مهمترین تصمیم سرمایه‌گذاری چیست؟

گرفتن تصمیمات سرمایه گذاری

آیا می‌توانید تنها تصمیمی که روی دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و وضعیت مالی‌تان تاثیر عمیقی می‌گذارد را حدس بزنید؟

در طول 20 سال، شخصی یک کسب و کار مرتبط با نوشیدنی‌ها را از صفر ایجاد کرد، حالا دارای دفاتری در استرالیا، اروپا، آسیا و آمریکالی شمالی است. همه او را به خاطر موفقیتش تحسین می‌کردند، از او پرسیده شد تا راز موفقیت خود یا توصیه‌هایش را بگوید.

او فقط گفت “همسری انتخاب کنید که مجبور نباشید از او جدا شوید”. اگر او از ابتدا همسر بهتری انتخاب می‌کرد و مجبور نبود دوباره در 50 سالگی همسر دیگری برگزیند، اکنون با وجود ثروت زیادی که دارد وضعیتش باز هم بهتر بود.

عناوین مطلب:

بسیاری معتقدند که انتخاب شریک مناسب زندگی، مهمترین تصمیمی است که شما می‌گیرید.

در مستند Becoming Warren Buffett، وارن بافت می‌گوید زندگی او 2 نقطه عطف داشت، وقتی از رحم مادرش بیرون آمد و وقتی با همسر فعلی‌اش سوزی (Susie) آشنا شد. او در ادامه می‌گوید اگر همسرم نبود سرنوشت دیگری می‌داشتم.

او در مصاحبه‌ی دیگری که با نشریه فوربس انجام داده می‌گوید “از دیدگاه شخصی واقعا مزیت بزرگی است که یک شریک زندگی فوق‌العاده داشته باشید. کسی که با او ازدواج می‌کنید، اهمیت فوق‌العاده زیادی بر خوشبختی و موفقیت شما در زندگی دارد و من در این زمینه خوش‌شانس بودم. رسیدن به چیزها با داشتن یک شریک در زندگی بسیار خوش‌تر است و هیچ تردیدی در اینباره نیست.”

تو می‌تونی

تحقیقات نیز توصیه وارن بافت را تایید می‌کنند. در یک مطالعه که دانشگاه Carnegie Mellon انجام داده، تمایل 163 زوج نسبت به تعقیب فرصت‌ها بررسی شده است. به یکی از زوجین یک انتخاب داده شد: یک پازل ساده حل کند یا اینکه خود را برای بدست آوردن یک پاداش به چالش بکشد.

محققان دریافتند :

مشارکت‌کنندگانی که زوج‌شان بیشتر آنها را تشویق می‌کرد اساسا بیشتر تصمیم می‌گرفتند برای دریافت پاداش خود را به چالش بکشند و جایزه را بگیرند، از طرف دیگر، زوج‌هایی که شریک‌شان را دلسرد می‌کردند یا اظهار عدم اطمینان می‌نمودند اغلب پازل ساده را انتخاب می‌کردند.

شش ماه بعد، مشارکت‌کنندگانی که شرکای زندگی را به عنوان یک مشوق در کنار خود داشتند، خوشبختی بیشتر، رشد شخصی بالاتر و روابط بهتری نسبت به سایرین پیدا کرده بودند.

مطالعه‌ای در دانشگاه واشنگتن نیز نشان می‌دهد داشتن یک شریک زندگی وظیفه‌شناس با داشتن حقوق و درآمد بالاتر نسبت مستقیم دارد.

طبق این مطالعه، محققان می‌گویند با هر افزایش استاندارد وظیفه‌شناسی شریک زندگی، شخص احتمالا 4000 دلار درآمد سالیانه بیشتری بدست می‌آورد. کارمندانی که همسران به شدت وظیفه‌شناس دارند، 50 درصد بیشتر از سایرینی که همسران به شدت وظیفه‌نشناس دارند ترفیع می‌گیرند.

علاوه بر اثری که تشویق‌های یک همسر خوش‌قلب بر فرد می‌گذارد، محققان دریافتند این همسران اغلب در کارهای خانه بیشتر مشارکت و کمک می‌کنند که سبب می‌شود شریک دیگر یک حرفه یا شغل موفق‌تر داشته باشد.

آنها حتی باعث می‌شوند پول بیشتری نیز پس‌انداز کنید. وقتی شما یک زوج هستید، برخی هزینه‌های زندگی مانند اجاره یا قبوض به خاطر تقسیم شدن هزینه‌ها کمتر می‌شود. منفعت دیگر یک همسر شاغل این است که یک درآمد دوم وجود خواهد داشت و اگر یک نفر شغل خود را از دست داد، امنیت مالی بیشتری می‌تواند وجود داشته باشد.

چنین مزایایی که به ظاهر کوچک به نظر می‌رسند اغلب اوقات نتایج بزرگی دارند، مخصوصا اگر پس‌انداز شما سرمایه‌گذاری شود و با سود مرکب رشد کند.

یک مطالعه دیگر در دانشگاه اوهایو انجام گرفته که نشان می‌دهد افراد متاهل هرکدام شخصا بطور متوسط 77 درصد ثروت بیشتری نسبت به افراد مجرد دارند و جمع ثروت آنها در سال‌های متاهلی به طور متوسط سالیانه 16 درصد رشد می‌کند.

این عامل یک تفاوت اساسی در زندگی دوران بازنشستگی ایجاد می‌کند. زیرا برای افراد مجرد یا طلاق گرفته‌ای که بیش از 65 سال سن دارند، احتمال اینکه به پرداخت‌های تامین اجتماعی یا کمک‌های دولتی متکی باشند دوبرابر است.

در هر حال چه شما جنبه احساسی قضیه را بنگرید و چه جنبه مالی، انتخاب یک همسر مناسب، یکی از تصمیمات سرمایه‌گذاری است که اثری شگرف بر موفقیت و وضعیت مالی شما خواهد داشت.

اگر شما نیز تجربه یا نظری در این رابطه دارید حتما در بخش نظرات بنویسید تا سایرین از آن بهره ببرند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx