دلایل کلاهبردار بودن ارز E2C چیست؟

کلاهبرداری ارز دیجیتال

همیشه عده‌ای بزهکار فرصت‌طلب هستند که با ظهور صنایع و حوزه‌های جدید، دست به کلاهبرداری می‌زنند و دنیای ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه امکان‌ ردگیری کلاهبرداران و مبالغ دزدیده شده بسیار مشکل است در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود.

 به خاطر اینکه عمق فاجعه را بدانید، به این آمار توجه کنید:

عناوین مطلب:

80 درصد از ICO ها اسکم (کلاهبردار) هستند! (لینک منبع)

این آمار را سایت‌های معتبری منتشر کرده‌اند و حتی برخی اعتقاد دارند این رقم بسیار بالاتر است.

در میان این اوضاع، برخی از افراد متاسفانه فریب ترفندهایی را می‌خورند که با کوچکترین جستجو می‌توان از کلاهبردار بودن آنها مطلع شد.

یکی از این کلاهبرداری‌ها، ارز E2C است که ادعا دارد پلتفرمی برای معاملات انرژی راه‌اندازی می‌کند. با مقایسه ویژگی‌های این ICO با سایر پروژه‌های معتبر و قانونی، به راحتی می‌توان پی برد که E2C یک پروژه معتبر نیست.

 توصیه می‌کنیم در ادامه شواهدی از کلاهبردار بودن این پروژه که گردآوری کرده‌ایم را بخوانید.

1 – نبود جزییات دقیق و شفاف درباره تیم پروژه

یکی از مهمترین فاکتور و شاید اصلی‌ترین فاکتور در بررسی اعتبار یک پروژه، تیم آن است.

با بررسی تیم پروژه که در سایت رسمی به آنها اشاره شده، ما هیچ نشانه‌ای از وجود یک تیم واقعی پیدا نکردیم و تنها اطلاعاتی که در مورد تیم وجود دارد، اطلاعات ضد و نقیض، ناقص و نامربوط در چند حساب لینکدین است.

تیم پروژه e2c

بطور مثال با بررسی حساب لینکدین Maximallian Wentworth که به عنوان موسس (Founder) و مدیر ارشد اجرایی (CEO) معرفی شده، هیچ اطلاعاتی از تحصیلات، سوابق کاری و حرفه‌ای او درج نشده است و این حساب فقط دارای 8 ارتباط (connections) است.

fake account Maximallian Wentworth

اگر با لینکدین آشنا باشید، حتما می‌دانید که یک شخص حرفه‌ای که هویت مشخص دارد یک پروفایل کامل از تجربیات و سوابق شغلی خود را درج می‌کند و علاوه بر این، تعداد ارتباطاتش قطعا 8 ارتباط نخواهد بود!

با بررسی پروفایل سایر تیم، مشاهده می‌شود که برخی دارای پروفایل کامل‌تری هستند، با این حال برای اینکه از ارتباط دارنده پروفایل با این سایت مطمئن بشویم در لینکدین به Aleksandr Nadvirnyak که به عنوان متخصص بلاک‌چین (Blockchain Expert) معرفی شده پیام دادیم ولی با وجود مشاهده پیام ما، هیچ پاسخی از سمت او دریافت نکردیم.

علاوه بر این، در پروفایل این شخص هیچ نشانه‌ای از ارتباط او با این پروژه و یا تجربه در مورد بلاک‌چین وجود ندارد و عنوان شغلی او، متخصص دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing Specialist) عنوان شده است.

در سایر پروفایل‌ها نیز اطلاعاتی برای تماس یا شواهدی از واقعی بودن هویت شخص پیدا نشد.

2 – عدم وجود مشاور

یک پروژه بلاک‌چین که قصد دارد از طریق ICO سرمایه جمع‌آوری کند، نیازمند مشاور (Advisor) است و این موضوع را تقریبا در همه پروژه‌های معتبر و واقعی می‌توان مشاهده کرد.

مشاوران پروژه در زمینه‌های مختلف مالی، فنی و بازاریابی به پروژه کمک می‌کنند.

اما در سایت electronicenergycoin.com هیچ شخصی به عنوان مشاور معرفی نشده است.

مشاوران بلاک‌چین تقریبا افراد ثابت و شناخته شده‌ای هستند که سوابق کاری مرتبط دارند. بنابراین ساخت پروفایل قلابی برای مشاور، کار راحتی نیست و احتمالا دلیل نبود مشاور در این سایت نیز همین موضوع است.

3 – لیست نشدن پروژه در دایرکتوری‌های معتبر

دایرکتوری‌های زیادی برای ICO وجود دارد که شناخته‌شده‌ترین آنها icobench.com است.

ICO های معتبر اغلب در این سایت لیست می‌شوند و کمتر موردی را می‌توان یافت که در این سایت قرار نگرفته باشد، با این حال با جستجوی نام پروژه در این سایت، هیچ نتیجه‌ای پیدا نکردیم.

مزیت icobench.com، احراز هویت (KYC) تیم اصلی پروژه است تا به این ترتیب پروژه‌هایی که هویت تیم آنها واقعی و مشخص شده از سایرین مشخص شود.

به طور مثال در زیر، صفحه یکی از ICO هایی که 4 نفر از تیم آن در سایت Icobench.com، احراز هویت شده را می‌توانید ببینید:

احراز هویت شده

 

در واقع اگر از icobench.com نیز صرفنظر کنیم، پروژه E2C فقط در 2 سایت icoholder.com و یک سایت روسی دیگر با آدرس investfuture.ru لیست شده و سایت دیگری که این پروژه را لیست کرده باشد یافت نشد.

باید توجه داشت لیست شدن ICO در دایرکتوری‌های ICO نیازمند ارائه اطلاعاتی دقیق از جانب تیم است.

4 – موارد مشکوک در سایت

با ورود به سایت این پروژه، هیچ اطلاعات تماس و حتی ایمیل از این شرکت نمی‌توانید بیابید.

لینک عضویت نیز در سایت وجود ندارد و کلیه لینک‌هایی که برای عضویت استفاده می‌شوند همگی لینک زیرمجموعه‌گیری هستند. حتی اگر شما بخواهید بصورت مستقیم صفحه register سایت را باز کنید، به صفحه اصلی سایت هدایت می‌شوید.

من برای مشاهده اینکه آیا لینک زیرمجموعه‌گیری به همه افراد نمایش داده می‌شود یا نه، با یکی از لینک‌های زیرمجموعه‌گیری عضو سایت شدیم ولی هیچ لینکی برای زیرمجموعه‌گیری در پنل کاربری وجود نداشت.

این موضوع نشان‌دهنده این است که فقط افراد محدودی که به احتمال قوی اعضای داخلی این تیم کلاهبردار هستند با لینک‌های زیرمجموعه‌گیری به تبلیغ و معرفی این ارز به افراد ناآگاه می‌پردازند.

حداقل خرید، 1000 دلار است که هر فرد عاقلی به راحتی می‌تواند تشخیص دهد چرا چنین مبلغ بالایی برای حداقل خرید توکن در نظر گرفته شده، در حالیکه سایر ICO های معتبر حتی گاهی مبالغی مانند 20 دلار را نیز برای سرمایه‌گذاری قبول می‌کنند.

حداقل خرید 1000 دلار

.

5 – نشانه‌هایی از سابقه کلاهبرداری

با جستجو در اینترنت به منابعی برخورد کردیم که اظهار داشتند تیم پشت پرده E2C یک تیم کلاهبردار است که با نام کریتور آکادمی (creator academy) شناخته می‌شود. این افراد، قبلا سابقه چندین مورد کلاهبرداری از جمله وی‌ جی ‌ام ‌سی (VGMC)، ادروز (Adrows) و یونیفاندز (Unifunds) و اخیراً با نام ورد واید انرژی (World Wide Energy) را داشته و حال قصد دارد از طریق electronicenergycoin.com اقدام به کلاهبرداری کند.

در مورد این کلاهبرداران، دو مطلب در سایت‌های «ایران هشدار» و سایت «وزارت اطلاعات» منتشر شده است:

e2c-scam-vaja

سایت ایران هشدار:

worldwide-energy scam

با بررسی تاپیک ارز E2C که در فروم Bitcointalk توسط یک کاربر با نام کاربری e2c به صورت self-moderated ایجاد شده نیز افرادی به ارتباط کریتور آکادمی با ارز E2C اشاره کرده‌اند.

تاپیک self-moderated، یعنی ایجاد کننده تاپیک کنترل کاملی روی پست‌های ارسال شده دارد و می‌تواند پست‌ها را حذف کند. بنابراین به احتمال زیاد، پست‌های خیلی بیشتری وجود داشته که ایجادکننده تاپیک آنرا حذف کرده است.

e2c Token scam

در پست موردنظر عنوان شده در پشت پرده این پروژه، یک تیم کلاهبردار ایرانی وجود دارد که خود را کریتور آکادمی می‌نامند.

با توجه به شکل بازاریابی و تبلیغات این پروژه، به نظر می‌رسد هدف این کلاهبرداران، کاربرانی ایرانی باشد.

6 – مسدود شدن حساب در medium.com

سایت medium.com امکان ایجاد بلاگ برای همه افراد و کسب و کارها را بصورت رایگان فراهم می‌کند و یک پلتفرم انتشار محتوای کاربرمحور است.

این پروژه نیز با آی دی e2coin، حساب خود را در این سایت ایجاد کرده بود.

اما با ورود به لینک‌هایی که کلاهبرداران E2C در شبکه‌های اجتماعی خودشان با عنوان مصاحبه با تیم پروژه منتشر کرده‌اند، به صفحه suspended در سایت medium.com وارد می‌شویم که نشانه مسدود شدن حساب این اشخاص در این سایت است.

لینک صفحه: https://medium.com/@e2coin

e2c-scam

به احتمال زیاد، گزارش کلاهبرداری این افراد به سایت medium.com ارسال شده و آنها صفحه این پروژه دروغین را مسدود کرده‌اند.

7 – عدم وجود ویدئو

E2C دارای یک کانال یوتیوب است ولی حتی 1 ویدئو از تیم پروژه که در حال صحبت، مصاحبه یا معرفی پروژه باشد یا در جایی حضور داشته باشد وجود ندارد.

فقط یک ویدئو در مورد معرفی پروژه وجود دارد که چهره هیچ یک از اعضای تیم در آن نمایش داده نمی‌شود.

برخی از کاربران، وجود چند تصویر از یک جلسه یا کنفرانس نامعلوم که حتی هویت افراد حاضر در آن نیز مشخص نشده و حتی یک ویدئو از آن وجود ندارد را دلیل معتبربودن این پروژه می‌دانند!

البته پست موردنظر که تصویر چندنفر را با لوگوی E2C در یک سالن نمایش می‌داد در صفحه پروژه در سایت medium.com قرار داشت که حذف شده است.

در هر حال، این تصویر را به هیچ عنوان نمی‌توان دلیلی بر صحت ادعا و کلاهبردار نبودن این پروژه تلقی کرد.

8 – عدم وجود محلی آزاد برای تبادل نظر

تقریبا هیچ پروژه بلاک‌چین و ICO را نخواهید یافت که در تلگرام یا در سایر پلتفرم‌ها، یک گروه چت رسمی برای پرسش و پاسخ و گفتگوی آزاد در مورد پروژه نداشته باشد.

با این حال، این موضوع در مورد E2C صدق نمی‌کند.

هیچ لینکی از گروه رسمی تلگرام یا یک چت روم دیگر در سایر رسانه‌ها در سایت این پروژه موجود نیست و ما نیز با جستجوی بیشتر هیچ چیزی بدست نیاوردیم.

تنها جایی که بطور رسمی برای گفتگو ایجاد شده، تاپیک این پروژه در فروم bitcointalk.org است و همانطور که عرض شد، ایجاد کننده تاپیک اختیار کامل برای حذف پست‌های تاپیک را داراست.

افرادی وجود دارد که با وعده دریافت پاداش، توکن رایگان یا سایر مزایا، به تعریف و تمجید از پروژه می‌پردازند و این موضوع را بطور واضح در تاپیک این ارز می‌توانید مشاهده کنید.

سخن آخر

کلاهبرداران از ترفندهای زیادی برای فریب و اغفال افراد و قانونی جلوه‌دادن فعالیت‌ها استفاده می‌کنند. شواهد و مطالبی که ارائه شد نتیجه جستجوی شخصی نویسنده بود و نظرات نویسنده را منعکس می‌کند.

با این حال، هر شخص عاقل و بالغی با مشاهده شواهد و چیدن قطعات پازل E2C در کنار هم و از همه مهمتر، مقایسه آن با پروژه‌های ICO معتبر و قانونی، متوجه می‌شود این پروژه چیزی بیش از یک کلاهبرداری نیست.

مطلب مرتبط: راهنمای شناسایی ICO های کلاهبردار

اگر شما نیز مدارک و شواهدی از جمله ویدئو، عکس، مقاله و… در اختیار دارید می‌توانید لینک آنرا در بخش نظرات ارسال کنید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

35 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مهدی

با درود
از تمام دوستانی که هر نوع گاهی حتی نا چیز به نظر شون میرسه تو سایت های مختلف اعلام کنن تا مردم کمتر آسیب ببینن و تمامی دوستانی که میخواهن وارد عرصه تجارت شوند عاجزانه خواهشمندم بدون دانش و آگاهی کامل کامل وارد هیچ گونه سرمایه گذاری نشوند چون ممکن تو یه مسیر نادرستی قرار بگیرند و تا آخر عمر دیگه نتونن به هیچ بازاری اعتماد کنن و سرمایه گذاری کنن
پاینده و پیروز و سربلند باشید
دانش آموز کوچک بازار

Anita

سلام شرکت Gcg asia هم کلاه برداری است؟

حسن

سلام الان دیگه فایده ای نداره.پول و اعصاب وقتمون رفت.شما بگو به کجا شکایت کنیم که اگه پولمون رو ندادن حداقل بیفتن زندان.تا بهمون نخندنو..‌‌‌‌‌….

سمیه

کسی مجتبی آقایی و یا آتنا پورحسینی یا کیانوش رو میشناسه ؟

سارا

اره میشناسم .کلاهبردار اصلی که تو ترکیه است و دست نشانده اصلیش که سرشاخه اصلی تو ایران -مشهد بود به اسم ایمان خطیب که جیب یه عده ادم زیادی خالی کرد دست اخرم پیچید به بازی و یه دعوای سوری بامجتبی اقایی راه انداختن .جیب ملتی که ب ناحق خالی کرد

سینا قضات

سلام
بنده میشناسم و از طریف این افراد مورد کلاهبرداری قرار گرفتم

سینا

لطفا یک هماهنگی جمعی جهت شکایت و پیگیری قانونی جهت پس گرفتن سرمایه از دست رفته توسط لیدر های عزیز باید بکنیم !
وفقط اینجاست که ماها در هم جمع شدیم

مینا

سلام بنده وچند تا از دوستان از فریب خوردگان شرکت ورلد واید اننرژی هستیم همانطور که میدونی با وعده چند برابر شدن پولهایمان از ما پول گرفتن حالا باید چکار کنیم ایا با شکایت کردن از کسی که این راه را نشون داده به جایی میرسیم یا اینکه باید قید پولمونو بزنیم من شاید یکی دونفر از کسایی که بهم معرفی کردنو بشناسم که اونا هم خودشون به چه کنم چه کنم افتادن ومنتظرن تا از یه جایی پولشون دستشون برسه ایا با شکایت از اینها میشه به سرکرده ها رسید وپولمونو بگیریم ممنون میشم اگه واضح وروشن راهنمایی کنین

سینا

سلام
منم سهامدار یونیفاندز هستم
شما لیدرتون کی بود ؟

حامد

سلام من تو ورد وایت بود کلاهبرداریه پولمو بردن نزدیک چن تا از دوستانم هم بودن ک پولاشونو بردن این ادما جوری رفتار میکنن که ما اعتماد کنیم سراغ قشر ضعیف جامعه میرن که بتونن گول بزنن یا بگن پولدار میشی با روحیات و روان همه بازی میکنن پول خرج میکنن با باکلاس میگردن ک تو فکر کنی عجب زندگی دارن کاش زندگی منو اینجوری بشه حقیقت اینه که دان میپاشن ک اولش بریم جلو پول بریم زیرمجموعه بگیر بعدش لیدرای بالا زوداز ایران میرن و ما میمانیمو طلب کارای ک ما بردین تو کار این ادما هر موقع ممکنه که اسم شرکت دیگه ای وارد کلاهبرداری بشن با اسم جدید با راهکار دید که نترس پولتوبده چک میدیم سفته میدین خلاصه بگم که هر کاری ک خودت نتونی توکار تصمیم گیرنده باشی بدرد نمیخوره و هر شرکتی ک تو دنیا هرمی باشه زیرمجموعه گیری داشته باشه کلاهبرداریه روزی ک دوستم واسه دعوت به کار اومد قسم میخورد شرکت قانونی هستش تو 28کشور دفتر داره خود شرکت مالزی هستس ۱۶سال سابقه کار داره خیلی کارشون درسته الان همون اقا جواب تلفن نمیده چکنم چکنم راه انداخته این لیدر ها واسه گرفتن سود خیلی هارو بیچاره کردن دوست من عزیزمن هیچ وقت سرمایه خودتو به یه عده ادم بی لیاقت و مفتخور نده ک پولتو میبرن .

محمد

درود
جایی که راحت و بی دردسر بشه یه مقدار ارز دیجیتال خرید کجاست

سپهر

درمورد success factory چه کسی اطلاعات داره بگه لطفا سهام پلتفورم ویو

ناصر

با سلام
آقای جهاندیده کاملا این پروژه e2c کلاهبرداری! من خودم ۱۲ هزار دلار تو این پروژه سرمایه گذاری کردم و الان پس از گذشت چندین ماه، ه هزار تا e2c دادن به قیمت ۱ دلار که الان ۱ سنت هم نمیخرن!

یوسف

سلام.طبق معمول یک عده گفتند این پروژه کلاهبرداری و یک عده گفتند حقیقت داره ولی یک نفر نگفت اونای که گول خوردند و پولشون رفته باید چجوری و به کی شکایت کنند؟اطلا راهی برای دریافت پولشون هست.لطفا راهکار ارایه بدید تا اون عده که پولشون رفته به حقشون برسند
.ممنونم

حسین

سلام
جدیدا یه شرکت دیگه ای با عناوین مشابه(تجارت انرژی پایدار) به آدرس سایت *** تو مالزی تشکیل شده و لیدرهایی تو کشور داره.
اگه میشه صحت و سقم شرکت رو مشخص کنین.
با تشکر

صلاح

با سلام
ميخواستم بدونم راهي براي شكايت از يونيفوندز و پس گرفتن پولمون هست يا نه؟

شاکی

یه پروژه کاملا کلاهبرداری به نام ورلد واید انرژی از طرف افرادی که خودشونو کریتور معرفی کردن وارد ایران شد و متاسفانه عده زیادی از جمله ما و تعدادی از دوستان ما در این دروغ پول گذاشتیم و مبنای این سرمایه گذاری برگردوندن حداقل 2.8 برابر سرمایه و پول اولیه بود یعنی با این وعده پولهای خیلی زیادی از مردم گرفتن. بعد از شروع قضیه ما دیدیم که پولی به طور مستقیم به حساب نمیاد یعنی در پروفایل هر فرد credit واریز میشه و فقط از طریق دادن این credit به افراد جدیدی که میخان وارد بشن میشه اونو نقد کرد. همین جا میشه فهمید که کل قضیه هرمی و کاملا کلاهبرداریه به دلیل اینکه هرگز پولی به صورت مستقیم به کسی داده نمیشه و فقط credit از یه پروفایل به یه پروفایل دیگه جابجا میشه و تا یه بیچاره دیگه پیدا نشه که بخاد وارد این کثافتکاری بشه هیچ credit به پول تبدیل نمیشه و در واقع این credit به افراد جدیدالورود داده میشه و در مقابل ازونا دلار گرفته میشه و بعد این کلاهبردارا مبالغ خیلی زیادی به جیب میزنن و یه درصد کوچکی رو به عنوان سود یا منفعت به سرمایه گذار میدن. همینجا بگم که ما این مساله رو چند بار مطرح کردیم و به جز برخورد خیلی بد و بی توجهی چیزی ندیدیم. بعد از چند ماه هیچ credit به پروفایلها اضافه نشد و این همون زمانی بود که قیمت دلار بالا رفته بود و یه مدت بعد گفتن به جای credit به افراد یه ارز دیجیتالی به نام e2c داده میشه و قیمت هر e2c یک دلار محاسبه میشه. بعد از چند ماه که e2c به دست افراد رسید وبسایت tidex.com معرفی شد برای فروش e2c. وقتی به tidex رفتیم قیمت هر e2c حدود 0.5 دلار بود که با اعتراض تعداد زیادی از افراد همراه بود اما این کلاهبردارا طبق معمول مساله رو بی اهمیت جلوه دادن و گفتن قیمت بالا میره. الان قیمت e2c تقریبا 0.23 دلار هست یعنی مرتبا در حال کاهش بوده. در همین زمان یه کلاهبرداری جدید رو شروع کردن و e2c به قیمت 0.5 دلار و به میزان حداقل خرید 1000 e2c به مردم قالب کردن که خودش جای بحث داره که چرا در یه جا 1 دلار حساب میکنن و در یه جا 0.5 دلار در حالیکه قیمت در tidex مرتب در حال کاهش بوده. با این کلاهبرداری و دروغی که گفتن نه تنها 2.8 برابر یا بیشتر رو به سرمایه گذارها پس ندادن بلکه چیزی به جاش دادن که کاملا بی ارزشه. بعد از چند ماه یه مساله دیگه مطرح شد درباره تبدیل توکن به سکه و گفتن ما بلاک چین خودمون رو راه اندازی کردیم و قرار بر ماینینگ گذاشتن یعنی به عبارتی میخان مردم برای اینا رو یه بلاکچین کاملا من درآوردی کار استخراج و ماینینگ انجام بدن تا اینکه این کلاهبردارا در ظاهر ترافیک کاری این بلاکچین رو بالا نشون بدن و با سو استفاده از بی اطلاعی مردم به روند گرفتن دلار از مردم ادامه بدن و هرگز چیزی پس ندن.
خیلی خلاصه کل قضیه یه کلاهبرداری و دروغ کثیفه. در اصل ماهیت کار هرمی هست چون همون مسائل نخ نمای پرزنت کردن و اصرار بیش از حد به افراد و متوصل شدن به انواع دروغها جز کار روزمره این کلاهبردارا هست.
تعداد خیلی زیادی از سرمایه گذارها از این کلاهبردارا شکایت کردن و تعدادی رو راهی زندان کردن. این کلاهبرداری متاسفانه در شهرهای مختلفی پخش شده. این کلاهبردارا قبلا خودشون رو کریتور معرفی میکردن که بعد از چند ماه مشخص شده خود کریتور آکادمی هم از اینا شکایت کرده و یه warning در سایت رسمیش گذاشته. تمام کارهایی که این کلاهبردارا در چند ماه اخیر انجام دادن کلاهبرداری بوده و البته قبلا هم به طریق مشابه این کلاهبرداری در فروش سهام یونیفاندز و فروش تبلیغات آنلاین ادروز انجام شده. کلاهبرداری اخیر شامل ورلد واید انرژی (خرید لات) فروش e2c و فروش v2c و استخراج یا mining در یک بلاکچین کاملا بی پایه و اساس هست. کاری که این کلاهبردارها انجام میدن خلاصه میشه در خریدن وقت از شاکی ها و سرمایه گذارها. مردم نباید گول این حقه بازی رو بخورن. در کلاهبرداری این موارد شکی نداشته باشید. افرادی که تازه با این کلاهبردارا آشنا میشن در واقع جذب ظاهر این کار میشن بدون کوچکترین اطلاعی از ماهیت کار. ماهیت کار کلاهبرداری با سواستفاده از عدم آگاهی مردم درباره ارز های دیجیتالی هست. هر کسی در این مورد تردید داره ما دعوت میکنیم در یک مناظره شرکت کنه.

تریدر
ارام

سلام کسی لیدرهمدان رواسمشونو میدونه دوتاخواهربودن

علی

میخوام مذاکره کنم

ارام

بفرمایید

Cheetah

کمپانی در حال حاضر در مقابل هر یک دلار تعهد مالی یک واحد e2c به سرمایه گذاران پروژه وردواید پرداخت میکنه که عملا چیزی کمتر از ۳۰ سنت ارزش داره ! و اگر این کلاه برداری نیست قطعا مفهوم کلاه برداری تغییر کرده ! اما در خصوص این مطلب که به هرحال همون e2c که ارزشش کمتر از ۳۰ سنت هست در تایدکس قابل معامله خرید و فروش و تبدیل به اتریوم است چه توضیحی دارید ؟؟

سامان

کلاه برداری محض، لطفا پولتون رو اینجا نذارید ما بعد دوسال همچنان درگیر شکایت از این لیدر‌هاش برای خرید سهام یونیفوندز هستیم

Ali

با سلام شما به كجا شكايت كردين
آيا راهي براي شكايت و پس گرفتن پولمون از يونيفوندز هست؟

محسن

سلام..من یکی از سرمایه گذارها بودم…متاسفانه…منم قبول دارم e2c کلاه برداریه چون تو پروژه های ico دیگه ای هم شرکت کردم…
ولی همیشه یه چیز برام سوال بوده…شما با هر گروهی از افراد این مجموعه صحبت میکنید صحبت از وفاداری به کمپانی میکنن.
یعنی اگه فقط یه سوالی بپرسی که شرکت توش زیر سوال بره یا انگ منفی بودن بت میخوره یا بی سوادی یا از گروهشون اخراج میشی…تو این شرکت باید یاد بگیری همیشه چشم بگی…
در آخر باید بگم پروژه کلاهبرداریه هموطن ما کردیم پشیمونیم شما نکنید عزیزان🙏🏻

سرمایه گذار

یک گروه کلاهبردار از مالزی حدود 3 سال پیش وارد ایران شد و سهام یه شرکت کذایی به نام یونیفاندز رو به روش هرمی و در پوشش نتورک مارکتینگ به مردم قالب کردن. بعد از اینکه توسط سرمایه گذاران در خارج از ایران از شرکت شکایت شد و شرکت مجبور شد به بعضی مسائل پاسخ روشن بده به طور ناگهانی پروژه تموم شد. همون گروه کلاهبردار یه پروژه جدید رو علم کرد به نام ورلد واید انرژی و دقیقا مثل حالت قبلی از طریق هرمی و درپوشش نتورک مارکتینگ اینبار برای شرکت در پروژه های انرژی از مردم پول گرفتن و تعداد زیادی از مردم به دلیل نا آگاهی از سوابق این کلاهبردار ها به اینا پول دادن. قرار بر این بود که سود خوبی از این پروژه به مردم برسه و دلیل استقبال از ورلد واید هم همین بود اما از تابستون 97 و به دلیل اختلاف شدید بین خود کلاهبردارها پروژه ورلد واید هم عملا تموم شد و بعد از یه مدت معطل کردن مردم به بهانه آپدیت سایت و اینجور بهانه ها تونستن وقت بخرن و پولی به کسی ندن. بعد از یه مدت که صدای همه درومد از طرف این کلاهبردارها ارز دیجیتالی به نام e2c به مردم دادن و به دروغ و با زبون بازی همیشگی و وقت خریدن بازهم تونستن یه مدتی این کارو انجام بدن. کسانیکه در زمینه ارز دیجیتال تخصص دارن کاملا در جریان هستن که این ارز دیجیتالی بی ارزش و قلابیه.
این کلاهبردارها خودشون رو به نام کریتور آکادمی به مردم معرفی کرده بودن ولی از حدود اوایل زمستون 97 و از طریق وبسایت رسمی کریتور آکادمی هرگونه ارتباط بین کریتور آکادمی و این گروه کلاهبرداری کاملا تکذیب شد. اگه به http://www.creatoracademy.com یه سر بزنید اونجا میبینید هر گونه ارتباط بین کریتور آکادمی و ورلد واید انرژی و e2c کاملا از طرف کریتور آکادمی تکذیب شده و دقیقا توضیح دادن که یه عده کلاهبردار خودشونو به جای کریتور آکادمی جا زدن و از برند و نشان کریتور آکادمی سو استفاده میکنن و در حال کلاهبرداری هستن.
دیگه ازین واضحتر چی میخاین؟ ما که کلی ضرر مالی کردیم حداقل شماهایی که اینو میخونید پولتونو از دست ندین. وبسایتهای ورلد واید انرژی و آی بی ترید و ارز e2c همشون قلابی هستن و این کلاهبردارها به همه دروغ گفتن.

sin

پسوند https فکر کنم رسمی هست نهhttp

mohsen

سلام دوست عزیز.من مدتها با ارزهای دیجیتال کار میکنم.ارز دیجیتال در ایران شناخته شده و مورد تایید نیست اما صرافی های معتبر در ایران ارز های دیجیتال را به رسمیت شناخته و خرید و فروش میکنن.E2C یک ارز تازه اما با پشتوانه قوی و وایت پی پر کامل و قوی هست که به راحتی تبدیل به بیتکوین و اتریوم می شود و در صرافی تبدیل به ریال می شود.تیم فروش هم با رزومه خیلی قوی و سابقه درخشان معرفی شده.

Armin

سلام و تشکر به خاطر آگاه سازی هایی که انجام میدید
اگر دوست داشتید یه پست هم درباره ی کلاهبرداری از طریق سرمایه گذاری ارز دیجیتال هم بنویسید نظیرش سایت bitcoinvest که با روش پانزی در چند پرداخت به شما تلقین میکنه که درست کار میکنه اما به محض اینکه کمی بیشتر سرمایه گذاری کنید یا بعد یک مدتی بدون افزایش سرمایه ادامه بدید پول شما رو پس نمیده و جوابتون رو هم نمیده.

سیدامیر

سلام لطفا در مورد اکواسمارت منو مشاوره کنید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
35
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx