سطوح کلیدی چین‌لینک و تزوس همزمان با تثبیت‌شدن بیت‌کوین

تحلیل ارز دیجیتال

درحالیکه بیت‌کوین یک هفته مانده به هاوینگ در حال تثبیت قیمت است، تزوس و چین‌لینک بهترین عملکردها را از خود نشان داده‌اند.

هنگامی که روند بیت‌کوین نزولی می‌شود، روند تزوس و چین‌لینک نیز نزولی است. اما هنگامی که بیت‌کوین مسیری صعودی پیش می‌گیرد، حرکات صعودی بسیار بزرگ‌تری را می‌توان از این دو کوین انتظار داشت.

درحالیکه بیت‌کوین روز گذشته به کف موقت 8,450 دلاری‌اش رسید، تزوس و چین‌لینک، که اکنون طبق ارزش کل بازار به ترتیب در رتبه‌های دهم و دوازدهم قرار گرفته‌اند نیز دچار افت قیمت شدند.

عناوین مطلب:

chart1 3 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

رسیدن چین‌لینک به حمایتی بسیار مهم و بازگشت از آن

چین‌لینک در دامنه‌ای باریک در حال نوسان است. در این دامنه، محدوده 3.85 تا 4 دلار سطح مقاومت و 3.40 تا 3.50 دلار سطح حمایت را شکل می‌دهند.

روز گذشته، هنگامی که قیمت چین‌لینک در حال حرکت به سمت این حمایت بود، پرسش اصلی این بود که آیا می‌تواند این سطح را باری دیگر به عنوان حمایت حفظ کند یا خیر. نتیجه بازگشتی 10 درصدی از این سطح حمایت بود.

chart2 نمودار سه‌ساعته لینک/تتر. منبع: TradingView

چین‌لینک نیز درست مانند بیت‌کوین در محدوده‌ خاصی در حال تثبیت قیمت است. سطوح حمایت چین‌لینک به طور مشخص در محدوده 3.40 تا 3.50 دلار و مقاومت در محدوده 3.85 تا 4 دلار واقع شده‌اند.

با باریک‌تر شدن دامنه نوسانات، در کوتاه مدت می‌توان انتظار حرکاتی ناپایدار داشت. عبور از مقاومت 3.85 تا 4 دلار احتمالا باعث ادامه روند صعودی به سمت 4.60 تا 5 دلار خواهد شد. درحالیکه، کاهش قیمت زیر سطح 3.40 دلار بیانگر ضعف روند و احتمال افت قیمت تا سطوح 2.90 دلار و شاید پایین‌تر در محدوده 2.25 تا 2.40 دلار است.

chart3 5 نمودار یک‌روزه لینک/تتر. منبع: TradingView

همانطور که در نمودار نشان داده شده است، قیمت چین‌لینک در سقف پیشینِ 3.40 دلاری حمایت تشکیل داده است. تا زمانی که این سطح حمایت حفظ شود، ادامه روند صعودی محتمل است. سقف‌های کنونی به طور کاملا واضح از سقف‌های پیشین جدا هستند.

عبور از مقاومت 4 دلاری می‌تواند نشانی از ادامه روند و احتمال صعود تا 4.85 الی 5 دلار باشد. این روند صعودی احتمالا همزمان با صعود بیت‌کوین از مقاومت 9,300 دلار اتفاق خواهد افتاد زیرا چین‌لینک اغلب حرکات بیت‌کوین را دنبال می‌کند.

افت قیمت چین‌لینک در مقایسه با بیت‌کوین

chart4 2 نمودار چهارساعته لینک/بیت‌کوین. منبع: TradingView

با این حال، آیا حرکات اخیر چین‌لینک ناشی از قدرت بازار این کوین است یا این بیت‌کوین است که ارزش دلاری چین‌لینک را حفظ کرده؟ مورد دوم احتمالا صحیح‌تر است. چین‌لینک در نمودار چین‌لینک/بیت‌کوین عملکردی ضعیف داشته و طی دو هفته گذشته دچار 20 درصد افت شده است.

این اتفاق چندان عجیب نیست، زیرا هاوینگ بیت‌کوین یک هفته دیگر اتفاق می‌افتد و این امر باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین نسبت به سایر آلت‌ کوین‌ها شده است. بنابراین، سرمایه‌گذاران در حال فروش آلت‌ کوین‌های خود هستند تا به گروه کثیر خریداران بیت‌کوین بپیوندند.

دلیل اینکه آلت کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین افت کرده‌اند اما ارزش دلاری آن‌ها تقریبا ثابت مانده است احتمالا همین امر است. آلت کوین‌ها احتمالا پس از هاوینگ دوباره رشد می‌کنند و خود را به بیت‌کوین می‌رسانند.

نمودار فوق واگرایی صعودی بالقوه‌ای را در بازه زمانی چهارساعته نشان می‌دهد که بیانگر احتمال بازگشت روند است. واگرایی‌های صعودی و نزولی اندیکاتورهای مهمی در تعیین مسیر روند فعلی هستند.

ایجاد الگوی دو دره یا عبور از مقاومت 0.00042600 ساتوشی می‌تواند تائیدی بر روند بازگشتی کوتاه‌مدت باشد. عبور از مقاومت 0.00042600 ساتوشی می‌تواند راه را برای ادامه روند تا حمایت‌های قبلی در محدوده 0.00045600 تا 0.00046500 ساتوشی بگشاید.

حفظ سطوح حمایت 0.00039000 تا 0.00040000 ساتوشی برای چین‌لینک حیاتی است. در غیر این صورت، قیمت ممکن است دوباره تا 0.0003300 ساتوشی افت داشته باشد.

تزوس آماده برای حرکتی به سمت 3.20 دلار؟

chart5 2 نمودار چهارساعته تزوس/تتر. منبع: TradingView

نمودار تزوس ساختاری مشابه با چین‌لینک نشان می‌دهد و قیمت این کوین نیز در محدوده‌ای باریک در حال تثبیت است. محدوده حمایت را می‌توان در منطقه 2.55 تا 2.65 دلار تعریف کرد، درحالیکه محدوده‌های مقاومت در 2.85 و 3 دلار شکل می‌گیرند. 3 دلار بالاترین نقطه‌ای بود که قیمت طی روند صعودی قبلی به آن دست یافت.

با این حال، قیمت همچنان به ایجاد کف‌های بالاتر ادامه می‌دهد: عاملی مهم برای ادامه مومنتوم صعودی. بنابراین، حفظ منطقه حمایت در منطقه سبز بین 2.55 تا 2.65 دلار برای تزوس حاکی از مومنتوم صعودی بیشتر است.

سطوح کلیدی مقاومت در نمودار قیمت تزوس کجا واقع شده‌اند؟ سطوح مقاومتی که معامله‌گران باید در نظر داشته باشند منطقه 2.85 دلار است، که همانطور که در نمودار بعد نشان داده شده است بالاترین قیمت‌ در دامنه نوسانات تزوس است. همچنین، محدوده‌ای بین 3.20 و 3.30 دلار را می‌توان به عنوان مقاومت بعدی در نظر گرفت.

chart6 1 نمودار یک‌ساعته تزوس/تتر. منبع: TradingView

ساختار دامنه تزوس کاملا مشابه با نمودار چین‌لینک است. شکسته‌شدن سطح محوری 2.85 دلار می‌تواند نشان‌دهنده مومنتوم صعودی بیشتر با درنظرگرفتن مقاومت اندکی در 3 دلار باشد.

همانطور که پیش از این گفته شد، مقاومت مهم بعدی برای تزوس بین 3.20 تا 3.30 شکل می‌گیرد.

افت 21 درصدی تزوس در مقابل بیت‌کوین

chart7 2 نمودار چهار ساعته تزوس/بیت‌کوین. منبع: TradingView

تزوس نیز مانند چین‌لینک در مقابل بیت‌کوین افت داشته است. ارزش دلاری تزوس نسبتا ثابت باقی مانده، اما در مقایسه با بیت‌کوین فروش گسترده‌ قابل‌توجهی بیش از 20 درصد را طی دو هفته گذشته تجربه کرده است.

نتیجه یکسان است. سرمایه‌گذاران آلت‌ کوین‌های خود را می‌فروشند تا با خرید بیت‌کوین و افزایش قیمت آن سود بیشتری به دست آورند، زیرا در حال حاضر تمرکز و اولویت اصلی دنیای رمزارز بر بیت‌کوین و هاوینگ بیت‌کوین است.

با این حال، پس از هاوینگ، آلت کوین‌ها باید باری دیگر توجه ازدست‌رفته را باز یابند. یکی از آن‌ها تزوس است، که طی یک سال گذشته عملکردی‌ خیره‌کننده از خود به جا گذاشته، و دیگری چین‌لینک است.

همانند چین‌لینک، نمودار تزوس/بیت‌کوین نیز واگرایی صعودی مشابهی در بازه زمانی چهارساعته نشان می‌دهد. چنین واگرایی صعودی می‌تواند بیانگر روند معکوس کوتاه‌مدت برای تزوس باشد، جایی که 0.00003000 ساتوشی باید به عنوان سطح حمایت عمل کند. شاخ (بالاترین قیمت) کندل می‌تواند به سمت 0.00002900 ساتوشی شکل بگیرد.

اگر این منطقه حمایت حفظ شود، می‌توان روندی صعودی با محدوده مقاومتی در 0.00003300 تا 0.00003400 ساتوشی انتظار داشت.

عبور از این مقاومت می‌تواند نویدبخش جهش قیمتی فوق‌العاده باشد، زیرا مقاومت‌های بعدی بسیار بالاتر واقع شده‌اند. از سویی دیگر، عدم حفظ حمایت 0.00003000 ساتوشی حاکی از فشار نزولی بیشتر خواهد بود. در این صورت، حمایت بعدی در سطح 0.00002500 ساتوشی واقع شده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
نوید

سلام ببخشید من یه مشکلی واسم پیش اومده اگه میشه راهنماییم کنین
من دیروز نزدیک ۵۰ دلار digibyte اکسچنج کردم به USDT ولی با وجود تایید توی والتم‌ نشون داده نشد با پشتیبانی exodus که صحبت کردم گفتن به خاطر‌ این هست که USDT omini رو‌ ساپورت نمیکنن الان راهی هست من بتونم بهشون دسترسی داشته باشم؟ توی سایت omniwallet هم رفتم‌ پرایوت کی رو که وارد میکنم موجودی رو صفر میزنه حتی بیت کوین‌ هام رو هم‌ نشون نمیده
0fa5bb98a6666be5342047b14af7ef427f0fa2c20e1329f6cc95403b017770ea
اگه میشه راهنمایی کنید
خیلی ممنون

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx