تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 18 آگوست، 28 مرداد

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

حرکت قدرتمند بیت‌کوین بالاتر از سطح مقاومت 12,200 دلار توانست موجب تقویت انگیزه‌ی معامله‌گران و صعود تعدادی از آلت‌کوین‌ها شود.

سرمایه‌گذاران معمولاً زمانیکه اعتماد خود را به ارزهای فیات از دست می‌دهند، مقادیر بالایی طلا خریداری می‌كنند تا از قدرت خرید خود در مقابل این کاهش ارزش محافظت کنند.

خرید اخیر Berkshire Hathaway از شرکتBarrick Gold (یک شرکت استخراج‌کننده‌ی طلا در کانادا) نیز نشان می‌دهد که وارن بافت در خصوص سلامت آینده اقتصاد جهانی و ایالات متحده اطمینان ندارد.

عناوین مطلب:

Jason Williams (یکی از بنیان‌گذاران شرکت Morgan Creek Digital) معتقد است که گرچه ممکن است Buffet مستقیماً در بیت‌کوین (BTC) سرمایه‌گذاری نکند، اما به احتمال زیاد یکی از مدیران جوان این کار را انجام خواهد داد.

با حرکت صعودی پرشتاب قیمت طلا در تاریخ 17 آگوست، بیت‌کوین نیز به دنبال آن به سطوح بالاتر حرکت کرد که این نشان می‌دهد ارتباط این دو دارایی در کوتاه‌مدت ممکن است برای بار دیگر افزایش یابد.

شرکت Grayscale Investments نیز پس از آنکه Bitcoin Cash Trust و Litecoin Trust اش چراغ سبزهای لازم برای سپرده‌گذاری در Depository Trust Company را دریافت کردند، میزان ارائه‌ی آن‌ها را افزایش داده است.

این امر باعث می‌شود تا محصولات او بتوانند در بورس اوراق بهادار ایالات متحده پذیرش شوند.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 12,113.50 دلار شکسته شد و اگر گاوها بتوانند قیمت آن را بالاتر از این سطح مقاومت ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC)، الگوی مثلث صعودی تکمیل خواهد شد.

این وضع صعودی دارای هدف قیمتی 13,702.55 دلار است، که درست به زیر اوج قیمتی تاریخ 26 ژوئن سال 2019 یعنی 13,973.50 دلار قرار دارد.

اگر قیمت بیت‌کوین به این سطح برسد، ممکن است به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل کند.

در حال حال، شیب هر دو میانگین‌های متحرک رو به افزایش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر گاوها نتوانند قیمت این ارز را بالاتر از سطح 12,113.50 دلار حفظ کنند، قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) (قیمت 11,457 دلار) کاهش یابد.

شکست به زیر این سطح حمایت، اولین نشانه‌ی تضعیف حرکت آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) طی چند روز گذشته بالاتر از سطح 415.634 دلار باقی مانده است که این سیگنال مثبتی است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها برای خرید منتظر اصلاحی عمیق‌تر نیستند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را بالاتر از سطح 444.15 دلار حفظ کنند، احتمالاً روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

هدف قیمتی بعدی، محدوده‌ی 480 تا 500 دلار است.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد که روند این کریپتوکارنسی به نفع گاوهاست.

نمودار قیمت اتریوم

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها قیمت اتریوم را به زیر سطح 415.634 دلار کاهش دهند، افت آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 387 دلار) امکان‌پذیر است.

اگر جفت ارز ETH / USD مجددا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را از سر بگیرند.

شکست این آلت‌کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین نشانه‌ی تضعیف حرکت آن است و شکست به زیر سطح 366 دلار می‌تواند این برتری را به نفع خرس‌ها تغییر دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) پس از شکست بالاتر از الگوی وج خیزان در تاریخ 14 آگوست، حرکت رو به رشد خود را از سر گرفت.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.326113 تا 0.346727 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان صعود ریپل تا سطح 0.40 دلار وجود دارد.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد که برتری بازار در اختیار گاوهاست.

با این حال، اگر کریپتوکارنسی از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد، جفت ارز XRP / USD می تواند برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

نمودار قیمت ریپل

شکست ریپل به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.28 دلار)، اولین سیگنال تضعیف آن خواهد بود.

اگر این جفت ارز به زیر سطح 0.268478 دلار نزول پیدا کند، روند آن به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) همچنان در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد.

از زمان آغاز این مرحله از حرکت صعودی در تاریخ 30 ژوئیه، قیمت این آلت‌کوین برای مدت سه روز پیاپی نتوانست اصلاح شود، که این نشان می‌دهد گاوها در هر افت قیمت جزئی به خرید روی آورند.

صعود قیمت شدید روزهای گذشته، RSI را به بالاتر از سطوح 80 رسانده است که این نشان می‌دهد جفت ارز LINK / USD در کوتاه‌مدت به طور افراطی خریداری شده است.

با این حال، این به تنهایی دلیل سقوط چین لینک نیست چراکه در ماه می 2019، RSI تا نزدیک به سطح 90 صعود کرده بود.

نمودار قیمت چین لینک

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 20.1111 دلار حرکت دهند، این روند صعودی می‌تواند تا سطح 21.60 دلار و سپس تا 24.18 دلار ادامه پیدا کند.

با این حال، صعود قیمت‌های عمودی معمولاً شاهد افتی پرشتاب خواهند بود.                                     

از این رو، معامله‌گران باید مراقب باشند تا با حرص و طمع عمل نکنند.

در روند نزولی، شکست این ارز به زیر سطح 16 دلار می‌تواند اولین سیگنال تضعیف حرکت آن باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) بالاتر از خط روند نزولی شکسته شده است، که این الگوی مثلث نزولی رو به رشد را نامعتبر می‌کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 292) رو به افزایش است و RSI نیز تا نزدیکی محدوده‌ی بیش خریداری شده افزایش یافته است، که این نشان می‌دهد گاوها دارای برتری هستند.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به سطح 326.30 دلار و سپس به 353 دلار برسانند.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، احتمالا منجر به صعود تا قیمت 410 دلار و سپس تا 430 دلار خواهد شد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اما اگر خرس‌ها از مقاومت محدوده‌ی 353 دلار دفاع کنند، جفت ارز BCH / USD ممکن است برای مدت زمان بیشتری در داخل محدوده‌ی رنج باقی بماند.

اگر این جفت ارز کاهش یابد و به زیر سطح حمایت 280 دلار شکسته شود، روند به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) پس از شکست بالاتر از کانال نزولی در تاریخ 15 آگوست، حرکت رو به رشد خود را از سر گرفت.

گاوها در حال حاضر تلاش می كنند تا قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 65.1573 دلار حرکت دهند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 57 دلار) برای بار دیگر شروع به افزایش کرده است و RSI نیز نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها مجددا برتری را در اختیار گرفته‌اند.

شکست و بسته شدن قیمت این ارز (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح 65.1573 دلار، احتمالا موجب آغاز مرحله‌ی بعدی این حرکت صعودی به سمت قیمت 80 دلار و سپس به 84 دلار خواهد شد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

با این حال، اگر جفت ارز LTC / USD از سطوح فعلی کاهش یابد، می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند.

شکست به زیر این سطح حمایت، ممکن است موجب کاهش قیمت لایت‌کوین تا سطح 51 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 15 آگوست بالاتر از خط روند نزولی شکسته شد، اما گاوها توانستند حرکت رو به رشد خود را از سر بگیرند که این نشان دهنده‌ی‌ نبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

در حال حاضر این آلت‌کوین بر روی قیمت 227 دلار با مقاومت رو‌به‌روست.

با این حال، نکته‌ی مثبت جزئی این است که گاوها اجازه ندادند جفت ارز BSV / USD به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 217 دلار) حرکت کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 227 دلار منتقل کنند، صعود آن تا سطح 260.86 دلار محتمل است.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

شکست بیت‌کوین SV بالاتر از این سطح مقاومت، می‌تواند موجب ادامه‌ی این صعود تا قیمت 320 دلار شود.

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، امکان افت آن تا قیمت 200 دلار وجود دارد.

شکست به زیر این سطح حمایت، برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در محدوده‌ی رنج بین 0.13 تا 0.15 دلار باقی مانده است، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

پیش‌بینی مسیر این شکست دشوار است، از این رو معامله‌گران باید قبل از ورود به هرگونه معامله صبر کنند تا قیمت این ارز حرکتی جهت‌دار و قاطعانه را آغاز کند.

شیب میانگین متحرک ساده 50 روزه رو به افزایش است، که این نشان می‌دهد روند میان‌مدت به نفع گاوها باقی مانده است.

اگر خریداران بتوانند قیمت کاردانو را به بالاتر از سطح 0.1543051 دلار حرکت دهند، احتمالاً مرحله‌ی بعدی این حرکت صعودی آغاز خواهد شد.

هدف قیمتی بعدی که باید زیر نظر داشت، سطح 0.20 دلار است.

نمودار قیمت کاردانو

اگر خرس‌ها از مقاومت محدوده‌ی 0.1543051 دلار دفاع کنند، جفت ارز ADA / USD می‌تواند برای مدت زمان بیشتری در داخل محدوده‌ی رنج باقی بماند.

شکست و بسته شدن قیمت این آلت‌کوین به زیر سطح 0.13 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، سیگنال آغاز اصلاحی عمیق‌تر تا محدوده‌ی حمایت 0.11 تا 0.10 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال EOS را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 3.8811 دلار برسانند، اما خرس‌ها از این سطح به طور تهاجمی دفاع می‌کنند.

شیب هر دو میانگین متحرک شروع به افزایش کرده است، و RSI نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد که این بیانگر برتری گاوها در بازار است.

اگر گاوها بتوانند قیمت EOS را بالاتر از سطح 3.8811 دلار حفظ کنند، امکان صعود آن تا قیمت 4.85 دلار و سپس تا 5.40 دلار وجود دارد.

سطح مقاومتی جزئی بر روی قیمت 4.40 دلار و برای بار دیگر بر روی 4.60 دلار وجود دارد، اما به احتمال زیاد EOS می‌تواند از هر دوی این‌ها عبور کند.

نمودار قیمت EOS

با این حال، اگر جفت ارز EOS / USD از سطوح فعلی کاهش یابد، امکان اصلاح و یا تثبیت قیمتی جزئی وجود دارد.

اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 3.4052 دلار کاهش دهند، ممکن است حرکت این ارز تضعیف شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در محدوده‌ی مقاومت 22.93 تا 24.4588 دلار با مقاومت روبرو است؛ با این حال، نکته‌ی مثبت این است که گاوها موفق شدند طی دو روز گذشته قیمت آن را بالاتر از سطح 22.93 دلار حفظ کنند.

شیب میانگین‌های متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد برتری در اختیار گاوهاست.

بالاتر از سطح 24.4588 دلار، امکان صعود این آلت‌کوین تا قیمت 27.1905 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت بایننس کوین

خرس‌ها به احتمال زیاد از این سطح مقاومت به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد، اما اگر از این سطح عبور کند، هدف بعدی قیمت 32 دلار خواهد بود.

اگر جفت ارز BNB/USD از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر قیمت 20.50 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx