ارز الکترونیوم (Electronuim) چیست؟

ارز رمزنگاری شده الکترونیوم

وقتی صحبت از دنیای تکنولوژی پیش می‌آید، نمی‌توانیم تمام خاطرات را به یاد داشته باشیم.

چراکه هر لحظه رویدادی تازه در این حوزه رخ می‌دهد و استارت‌آپی با کلی امید و آرزو پا به بازار می‌گذارد.

رمزارزها شیوه جدیدی از معاملات و تجارت را به همگان نشان و انتقال پول بین شرکت‌های بزرگ را تغییر داده‌اند. الکترونیوم (ETN) یکی از آن‌هاست که عمر زیادی ندارد ولی با ایده‌ای کاملا جدید در بازار ارزهای دیجیتال خود را مطرح کرده است.

عناوین مطلب:

در ادامه با بورسینس همراه باشید تا با ارز الکترونیوم بیشتر آشنا شوید.

اولین بار ریچارد اِلس بود که ایده‌ی ارز الکترونیوم را مطرح نمود، گروهی از متخصص‌های برتر را گردآورد و شرکت (Retortal Ltd) را به‌عنوان یکی از صدها ICO موجود در بازار معرفی کرد.

ریچارد اِلس علاقه و مهارت خاصی در زمینه‌ی طراحی رابط کاربری و برنامه‌نویسی Front-End داشت و همیشه آرزو می‌کرد یک روز بتواند با این عناصر افراد بیش‌تری را جذب کند.

عاملی دیگری هم به‌عنوان محرک برای جناب اِلس بود؛ هر زمان که رمزارز تازه‌ای پا به بازار می‌گذاشت، آن‌چنان چیز جدیدی ارائه نمی‌کرد و تمام اوقات پیروی از ارز قبلی خود می‌نمود. پس این کارآفرین بریتانیایی تصمیم گرفت تحولی در این حوزه به وجود آورد.

این کمپانی مدتیست اپلیکیشن مخصوصی را روانه پلی‌استور و اپ‌استور کرده که استخراج یا اصطلاحا ماینینگ الکترونیوم را ممکن می‌سازد.

در واقع بازار گوشی‌های همراه یکی از شلوغ‌ترین‌ بازارهاست.

از آن‌جا که برندهای زیادی در این حوزه فعالیت می کنند و هر سال مدل‌های را عرضه می‌نمایند. همه‌ی این‌ها موجب گردیده تا شاهد حضور میلیاردها موبایل در در دنیا باشیم که رقم سرسام‌آوری است. لکن الکترونیوم قصد تصاحب همه‌ی کاربران اسمارت فون‌ها را ندارد؛ بلکه عاشق گروه خاصی به‌نام «گیمرها» است!

فرض کنید که در حال بازی کردن گیم کلش‌آف‌کلنز هستید، در طول روز سکه‌های زیادی به‌دست می‌آورید و حتی بعضی از اوقات با ریال یا دلار سکه‌های مجازی را خریداری می‌نمایید.

اما آن‌ها بیرون از بازی به چه دردی می‌خورند؟ می‌توان از آن‌ها برای خرید آیتم‌های دیگر گیم‌ها بهره برد؟ آیا می‌توان آن‌ها در کیف پول مجازی جای داد؟ با ظهور الکترونیوم دیگر لازم نیست نگران این مسئله باشیم. این رمزارز آمده تا دنیای بازی‌ها را متحول کند و سکه‌های مجازی بدون اعتبار و پرستیژ را از میان بردارد.

با کمک الکترونیوم می‌توانید پولی که در یک گیم مخصوص جمع می‌نمایید، به بازی‌های دیگر انتقال دهید و دهکده‌‌های خود را بهبود ببخشید.

بگذارید با آماری نشان دهیم که چه‌قدر این ارز می‌تواند برای استودیوهای معروف مفید باشد. در دنیا حدود 2 میلیارد نفر ساعات زیادی در روز را به تجربه‌ی گیم‌ها مشغول هستند، اما فقط 2 درصد آن‌ها اقدام به خرید بسته‌ها و پکیج‌های درون بازی می‌کنند. چون‌که می‌دانند این سکه بازی اعتبار چندانی ندارد و فقط در مجموعه‌ای خاص به کار می‌آید. الکترونیوم گیمرها را تشویق می‌کند که تا می‌توانند این ارز را بخرند، تا در همه‌جا به کارشان بیاید.

حتی سایت‌های بت (شرط‌بندی) هم از این فن‌آوری مبتنی‌بر بلاک‌چین خوش‌شان می‌آید و مایل به استفاده از آن هستند. مثلا کاربر الکترونیوم‌هایش را که در بازی جنون برای سرعت به‌دست آورده، روی بردن تیم ملی ایران در مقابل مراکش شرط‌بندی می‌کند و بدین ترتیب اشتیاقش برای گذاشتن مبلغ‌های هنگفت بالا و بالاتر می‌رود.

از بحث‌های مالی که بگذریم، تنها یک چیز در دنیای اطلاعات و ارتباطات مهم است، ایده‌ی جدید. ارزش را می‌توان در طول زمان و با گسترده کردن منابع مالی کسب نمود. برای همین افراد بسیاری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی الکترونیوم هستند.

توسعه‌دهنگان این ارز دیجیتال برنامه‌های شگفت‌انگیزی برای آینده دارند. آن‌ها می‌خواهند کاربران خود را از حدود 160 هزار به 3 میلیون برسانند و سرمایه‌های خود را بیش‌تر کنند. مایل هستند در آینده‌ای نزدیک اپلیکیشن مخصوصی برای جامعه‌ِی الکترونیوم بسازند تا ترفندهای جدید به یوزرها آموزش داده شود و مردم تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارند.

هم‌چنین سیستم ارز را برای پذیرش حجم زیادی از اطلاعات ارتقا خواهند داد تا کاربر با لگ و فریزی مواجه نشود و تجربه‌ی خوبی از استفاده و ماینینگ الکترونیوم داشته باشد. اما این‌ها فقط اهداف کوچک سازمان به حساب می‌آیند.

به تازگی موسس الکترونیوم با میلیاردها و سرمایه‌گذارها دیداری داشته تا پروژه‌‌ی بازی اختصاصی را استارت بزند. این بدان معناست که کاربران و متقاضیان استخراج الکترونیوم می‌توانند یک گیم به‌خصوص را نصب کنند و سپس (در عین این‌که سرگرم می‌شوند) ارزهایی را جمع نمایند و در کیف پول خود بگنجانند.

از نگاه دیگر، چنین برنامه‌ای گیمرها را به‌شدت تشویق می‌کند تا به استخراج‌کنندگان بپیوندند و هم تجربه‌ای از بازی الکترونیومی داشته باشند. این برای شرکت یک رویای دست‌یافتنی است. دیگر لازم نیست که به‌دنبال مخاطب هدف خود بگردد و تبلیغات عظیمی انجام دهد. فقط کافیست بازی را ریلیز کند و شاهد هجوم گیمرها باشد.

در خصوص امنیت نیز الکترونیوم پیشتاز است. وقتی می‌خواهید اکانتی را ثبت کنید، این موضع کاملا روشن می‌شود و المان‌های دیگر مجموعه که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، همه حاکی از امن بودن رمزارز نام‌برده دارند. اگر تازه از این ویژگی‌ها فاکتور بگیریم، نمی‌توانیم از سیستم بلاک‌چین بگذریم. این سیستم با امنیت بسیار انتقال ارز را آسان می‌سازد و گفتنی است که توسط هیچ شرکت، فرد یا دولتی اداره نمی‌شود.

با همه‌ی این مشخصات، باز هم بیت‌کوین شناخته‌تر شده است و الکترونیوم حتی به گرد پایش هم نرسیده! اشتباه نکنید، این غول ضعف‌های بزرگی دارد. به‌دست آوردن آن برای همگان که اکثرا یک کامپیوتر معمولی و یک اسمارت فون دارند، ممکن نیست و صد البته نمی‌شود بیت‌کوین را با صرف حداقل هزینه‌ها اسخراج کرد. این چیزیست که الکترونیوم به آن نیازی ندارد و خیلی راحت قابل دریافت و انتقال است.

روش استخراج الکترونیوم

فقط کافیست سری به اپلیکیشن گوگل‌پلی در گوشی‌تان بزنید و Electronuim را سرچ کنید.

(یا برای دانلود نسخه‌ی اندرویدی به این لینک مراجعه نمایید).

نرم‌افزار 12 مگابایتی با تعداد دانلود بیش از 500 هزار بار سریعا نصب می‌شود و از شما اطلاعاتی را می‌طلبد. برای ثبت‌نام، بهتر است به سایت مجموعه بروید و اطلاعات کامل خود را وارد نمایید. بعد از چند دقیقه فقط کافیست آدرس ایمیل و رمز مورد نظر خود را تایپ کنید و به صفحه اصلی اپ وارد شوید. در اپلیکیشن تبی به‌نام Miner چشمک می‌زند!

در بخش Miner می توانید ماینینگ را آغاز نمایید و الکترونیوم دریافت کنید.

اما نکته قابل توجه و جالب این است که در حال حاضر، استخراج الکترونیوم بصورت واقعی انجام نمی‌شود و ارزی که به کاربران تعلق می‌گیرد صرفا به دلیل اجرا و روشن کردن ماینر اپلیکیشن است. بنابراین در حقیقت سخت افزارهای گوشی در عملیات ماینینگ درگیر نخواهند بود، زیرا به طور کلی سخت‌افزارهای گوشی آنقدر ضعیف هستند که برای استخراج ارز دیجیتال به هیچ وجه مناسب نیستند.

الکترونیوم با اینکار فقط کاربران را تشویق به نصب اپلیکیشن و استفاده از این ارز می‌کند.

گزینه‌های دیگری هم در اپ به چشم می‌خورند که مهم‌تر از همه Wallet است. وقتی الکترونیوم دریافت می‌کنید، مستقیما به این کیف پول مجازی منتقل می‌شود که بسیار امن است.

چگونگی ساخت کیف پول

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال می‌شود، مسئله نگهداری از آن‌ها فکر افراد را مشغول می‌کند. الکترونیوم را قادرید با کیف پول مجازی که همان حساب کاربری‌تان است، ذخیره و نگهداری کنید. 
در ابتدا، شما باید به سایت الکترونیوم (https://my.electroneum.com) بروید و نامی را برگزینید و بعد 2 کلمه‌ی عبور را انتخاب کنید.

کیف پول Electronuim

خود سامانه مجبورتان می‌کند تا از اعداد و حروف کوچک و بزرگ بهره ببرید تا امنیت پسورد به حد ایده‌آل (Strong) برسد.

پس از ساخت حساب کاربری و ورود به حساب، می‌توانید عملیات دریافت و ارسال ارز را انجام دهید.

تصویر حساب کاربری:

کیف پول الکترونیوم

در قسمت Wallet Balance در سمت راست صفحه، موجودی الکترونیوم را مشاهده خواهید کرد.

گزینه‌ Sent ETN برای ارسال الکترونیوم خواهد بود.

Import from offline wallet نیز برای وارد کردن ارز از کیف پول آفلاین کاربرد دارد.

لیست آخرین تراکنش‌های انجام شده نیز در مرکز صفحه قابل مشاهده است.

 تمام پروسه‌های مربوط به الکترونیوم، همانند ارسال و دریافت (به غیر از ثبت‌نام) در اپلیکیشن مجموعه و بر روی موبایل قابل انجام است.

آدرس عمومی کیف پول‌تان، در بخش your public wallet address قابل مشاهده خواهد بود:

آدرس الکترونیوم

برای انتقال ارز فقط کافیست آدرس کیف پول فرد یا شرکت مورد نظر را داشته باشید و مبلغ مورد نظر را وارد نمایید. شبکه هم به‌صورت هم‌زمان ثبت خواهد کرد که مبلغی از حساب شما کم شده و به گیرنده افزوده گشته است. برای کپی کردن آدرس الکترونیوم در اپلیکیشن، در قدم اول به بخش Wallet اپ بروید و گزینه RECEIVE لمس کنید تا آدرس کیف پول خود را ببینید.

الکترونیوم امکان بهره‌مند شدن همه از ارزهای دیجیتال را می‌دهد تا بتوانند دنیای جدیدی را کشف کنند. تجربه‌ی استفاده از این سکه در دنیای بازی‌ها اعجاب‌آور خواهد بود و حتما جهان گیمرها را تغییر می‌دهد.

روش خرید الکترونیوم

همانطور که اشاره کردیم، در زمان نوشتن این مقاله همه می‌توانند با نصب اپلیکیشن الکترونیوم، از طریق استخراج ارز، مقداری الکترونیوم بدست آورند. ولی این مقدار بسیار کم است و احتمالا همیشگی نیز نخواهد بود.

برای بدست آوردن مقادیر بیشتر الکترونیوم، باید آنرا از طریق صرفی‌ها خریداری کنید.

مراحل خرید الکترونیوم از صرافی‌ها:

1 – ارز مشهورتری مانند بیت‌کوین یا اتریوم که خرید آن با ریال مقدور است را خریداری کنید (لیست صرافی‌ها)

2 – ارز بیت‌کوین یا اتریوم خریداری شده را به یک صرافی که الکترونیوم در آن خرید و فروش می‌شود وارد کنید (مثلا http://kucoin.com)

3 – در صرافی، بیت‌کوین یا اتریوم را به الکترونیوم تبدیل کنید.

4 – درخواست برداشت Withdraw را بزنید و آدرس الکترونیوم خودتان که از کیف پول برداشته‌اید را جهت دریافت ارز در سایت صرافی ثبت کنید.

5 – شما می‌توانید الکترونیوم خریداری شده را در صرافی نیز نگه دارید ولی ریسک اینکار بیشتر است (به دلیل احتمال هک شدن یا مسدود شدن حساب شما در صرافی)

هشدار: توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال دارای ریسک زیادی است و عدم آشنایی شما به نحوه کار، خرید و فروش و مفاهیم این بازار می‌تواند باعث از دست رفتن کل سرمایه شما شود.

در صورت داشتن سوال درباره الکترونیوم در بخش دیدگاه بنویسید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

34 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
فیصل

سلام لطف میکنید راهنمایی کنید چگونه الکترونیوم را به بیتکوین تبدیل کنم در سایت کو کوین . الکترونیومم را اونجا انتقال دادم الان نمیدانم چگونه تبدیل کنم و راهنمایی کنید ممنون میشم

علی

موقع نصب اپلیکیشن برای ایران ساپورت نمیشه ایرادی نداره با فیلتر شکن برم و کشور دیگر و رو به عنوان مبدا انتخاب بشه؟

علی

سلام چگونه الکترون هام رو به کیف پول کاغذی انتقال بدم

بهروز

سلام
وقتی کشور رو ایران انتخاب میکنید عملا access denied میده
راهی نداره ؟

سینا

یه سایتی معرفی کنید که بشه واردش شد . این سایت که کلا بستست . یه سایتی باشه که ETNمارو به BTC تبدیل کنه و انتقال بده به کیف پول بلاکچین. ممنون از مطالبتون

سینا

https://my.electroneum.com این سایتو میگم
من الکترونیوم خودمو به کجا منتقل کنم؟! بلاکچین پشتیبانی نمیکنه . به غیراز بلاکچین کیف پول دیگه ای پیدا نکردم . Kucoin هم برای خرید هستش که برای ایران یجورایی کارایی نداره باید شماره ثبت کنی که ایران نیست .

سینا

با فیلترشکن میرفتم به همین خاطر جواب نمی‌داد . بدون فیلترشکن میرم ثبت نام میکنم تا آخر میرم بعدش بهم پیام میدن که تو منطقه ی شما نیستیم .Thank you for your interest in Electroneum, but unfortunately, we are not currently available in your region.

Shahin

سلام. این اپ ایرانی ها رو ساپورت نمیکنه. آیا راهی برای دور زدنش هست یا اصلا ارزشش رو داره این کارو بکنیم یا متوجه میشن و بلاکمون میکنن

امیر عبدالهی

ولی من پاسپورتمو فرستادم وتایید کردند یعنی اگر ترکیه برم نمیتونم دیگه تایید کنم

امیر عبدالهی

راجع به احراز هویت الکترونیوم من پاسپورت خود را ارسال کردم ولی بازهم تایید ادرس میخاد صورتحساب بانکی ادرس نمی نویسند قبض هم خب به اسم من نیست چیکار میتونم بکنم بعدشم باید ترجمه بشه من مبلغ زیادی ندارم فکر نمیکنم ریسک بشه کیف پول های دیگه دوتا ادرس میخاد هم ادرس هم ایدی نمیشه از اونا استفاده کرد

ali

با سلام
لطفا بررسی کنید وسریع به من جواب دهید من در سایت coinpayments.net ثبت نام کردم واc ارز الکترونیوم هم پشتیبانی میکنه ولی در آدرس پولش یک آیدی است میگه اون هم باید وارد کنید در ارائه آدرس برای دریافت ارز. آیا این نرم افزار استخراج الکترونیوم از این کیف پول پشتیبانی میکنه ؟
من در my.electroneum.com ثبت نام کردم ودر احراز هویت ایران را زدم که پیام داد ما از منطقه شما پشتیبانی نمیکنیم ودر واقع حسابم مسدود
شد. حالا از کیف پول coinpayments.net می توانم استفاده کنم.؟
ممنون

ali

سلام
من در این سایت ثبت نام کردم وکیف پول هم میده ولی جای ثبت آیدی در نرم افزار در آدرس زیر نیست؟

https://downloads.electroneum.com/

فقط جای آدر کیف پول است.

مجید

سلام در صرافی hitbtc میتونید خرید و فروش کنید فقط حتما پیمنت ایدی رو هم بجز ادرس وارد کنید تا پولتون نپره.برا اطمینان هم مببلغ ۵۰ etn رو اول بفرستید سرعتش بالاست اگر از پیمنت ایدی استفاده کنید.
payment ID

مجید

سلام ایا احراز هویت برای مدارکم مشکلی پیش میاد یانه؟و اینکه که من بخوام بااین ارز کار نکنم میتونی تعدادETNکه درآوردم روانتقال به بیت کوین وبلاک چین وصرافی بدم
باتشکر لطفا این دو سوال من جواب بدین
اول این که برای احراز هویت گواهینامه ام و پرینت بانک رو فرستادم سواستفاده نمیشه مشکلی پیش نمیاد مسدود یا یاطل نمیشه
دوم اینکه برای انتقالETNارزها به بیت کوین یا بلاک چین

چی بگم

دوست عزیز سلام
بنده احراز هویت انجام دادم و دارم ماین میکنم
لطفا تا اطلاعاتی ندارید پاسخ ندهید
موفق باشید

علی

سلام من میخوام احراز هویت کنم نمیتونم میشه راهنماییم کنید؟

مهدی

سلام من مرحله 3 گیر کردم لطفا راهنمایی کنید واسه مرحله 3 چه مدارکی باید بدم

محمدرضا شیخی

سلام این پیام را یکی از دوستان فرستاده مفهومش چیه

احتمال مسدو شدن #الکترونیوم شما

احراز هویت (KYC) در الکترونیوم

ارز الکترونیوم (ETN) مدتی پیش از کاربرانش خواسته احراز هویت (KYC) رو طبق قوانین اروپا انجام بدند تا بتونه با شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها همکاری کنه.

تصمیمی که به نظرم ریسک زیادی برای ETN داره چون ممکنه تعداد زیادی از کاربرانش رو از دست بده.

اگر الکترونیوم دارید، باید با ورود به والت تحت وب در آدرس my.electroneum.com در بخش Complete Signup اطلاعات شخصی خودتون رو وارد کنید.

سه سطح برای احراز هویت وجود داره:

سطح اول – همه افراد باید نام و کشور خودشون رو وارد کنند.
سطح دوم – برای کسانی هست که در بازه سه‌ماهه، از 150 یورو تا 10000 یورو الکترونیوم استفاده می‌کنند.
سطح سوم – برای کسانی هست که بیش از 10000 یورو در بازه سه‌ماهه استفاده دارند.

من سطح اول رو انجام دادم و چون می‌خواستم واکنش نسبت به انتخاب ایران رو ببینم، کشور ایران رو انتخاب کردم، بعد از اینکار چنین پیغامی در بالای صفحه نمایش داده شد:

Your wallet may be subject to limitation / disruption including permanent or temporary withdrawal of access according to regulatory requirements

همینطور که از این پیام مشخصه، احتمال بسته شدن موقت یا دائمی حساب طبق قوانین وجود داره و با وجودیکه همیشه راه‌هایی برای دور زدن چنین محدودیت‌هایی هست، به کسانی که ارز الکترونیوم دارند توصیه می‌کنم استفاده از این ارز رو متوقف کنند.

چون ریسک مسدودشدن حساب بالاست.

الکترونیوم رو میشه در سایت kucoin.com به بیت‌کوین یا سایر ارزها تبدیل کرد.

mdrd

سلام . جناب شما پیشنهاد میدید کجا نگهداری کنیم از الکترونیوم ؟ من والت دیگه ای جز رسمی خودش پیدا نکردم ، اونم که با ایران مشکل داره … تو صرافی ها هم که ریسک بالایی داره … چه ایرانی چه خارجی !

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
34
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx