بهترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

راه‌های زیادی برای کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد. در این میان برخی از آن‌ها به دنبال انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج توسط دستگاه‌های ماینر یا کارت گرافیک هستند که می‌تواند آن‌ها را به افراد تاثیر گذار در یک شبکه تبدیل کند.

قبل از آغاز بررسی بهترین ارز برای استخراج، بیایید کمی به قبل‌تر بازگردیم. بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که اولین بار در سال 2009 به عنوان یک ارز دیجیتال ظهور کرد.

با افزایش طرفداران استخراج بیت‌کوین، سختی شبکه این ارز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده‌ است که در نتیجه آن، سرمایه گذاران کمتری می‌توانند با بودجه متوسط به صورت سودآور در آن فعالیت کنند.

عناوین مطلب:

اما راه حل چیست؟ اگر به دنبال یافتن بهترین ارز دیجیتال برای استخراج 2022 هستید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد!

برای شروع قدرتمند در ارزهای دیجیتال کلیک کنید!

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارز دیجیتال، روشی هوشمندانه و غیرمتمرکز برای ایجاد ارز دیجیتال است.

وقتی صحبت از استخراج ارزهای دیجیتال می‌شود، ذهن ما به سمت مکانیزم اثبات کار یا POW می‌رود که بسیاری از بلاک‌چین‌ها از جمله بیت‌کوین از آن استفاده می‌کنند. 

استخراج ارز دیجیتال به نظر کار ساده‌ای است اما فاکتورها و جزییات زیادی در استخراج ارز وجود دارد که سعی می‌کنیم در ادامه این مطلب از بورسینس به آن‌ها اشاره کنیم.

برای اطمینان از امنیت و عادلانه بودن شبکه هر ارز، مکانیزمی با نام سختی استخراج (Mining difficulty) در فرایند استخراج ارزها پیاده‌سازی شده است. به زبان ساده، با افزایش سختی استخراج یک ارز، میزان قدرت پردازش مورد نیاز برای استخراج 1 واحد از آن ارز افزایش می‌یابد.

بنابراین وقتی سختی استخراج یک ارز دیجیتال بالاتر می‌رود، به سخت‌افزار قوی‌تر و قدرت پردازش بیشتری نیاز است تا 1 ارز استخراج شود. معمولا نیز سختی استخراج ارزهایی که پرطرفدار و محبوب هستند، به طور مرتب در حال افزایش است.

این افزایش سختی استخراج در ارز بیت‌کوین آنقدر زیاد بوده که در حال حاضر یک شخص عادی نمی‌تواند با کامپیوتر خانگی خود (هرچقدر هم که پرقدرت باشد!) فعالیت سودآوری برای استخراج ارز انجام دهد.

استخراج بیت‌کوین فقط برای شرکت‌هایی سودآور است که در مقیاس بسیار بزرگی اقدام به راه‌اندازی مراکز استخراج (اصطلاحا Farm یا مزرعه استخراج بیت‌کوین) می‌کنند.

یک نمونه از این شرکت‌ها، شرکت چینی Bitmain است که در سال 2017 بیش از 3 میلیارد دلار سود خالص بدست آورده است!

برای استخراج ارز دیجیتال به چه چیزهایی نیاز داریم؟

واقعیت این است بلاک‌چین‌هایی وجود دارند که تنها با داشتن یک دستگاه کوچک می‌توانید استخراج آن‌ها را انجام دهید.

حتی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با گوشی نیز ملزوماتی دارد که داشتن یک پیش زمینه در مورد آن‌ها ضروری است.

وسایل لازم استخراج ارز دیجیتال

کیف پول 

یک والت چیزی است که برای نگهداری ارزهای دیجیتال استخراج شده به آن نیاز دارید.

این کیف پول شما که با پسورد و سایر اقدامات امنیتی محافظت می‌شود، سود و حاصل زحمات شما را در خود نگه می‌دارد.

برخی از نرم افزار‌های استخراج، کیف پول اختصاصی خود را ارائه می‌دهند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در حالی که برخی دیگر یک کیف پول اختصاصی مستقل ارائه می‌دهند که باید به فرایند استخراج متصل شود. 

برای مشاهده لیست کیف پول‌های ارز دیجیتال این صفحه را از دست ندهید!

خرید دستگاه ماینینگ

در هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج باید به دستگاه‌های استخراج آن‌ها توجه کنید.

اگر ارز دیجیتال مورد نظر نیاز به دستگاه‌های Asic داشته باشد، خود را برای نیازمند‌های آن مانند محل اختصاصی، برق و سرمایه زیاد آماده کنید. 

دستگاه‌های Asic صدای زیادی دارند بنابراین بهتر است استخراج آن را در اتاق‌های معمولی آپارتمان‌ها فراموش کنید. انتخاب این دستگاه‌ها نیز موضوع دیگری است که یک شاخه کامل تحقیقات را باید انجام دهید. 

بیشتر بخوانید: در مورد دستگاه‌های استخراج ASIC این مطلب را بخوانید

خرید کامپیوتر مناسب 

آیا خرید دستگاه ماینینگ اختصاصی دردسر دارد؟ بنابراین انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر روش بهتری برای کسب درآمد است که شاید با شرایط شما سازگار باشد. 

وقتی در مورد کامپیوتر مناسب برای ماینینگ صحبت می‌کنیم، مسلما لپ تاپ نمی‌تواند کاندید مناسبی باشد چرا که در عرض چند ماه باید با آن خداحافظی کنید. 

اما در مورد کامپیوتر‌های حرفه‌ای، انتخاب حداقل یک کارت گرافیک قدرتمند موضوعی است که باید به آن توجه شود. پردازنده یا یک کارت گرافیک (GPU) مناسب برای استخراج ارز، با یکی از تکنولوژی‌های AMD یا Nvidia نیازمند تحقیق و ارزیابی بازدهی هر یک از آن‌هاست. 

بیشتر بخوانید: بهترین سخت‌افزار برای استخراج بیت‌کوین چیست؟

بنابراین پس از انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر، کار شما تازه آغاز شده است!

حالت استخراج ارز دیجیتال

شما در دو حالت می‌توانید با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج به کسب درآمد بپردازید:

  • روش اول استخراج مجرد است که بدون ملحق شدن به استخر‌های ماینینگ، فعالیت استخراج را انجام می‌دهید. در این حالت همه پاداش‌های کسب شده از ماینینگ به شما تعلق دارند اما شما با کل ماینر‌های شبکه رقابت خواهید کرد که این موضوع باعث کاهش چشمگیر سرعت ماین خواهد شد.
  • در حالت دوم شما به استخرهای ماینینگ ملحق می‌شوید تا با تجمیع قدرت پردازش در یک محل، با سرعت بیشتری عملیات استخراج را انجام دهید. یافتن و عضویت در استخراج‌های استخراج آنلاین به تنهایی یک فرآیند تحقیق جداگانه دارد که باید با دقت طی شود. 
استخر استخراج

استخر استخراج (mining pool) به مجموعه‌ای از استخراج‌کنندگان یک ارز خاص گفته می‌شود که در تلاش هستند با تجمیع قدرت پردازش دستگاه‌هایشان، سود حاصل از استخراج و پایداری استخراج ارز را افزایش دهند.

استخراج ارز خارج از این استخرها، معمولا کاری بی‌حاصل است، زیرا قدرت استخراج دستگاه شما آنقدر نیست که حتی بتواند 1 ارز را تولید کند.

انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال

عضویت در یکی از صرافی‌ها و یا پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین جهت تبدیل ارز استخراج شده و فروش آن در ازای دریافت ریال یا استیبل کوین‌هایی مانند تتر.

صرافی که باید در آن عضو شوید، بستگی به ارزی دارد که استخراج می‌کنید. ممکن است یک کوین جدید وارد بازار شده باشد که هنوز در صرافی‌های زیادی لیست نشده‌ است.

در این حالت شما باید در انتخاب صرافی ارز دیجیتال دقت کافی را به خرج دهید. 

برای مشاهده لیست صرافی‌های ارز دیجیتال کلیک کنید

داشتن حس یادگیری و کنجکاوی

وقتی صحبت از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج می‌شود، تحقیق و یادگیری مداوم در مورد تکنولوژی‌ها و اخبار روز اهمیت زیادی دارد.

کنجکاوی و علاقه‌مندی به تحقیق و بررسی و شناخت کافی در زمینه جستجو در اینترنت و زبان انگلیسی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که شما به عنوان یک ماینر باید داشته باشید.

حوزه استخراج ارز همیشه در حال تغییر و تحول است و برای بهبود کارایی استخراج و رفع مشکلات، با چالش‌هایی مواجه خواهید شد که جواب آنرا باید در اینترنت بیابید.

در هنگام مواجه شدن با چالش‌های خاص، کسی نمی‌تواند پاسخ صریح به شما دهد و گاهی شما باید به صورت مستقیم در انجمن‌های بلاک‌چینی به بحث و گفتگو بپردازید.

به همین دلیل داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی و کمی دانش فنی می‌تواند در موفقیت شما نقش مهمی ایفا کند.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج 2022

همان‌طور که می‌دانید بیت‌کوین (BTC) به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال و قدیمی‌ترین ارز دیجیتال قابل استخراج در دنیا شناخته می‌شود که همچان فرایند استخراج آن شرکت‌های سرمایه گذاری زیادی را به خود جذب کرده است.

اما مسلما کاربران عادی یا سرمایه گذاران متوسط نمی‌توانند به راحتی از استخراج بیت‌کوین سودآوری کنند.

بیشتر بخوانید: استخراج بیت‌کوین چیست؟ 

از طرف دیگر وقتی صحبت از استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر می‌شود، بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک باید ویژگی‌های به خصوصی داشته باشد تا بتوانیم آن را استخراج کنیم در غیر این صورت سودآوری زیادی برای ما نخواهد داشت.

در لیست بهترین ارز دیجیتال برای استخراج، ما معیار‌هایی مانند سودآوری و دستگاه‌های مورد نیاز برای ماین آن را لحاظ کرده‌ایم. 

بنابراین وقتی صحبت از بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل می‌شود، بیت‌کوین و سایر بلاک‌چین‌های مشابه آن، مسلما در این لیست جایی ندارند چرا که اصولا استخراج آن‌ها از نظر قدرت سخت افزاری توسط موبایل امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: چرا استخراج بیت‌کوین با گوشی به صرفه نیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال با وجودیکه برخی از این ارزها نوسانات شدیدتر و ریسک بیشتری از بیت‌کوین دارا هستند، الزامات بسیار کمتری برای استخراج آن‌ها نیاز است و برای یک شخص تازه‌کار، موانع کمتری برای ورود به این حوزه وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج می‌پردازیم.

rig استخراج ارز دیجیتال

ارز RavenCoin

ارز دیجیتال RavenCoin با نماد RVN یکی از سودآورترین کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال است. هدف اصلی این ارز تمرکز بر روی استخراج غیرمتمرکز و موثر است. 

ارز دیجیتال RavenCoin در ژانویه سال 2018 عرضه شد که توسعه دهندگان آن در سال 2019 ویژگی‌های جالبی مانند کیف پول موبایلی و قابلیت ارسال پیام را به آن اضافه کرده‌اند.

این بلاک‌چین در دنیای ارزهای دیجیتیال به دنبال جابه‌جایی دارایی‌ها بین افراد به شکل بهینه است. الگوریتم‌های مورد استفاده در ارز دیجیتال RVN‌ به ترتیب X16R و KawPow نام دارند. 

حداکثر تعداد کوین قابل استخراج در این بلاک‌چین 21 میلیارد واحد است که در زمان نوشتن این مقاله، بیش از 57% آن استخراج شده است. 

این ارز به ازای استخراج هر بلاک 5000 توکن RVN پاداش می‌دهد.

در بین بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک و CPU، این ارز یکی از گزینه‌های روی میز است که می‌توانید با دانلود نرم افزار‌های مربوطه، استخراج آن را آغاز کنید.

ارز AEO

در میان بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر، AEON با الگوریتم استخراج Cryptonite-light PoW  می‌تواند گزینه مناسبی برای تکیه به CPU باشد.

این ویژگی باعث کم شدن شکاف بین CPU و GPU می‌شود و شما 3 برابر هش بیشتری بر روی CPU  دریافت خواهید کرد که (در مقایسه با هش 2 برابری با GPU که با الگورتیم معمولی Cryptonite PoW بدست می‌آید) رقم خوبی محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد این ارز هنوز در معرض هجوم دستگاه‌های ASIC قرار نگرفته است.

این ارز دیجیتال هیچ سقف تعیین شده‌ای در تعداد کوین‌های قابل استخراج ندارد و به نظر می‌رسد شما می‌توانید آن را به شکل نامحدود استخراج کنید.

اما سوال اصلی این است، این ارز دیجیتال با چه هدفی فعالیت می‌کند؟ ارز AEO در واقع یک شبکه خصوصی غیرقابل ردگیری همتا به همتا (P2P) است که امکان انتقال دارایی‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. بسیاری آن را با ارزهایی مانند مونرو مقایسه می‌کنند اما با تعداد کوین‌های نامحدود

الکترونیوم (Electroneum) 

الکترونیوم با نماد ETN روی بلاک‌ چین خود ایجاد شده که گفته می‌شود یک انشعاب از ارز مونرو است به همین دلیل یک ارز دیجیتال حریم خصوصی محسوب می‌شود.

از نظر هدف این ارز در نظر دارد بازار بازی موبایلی و پرداخت موبایلی را تصاحب کند. 

در حال حاضر، اپلیکیشن رسمی این ارز، امکان استخراج ارز روی گوشی موبایل را نیز می‌دهد که آن را در زمره بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با گوشی قرار داده است.

البته استخراج روی گوشی فقط حالت نمایشی دارد و فرایند استخراج (درگیر شدن پردازنده موبایل) به طور واقعی اتفاق نمی‌افتد. 

ارز الکترونیوم

ولی پرداخت‌ پاداش‌ها انجام می‌گیرد و ارز را می‌توان در کیف پول دریافت کرد. اما لازم به ذکر است در بین بهترین ارز های دیجیتال برای استخراج، این ارز را همچنان می‌توان با CPU، کارت گرافیک و دستگاه‌های ASIC استخراج کرد.

این ارز دیجیتال از سیاست پولی ثابت پیروی می‌کند که در آن 21 میلیارد کوین قابل استخراج است و در زمان نوشتن این مقاله بیش از 85% کوین‌های آن استخراج شده‌اند.

اتریوم کلاسیک

پس از توقف کار استخراج اتریوم، برخی از ماینر‌ها تصمیم گرفته‌اند به جای خاموش کردن دستگاه‌ها خود، به استخراج این ارز دیجیتال قدیمی ملحق شوند.

استخراج اتریوم کلاسیک با نماد ETC با هدف ایمن سازی شبکه آن صورت می‌گیرد. 

اتریوم کلاسیک با تکیه بر الگوریتم استخراج Ethash در جایگاه 23 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. این ارز دیجیتال از پلتفرم قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند با این حال از نظر کاربری، به دلیل مشکلات امنیتی چندان مورد توجه توسعه دهندگان نیست.

در این لیست اتریوم کلاسیک نیز در زمره بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر و کارت‌های گرافیک قرار دارد که شما می‌توانید آن را استخراج کنید. پاداش هر بلاک این شبکه 3.2 ETC است.

لایت ‌کوین

ارز دیجیتال لایت کوین با نماد LTC قابلیت انجام تراکنش‌های سریع و با کارمزد بسیار پایین را فراهم کرده است.

لایت‌کوین با طرفداران بسیار زیاد، حجم معاملات و نقدشوندگی بالا در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده است. این ارز را با نام نقره ارزهای دیجیتال می‌شناسند. 

بیشتر بخوانید: مقایسه بیت‌کوین و لایت‌کوین (تفاوت‌ها و شباهت‌ها)

استخراج این ارز از طریق الگورتیم Scrypt انجام می‎شود.

در حال حاضر استخر‌های بزرگی از استخراج لایت کوین پشتیبانی می‌کنند به همین دلیل این ارز در بین بهترین ارز های دیجیتال برای استخراج به شمار می‌رود.

استخراج‌کنندگان این ارز نیز دارای یک انجمن گفتگوی فعال در Reddit هستند: reddit.com/r/litecoinmining

حداکثر کوین‌های قابل استخراج در این بلاک‌چین 84 میلیون واحد است که در حال حاضر بیش از 85 درصد آن استخراج شده است. به خاطر داشته باشید در بین بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک نباید لایت کوین را فراموش کنید.

مونرو

ارز مونرو با نماد XMR اغلب به عنوان یک ارز پیشرفته که ویژگی اصلی آن حفظ حریم خصوصی کاربران و تراکنش‌های ناشناس است یاد می‌شود.

این ارز با الگوریتم CryptoNight استخراج می‌شود و دارای خصوصیاتی فنی است که استخراج آن را با دستگاه‌های ASIC مشکل می‌سازد.

این ارز یکی از پرطرفدارترین و آسان‌ترین ارزها برای استخراج با کامپیوتر شخصی است. به همین دلیل وقتی پای بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک به میان می‌آید، مونرو یکی از کاندیداهای مهم ما است. 

ارز مونرو

برای استخراج مونرو با کامپیوتر شخصی، تنها کاری که باید بکنید دانلود نرم‌افزار استخراج و نصب آن روی کامپیوتر است. شما می‌توانید با تکیه بر قدرت پردازش CPU، به استخراج مونرو بپردازید.

با این حال، درآمد چندانی از طریق CPU بدست نمی‌آید و برای افزایش درآمد نیاز به تهیه سخت‌افزارهای گرانقیمت‌تر مانند کارت گرافیک است. کارت‌های گرافیک AMD برای این کار مناسب هستند، البته استخراج با کارت گرافیک Nvidia نیز مقدور خواهد بود.

استخرهای استخراج پرطرفدار مونرو، شامل MultiMiner و GUIminer است.

بیشتر بخوانید: روش استخراج مونرو با کارت گرافیک و CPU

دوج کوین

دوج کوین با نماد Doge، میم کوین محبوب بازار ارزهای دیجیتال، در بین بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر است.

این ارز با وجود اینکه بیشتر به خاطر سرگرمی ایجاد شد، امروزه به یکی از 50 ارز برتر در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. برای استخراج این ارز از الگورتیم Scrypt استفاده می‌شود.

این ارز دیجیتال هیچ سقفی در تعداد کوین‌های قابل استخراج خود ندارد و مانند بلاک‌چین‌های مشابه، با افزایش سختی شبکه، استخراج آن نیز مشکل‌تر خواهد شد.

با افزایش محبوبیت دوج کوین، استخراج آن نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد که این موضوع به صورت مستقیم بر روی سختی شبکه و امکان استخراج آن توسط کامپیوتر‌های معمولی تاثیر داشت. 

این ارز دارای والت رسمی برای سیستم عامل ویندوز است.

استخراج دوج کوین را می‌توان با استفاده از CPU و کارت گرافیک‌های AMD و Nvidia انجام داد. بهترین نرم‌افزار استخراج دوژکوین، CGminer ،CudaMiner و GUIminer هستند.
برای استخراج دوج کوین با تکیه‌بر CPU، می‌توانید از نرم‌افزار CPU Miner استفاده کنید.

همچنین امکان پیوستن به استخرهای استخراج CoinEx و MultiPool نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره استخراج دوج کوین در سال 2022 بدانید

Vertcoin

ارز Vertcoin نسبت به سایر ارزهایی که اشاره کردیم، عمرا نسبتا کمتری دارد.

استخراج این ارز با الگوریتم Lyra2RE انجام می‎شود. به این معنی که این ارز به شکلی طراحی شده که در مقابل توسعه دستگاه‌های مخصوص استخراج ارز که توسط کمپانی‌های بزرگ تولید می‌شود مقاومت کند.

استخراج این ارز با نرم‌افزاری که توسط تیم این ارز توسعه داده شده و فقط با یک کلیک امکان‌پذیر است.

لینک نرم‌افزار استخراج Vertcoin

ارز Vertcoin

این نرم‌افزار دارای یک رابط کاربری است که کار استخراج از طریق CPU و GPU را بسیار ساده کرده است. این ارز براساس قدرت پردازش شما، دارای دو استخر استخراج است.

اگر کمتر از 2 کارت گرافیک داشته باشید، باید شبکه شماره 2 را انتخاب کنید و اگر بیش از 2 کارت گرافیک دارید، باید استخراج را از طریق شبکه 1 انجام دهید.

استخراج Vertcoin هم از طریق کارت گرافیک‌های AMD و هم Nvidia امکان‌پذیر است.

بیت‌کوین گولد

Bitcoin Gold نیز یک ارز دیجیتال محبوب دیگر مناسب برای استخراج توسط سرمایه گذاران کوچک و متوسط است.

این ارز دیجیتال یک فورک مستقیم از بلاک‌چین بیت‌کوین است که از یک الگوریتم خاص به نام Equihash بهره می‌برد.

استفاده از این الگوریتم باعث شده تا استخراج آن توسط دستگاه‌های ASIC چندان دلپذیر نباشد. 

حداکثر تعداد کوین‌های قابل استخراج در این بلاک‌چین نیز مانند بیت‌کوین 21 میلیون واحد است که در زمان نوشتن این مقاله، بیش از 83% آن استخراج شده است. 

می‌توان گفت ارز دیجیتال BitcoinGold با نماد BTG در زمره بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک قرار می‌گیرد چرا که این ارز برای استخراج توسط سرمایه گذاران حقیقی طراحی شده است.

البته ریگ‌های کارت گرافیک نیز می‌توانند این ارز را استخراج کنند که تاثیر زیادی در افزایش رقابت در شبکه آن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ریگ استخراج (Mining Rig) چیست؟

ریسک‌های استخراج ارز دیجیتال

همانند بسیاری از فعالیت‌هایی که برای کسب و کار و سودآوری انجام می‌دهیم، ریسک‌هایی نیز در این کار وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

لیست بهترین ارز دیجیتال برای استخراج خالی از خطر نیست. در واقع هر فعالیتی در دنیای بلاک‌چین از ترید ارزهای دیجیتال گرفته تا استیک و ماینینگ، خطرات خاص خود را دارد. 

ریسک استخراج ارزهای دیجیتال

در همه این خطرات، شما احتمالا سرمایه خود را از دست خواهید داد.

ریسک 1: از دست دادن والت

والت یا کیف پول شما به هر دلیلی می‌تواند هک شده یا از بین برود.

دلایل بسیاری مانند عدم اطلاع و پیاده‌سازی اقدامات امنیتی، ساخت کیف پول در سرویس نامعتبر، گم‌کردن مشخصات کیف پول … می‌تواند باعث از دست رفتن موجودی ارز شما شود.

به خاطر داشته باشید دنیای استخراج ارزهای دیجیتال نیز مملو از نرم افزارهای مخرب است. دانلود یک کیف پول آلوده یا تقلبی از یک وبسایت ناشناس یا جعلی می‌تواند به راحتی باعث به خطر افتادن دارایی‌های شما شود. 

ماینر‌های بسیاری در دام نرم افزار‌های تقلبی استخراج ارز دیچیتال یا کیف پول‌های استخراج ارز دیجیتال گرفتار شده‌اند که در نهایت دارایی‌های آن‌ها از دست رفته است. ما اکیدا توصیه می‌کنیم کلید خصوصی سایر ولت‌های خود را در کامپیوتری که برای ماین استفاده می‌شود، نگهداری نکنید. 

در این رابطه می‌توانید مطالب زیر را بخوانید:

ریسک 2: عضویت در استخر‌های استخراج متقلب

احتمال این وجود دارد که استخر استخراج را با تحقیق انتخاب نکرده باشید و مدیر این استخر، با انواع روش‌های مختلف (مثلا کمتر ‌نشان دادن قدرت پردازش دستگاه شما) یا عدم پرداخت ارز استخراج شده به شما، باعث شود درآمدتان بسیار کم شده یا کامل از بین برود.

استخرهای ماینینگ غیرمتمرکز نیستند بلکه توسط شرکت‌های خاصی اداره می‌شوند.

شما نیز می‌توانید با داشتن سرمایه کافی یک استخر ماینینگ راه اندازی کنید. اما حفظ استخر، سیاست‌های توزیع درآمد، تبلیغات و قابل اعتماد بودن یک استخر ماینینگ ارز دیجیتال موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

ریسک 3: افزایش شدید هزینه‌های برق  

بسیاری از دستگاه‌های استخراج و سخت‌افزارهای کامپیوتر که به طور مداوم کار می‌کنند برق زیادی مصرف می‌نمایند.

احتمال این وجود دارد که با انتخاب دستگاه نامناسب، تنظیمات نامناسب، ارز نامناسب و سایر دلایل، عملیات استخراج شما حتی هزینه برق مصرفی را نیز تامین نکند.

ریسک 4: هکرها

احتمال این وجود دارد که موجودی ارز شما و سایر افراد، در استخر استخراج یا سرویس کیف پول شما توسط هکرها دزدیده شود.

این خطر نیز ناشی از دانلود نرم افزار‌های آلوده یا عدم توجه به نکات ایمنی است که می‌تواند به از دست رفتن دارایی‌های شما ختم شود.

باید بدانید هکرها همیشه در کمین‌ ماینرهای ارزهای دیجیتال هستند و از هر روش برای نفوذ به سیستم آن‌ها بهره می‌برند. 

بیشتر بخوانید: بررسی Botnet Mining و راهکارهای مقابله با آن!

ریسک 5: کاهش ارزش ارز دیجیتال استخراج شده

بازار ارز دیجیتال هیچ پشتوانه‌ای ندارد و یک ارز می‌تواند کاملا از بین برود و ارزش آن به صفر برسد.

البته اگر ارز مناسب را انتخاب کنید، احتمال به صفر رسیدن آن بسیار کم خواهد بود ولی بازهم ریسک کاهش ارزش آن ارز وجود دارد.

در هنگام بررسی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج 2022، هیچ تضمینی در نبود باگ‌ها یا استقبال از آن‌ در آینده نیست. وقتی یک ارز دیجیتال کارایی خاصی نداشته باشد، در گذر زمان دچار افت ارزش خواهد شد. 

image 5

نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال نیز به ضررهای شما دامن می‌زنند. در زمان نوشتن این مقاله بیت‌کوین با قیمت 16,000$ معامله می‌شود که برای بسیاری از ماینر‌ها، هزینه برق و نگهداری از آن به صرفه نیست از این رو دستگاه‌های خود را خاموش کرده‌اند. 

در طرف دیگر، ارزهایی که هیچ سقفی در تعداد کوین‌های خود ندارند، با نام ارزهای تورمی شناخته می‌شوند چرا که هیچ مکانیزمی نمی‌تواند مانع ضرب توکن‌های جدید شود. براساس قانون عرضه و تقاضا، ارزش آن‌ها در طول زمان افت خواهد کرد.

راهکارهای کاهش ریسک استخراج ارز دیجیتال

ریسک‌ها همیشه وجود دارند، ولی با انجام اقداماتی از سوی شما، می‌توان ریسک را به شدت کاهش داد.

در ادامه چند راهکار برای مدیریت استخراج ارز ارائه می‌کنیم که می‌تواند در کاهش ریسک کار موثر باشد:

راهکار 1: عادت‌های خوبی را در خودتان پرورش دهید

یک عادت خوب این است که کیف پول‌تان را روی سرویس‌های بسیار معتبر و شناخته‌شده که کنترل کلید خصوصی را به شما می‌دهند بسازید. برخی از آنها را در این صفحه معرفی کرده‌ایم.

یا اینکه از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید.

مطلب مرتبط: کدام کیف پول ارز دیجیتال برای من مناسب است؟

همچنین عادت پشتیبان‌گیری از کیف پول در بازه‌های زمانی مشخص (مثلا هر از 1 روز یا 2 روز) را در خود ایجاد کنید.
عادت کنید روی هر لینکی که به شما وعده کسب توکن یا ارز رایگان می‌دهد کلیک نکنید، ایمیل‌هایی که ارسال کننده آن را نمی‌شناسید باز نکنید و فقط نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی روی دستگاه‌تان نصب کنید که از منبع آن‌ها به طور کامل مطمئن هستید.

راهکار 2: با استخرها و سرویس‌های معتبر کار کنید

استخرهای استخراج و سرویس‌هایی که دارای فضای گفتگوی فعال بین کاربران است و افراد در آن به گفتگو می‌پردازند معمولا اعتبار بهتری دارند.

صرفا نباید به این دلیل که سرویسی وعده سود بالاتر به شما می‌دهد به سمت آن بروید.

راهکار 3: مصرف برق‌تان را کنترل کنید

این کار را می‌توانید با نگاه کردن به کنتور برق انجام دهید.

مثلا با مقایسه عدد روز قبل و امروز، می‌توانید مقدار کیلووات ساعت مصرف شده انرژی را بدست آورید و در قیمت هر کیلووات ساعت ضرب کنید تا هزینه برق مصرفی بدست آید.

ساده‌ترین و بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست؟

کسانی که به استخراج ارز دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند اغلب به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای استخراج می‌گردند تا سودآوری‌شان را به بالاترین حد برسانند.

اما واقعا به این سوال که بهترین ارز دیجیتال برای استخراج چیست نمی‌توان پاسخ دقیق و ثابتی داد. گاهی اوقات ارزهای جدیدی وارد بازار می‌شوند که به دلیل ناشناختگی، افراد زیادی آنها را استخراج نمی‌کنند.

وقتی توجه افراد بیشتری به این ارزها جلب شد، استخراج‌کنندگان بیشتری به فکر استخراج این ارز می‌افتند و باعث می‌شوند سختی استخراج آن رفته رفته رشد کند.

پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

بنابراین بهترین راه یافتن ارزهای مناسب برای استخراج، حضور داشتن در انجمن‌های گفتگو و سایت‌هایی مانند bitcointalk.org است، جایی که افراد درباره ارزهای جدید صحبت می‌کنند. تا این طریق بتوانید ارزهایی بیابید که به نظر جالب و پایدار می‌آیند ولی هنوز توجه زیادی به آن‌ها جلب نشده است.

سپس شروع به استخراج و جمع‌آوری آن ارز کنید و امیدوار باشید که با وارد شدن آن ارز به صرافی‌ها بزرگتر و پیدا کردن کاربران بیشتر، قیمت آن در آینده رشد کند.

استخراج چه ارزی به صرفه است؟

ارزها بسیار زیادی وجود دارند که شما می‌توانید استخراج کنید. یافتن بهترین ارز دیجیتال برای استخراج نیز کار مشکلی نیست و سایت‌هایی مانند Whattomine و Minergate ارزهایی را برای استخراج به شما پیشنهاد می‌دهند.

اما از کجا بدانیم استخراج چه ارزی به صرفه است؟ خبر بد این است که ماشین حساب دقیقی برای محاسبه آن وجود ندارد و شما باید در مورد هر یک از ارزهای دیجیتال مورد نظر تحقیق کنید. 

با این سایت‌ها به راحتی می‌توان براساس الگوریتم، هش ریت (Hash rate) و… ارزها را برای استخراج انتخاب نمود و سودآوری آنها را نیز بدست آورد.

محاسباتی که در سایت‌ها نیز انجام می‌شود فاکتورهایی مانند نوسانات احتمالی آینده قیمت ارز، سختی استخراج ارز مورد نظر در آینده و هزینه سخت‌افزار را محاسبه نمی‌کند.

علاوه بر همه اینها، شما باید مقدار کارمزدی که برخی از استخرها کم می‌کنند را در نظر بگیرید.

با در نظر گرفتن همه عوامل ذکر شده، استخراج ارز با دستگاه‌های خانگی و کامپیوتر فعلی شما به احتمال قوی صرفه اقتصادی نخواهد داشت. مخصوصا لپ‌تاپ‌ها برای استخراج ارز مناسب نیستند، زیرا حرارت آنها به سرعت می‌تواند بالا رود.

حتی با داشتن یک Rig (دستگاه‌های اسمبل‌شده مخصوص استخراج) با 4 کارت گرافیک نمی‌توان انتظار سود آنچنانی را داشت و حتی شاید نتواند سود روزانه 10 دلار را نیز به همراه داشته باشد.

باید هزینه خرید سخت‌افزار را نیز در نظر بگیرید و کارت‌ گرافیک‌هایی مانند AMD RX 580 قیمت کمی ندارند و برای بسیاری از افراد یک سرمایه‌گذاری سنگین محسوب می‌شوند.

با وجود تمام این مشکلات، ریسک‌ها و تغییرات شدیدی که در این حوزه وجود دارد، روز به روز افراد بیشتری به حوزه استخراج ارز دیجیتال علاقه‌مند می‎شوند.

در صورتی که شخصی مایل باشد همه این دردسرها را به جان بخرد و در این حوزه سرمایه‌گذاری و کار کند، بهتر است به استخراج ارز، فقط به چشم یک فعالیت جانبی نگاه کند و نه شغلی پردرآمد و فعالیتی تمام وقت.

به استخراج ارز به چشم راهی برای جمع‌آوری ارزهایی که در آینده احتمال افزایش قیمت دارند باید نگریست. زیرا سود اصلی زمانی بدست می‌آید که قیمت یک ارز مثلا 10 برابر شود (البته اگر ارز استخراج شده بتواند از دست هکرها جان سالم به در ببرد و بتوانیم آن را حفظ کنیم).

سوالات متداول

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر چیست؟

ارزهای مونرو، لایت‌کوین، دوج کوین و RVN جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر محسوب می‌شوند. با این حال به دلیل رقابت شدید در استخراج آن‌ها، خرید سخت افزار لازم، نیازمند سرمایه گذاری زیادی است.

بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ کدام است؟

از نظر پایداری، بیت‌کوین همچنان یکی از بهترین ارز های دیجیتال برای استخراج است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و متوسط به استخراج آن مشغول هستند.

آیا استخراج ارز دیجیتال سودآور است؟

پاسخ این سوال به شکل مستقیم به سخت افزار‌ها، کوین مورد نظر و هزینه‌های شما بستگی دارد. حتی در بهترین حالت، نوسانات قیمت کریپتو می‌تواند باعث کاهش سودآوری شما شود. می‌توان گفت در کوتاه مدت نباید انتظار سودآوری خاصی داشته باشید.

نتیجه گیری

صنعت استخراج ارزهای دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت. انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج سوالی است که بسیاری از کاربران فعال در حوزه کریپتو دائم از خود می‌پرسند. 

اما حقیقت این است استخراج ارز دیجیتال فرایندی پرهزینه و زمان‌بر است. به عنوان تفریح، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کامپیوتر می‌تواند نقطه شروعی برای فعالیت شما در این حوزه باشد.

با این حال نباید روی درآمد آن‌ها حساب کنید چرا که هزینه دستگاه، برق و سرعت پایین استخراج از عوامل مهمی هستند که باعث کاهش سودآوری شما خواهند شد.

بیت‌کوین همچنان بهترین ارز برای استخراج به شمار می‌رود، با این حال حتی در شبکه این ارز نیز برخی از ماینر‌ها به دلیل نوسان قیمت بالای آن، از بازار حذف می‌شوند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استخراج انواع ارزهای دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

34 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سجاد

سلام الان کدوم ارز برای استخراج بهترین گزینه اس؟؟

amin

توی برنامه hive os این ارور میاد میگه phoenixminer reboot علت چنین اروی از چه چیزی می تونه باشه

تشکر

اذری

سلام
برای استخراج با کارت گرافیکی چه برندی و چه مدل بهتره حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون فقط برا کارت گرافیکی بدم..؟میتونم کیس برای دو کارت تهیه کنم،فقط برق و صدا کارت گرافیک کم باشه بزارم یه گوشه برا خودش یواش بخونه ممنون از راهنماییتون .

نجف زاده

سلام دوست عزیز
در مورد استخراج رمز ارزهایی که هدفشان ذخیره ی داده ها و اطلاعات هست هم توضیح میدهید مثل filecoin,siacoin, storage
این ارزها به چه صورتی استخراج میشوند و اصلا استخراج دارند اگر دارند باید چه کاری انجام داد برای شروع و نیاز به چه متریالی داریم ؟ممنونم

نیما

با سلام و تشکر

چرا در ولت ها امکان exchange اتریوم کلاسیک برداشته شده؟؟؟

چندین ولت رفتم گزینه ی اتریوم کلاسیک برای اکچنج سفید شده و امکانش نیست

چرا و دلیلش جیه؟؟

و اینکه اگر ولتی هست برای اکسچنج اتریوم کلاسیک به ارزهای دیگر لطفا بگید

ممنون

نیما

با سلام
وتشکر از سایت خیلی خوب شما
لطفا در باره ای استخراج ارزهای دوگانه ETC+ZIL مثل اتریوم کلاسیک با زیلیکا
یا ارزهای مشابه مقاله ای اوضیحی بدبد لطفا
اصلا هیچ منبع فارسی نیست
هم در مورد استخراجش و هم چگونگیش
چون سود استخراجش نسبت به یک ارز خیلی بیشتره
لطفا اگه میشه توضیحاتی بدید

سروش

سلام من با یک سیستم خانگی ضعیف با cpu ۲ GH و کارت گرافیک ۲ G ارزی هست که بتونم استخراج کنم و تقریبا میانگین چقدر در روز میتونم اون ارز رو استخراج کنم . و اینکه ارز aeon و مونرو رو چند تا در روز یا در ماه بنظر شما میتونم استخراج کنم ؟

Sasan

اقای جهان دیده شما یک جواب درستو حسابی به کاربرا نمیدی در این جایگاه خودت حداقل باید یه چیزی بلد باشی

میلاد

سلام خسته نباشید
با یک سیستم خانگی متوسط (کارت گرافیک RX 580) میتوان به مقداری بیت کویین استخراج کرد که ماهیانه فقط کمی بیش از هزینه برقش رو دربیاره؟؟

فرهاد

سلام من دارم با گوشی استخراج میکنم.بالفرض اگه استخراج کردم چطور باید بفروشمش.
من با آدرس جیمیل ثبت نام کردم که باید زیر گرو جذب کنم

علی

با سلام آیا ارزش داره یه دستگاه اس 9 بگیرم با وام واستخراج بکنم می ارزه من کارمند هستم ودادن وام را نمیخوام با استخراج بدم برای آینده میگم ویک دستگاه این مدلی تا چند سال یک بیت کوین کامل استخراج میکنه

میثم

سلام

لطفاً اگر امکانش هست یه توضیحی در این رابطه بدید که ما در قبال ارائه چه نوع خدماتی ارزهای دیجیتال رو استخراج میکنیم؟
منظورم اینه که وقتی دستگاه ما روشنه و داره ارز دیجیتال رو استخراج میکنه به چه کسی داره خدمات میده که در قبالش به کیف پول ما پر میشه؟

رهگذر

Aeon coin نظرتون درباره ای این ارز چیه سرمایه گذاری کنیم خوبه

رهگذر

با سلام بهترین ارز قابل استخراج با کامپیوتر یا لب تاب چی میتونه باشه چون همه که نمی تونن دستگاه های ماینر گران قیمت تهییه کنند ویا 8تا کارت گرافیکو کنار هم بزارن الانکه قیمت کارت گرافیک خیلی بالا رفته ممنون ازشما اگه جواب بدید

میلاد

سلام خسته نباشید خواستم بدونم نظر شما درباره ارزهاي ارزان قیمت مثل XRPچيه؟؟ ارزششو داره بخریم؟؟؟

کاربر

سلام
لطفا درمورد الکترونیوم بیشتر توضیح بدین. نرم افزار اندرویدی که گفتین به گوشی آسیب نمیزنه؟

مهیار

سلام
اگرمن بخوام با دستگاه ANTMINER X3 که الگوریتم کریپتونایت داره مونرو استخراج کنم، آیا pool مونرو هش ریتی که دستگاه داره ( 22 کیلو هش بر ثانیه ) رو می تونه ساپورت کنه؟
چون مقدارش میشه تقریبا 1 مونرو در روز

شهاب

سلام جناب جهاندیده
خواستم بدونم بهترین الگوریتم برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از ماینر های ASIC کدام است؟
بنظرتون آیا الگوریتم Equihash برای استخراج ZenCash خوبه؟

shahab

خیلی ممنون

محمد ایمان

به صورت طبیعی رخنه خواهند کرد چرا که دیگر سودی ندارد چرا که دیگر ارزی وجود ندارد در آن ارز دیجیتال مثال کارمزد تراکنش به سمتی دارد می رود که اصلا قیمتی دیگه نداره ولی هنوز استخراج ارز ها پابرجاست و هیچ وقت یه مانیر بی کار نمی شه
و در آینده یک حرفه برای آن هایی که به مجبوری سرکار می روند و با عشق کار نمی کنند و همیشه طمع دارند ولی اگر این شغل کاملآ پر سود با مدیریت بسیار راحت‌ در آینده به وجود بیاید آن هایی می روند سرکار که واقعاً علاقه مند هستند و با عشق کار خواهند کرد و آن هایی که حوصله کار و مشکل دارند مانیر می شوند

محمد ایمان

یه سوال ،

به نظر تون ارز های سود آور که راحت استخراج می شن با نرم افزار minergate.com حتماً در آینده نزدیک استخراج این ارز های سود آور که ارزش عالیه دارند پایان می رسد آیا استخراج کنند ها به ارز دیجیتال دیگری که ارزش پایینی دارد رخنه کنند آیا شاید افزایش قیمت این ارز خواهیم بود و به مرور زمان سود آور خواهند شد ؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
34
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx