تله گاوی 10,000 دلاری؟ چرا قیمت بیت‌کوین در آستانه پول بک است؟

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین 25 درصد از ماه جاری در حال صعود بود، اما آیا ممکن است اکنون در آستانه پول بک باشیم؟

هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین یک بار دیگر دچار نوساناتی شد که در آن‌ها قدرت فروشندگان و خریداران تقریبا یکسان بود. اما، اکنون در 31 می (11 خرداد)، بیت‌کوین ماه جاری میلادی را چگونه به پایان خواهد برد؟

chart1 21 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360.com

عناوین مطلب:

کندل ماهیانه صعودی

chart2 22 نمودار یک‌ماهه بیت‌کوین/دلار. منبع: TensorCharts

با نگاهی به نمودار ماهیانه، می‌توانیم ببینیم که قیمت بیت‌کوین تقریبا 25 درصد در ماه می رشد داشته است، که می‌تواند نشانه خوبی از رشد قیمت باشد. با این حال، با توجه به سقوط 12 مارس (22 اسفند)، این رشد قیمت در حدی نیست که هودلرهای بلندمدت را هیجان‌زده کند.

آنچه که می‌تواند موجب هیجان و مسرت سرمایه‌گذاران بلندمدت شود این است که با توجه به اینکه کندل ماه بعد بالاتر از سطح فیبوناچی بازگشتی 38.2 درصد باز خواهد شد، قیمت بتواند روند صعودی خود را به سمت سطح فیبوناچی 61.8 درصد دنبال کند و به ۱۳,۷۰۰ دلار برسد. البته بهتر است فعلا گام به گام پیش برویم. روند ابتدا باید بتواند به سطح 11,800 دلار دست یابد. در این میان نیز، باید در نظر داشت که پادشاه ارزهای دیجیتال در هر زمانی و بدون مقدمه می‌تواند روندی نزولی پیش بگیرد.

اگر شرایط ثابت باقی بماند و روند نیز قرار باشد طی ماه ژوئن (ماه میلادی بعدی) در مسیری نزولی قرار بگیرد، یک پول بک بین 7,400 و 7,600 دلار می‌تواند فرصت خوبی برای خرید این ارز دیجیتال فراهم کند.

مکدی ماهیانه صعودی

chart3 24 مکدی ماهیانه بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

اندیکاتور میانگین متحرک همگرایی واگرایی یا همان مکدی (MACD) در آستانه یک تقاطع صعودی قرار گرفته است. این مسئله به منزله افزایش مومنتوم صعودی بیت‌کوین است و تاریخچه این ارز دیجیتال به ما می‌گوید که وضعیت کنونی این اندیکاتور همیشه یک سیگنال خرید کلیدی برای سرمایه‌گذارها محسوب شده است.

این مسئله در مکدی هفتگی نیز نمود پیدا کرده است. مکدی هفتگی نیز در آغاز ماه می تقاطعی صعودی را تجربه کرد. بنابراین، با توجه به شرایط فعلی، بیت‌کوین در تایم‌فریم‌های بزرگ‌تر قدرتمند به نظر می‌رسد.

با این حال، برای پیش‌بینی حرکات کوتاه‌مدت قیمت، باید تایم‌فریم‌های کوچک تر را در نظر بگیریم تا ببینیم طی هفته آینده چه پیش خواهد آمد.

واگرایی نزولی در نمودار روزانه

chart4 18 نمودار مکدی روزانه بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

بیت‌کوین نه‌تنها طی هفته و ماه جاری روندی صعودی داشته است، بلکه در آستانه تقاطعی صعودی در مکدی روزانه نیز قرار گرفته است. اما به نظر می‌رسد این یک تله باشد، زیرا شرایط این چنینی در این اندیکاتور به‌خصوص بیش از اندازه رویایی هستند.

با این حال، با روند صعودی قیمت و روند نزولی این اندیکاتور، باز هم شاهد یک واگرایی نزولی هستیم، که نمی‌تواند نشانه روند صعودی باشد. این یعنی به احتمال زیاد اکنون در آستانه یک پول بک هستیم. با نگاهی به تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر، این احتمال تقویت می‌شود.

بازشدن کانال نزولی

chart5 13 نمودار روزانه بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

با نگاهی به تایم‌فریم روزانه، می‌توانیم ببینیم که بیت‌کوین از خط روند صعودی قبلی در هفته گذشته پایین‌تر رفته، و قیمت از آن زمان تاکنون در حاشیه سطح حمایت قبلی در حرکت بوده است. این روند، پیش‌بینی مسیر بعدی قیمت را دشوار می‌کند.

این امر باعث شده تا شاهد کانال نزولی جدیدی در نمودارها باشیم، که 9,700 دلار را به عنوان مقاومت، 8,700 دلار را سطح میانی و 7,400 دلار را به عنوان سطح حمایت در نظر می‌گیرد.

پس از رشد چشمگیر قیمت طی هشت هفته گذشته، یک پول بک اکنون اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، انتظار می‌رود این پول بک کوتاه‌مدت باشد زیرا در تایم‌فریم‌های بزرگ‌تر شاهد افزایش مومنتوم صعودی هستیم.

سناریوی نزولی

chart6 10 نمودار روزانه بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

با استفاده از سطوح فیبوناچی اصلاحی در نمودار روزانه، می‌توانیم سطوح احتمالی را مشخص کنیم که بیت‌کوین در صورت پول بک تا میانه کانال نزولی به آن‌ها نزدیک خواهد شد.

سطوح حمایت 8,613 دلار و مناطق کلیدی برای بازگشت سطح فیبوناچی 38.2 درصد در 9,313 دلار و سطح فیبوناچی 61.8 درصد در 9,046 دلار خواهد بود.

در صورتی که قیمت از سطح 8,613 دلار نیز پایین‌تر برود، می‌توان انتظار داشت که در پایین‌ترین حد خود به 7,400 دلار برسد.

سناریوی صعودی

از نقطه‌نظر صعودی، شکست سطح 9,800 دلار می‌تواند بیت‌کوین را در آستانه رسیدن به ۱۱,۰۰۰ دلار و سپس 13,800 دلار قرار دهد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
احسان

خطوط فیبوناچی رو رو شکل اول اشتباه کشیدی استاد، ضمنا نمودار آخر نمودار یک ساعته ست نه روزانه. در ضمن اون واگرایی نرولی نیست واگرایی مخفی مثبته

احسان

خطوط فیبوناچی رو رو شکل اول اشتباه کشیدی استاد، ضمنا نمودار آخر نمودار یک ساعته ست نه روزانه. در ضمن اون واگرایی نرولی نیست واگرایی مخفی مثبته

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx