تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 26 مارس، 7 فروردین

blank

کاخ سفید و رهبران سنا در نهایت تصویب کردند که برای حمایت از اقتصاد آمریکا و جبران ضررهای ناشی از این بیماری همه‌گیر جهانی، مبلغ ۲ تریلیون دلار را به بازار تزریق کنند.

در حالی که بازارهای سهام این خبر را با صعود خود جشن گرفتند، Changpeng Zhao (مدیر عامل شرکت Binance) هدف قیمتی 100,000 دلار را برای ارز دیجیتال بیت‌کوین پیش‌بینی کرد.

Zhao معتقد است، با اینکه بیشتر بیت‌کوین موجود در اختیار سرمایه‌گذاران بلندمدت است، حتی اگر بخش کوچکی از این محرک جدید هم به سمت بیت‌کوین سرازیر شود، سرمایه‌گذاری 2 تریلیون دلاری در بازار میزان قابل توجهی است.

عناوین مطلب:

دیدگاه Tone Vays (معامله‌گری سرشناس) نسبت به بیت‌کوین، به طور فزاینده‌ای صعودی است.

او گفت: اگر بیت‌کوین بالاتر از سطح 6,800 دلار شکسته شود، احتمال افت آن تا کف قیمتی جدید به زیر 3,800 دلار، به میزان 15 درصد کاهش پیدا می‌کند.

Vays افزود: “صعود این کریپتوکارنسی تا بالاتر از قیمت 6,800 دلار، ممکن است به من اطمینانی 85 درصدی بدهد که به زیر آن سطح سقوط نخواهیم کرد”.

با اینکه چندین کشور اعلام کردند اقداماتی محرک برای مقابله با رکود ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند، بانک مرکزی چین در تلاش است تا ارز دیجیتالی بانک مرکزی خود (CBDC) را صادر کند.

طبق گزارشی از سوی Global Times، چین توسعه کارکردهای پایه‌ای CBDC را به اتمام رسانده است و اکنون در حال تهیه پیش‌نویس قوانین مربوط به استفاده از آن است.

Cao Yan (مدیر عامل بنیاد Digital Renaissance) معتقد است که یوان دیجیتال، ابزاری عالی جهت تصویب سیاست نرخ بهره صفر یا منفی برای بانک مرکزی چین خواهد بود.

در حالی که دیدگاه چندین طرفدار فضای کریپتوکارنسی‌ها نسبت به آینده آن‌ها صعودی است، Peter Schiff (مدیر عامل و استراتژیست ارشد جهانی شرکت Euro Pacific Capital) همچنان نظری منتقدانه نسبت به بیت‌کوین دارد.

Schiff اخیراً توییت کرد که: “فقط افراد نادان سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را انتخاب می‌کنند”.

اکنون اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های اصلی را با هم بررسی کنیم و ببینیم سطوح بحرانی در چه وضعیتی قرار دارند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 24 مارس بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته و بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC)، در نتیجه پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی ما در تحلیل قبلی نیز فعال شد.

با این حال، گاوها در تلاش هستند تا قیمت این کریپتوکارنسی را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند، که این نشانه‌ی نزول این ارز است.

در حال حاضر، خرس‌ها از سطح قیمت 7,000 دلار دفاع می‌کنند و در همین حال گاوها نیز در تلاش‌اند تا جفت ارز BTC / USD را بالاتر از سطح شکست 6,435 دلار حفظ کنند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به مسطح شدن است و RSI نیز درست به زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد که این نشان‌دهنده‌ی تعادل میان خریداران و فروشندگان است.

نمودار

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 7,000 دلار برسانند، حرکت آن تا میانگین متحرک ساده 200 روزه بر روی قیمت 8,343 دلار امکان‌پذیر است.

در مقابل، اگر قیمت این ارز دیجیتال برای بار دیگر به زیر 6،435 دلار کاهش پیدا کند، امکان افت آن تا قیمت 5,660.65 دلار وجود دارد.

اگر این سطح حمایت نیز نتواند مانع ریزش قیمت شود، سطح بعدی که باید زیر نظر داشت قیمت 5,000 دلار است.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند میزان حد ضرر معاملات خود را در قیمت 5,600 دلار حفظ کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال اتریوم (ETH) نزدیک به نقطه‌ی میانی محدوده‌ی رنج 117.090 تا 155.612 دلار معامله می‌شود.

در این روند صعودی، میانگین متحرک نمایی 20 روزه بر روی قیمت 152.1 دلار قرار دارد که این نزدیک به سطح مقاومت محدوده‌ی رنج است.

از این رو، ما انتظار داریم خرس‌ها از این سطح به طور تهاجمی دفاع کنند.

اگر جفت ارز ETH / USD از قیمت 155.612 دلار کاهش پیدا کند، احتمال دارد این روند خنثی برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

نمودار

اما اگر گاوها بتوانند اتریوم را بالاتر از سطح 155.612 دلار بشکنند، احتمالاً این جفت ارز روند صعودی جدیدی را آغاز خواهد کرد.

بنابراین، ما همچنان پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی خود در تحلیل قبلی را مدعی هستیم.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد و به زیر قیمت 117.090 دلار نزول پیدا کند، دیدگاه ما نامعتبر خواهد شد.

به زیر این سطح، افت آن تا قیمت 100 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

در حال حاضر ارز دیجیتال ریپل (XRP) در نزدیکی خط مقاومت کانال نزولی با فروش روبرو است.

بالاتر از این سطح، پیش‌بینی می‌کنیم خرس‌ها مجددا بر روی قیمت 0.17468 دلار مقاومت سختی از خود نشان دهند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه نیز درست بالاتر از این سطح در قیمت 0.175 دلار قرار دارد.

نمودار

اگر جفت ارز XRP / USD از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت موجود بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش پیدا کند، امکان افت آن تا قیمت 0.144 دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، احتمالاً این جفت ارز خریداران را به خود جذب خواهد کرد.

بنابراین، ما همچنان پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی خود در تحلیل قبلی را مدعی هستیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) به خط مقاومت کانال نزولی رسیده است که در آن سطح با فشار فروش روبرو است.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه نیز نزدیک به خط مقاومت قرار دارد، از این رو، خرس‌ها به احتمال زیاد از این سطح به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

نمودار

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر قیمت 197.43 دلار شکسته شود، جفت ارز BCH / USD ممکن است تا سطح 166 دلار کاهش پیدا کند.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از کانال و میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، سیگنال احتمالی تغییر روند خواهد بود.

در بالاتر از کانال، حرکت بیت‌کوین کش تا میانگین متحرک ساده 200 روزه بر روی قیمت 274 دلار و بالاتر از آن تا 350 دلار امکان‌پذیر است.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند پس از شکست و بسته شدن قیمت (طبق چارچوب زمانی UTC) این آلت‌کوین در بالاتر از کانال و میانگین متحرک نمایی 20 روزه، خرید خود را انجام دهند و حد ضرر نخست را نیز در قیمت 196 دلار حفظ کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 23 مارس بالاتر از کانال نزولی شکسته شد و در روز بعد بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه قرار گرفت.

این اتفاق باعث شد تا پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی ما در تحلیل قبلی، فعال شود.

با این حال، گاوها در تلاش هستند تا قیمت این ارز را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند، که این نشانه‌ای منفی است.

اگر جفت ارز BSV / USD به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه بر روی قیمت 160.68 دلار شکسته شود، امکان افت آن تا سطح 146.96 دلار وجود دارد.

نمودار

اگر این سطح نیز نتواند حفظ شود، این جفت ارز مجددا وارد کانال خواهد شد و این نشان می‌دهد که شکست فعلی کانال یک تله خرسی بوده است.

بنابراین معامله‌گران می‌توانند برای موقعیت‌های خرید خود، میزان حد ضرر نخست را بر روی قیمت 146 دلار حفظ کنند.

اما اگر این جفت ارز از میانگین متحرک ساده 200 روزه بازگردد و بالاتر از سطح 186 دلار شکسته شود، احتمال دارد تا قیمت 250 دلار و بالاتر از آن تا 326.8 دلار حرکت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) همچنان در داخل کانال نزولی معامله می‌شود.

خرس‌ها نیز در حال حاضر از خط مقاومت کانال دفاع می‌کنند.

اگر این آلت‌کوین کاهش یابد و به زیر قیمت 35.8582 دلار سقوط کند، افت آن تا سطح 30 دلار محتمل است.

در مقابل، اگر جفت ارز LTC / USD از محدوده‌ی رنج 38.8015 تا 35.8582 دلار بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد تا آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند.

نمودار

در صورت موفقیت‌شان، انتظار داریم این ارز دیجیتال حرکت صعودی خود را آغاز کند و تا میانگین متحرک ساده 200 روزه در قیمت 55 دلار و بالاتر از آن تا 63.8769 دلار حرکت کند.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند پس از شکست و بسته شدن قیمت لایت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، خرید خود را انجام دهند و میزان حد ضرر را نیز در قیمت 34 دلار دنبال کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارز دیجیتال EOS همچنان در داخل محدوده‌ی رنج بین 2.1624 تا 2.4001 دلار معامله می‌شود.

با این حال، پیش‌بینی می‌کنیم که این آلت‌کوین سقف این محدوده‌ی رنج فشرده را بشکند و به زودی یک حرکت جهت‌دار را آغاز کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از محدوده‌ی رنج و میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 2.52 دلار برسانند، احتمال آغاز یک روند صعودی وجود دارد.

نمودار

بنابراین، ما همچنان پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی خود در تحلیل قبلی را مدعی هستیم.

برخلاف تصور ما، اگر گاوها نتوانند جفت ارز EOS / USD را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند، احتمالاً این روند خنثی برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

اگر قیمت EOS به زیر کف رنج شکسته شود، این روند به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

افت آن به زیر سطح 2.0632 دلار، می‌تواند این جفت ارز را تا قیمت 1.7213 دلار کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) طی چند روز گذشته، نزدیک به سطح 12.1111 دلار معامله شده است.

عدم موفقیت گاوها در صعود قیمت این کریپتوکارنسی به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، نشان‌دهنده‌ی عدم وجود اضطرار برای خرید در سطوح بالاتر است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به کاهش است و RSI نیز در منطقه‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار از برتری برخوردار هستند.

نمودار

اگر جفت ارز BNB / USD از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر قیمت 10.8427 دلار برسد، می‌تواند تا سطح 8.4422 دلار نیز سقوط پیدا کند.

ما در سطوح فعلی هیچ گونه وضع خرید قابل اعتمادی را مشاهده نمی‌کنیم، از این رو، دیدگاه‌مان نسبت به این جفت ارز خنثی است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XTZ/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال تزوس (XTZ) در داخل الگوی مثلث صعودی (که در نزدیکی کف قیمتی اخیر قرار دارد) معامله می‌شود.

این یک الگوی بازگشتی صعودی است، که اگر قیمت این کریپتوکارنسی بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 1.955 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، تکمیل خواهد شد.

شکست این مثلث صعودی، دارای هدف قیمتی 2.9004 دلار است.

نمودار

اما اگر شتاب این حرکت قدرتمند باشد، این روند صعودی می‌تواند تا قیمت 3.30 دلار نیز افزایش پیدا کند.

بنابراین، ما همچنان پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی خود در تحلیل قبلی را مدعی هستیم.

برخلاف تصور ما، اگر جفت ارز XTZ / USD از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد و به زیر خط روند مثلث شکسته شود، این الگو باطل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LEO/USD :

قیمت ارز دیجیتال لئو (LEO) طی سه روز گذشته نزدیک به سطح مقاومت محدوده‌ی رنج 0.9081 تا 1.04 دلار تثبیت شده است.

این موضوع سیگنالی مثبت است و احتمال شکست سقف محدوده‌ی رنج را افزایش می‌دهد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال افزایش است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار

شکست این کریپتوکارنسی بالاتر از سطح 1.04 دلار، الگوی سر و شانه وارونه را تکمیل خواهد کرد.

از این رو، ما همچنان پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی خود در تحلیل قبلی را مدعی هستیم.

اگر جفت ارز LEO / USD از سطوح فعلی کاهش پیدا کند، دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، این ارز دیجیتال برای مدت زمان بیشتری در محدوده‌ی رنج باقی خواهد ماند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx