خطر مقاومت ۹,۵۰۰ دلاری برای روند صعودی بیت‌کوین

تحلیل ارز دیجیتال

قیمت بیت‌کوین با مقاومت مهمی در ۹,۵۰۰ دلار روبرو شده که توانسته روند صعودی قیمت بیت‌کوین را 10 روز پیش از رویداد هاوینگ در معرض خطر قرار دهد.

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین هفته فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتند. با رشدی 2,000 دلاری تنها در عرض یک هفته، قیمت برترین ارز دیجیتال از 7,500 دلار به 9,500 دلار رسید.

آیا این ترس از دست دادنِ (FOMO) ناشی از هاوینگ است یا این رشد پایدار خواهد بود؟ حرکات اخیر قیمت پرسش‌های بسیاری را مطرح کرده است، اما در مجموع هفته‌‌ای عالی برای بیت‌کوین و سایر رمزارزها رقم خورد. از حالا به بعد، چه در انتظار بازار است؟

عناوین مطلب:

chart1 1 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

رسیدن بیت‌کوین به مقاومتی مهم و بازگشت از آن

در ابتدای هفته، قیمت بیت‌کوین سطح حمایت 7,600 دلاری را حفظ کرد و مومنتوم بعد از شکست مقاومت 7,800 دلاری یک روند قدرتمند صعودی را آغاز کرد. جهش قیمت در مقاومت قابل‌توجهی بین 9,200 تا 9,500 دلار متوقف شد. چرا در این نقطه؟ این محدوده مقاومت در سرتاسر تابستان 2019 به عنوان سطح حمایت عمل می‌کرد.

chart2 1 نمودار یک هفته‌ای بیت‌کوین دلار. منبع: TradingView

علاوه بر منطقه افقی مقاومت، نمودار قراردادهای آتی بورس کالای شیکاگو (CME) نیز فاصله واضحی بین 8,200 تا 9,055 دلار نشان داد که در طول جهش قیمت بسته شد.

همچنین، در صورت اصلاح قیمت، این نمودار سطوح حمایتی در محدوده 7,800 و 6,600 دلار نشان می‌دهد.

chart3 1 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین دلار. منبع: TradingView

در عین حال، سطوح حمایت و مقاومت در نمودار روزانه بیت‌کوین نیز واضح است. سطوح مقاومت در محدوده 9,200 تا 9,500 دلار واقع شده و سطوح حمایت نیز در منطقه 8,200 تا 8,400 دلار و همچنین 7,800 دلار دیده می‌شوند.

ساختار تقریبا ساده است. قیمت با مقاومتی سخت در 9,500 دلار مواجه شد و سپس طی چند ساعت، روندی شدیدا نزولی با افت قیمتی هزار دلاری پیش گرفت. چنین افت قیمتی را می‌توان تائیدی بر یک منطقه مقاومت قدرتمند دانست که با حجم فروش بالا همراه است.

chart4 نمودار 30 دقیقه‌ای بیت‌کوین دلار. منبع: TradingView

نمودار 30 دقیقه‌ای بالا تصویری واضح از حرکات اخیر قیمت را نشان می‌دهد. با اینکه معمولا بهتر است از این بازه‌های زمانی کوچک در مقالات تحلیلی استفاده نکنیم، اما با توجه به نوسانات اخیر قیمت، این بازه‌های زمانی کوچک‌تر، نسبت به بازه‌های زمانی بزرگ‌تر، تعریف بهتری از ساختارِ روند ارائه می‌کنند.

بنابراین، نمودار در محدوده 9,400 دلار بازگشتی آشکار نشان می‌دهد که بعد از آن افت قیمتی هزار دلاری اتفاق افتاد. این نمودار محدوده حمایت را در 8,400 دلار نشان می‌دهد زیرا قیمت بیت‌کوین دقیقا پیش از جهشی بزرگ، در این محدوده فشرده شد و این منطقه را تبدیل به حمایتی مهم کرد.

همانطور که در این نمودار نشان داده شده، قیمت از محدوده 8,400 دلار بازگشت خورد و دوباره تا 9,000 دلار اوج گرفت. در اینجا، قیمت دوباره فشرده و تبدیل به سطح مقاومت شد تا یک بازه جدید و بالقوه را برای یک دوران جدید با حمایتی 8,400 دلاری به وجود آورد.

ارزش کل بازار تا 260 میلیارد دلار رسید

chart5 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار. منبع: TradingView

عبور ارزش کل بازار از سطح 220 میلیارد دلار موجب ایجاد یک روند صعودی شد. سطوح مقاومت بعدی در 235، 246، و 260 میلیارد دلار در نظر گرفته شدند. روند در یک حرکت از دو سطح اول عبور کرد، اما در سطح 260 میلیارد دلار بازگشت خورد.

همین ساختار نیز برای بیت‌کوین یافت می‌شود. سطوح حمایت در 235 میلیارد دلار و همچنین 218 تا 220 میلیارد دلار دیده می‌شوند، که در پایین دامنه نوسان قرار گرفته‌اند. سطوح مقاومت در 246 و 260 میلیارد دلار یافت می‌شود که در بالای دامنه نوسان قرار دارند. بعد از چنین شکست مقاومتی و پیش از هرگونه نوسان دیگر، می‌توان انتظار تثبیت روند داشت.

افزایش سلطه بیت‌کوین پیش از هاوینگ

chart6 نمودار دوروزه سلطه بیت‌کوین. منبع: TradingView

طی هفته گذشته، شاخص سلطه بیت‌کوین نیز روندی صعودی داشته است که طبیعی است، زیرا افراد در حال فروش آلت‌کوین‌های خود هستند تا بتوانند ضرر ناشی از رشد قیمت بیت‌کوین را جبران کنند.

همانطور که این نمودار نشان می‌دهد، سلطه بیت‌کوین به سطح قابل‌توجهی نزدیک می‌شود. اگر سلطه بیت‌کوین از 67.50 درصد فراتر رود، می‌توان انتظار سقوط بیشتری در آلت‌ کوین‌ها داشت.

آیا این سیگنال عجیبی است؟ خیر، زیرا در حال حاضر تنها 10 روز تا هاوینگ بیت‌کوین باقی مانده و جامعه رمزارز در حال حاضر کاملا بر بیت‌کوین تمرکز دارد. با این حال، هنگامی که این تمرکز از بین برود، پول احتمالا دوباره به سمت آلت کوین‌ها برگردانده خواهد شد و به آن‌ها فرصتی برای رقابت با بیت‌کوین خواهد داد.

سناریوی صعودی برای بیت‌کوین

chart7 نمودار صعودی 30 دقیقه‌ای بیت‌کوین دلار. منبع: TradingView

نمودارها به راحتی سناریوهای صعودی و سناریوهای نزولی را مشخص می‌کنند. برای ادامه روند صعودی، قیمت بیت‌کوین باید بالاتر از حمایت 8,600 دلاری باقی بماند. البته 8,400 دلار را نیز می‌توان یک سطح حمایت دانست اگر قیمت‌های پایین‌تر دامنه در نظر بگیریم.

بنابراین، عبوری واضح از 9,000 دلار مانع دیگری است که روند باید از آن عبور کند. قیمت بیت‌کوین روز گذشته از این مقاومت عبور کرد و راه جدیدی برای ادامه روند صعودی گشود.

همانطور که در این نمودار دیده می‌شود، سطوحی که در آن‌ها مقاومت‌ها به حمایت تبدیل شده‌اند نقاط عطف نمودار هستند که باید آن‌ها را در نظر داشت. عبور از سطح 9,000 دلار و حفظ آن به عنوان حمایت می‌تواند پیشرفت روند را به سمت 9,300 تا 9,400 دلار تضمین کند و در صورت وجود مومنتوم کافی راه را برای 10,500 دلار بگشاید.

سناریوی نزولی برای بیت‌کوین

chart8 سناریو 30 دقیقه‌ای بیت‌کوین دلار. منبع: TradingView

سناریوی نزولی مشابه حرکات قیمتی است که روز گذشته مشاهده شد. اگر قیمت بیت‌کوین نتواند از سطح 9,050 تا 9,100 دلار عبور کند و از سویی دیگر نتواند حمایت 9,000 دلاری را حفظ کند، ممکن است مومنتوم نزولی بیشتری دیده شود.

همانطور که در این نمودار دیده می‌شود، سطوح کلیدی که در روند نزولی باید در نظر داشت 8,200 دلار و همچنین 8,350 تا 8,425 دلار هستند.

معامله‌گران همچنین باید برای فشار فروشی که بعد از رویداد هاوینگ ممکن است پیش بیاید آماده باشند. برای مثال، قیمت بیت‌کوین سه هفته پیش از هاوینگ قبلی به اوج خود رسید، اما بعد از هاوینگ شاهد افت قیمت بسیار شدیدی بود.

سناریوهای مشابه نیز در هاوینگ هفتمین رمزارز برتر در جدول کوین‌مارکت‌کپ، لایت کوین، دیده شد. بنابراین، اگر قیمت بیت‌کوین نتواند دوباره به محدوده 9,050 تا 9,100 دلار برسد، عجیب نیست اگر اصلاح بیشتر بیت‌کوین بتواند قیمت این دارایی دیجیتال را تا 7,800 دلار یا کمتر کاهش دهد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Ebrahim

بنظرم کاش این اطلاعات را اختصاصی بصورت سیگنال و تحلیل ارائه میدادین

Ebrahim

بنظرم کاش طی یک کانالی این اطلاعت را اختصاصی بصورت سیگنال و تحلیل ارائه میدادین

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx