خوش‌بینی سرمایه‌گذارها در توییت‌های هاوینگ بیت‌کوین

تحلیل قیمت بیت کوین

چند ساعت پیش، پاداش بلاک بیت‌کوین با موفقیت نصف شد و با اینکه بیت‌کوین نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد، احساسات سرمایه‌گذارها هنوز نسبت به بازار بیت‌کوین مثبت است.

رویداد هاوینگ بیت‌کوین که جامعه رمزارز مدتها منتظرش بود اتفاق افتاد و با خود نوسانات دوسویه‌ مثبت و منفی برای قیمت این ارز دیجیتال به ارمغان آورد.

در اوایل روز، برترین ارز دیجیتال جهان رشد سریع 8 درصدی را تجربه کرد و از 8,475 دلار به 9,168 دلار رسید. با این حال، این روند خیلی زود سرکوب شد و از حمایت 8,750 دلاری پایین‌تر رفت. با این حال، در زمان نگارش این گزارش، بیت‌کوین با رشدی 1.68 درصدی نسبت به روز گذشته با رقم 8,770.66 دلار معامله می‌شود.

عناوین مطلب:

chart1 8 نمودار روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

در پیامی جالب‌تر، هنگامی که بلاک 629,000 استخراج شد، استخر استخراج f2pool پیامی را به صورت رمزنگاری‌شده به این مضمون در این بلاک درج کرد:

نشریه نیویورک تایمز: فدرال رزرو در 9 آوریل 2020، 2.3 تریلیون دلار پول تزریق کرده که از کمک مالی اهداشده به بانک‌ها در سال 2008 بسیار بیشتر است.

این پیام ایهامی زیرک به یادداشت مشابهی دارد که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین، در سال 2009 در جنسس بلاک (Genesis block) یا همان اولین بلاک استخراج‌شده بیت‌کوین درج کرد. ناکاموتو نیز به صورت رمزنگاری‌شده در اولین بلاک بیت‌کوین نوشت:

نشریه تایمز: در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ رئیس خزانه‌داری بریتانیا کمک مالی به بانک‌ها اهدا می‌کند.

پیام استخر استخراج f2pool نیز به بسته اخیر مشوق مالی 2.3 تریلیون دلاری ایالات متحده اشاره دارد که به منظور حفظ اقتصاد ایالات متحده از آثار منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا تنظیم شد.

توقف روند صعودی بیت‌کوین و اوج‌گرفتن فعالیت‌های توییتری

به طور کلی، همانطور که بسیاری از تحلیل‌گران آماتور و حرفه‌ای پیش‌بینی می‌کردند، روز هاوینگ بیت‌کوین شبیه به روزهای عادی معاملات این ارز دیجیتال شد.

بسیاری عقیده داشتند که رویداد هاوینگ پیش از این تاثیر خود را داشته و با توجه به عدم قطعیت در اقتصاد حال حاضر جهان که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، کمتر کسی انتظار داشت درصد صعود قیمت بیت‌کوین با وقوع هاوینگ دو یا سه رقمی شود.

با وجود عدم رشد قیمت، کاربران ارزهای دیجیتال در توییتر در تمام طول رویداد در تکاپو بودند. داده‌های ارائه شده توسط The TIE، که ارائه‌دهنده داده در مورد ارزهای دیجیتال است، نشان می‌دهد که در طول 24 ساعت گذشته توییت‌های کاربران ارزهای دیجیتال افزایش چشمگیری در استفاده از هشتگ‌های مرتبط با هاوینگ و بیت‌کوین داشتند.

chart2 10 نمودار کلمات توییتر در 24 ساعت گذشته، منبع: TheTIE

سلطه توییت بیت‌کوین، که درصد کل توییت‌های مرتبط با رمزارزها طی یک روز مشخص را ارزیابی می‌کند، نیز با نزدیک‌شدن به هاوینگ به بیشترین حد خود طی 6 ماه گذشته رسید.

chart3 10 سلطه توییت بیت‌کوین (6 ماهه). منبع: TheTIE

به همین ترتیب، شاخص سنجش احساسات روزانه مرتبط با بیت‌کوین و همچنین حجم توییت‌های مربوط به بیت‌کوین و هاوینگ افزایش یافت.

chart4 7 شاخص احساسات روزانه مرتبط با بیت‌کوین در برابر احساسات در کل بازار (یک‌هفته‌ای). منبع: TheTIE

بنیان‌گذار The TIE، جاشوآ فرانک (Joshua Frank)، در این مورد اظهار داشت:

شاخص سنجش احساسات روزانه و حجم توییت‌ها نشان می‌دهند که در روز سومین رویداد هاوینگ بیت‌کوین، گفتگوها در خصوص این ارز دیجیتال 72 درصد (در مقایسه با میانگین متحرک 30 روزه) رشد داشته است. بیت‌کوین برای اولین بار پس از ژوئن 2019 از حجم ۵۰.۰۰۰ توییت در روز پیشی گرفت.

در ماه‌های پیش از هاوینگ، این رویداد به بحث اصلی و داغ هرروز در صنعت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال تبدیل شد. در واقع، هاوینگ بیشترین کلمه مورد استفاده در گفتگوهای توییتری در خصوص بیت‌کوین بود. با وجود روند نزولی قیمت، 51 درصد توییت‌هایی که هاوینگ را زیر نظر داشتند نسبت به این رویداد خوش‌بین هستند. همچنین، شاخص احساسات روزانه بیت‌کوین به سرعت نسبت به پایین‌ترین میزان خود طی ماه جاری افزایش یافت و دوبرابر شد.

بیت‌کوین همچنان برتر در میان تمام دارایی‌ها

chart5 5 بازده سال جاری دارایی‌های کلان (به درصد). منبع: Skew

با وجود اینکه بیت‌کوین نتوانست روند صعودی چندان چشمگیری را طی کند، این دارایی دیجیتال از ابتدای سال تاکنون با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به سایر بازارها و کالاهای سنتی برتری داشته است.

این دارایی دیجیتال اکنون نرخ تورم پایین‌تری نسبت به طلا دارد. با این حال، چارلز ادوارد (Charles Edwards) از شرکت سرمایه‌گذاری کپریول (Capriole Investments) هشدار داد:

این بی‌رحمانه‌ترین هاوینگ بیت‌کوین در تاریخ است. هزینه تولید قرار است دوبرابر شده و به 14,000 دلار برسد. 70 درصد بیشتر از قیمت کنونی. در آخرین هاوینگ، قیمت تنها 10 درصد از هزینه تولید کمتر بود و با این حال، قیمت و منابع انسانی 20 درصد افت کرد.

اکنون بدون ترس از دست دادن (FOMO)، احتمال تسلیم‌شدن ماینرها بیشتر می‌شود.

به این علت که تمام چشم‌ها به رویداد هاوینگ دوخته شده بود، بیش از 30 درصد آلت کوین‌ها عملکردی منفی از خود نشان دادند. در حال حاضر، اتر 1.95 درصد، ریپل 2.47 درصد، و تزوس 4.80 درصد افت داشته‌اند.

ارزش کل بازار رمزارز در حال حاضر 236 میلیارد دلار و نرخ سلطه بیت‌کوین 66 درصد است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx