تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 3 اکتبر، 12 مهر

blank

در حال حاضر گاوها مشغول خرید بیت‌کوین و چندین آلت‌کوین به هنگام افت قیمت‌شان هستند و این موضوع نشان می‌دهد انگیزه‌ی سرمایه‌گذاران هنوز مثبت باقی مانده است.

بازگشت کم عمق ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به دنبال اخبار مربوط به سخت‌گیری‌های نظارتی CFTC نسبت به BitMEX و اعلام دیرهنگام مثبت بودن تست کرونای رئیس جمهور آمریکا، نشان می‌دهد انگیزه‌ی کلی معامله‌گران همچنان صعودی است.

به طور کلی، بیش‌ترین آسیب در طی چنین دوره‌ای از جریان اخبار منفی، ناشی از تسویه شدن موقعیت‌های اهرمی است.

عناوین مطلب:

داده‌ها نشان می‌دهند حجم معاملات آتی بیت‌کوین و میزان قراردادهای باز، از زمان رسیدن به اوج آن در اوایل سپتامبر، در حال کاهش است.

این بدان معناست که احتمالا موقعیت‌های خرید کمتری با عجله تسویه شوند و همچنین این موضوع می‌تواند عدم رخداد یک سقوط شدید را نیز توضیح دهد.

با اینکه بیت‌کوین طی چند هفته‌ی گذشته به طور گسترده در محدوده‌ی رنج قرار داشت اما داده‌های زنجیره‌ای، جریان شدیدی از شرکت‌کنندگان جدید را نشان می‌دهند.

تحلیل‌گران این میزان رشد در کاربران را نکته‌ای مثبت ارزیابی کرده‌اند چراکه نشان می‌دهد معامله‌گران جدید، بیت‌کوین را به عنوان یک ذخیره کننده‌ی ارزش در نظر دارند.

در شرایط فعلی معامله‌گران می‌توانند ارزهای دیجیتالی را که به سرعت از تضعیف فعلی‌شان بازگشته‌اند را زیر نظر بگیرند، چراکه این نشان دهنده‌ی خریدی قوی در زمان افت قیمت است.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر، نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

مسیر ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) برای بار دیگر از نزدیکی سطح 11,000 دلار در تاریخ 1 اکتبر تغییر پیدا کرد، که این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها به طور تهاجمی از محدوده‌ی بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10,704 دلار) و میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11,017 دلار) دفاع می‌کنند.

پرایس اکشن چند روز گذشته‌ی بیت‌کوین یک الگوی مثلث متقارن را شکل داده است، که این نشان دهنده‌ی تردید و عدم اطمینان میان گاوها و خرس‌ها در خصوص جهت حرکت بعدی است.

پس از آنکه این ارز بالاتر و یا به زیر مثلث شکسته شد، این شرایط عدم قطعیت می‌تواند برطرف شود.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب میانگین‌های متحرک به تدریج در حال نزول است و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای اندکی برتری هستند.

اگر جفت ارز BTC / USD شکسته و به زیر مثلث بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، نشان دهنده‌‌ی غلبه‌ی خرس‌ها بر گاوها خواهد بود.

سپس فروشندگان تلاش خواهند کرد سطح حمایت بحرانی 9,835 دلار را بشکنند و در صورت موفقیت‌شان، امکان سقوط آن تا سطح 9,000 دلار وجود دارد.

با این حال، دنباله‌ی بلند کندل استیک دیروز نشان می‌دهد گاوها در هنگام افت تا خط روند صعودی مشغول جمع‌آوری این ارز بودند و اکنون آنها تلاش خواهند کرد قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از خط مقاومت مثلث حرکت دهند.

اگر موفق شوند، این جفت ارز ممکن است بر روی سطح 11,178 دلار با مقاومتی جزئی روبرو شود اما اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از این سطح برسانند، احتمال افزایش قیمت تا سطح 12,460 دلار وجود دارد.

در شرایط ابهام و عدم اطمینان، پیش بینی جهت شکست دشوار است، از این رو، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی صبر کنید تا این شکست اتفاق بیافتد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

گاوها در تاریخ 1 اکتبر ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را به بالاتر از خط روند نزولی رساندند، اما موفق نشدند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

این موضوع ممکن است منجر به سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شود که درنتیجه قیمت آن می‌تواند به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 358 دلار) کاهش پیدا کند.

شیب میانگین‌های متحرک به تدریج در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد که این نشان دهنده‌ی برتری فروشندگان در بازار است.

نمودار قیمت اتریوم

با این حال، دو بازگشت پرشتاب قبلی از محدوده‌ی حمایت 308.392 دلار، نشان می‌دهد گاوها به طرزی تهاجمی نزدیک به این سطح مشغول جمع‌آوری هستند.

از این رو، خریداران ممکن است مجدا از افت قیمت فعلی برای خرید استفاده کنند.

شکست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین نشانه‌ی پایان روند اصلاح خواهد بود.

در مقابل، شکست اتریوم به زیر سطح 308.392 دلار ممکن است سیگنال آغاز اصلاحی عمیق‌تر تا سطح 240 دلار باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

عدم موفقیت ریپل (XRP) در صعود به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.241 دلار) ممکن است سیو سود توسط گاوهای تهاجمی و فروش توسط خرس‌ها را در پی داشته باشد.

شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد فروشندگان در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت ریپل

اگر خرس‌ها جفت ارز XRP / USD را به زیر محدوده‌ی حمایت 0.2295 تا 0.219712 دلار کاهش دهند، ممکن است روند نزولی آن از سر گرفته شود.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، قیمت 0.19 دلار است.

با این حال، گاوها احتمالا از این محدوده‌ی حمایت به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد و برای بار دیگر تلاش می‌کنند قیمت ریپل را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه و خط روند نزولی حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این موضوع می‌تواند سیگنال تغییری احتمالی در روند باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 1 اکتبر درست از زیر خط روند نزولی کاهش پیدا کرد و سپس مسیر نزولی خود را به سمت خط حمایت بحرانی 200 دلار ادامه داد.

تجربه‌ی مکرر یک سطح حمایت در بازه‌ی زمانی کوتاه‌مدت می‌تواند منجر به تضعیف آن ارز ‌شود.

شکست و بسته شدن قیمت این آلت‌کوین به زیر سطح 200 دلار (طبق چاروچوب زمانی UTC)، ممکن است فروشی از روی ترس و هراس را در پی داشته باشد و احتمال افتی عمیق‌تر تا سطح 140 دلار را افزایش دهد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

برخلاف این فرض، اگر قیمت بیت‌کوین کش از سطوح فعلی افزایش پیدا کند و یا مجددا از سطح حمایت 200 دلار به شدت بازگردد، نشان می‌دهد گاوها در سطوح پایین‌تر جمع شده‌اند.

شکست و بسته شدن قیمت این ارز بالاتر از خط روند نزولی (طبق چارچوب زمانی UTC)، اولین نشانه‌ی قدرت آن خواهد بود و شکست‌اش بالاتر از سطح 242 دلار احتمال صعود تا قیمت 280 دلار را افزایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 1 اکتبر درست از بالاتر از سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 29.0886 دلار کاهش پیدا کرد.

با این حال، نکته‌ی مثبت این است که گاوها فعلا اجازه نداده‌اند قیمت آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 26.37 دلار) حفظ شود.

شیب رو به رشد میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد برتری بازار در اختیار گاوهاست.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر خریداران بتوانند جفت ارز BNB / USD را به بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت محدوده‌ی 29.5646 دلار حرکت دهند، روند صعودی بایننس کوین می‌تواند از سر گرفته شود.

بر خلاف این فرض، اگر خرس‌ها جفت ارز BNB / USD را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، احتمال اصلاحی عمیق‌تر تا سطح 22.20 دلار افزایش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

گاوها در تاریخ 1 اکتبر تلاش کردند ارز دیجیتال پولکادات (DOT) را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.49 دلار) حرکت دهند اما موفق نشدند.

در نتیجه این اتفاق قیمت آن را به محدوده‌ی حمایت بحرانی 3.90 تا 3.5321 دلار کاهش داده است.

نمودار قیمت پولکادات

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت نزول است.

اگر خرس‌ها بتوانند جفت ارز DOT / USD را به زیر این محدوده‌ی حمایت کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 2.782 دلار و به زیر آن تا سطح 2 دلار وجود دارد.

با این حال، اگر این جفت ارز از محدوده‌ی حمایت بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه و مقاومت محدوده‌ی 4.6112 دلار حرکت دهند.

اگر موفق شوند، درها به سمت حرکت تا سطح 5.5899 دلار باز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) به زیر سطح حمایت 9.3771 دلار شکسته شده است و اگر خرس‌ها بتوانند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند، امکان تجربه‌ی مجدد قیمت 6.90 دلار وجود دارد.

شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به سطح 40، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت نزول است.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 6.90 دلار کاهش دهند، ممکن است روند نزولی آن از سر گرفته شود و سطح حمایت بعدی نیز بر روی قیمت 5.70 دلار خواهد بود.

نمودار قیمت چین لینک

گاوها باید تشکیل اوج و کف قیمتی پایین‌تر را با رساندن قیمت این کریپتوکارنسی به بالاتر از سطح 11.1990 دلار بشکنند تا سیگنال تغییر احتمالی روند نمایان شود.

اگر آنها موفق به چنین اقدامی شوند، جفت ارز LINK / USD ممکن است یک روند صعودی جدید را بالاتر از خط روند نزولی آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

خرس‌ها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال کریپتو (CRO) را کاهش و به زیر سطح حمایت بحرانی 0.144743 دلار حفظ کنند.

اگر موفق شوند، یک الگوی مثلث نزولی تکمیل خواهد شد (که یک وضع بازگشتی است).

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.154 دلار) و قرار داشتن RSI به زیر سطح 40، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت نزول است.

نمودار قیمت کریپتو

به زیر سطح 0.144743 دلار، جفت ارز CRO / USD ممکن است تا سطح 0.124129 دلار و سپس تا هدف قیمتی 0.10607 دلار سقوط کند.

اگر این جفت ارز از سطح 0.144743 دلار بازگردد و به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش یابد، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

عدم موفقیت یک وضع نزولی به عنوان یک نشانه‌ی صعود در نظر گرفته می‌شود، از این رو، بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه، امکان تجربه‌ی مجدد محدوده‌ی 0.183416 تا 0.191101 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 30 سپتامبر و اول اکتبر به بالاتر از خط روند نزولی صعود پیدا کرد، اما در هر دو روز گاوها نتوانستند از میانگین متحرک ساده 50 روزه عبور کنند (قیمت 178 دلار)، که این نشان می‌دهد خرس‌ها از این سطح مقاومت دفاع می‌کنند.

عدم موفقیت در عبور از مانع موجود بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه، می‌تواند باعث سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت و فروش توسط خرس‌های تهاجمی شود.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

در نتیجه، جفت ارز BSV / USD مجددا به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط پیدا خواهد کرد.

خرس‌ها اکنون برای بار دیگر تلاش خواهند کرد محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135 دلار را به چالش بکشند.

اگر آنها بتوانند قیمت بیت‌کوین SV را به زیر این محدوده کاهش دهند، این جفت ارز ممکن است تا سطح 100 دلار افت کند.

اگر این کریپتوکارنسی صعود پیدا کند و بالاتر از سطح 180 دلار باقی بماند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 1 اکتبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 46.83 دلار) شکسته شد، اما نتوانست به بالاتر از خط روند نزولی افزایش پیدا کند.

این اتفاق می‌تواند منجر به سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شود و قیمت آن را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برساند.

با این حال، دنباله‌ی بلند کندل‌ استیک تاریخ 2 اکتبر نشان می‌دهد گاوها مشغول خرید در زمان افت قیمت هستند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اکنون خریداران برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز LTC / USD می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 52.51 دلار) صعود پیدا کند و اگر به این سطح دست یابد، ممکن است افزایش قیمت آن به سطح 64 دلار برسد.

اگر این جفت ارز افت کند و به زیر محدوده‌ی حمایت 41.6298 تا 39 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند یک روند نزولی جدید را آغاز کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx