معرفی شرکت ساختمانی آ. س. پ

شرکت آ س پ

یکی از شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان و انبوه‌سازی، شرکت آ س پ است. سهام این شرکت از سال 1390 در بازار اول فرابورس عرضه شد و مورد توجه بسیاری از فعالان بازار سرمایه و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف قرار گرفت.

در بازار بورس اوراق بهادار ایران، سهام شرکت‌های فعال در صنایع گوناگون عرضه و معامله می‌شود. یکی از این صنایع پرطرفدار، صنعت ساختمان است و بسیاری از معامله‌گرانی که شناخت کافی از وضعیت شرکت‌ها و پروژه‌های ساختمانی دارند، مایل به سرمایه‌گذاری از طریق خرید‌وفروش سهام در این حوزه هستند.

شرکت آ اس پ نیز از جمله شرکت‌های ساختمانی است که با اجرای پروژه‌های متعدد و موفق در سراسر کشور، در سال‌های اخیر به عنوان شرکتی که سهام آن در بازار بورس و اوراق بهادار جای رشد و سود دارد، شناخته‌ می‌شود.

عناوین مطلب:

معرفی شرکت آ اس پ

شرکت آ اس پ در سال 1348 با بهره‌‌گیری از دانش فنی مهندسان مشاور و کارشناسان داخلی و خارجی و رعایت کلیه ضوابط و معیارهای علمی و مهندسی با اجرای طرح‌های بزرگ مسکونی، اداری، تجاری و … آغاز به کار کرد و فعالیت این شرکت با نیم قرن تجربه، کماکان با اجرای طرح‌های عظیم مهندسی ادامه دارد.

توانمندی‌های فنی، پرسنلی و تجهیزاتی، در کنار تجارب ارزشمند اجرائی شرکت آ اس پ، افق روشنی را برای مشارکت در طرح‌های ساختمانی خارج از مرزهای کشور نیز فراروی مسئولین این شرکت گشوده است.

شرکت آ اس پ تاکنون موفق به اجرای بیش از یک میلیون مترمربع زیربنا با بالاترین کیفیت ساختمانی شده است و اجرای بیش از 500 هزار مترمربع زیربنا ساختمانی به طور هم‌زمان از دیگر توانایی های این مجموعه است.

یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجراشده توسط شرکت آ اس پ، برج مسکونی تهران است که با زیربنایی بالغ بر 220 هزار مترمربع، با بالاترین استانداردهای فنی و اجرایی با سرعت و کیفیت قابل مقایسه با بهترین ساختمان‌های کشورهای پیشرفته، در محل بزرگراه کردستان ساخته شده است.

مجتمع مسکونی برج تهران از جمله پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت آ س پ است.
مجتمع مسکونی برج تهران از جمله پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت آ س پ است.

موازین و ماموریت شرکت آ اس پ

شرکت آ اس پ همواره در انجام خدمات پیمانکاری خود در حوزه‌های ساختمانی و انبوه‌سازی ، حفظ و صیانت از سرمایه سهامداران بورس آ س پ و ایجاد سود مناسب، ارائه خدمات به کارفرمایان با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن را مورد توجه قرار داده است.

به علاوه رعایت ضوابط و استانداردهای فنی و مهندسی و اصول موازین ایمنی، استفاده بهینه از منابع بر اساس نظام کیفی حاکم بر شرکت، از دیگر مواردی است که این شرکت مدنظر دارد.

ماموریت شرکت آ اس پ، ارائه خدمات و فعالیت‌های پیمانکاری (GC)، مدیریت اجرایی (MC) پروژه‌های EPC خاص و پیچیده ساختمانی و پروژه‌های انبوه‌سازی با در نظر داشتن کاهش ریسک خطرات و پیامدهای ناشی از جنبه ‌های زیست‌محیطی کار ساخت‌وساز است.

شرکت آ اس پ با برخورداری از نیروهای متخصص و مجرب و توجه به آن‌ها به عنوان سرمایه اصلی شرکت، ضمن بهره‌گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، توان اجرای پروژه‌های خاص و مدرن ساختمانی را در داخل و خارج از کشور دارد.بازار اول (تابلوی اصلی و فرعی بورس) و بازار دوم چیست؟

شرکت آ س پ در بورس

شرکت آ س پ که یک شرکت سهامی عام است، از سال 90 در بازار بورس ایران فعالیت دارد و بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس و اوراق بهادار عرضه شده است. نماد بورسی این شرکت نیز آ س پ است و معامله‌گران این بازار با توجه به این نماد یکتا، وضعیت صعود و نزول سهام این شرکت در بازار بورس را رصد و  سهام آ س پ را خریدوفروش می‌کنند.

سهامداران عمده شرکت آ اس پ، شركت بين المللی توسعه ساختمان (سهامي عام)، بانک سپه، شركت صنعتي و بازرگاني غدير (سهامي خاص) و… هستند و باقی سهام این شرکت نیز به اشخاص حقیقی تعلق می‌گیرد که این سهام در بازار سرمایه قابل معامله است.

لازم به ذکر است سهام شرکت آ س پ در بازار اول فرابورس عرضه می‌شود و معامله‌گرانی که قصد خرید سهام این شرکت را دارند باید از طریق این بازار اقدام کنند.

سهام شرکت آ اس پ با نماد آس پ در بازار اول فرابورس عرضه معامله می‌شود.
سهام شرکت آ اس پ با نماد آس پ در بازار اول فرابورس عرضه معامله می‌شود.

مهم‌ترین پروژه‌های شرکت آ اس پ

شرکت آ اس پ در سراسر کشور پروژه‌های موفقی را به انجام رسانده است که از مهم‌ترین این پروژه‌ها در پایتخت می‌توان به برج بین الملل تهران، ساختمان مرکزی بانک صادرات ایران (برج سپهر)، مجتمع مسکونی- اداری-تجاری کوی نوبنیاد ونک A.S.P، مجتمع مسکونی و ورزشی شمشک، هتل بزرگ فردوسی، بازار بزرگ فجر ( ابزار و یراق تهران) و مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی ایران، اشاره کرد.

در سایر شهرهای کشور نیز پروژه‌های مختلف ساختمانی هم‌چون مجتمع مسکونی ابیوردی شیراز، مجموعه تجاری و تفریحی سعدی شیراز، شهرک توریستی و تفریحی 30 هکتاری رشدیه تبریز، ساختمان مرکزی بانک صادرات استان گیلان، ساختمان اداری-تجاری صدف سمنان، مجتمع تجاری- اداری نخل زرین قشم، ساختمان مرکزی بانک صادرات کرج و… توسط شرکت ساختمانی آ اس پ اجرا و ساخته شده‌اند.

لازم به ذکر است پروژه‌های بزرگی مانند برج های مسکونی رویای کیش، برج 12 طبقه شهرک امام خمینی، ساختمان اداری-تجاری غدیر، دفتر مرکزی بیمه کوثر، پروژه اداری ملاصدرا، پروژه ساختمان پزشکان مشهد و… از جمله پروژه‌های در دست ساخت شرکت آ اس پ هستند.

هر یک از این پروژه‌های عظیم یاد شده، نشانگر اعتبار و عملکرد مناسب این شرکت هستند و آ س پ بورس نیز به همین دلیل مورد توجه است.

سوالات متداول

شرکت آ اس پ در چه حوزه‌ای فعالیت دارد؟

شرکت آ اس پ از جمله شرکت‌های سهامی فعال در حوزه ساختمان، انبوه‌سازی و املاک و مستغلات است.

نماد این شرکت در بازار سرمایه چیست؟

سهام این شرکت با نماد آ س پ در بازار اول فرابورس ثبت نماد شده است.

سهامداران عمده شرکت ساختمانی آ اس پ چه اشخاصی هستند؟

سهامداران این شرکت اشخاص حقیقی و حقوقی را شامل می‌شود و بخش زیادی از سهام این شرکت، در اختیار شركت بين المللی توسعه ساختمان قرار دارد.

جمع بندی

شرکت سهامی عام آ س پ از جمله شرکت‌های فعال در صنعت انبوه‌سازی و املاک و مستغلات است. سهام شرکت آ س پ از سال 1390 در بازار اول فرابورس عرضه و خرید‌وفروش می‌شود. آن دسته از معامله‌گرانی که تسلط لازم به مناسبات بازار بورس و آشنایی کافی با شرکت‌ها و پروژه‌های ساختمانی را دارند، ضمن در نظر گرفتن وضعیت سهام آ س پ بورس در سال‌های اخیر، می‌توانند در پرتفوی خود سهام این شرکت را نیز داشته باشند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
علي ياري

درود بر شما
من يك سوال دارم؟
آ اس پ مخفف چه كلماتي است كه اسم اين سه برج را تشكيل داده؟ يا اسم شركت مربوطه؟
با تشكر
دكتر علي ياري

سحر سلیمی

آ ،آقای اسدی اس،آقای سلطانی. پ ،آقای پناهی
این سه نفر سهامداران این شرکت قبل از انقلاب بودن دلیل نامگذاری هم حرف اول همینا بوده

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
3
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx