی از خسته‌کننده‌ترین بهانه‌هایی است که مردم برای موفق نشدن دارند که البته کاملا نادرست است. اگر وقت دارید تلویزیون یا سرمایه تماشا کنید یا در اینستاگرام چرخ بزنید، زمان کافی برای معاملات سهام را نیز در اختیار خواهید داشت. حتی اگر شغلی دارید یا اینکه دانشجو هستید، می‌توانید آخر هفته‌ها و شب‌ها مطالعه و تحقیق کنید.

اگر واقعا قصد دارید به سبک زندگی رویایی خود برسید، باید به کارهایی که برایتان ارزش ایجاد می‌کند اولویت دهید. آیا واقعا لازم است روزانه 2 ساعت وقت در اینستاگرام بگذرانید یا بازی کنید؟ آیا واقعا لازم است ساعت 10 صبح از خواب بیدار شوید یا اینکه می‌توان ساعت 7:30 هم از خواب بیدار شد؟ به برنامه زندگی و کاری‌تان سروسامان دادن بخش بسیار مهمی از کسب موفقیت در هر زمینه‌ای است.

5- “من دیگر پیر شده‌ام”

بسیاری از افراد سایت بورسینس را مشاهده می‌کنند و متوجه می‌شوند اطلاعات زیادی برای سرمایه‌گذاری موفق است که باید فرابگیرند و فورا به این فکر می‌افتند که “من دیگر برای این کارها پیر شده‌ام” . این طرز فکر کاملا نادرست است زیرا درست است که شروع کار در جوانی زمان بیشتری برای پیشرفت در اختیارتان می‌گذارد اما اینجا هالیوود نیست که مجبور باشید در جوانی بازنشسته شوید.
بسیاری از سرمایه‌گذاران موفق در سنین بالا شروع کرده‌اند، بسیاری شغل ثابت داشته‌اند و یا خانواده‌ای که وقت زیادی از آنها می‌گرفت ولی بازهم ادامه دادند و موفق شدند.
در اینجا خواسته و اراده شما مطرح است، اگر واقعا می‌توانید صرفنظر از همه شرایط، برای یادگیری و پیشرفت در اینکار وقت بگذارید و ذهن‌ بازی داشته باشید موفقیت شما قطعی است.

6- “بورس پر ریسک است”

بله، معاملات سهام دارای ریسک زیادی است، اما برای کسی که در مورد آن تحقیق و مطالعه نکرده است. در زندگی برای کارهایی که از آنها شناختی ندارید ریسک زیادی وجود دارد. اگر قرار باشد بدون یادگیری شنا در وسط اقیانوس قصد شنا کنید ریسک بزرگی کرده‌اید، اما برای کسی که شنا را فراگرفته و تجربه کافی دارد ریسک چندانی متوجه‌اش نیست.

معامله‌گری می‌تواند پول زیادی نصیب شما کند، بطوری که هیچ کسب‌وکاری این میزان بازدهی را نداشته باشد. پس با وجود این پتانسیل کسب سود بالا، آیا ریسک کردن عاقلانه نیست؟
حقیقت پرریسک بودن بورس تغییری نخواهد کرد، اما می‌توانید کاری کنید که ریسک به حداقل برسد. برای مثال می‌توانید درباره بازار تحقیق کنید و بورس را به خوبی بشناسید، با معاملات کوچکی شروع کنید تا بدین ترتیب از تجربیات خود برای کاهش ریسک معاملات بعدی بهره بگیرید.

در یک کلام، یادگیری قدرت شما را افزایش می‌دهد و ریسک را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

7- “همه سرمایه‌ام را از دست خواهم داد”

این را تصدیق می‌کنیم که احتمال ضرر سنگین و از دست دادن بخش زیادی از سرمایه وجود دارد اما در بورس تهران اگر کل سرمایه‌تان را از دست بدهید واقعا شاهکار بزرگی کرده‌اید و باید به شما جایزه داد! چون واقعا اینکار با وجود محدودیت نوسان قیمت‌ها تقریبا دور از ذهن است.
باید فرا بگیرید با همه سرمایه خود وارد یک معامله نشوید. حتی موفق‌ترین معامله‌گران سهام نیز چنین کاری را نمی‌کنند و درآمدشان از طریق راه‌های مختلف بدست می‌آورند.

8- “شروع اینکار مشکل است”

شما که در حال خواندن این مطلب هستید، دقیقا در جای درستی برای شروع قرار دارید و اگر راهنمای اولیه شروع در بورس را مطالعه کرده باشید، متوجه شده‌اند که شروع کار چندان مشکل و پیچیده نیست. کارهای جدید و مواردی که یادنگرفته‌اید همیشه کمی ترسناک به نظر می‌رسند. به طور کلی، ما در دروغ گفتن به خودمان بسیار مهارت داریم تا از کارهای خاصی که باعث برهم خوردن آرامش‌مان می‌شود اجتناب کنیم، در حالی که همین کارهاست که باعث پیشرفت می‌شود (خارج شدن از محدوده آسایش)

تنها کاری که این دروغ‌ها و باورهای غلط انجام می‌دهند پایین نگه داشتن ماست. اگر همین الان شروع کنید، بدترین چیزی که اتفاق می‌افتد چیست؟ بهترین اتفاقی که می‌افتد چیست؟ وقتی این پاسخ‌ها را ارزیابی کنید، فکر می‌کنم پاسخ را خودتان خواهید یافت.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
خلیل تنگسیری

با سلام و عرض ادب مطالب شما در خصوص بورس بسیار عالی می باشد موفق و پایدار باشید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx