تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 10 سپتامبر، 20 شهریور

blank

اگر با بازگشت فعلی بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها گاوها بتوانند حرکت خود را از سر بگیرند، ممکن است کف قیمتی کوتاه‌مدت جایگاه‌اش را مشخص کند.

حرکت کوتاه‌مدت کریپتوکارنسی‌ها و قیمت‌های سهام، معمولا براساس انگیزه‌ی معامله‌گران و اصول فنی آن‌ها تعیین می‌شود، در حالی که روندهای بلندمدت به طور کلی از اصول اساسی قدرتمندتری پیروی می‌کنند.

بنابراین، اگر اصول بنیادی تضعیف نشود، سرمایه‌گذاران هوشمند اصلاحات کوتاه‌مدت را به عنوان یک فرصت خرید در نظر می‌گیرند.

عناوین مطلب:

داده‌ها نیز حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران بزرگ که اغلب “نهنگ” نامیده می‌شوند‌، از ماه مارس مشغول جمع‌آوری ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) هستند.

علاوه بر این، چندین سرمایه‌گذار کوچک جدید نیز بیت‌کوین را خریداری کرده‌اند و این نشان می‌دهد معامله‌گران خرد و آنهایی که میزان سرمایه‌ی خالص بالایی دارند معتقدند که بیت‌کوین در طی بحران بعدی به عنوان یک ذخیره کننده‌ی ارزش عمل خواهد کرد.

Ruchir Sharma (استراتژیست ارشد جهانی و رئیس تیم بازارهای نوظهور در Morgan Stanley) معتقد است که تورم احتمالاً در اوایل سال آینده به اوج خواهد رسید، از این رو تقاضا برای دارایی‌های جایگزین نیز افزایش خواهد یافت.

Sharma پیشنهاد کرد كه حدود 5 درصد از پرتفلیو را می‌توان به طلا اختصاص داد و سرمايه‌گذاران “ماجراجوتر” نیز مي‌توانند بخش دیگری از آن را به “بيت‌کوين و ساير ارزهاي دیجیتال” اختصاص دهند.

در حالی که انتظارات بلندمدت نسبت به قیمت بیت‌کوین صعودی است، اما آیا نمودارها نیز تائیدیه شکل‌گیری کف قیمتی رنج را نشان می‌دهند و یا احتمال افت قیمت بیشتری طی چند روز آینده وجود دارد؟!

برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

طی چند روز گذشته ارز دیجیتال بیت‌کوین در محدوده‌ی رنج بین 9,835 تا 10,625 دلار گیر افتاده است، که این نشان می‌دهد هر دو گروه گاوها و خرس‌ها بسیار محتاطانه قدم برمی‌دارند و پیش از هرگونه اقدام، منتظر آغاز حرکت جهت‌دار بعدی هستند.

دنباله‌های بلند کندل استیک‌ها طی پنج روز گذشته، نشان می‌دهد که گاوها در سطوح پایین‌تر مشغول خرید بوده‌اند، اما آنها هنوز نتوانسته‌اند قیمت این ارز را به بالاتر از سقف رنج یعنی 10,625 دلار برسانند، و این نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه نزولی (قیمت 10,902 دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ی منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت بیت‌کوین را کاهش و به زیر سطح 9,835 دلار ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC)، جفت ارز BTC / USD می‌تواند تا سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 9,000 دلار و سپس تا 8,000 دلار سقوط کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از محدوده‌ی 10,625 تا 11,000 دلار حرکت دهند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان می‌دهد که روند اصلاح بیت‌کوین احتمالاً به پایان رسیده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) طی سه روز گذشته الگوهای کندل استیک را شکل داده است، که این نشان دهنده‌ی تردید و عدم اطمینان در میان گاوها و خرس‌ها در خصوص حرکت جهت‌دار بعدی است.

این فشردگی در نوسان احتمالا ظرف چند روز آینده به یک حرکت قدرتمند منتهی خواهد شد.

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 381 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها برتری را در اختیار دارند.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر محدوده‌ی حمایت 308.392 تا 288 دلار کاهش دهند، جفت ارز ETH / USD ممکن است تضعیف شود.

نمودار قیمت اتریوم

اگر قیمت این ارز به زیر سطح 288 دلار باقی بماند، احتمالاً فروش آن تشدید خواهد شد که می‌تواند این جفت ارز را تا سطح 220 دلار کاهش دهد.

با این حال، اگر نوسانات به حرکتی صعودی منجر شود و این جفت ارز بالاتر از سطح مقاومت 366 دلار شکسته شود، صعود آن تا سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 398.263 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

طی چند روز گذشته ارز دیجیتال ریپل (XRP) سطح حمایت 0.235688 دلار را حفظ کرده است، اما گاوها موفق نشدند بازگشتی قدرتمند از آن را رقم بزنند که این نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

اگر جفت ارز XRP / USD ظرف چند روز آینده نتواند به بالاتر از سطح 0.245 دلار افزایش یابد، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد روند اصلاح را از سر بگیرند.

نمودار قیمت ریپل

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.26 دلار) در حال کاهش است و RSI نیز به زیر سطح 40 معامله شده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 0.229 دلار کاهش دهند، افت آن تا محدوده‌ی 0.19 تا 0.20 دلار محتمل است.

اگر گاوها بتوانند قیمت ریپل را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.268478 دلار حرکت دهند و آن سطح حفظ کنند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

اگرچه خرس‌ها به طرزی تهاجمی از مقاومت محدوده‌ی 12.89 دلار دفاع می‌کنند، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها هنوز اجازه نداده‌اند ارز دیجیتال چین لینک (LINK) به زیر خط روند کاهش یابد که این نشان دهنده‌ی خرید در سطوح پایین‌تر است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 12.89 تا 13.24 دلار حرکت دهند، احتمال صعود آن تا خط روند نزولی وجود دارد.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، اولین نشانه‌ی پایان روند نزولی خواهد بود.

نمودار قیمت چین لینک

با این حال، شیب رو به کاهش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 13.53 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد که خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

اگر جفت ارز LINK / USD از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت افت کند، خرس ها تلاش خواهند کرد آن را به زیر خط روند کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، افت این کریپتوکارنسی تا سطح 8.908 دلار امکان‌پذیر است.

شکست چین لینک به زیر این سطح حمایت، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) پس از سقوط اخیرش الگوی پرچم سه گوش را شکل داد (که این معمولا به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده عمل می‌کند).

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 253 دلار) رو به نزول است و RSI نیز به زیر سطح 40 قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر پرچم سه گوش و سطح حمایت 200 دلار کاهش دهند، فروش آن احتمالاً تشدید خواهد شد و احتمال افت تا قیمت 140 دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از پرچم سه گوش سوق دهند، حرکت آن تا قیمت 245 دلار محتمل است.

خرس‌ها احتمالاً برای بار دیگر از این سطح دفاع می‌کنند اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از آن برسانند، جفت ارز BCH / USD می‌تواند تا سطح 280 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال پولکادات (DOT) بر روی سطح 4.9210 دلار با مقاومت رو‌به‌روست، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها اجازه نمی‌دهند قیمت این ارز به زیر سطح حمایت 4 دلار کاهش پیدا کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت پولکادات را به بالاتر از 4.9210 دلار برسانند، اولین نشانه‌ی پایان روند اصلاح خواهد بود.

بالاتر از این سطح، احتمال حرکت این کریپتوکارنسی تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 5.5899 دلار و سپس تا سطح 78.6 درصدی اصلاحی 6.1493 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت پولکادات

در مقابل، اگر مجددا جفت ارز DOT / USD از سطح 4.9210 دلار کاهش یابد، امکان وجود روندی خنثی و چند روزه وجود دارد.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را در زیر محدوده‌ی حمایت 4 تا 3.5 دلار کاهش دهند، روند این جفت ارز منفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در میان قوی‌ترین کریپتوکارنسی‌های اصلی قرار دارد، چراکه به سرعت بیشتر زیان‌های خود را جبران کرده است.

گاوها در حال حاضر سعی می‌کنند قیمت این ارز را بالاتر از سطح مقاومت 24 دلار حفظ کنند.

خرس‌ها ممکن است تلاش کنند این حرکت صعودی را بر روی قیمت 25.8262 دلار متوقف کنند، اما احتمالا بایننس کوین بتواند از این سطح مقاومت عبور کند، چراکه شتاب این حرکت قدرتمند است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 27.1905 دلار برسانند، احتمال صعود آن تا قیمت 32 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت بایننس کوین

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 22.58 دلار) برای بار دیگر شروع به افزایش کرده است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها از اندکی برتری برخوردار هستند.

با این حال، اگر قیمت بایننس کوین از سطوح فعلی کاهش یابد، جفت ارز BNB / USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

افزایش قیمت جبرانی ارز دیجیتال بیت‌کوین SV احتمالا بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 182 دلار) با مقاومت رو‌به‌رو خواهد شد (که شیب آن رو به کاهش است).

همچنین RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

با این وجود، اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، امکان حرکت آن تا خط روند نزولی وجود دارد.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، سیگنال قدرت این ارز خواهد بود و می‌تواند منجر به حرکت تا قیمت 227 دلار شود.

از سوی دیگر، اگر جفت ارز BSV / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه یا از خط روند نزولی سقوط کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به زیر محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135 دلار کاهش دهند.

اگر آنها موفق شوند، این افت می‌تواند تا سطح 100 دلار و سپس تا 77 دلار ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) از سطح حمایت 45.1626 دلار بازگشته است، که این نشان دهنده‌ی خریدی قوی در سطوح پایین‌تر است.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به سمت مقاومت محدوده‌ی 51 تا 52.3594 دلار حرکت دهند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 53.79 دلار) رو به نزول است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

آنها احتمالاً از این محدوده‌ی مقاومت به طرزی تهاجمی دفاع خواهند کرد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر جفت ارز LTC / USD از هر دو سطوح مقاومت افت کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به زیر سطح حمایت 45.1626 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، افت آن تا سطح 39 دلار محتمل است.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت لایت‌کوین را به بالاتر از سطح 52.3594 دلار برسانند، نشان می‌دهد روند اصلاح به پایان رسیده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) در تلاش است تا از سطح حمایت 0.144743 دلار بازگردد، که این درست به زیر سطح 23.6 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.151783 دلار است.

این افزایش قیمت جبرانی احتمالا بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.160 دلار) با مقاومت رو‌به‌رو خواهد شد (که شیب‌اش نیز رو به نزول است).

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا از طریق کاهش جفت ارز CRO / USD به زیر سطح 0.144743 دلار، این اصلاح را عمیق‌تر کنند.

نمودار قیمت کریپتو

در صورت موفقیت‌شان، سطح حمایت بعدی بر روی سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.127459 دلار خواهد بود.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، احتمال حرکت آن تا قیمت 0.183416 دلار و سپس تا 0.191101 دلار وجود دارد.

شکست بالاتر از این سطح، نشان دهنده‌ی از سرگیری روند صعودی کریپتو خواهد بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx