آموزش تبدیل ارز دیجیتال به ریال

تبدیل ارز دیجیتال به ریال

تبدیل ارز دیجیتال به ریال همیشه یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های بسیاری از کاربران فعال در حوزه کریپتو بوده است.

البته آموزش ترید و کسب درآمد دلاری از این راه لذت‌های خاص خود را دارد اما اگر نتوانیم سود خود را به ریال برداشت کنیم، این درآمد را چگونه باید خرج کرد؟

قبل از این که به چگونگی تبدیل ارز دیجیتال به ریال بپردازیم، لازم است بدانید به پول‌های دولتی یا کاغذی، فیات (Fiat) گفته می‌شود که در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی می‌توانید به صورت فیات ارزهای دیجیتال خریداری کنید. 

عناوین مطلب:

اکنون سوال این است تبدیل ارز دیجیتال به تومان از چه راه‌هایی امکان پذیر است؟ آیا سایت تبدیل ارز دیجیتال به ریال نیاز به احراز هویت دارد؟ آیا می‌توانیم درآمد خود را در صرافی‌های خارجی به ریال تبدیل کنیم؟ برای تبدیل اتریوم به ریال یا حتی بیت‌کوین، چه مدارک و مستنداتی لازم است؟

راه‌های تبدیل ارز دیجیتال به ریال 

شاید اولین و مطمئن‌ترین راه تبدیل ارز دیجیتال به ریال، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است.

لینک عضویت در صرافی ایرانی

مثلا با یاد گرفتن نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در نوبیتکس می‌توانید بدون نگرانی برای تبدیل تتر به ریال اقدام کنید. 

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری نوبیتکس: خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

crypto to rial 2

البته صرافی تبدیل ارز دیجیتال به ریال فقط به نوبیتکس محدود نمی‌شوند و با یک جستجوی ساده شاید ده‌ها وبسایت ایرانی این کار را انجام می‌دهند.

سود این وبسایت‌ها در اختلاف قیمت تبدیل تتر به ریال در سایر صرافی‌ها است که به عنوان واسط عمل می‌کنند. 

مسلما صرافی‌های خارجی هیچ گونه امکانی برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال برای شما فراهم نمی‌کنند ولی شما می‌توانید با تبدیل ارز دیجیتال به تتر یا حتی برداشت مستقیم آن و واریز به یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، برای تبدیل ارز دیجیتال به تومان اقدام کنید.

در کنار صرافی‌‌های ارز دیجیتال، گروه‌ها و بات‌هایی وجود دارند که در برخی شبکه‌های اجتماعی و مسنجر‌ها مانند تلگرام فعالیت می‌کنند.

البته اعتماد به این بات‌ها بسیار مشکل است و نمی‌توان با قطعیت از عملکرد آن‌ها مطمئن بود چرا که برای تبدیل ارز دیجیتال به تومان، پس از واریز دارایی‌ها به بات، واریز پول‌ها به حساب بانکی شما قابل پیش بینی نیست. ما در مورد بات‌های بی نام و نشان و بدون اطلاعات سازنده صحبت می‌کنیم.

نکته دیگر در هنگام انتخاب برنامه تبدیل ارز دیجیتال به تومان و به خصوص چنین بات‌هایی این است که اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال نسبت به صرافی‌های ایرانی بسیار است.

برای مثال تتر را در نظر بگیرید، برای تبدیل این ارز به ریال، در بسیاری از وبسایت‌ها بر روی هر دلار ممکن است اختلاف قیمت تا هزار تومان مشاهده کنید. 

چگونه ارز دیجیتال را به ریال تبدیل کنیم؟

اولین گام انتخاب روش جابه‌جایی است.

برای نمونه اگر قصد تبدیل اتریوم به ریال را دارید، مسلما باید وبسایتی را انتخاب کنید که از نقد کردن این ارز پشتیبانی می‌کند.

این موضوع در مورد بیش از 20,000 کوین و توکن دیجیتال فعال در این بازار صدق می‌کند. 

اکثر ایرانیان معمولا ترجیح می‌دهند ابتدا دارایی‌های ارز دیجیتال خود را به توکن‌های USDT تبدیل کنند و سپس برای تبدیل تتر به ریال از یک وبسایت واسط ایرانی یا صرافی‌های ارز دیجیتال مشهور استفاده کنند. 

ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی گام دوم تبدیل ارز دیجیتال به ریال است که اهمیت زیادی دارد.

وبسایت‌هایی وجود دارند که متاسفانه از ناآگاهی کاربران حوزه کریپتو بهره می‌برند و در هنگام تبدیل تتر به ریال، آن را با اختلاف قیمت زیادی محاسبه می‌کنند. در اینجا نیز استفاده از ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال به تومان می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: ماشین حساب ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

در هنگام انتخاب سایت تبدیل ارز دیجیتال به ریال، توجه به قیمت خرید و فروش آن‌ها در جفت ارز ریال نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

اختلاف قیمت فقط در وبسایت‌های واسط مشاهده نمی‌شود بلکه برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نیز کوین‌هایی مانند تتر را با اختلاف قیمتی معامله می‌کنند که دور از انصاف است.

بهترین ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال به تومان

crypto to rial 3

همان طور که گفته شد، برای دانستن ارزش دارایی‌های کریپتو به ریال، استفاده از ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال به تومان راه حل مناسبی است.

از آن‌جایی که صرافی نوبیتکس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است، قیمت ارزهای دیجیتال در آن به بازار نزدیک‌تر هستند. 

ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال به تومان این صرافی که آن را در این آدرس مشاهده می‌کنید، امکان تبدیل انواع ارز‌های دیجیتال را فراهم می‌کند. ماشین حساب‌های دیگری نیز یافت می‌شوند اما شما باید همیشه از به روز بودن قیمت‌های ماشین حساب مطلع شوید. 

انتخاب کوین برای تبدیل

فرض کنید شما چندین کوین و توکن ارز دیجیتال در صرافی‌ یا کیف پول‌های ارز دیجیتال در اختیار دارید.

اما مشکل اینجاست که صرافی ایرانی مورد نظر شما از این کوین‌ها پشتیبانی نمی‌کند از این رو، شما باید آن را به یکی از توکن‌های رایج بازار تبدیل کنید، اما کدام یک گزینه بهتری است؟

یکی از مهم‌ترین معیار‌های جابه‌جایی می‌تواند شبکه باشد که به صورت مستقیم در کارمزد و سرعت انجام تراکنش تاثیر دارند. برای مثال انتخاب صرافی تبدیل بیت‌کوین به ریال آسان است اما انتقال کوین‌های BTC در شبکه آن نه تنها کارمزد بالایی دارد بلکه با توجه به وضعیت شبکه آن، ممکن است چند ساعت زمان نیاز داشته باشد. 

با توجه به تغییر لحظه‌ای نرخ تتر، شما اینقدر زمان ندارید، پس چه شبکه‌ای باید انتخاب کنیم؟ 

بیشتر بخوانید: چگونه بیت‌کوین را به پول نقد تبدیل کنیم؟

به طور کلی شبکه‌های ترون و بایننس اسمارت چین از مهم‌ترین بلاک‌چین‌های مورد علاقه طرفداران کریپتو است.

انتقال کوین‌های USDT در این شبکه فقط 1$ برای شما کارمزد دارد. اما در شبکه بایننس چین این کارمزد حتی از 1$ نیز کمتر است. 

همه ما می‌دانیم توکن‌های USDT در شبکه ترون (Tron) آوازه زیادی دارند از این رو نیازی به معرفی بیشتر آن نیست. اما در مورد شبکه بایننس اسمارت چین چطور؟ چه استیبل کوین‌هایی در آن وجود دارد؟ 

crypto to rial 4 edited

در شبکه BSC نیز توکن‌های USDT (تتر)، DAI و BUSD از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. برخی از کاربران ممکن است تتر را با دلار بایننس (BUSD) اشتباه بگیرند در حالی که این استیبل‌کوین‌ها کاملا جدا هستند. 

شما باید به صرافی مقصد و استیبل کوین‌های پشتیبانی شده در آن توجه کنید. در حال حاضر توکن‌های USDT در همه صرافی‌های ایرانی از جمله نوبیتکس پشتیبانی می‌شوند و برای جا‌به‌جایی کافیست شبکه مورد نظر را انتخاب کنید. 

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در تراست ولت 

خبر بد این است که شما نمی‌توانید به صورت مستقیم دارایی‌های خود را در کیف پول تراست ولت به ریال تبدیل کنید.

اما جای نگرانی نیست چرا که نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در تراست ولت فقط چند گام ساده است. در این مسیر باید به چند سوال ساده پاسخ دهید. 

سوال اول این است آیا دارایی‌های شما در صرافی‌ ایرانی مقصد پشتیبانی می‌شوند؟ 

اگر پاسخ مثبت است اکنون باید از خود بپرسیم کارمزد انتقال آن به صرافی مقصد چقدر است؟ آیا ارزشش را دارد؟ 

اگر انتقال ارزهای دیجیتال مورد نظر از تراست ولت به صرافی ایرانی امکان پذیر نباشد، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول تراست ولت سواپ (تبدیل) کنید. مثلا تبدیل آن‌ها به کوین‌های USDT تحت شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) می‌تواند کار شما را ساده کند. 

البته سواپ دارایی‌ها در کیف پول تراست ولت فقط برای کوین‌های تحت این شبکه امکان پذیر است و برای مثال شما نمی‌توانید برای تبدیل ارز دیجیتال بیت‌کوین به تتر از آن استفاده کنید.

با این حال امکان انتقال آن به صرافی ایرانی و تبدیل مستقیم آن به تومان وجود دارد. به طور مثال شما به راحتی می‌توانید انتقال از تراست ولت به نوبیتکس را انجام دهید.

نکته‌ای که در اینجا باید در مورد توکن‌های بریج به آن توجه کنید این است که کوین‌های برخی از بلاک‌چین‌ها بر روی سایر شبکه‌ها قابل معامله است.

مثلا شما می‌توانید توکن‌های WBTC‌ را که هر یک از آن‌ها معادل یک BTC هستند را در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله کنید، اما انتخاب صرافی تبدیل بیت‌کوین به ریال که از این توکن‌ها پشتیبانی کند کار آسانی نیست. 

بیشتر بخوانید: توکن رپد (Wrapped Token) چیست و چه کاربردی دارد؟

شما می‌توانید با دنبال کردن آموزش برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت به صرافی‌های ایرانی، ارز دیجیتال خود را تبدیل کنید.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در کوینکس

کوینکس یک صرافی متمرکز است که در ایران طرفداران زیادی دارد.

این صرافی حساب کاربران را تایید می‌کند و امکان انواع معامله در آن مهیا شده است. با این حال، امکان تبدیل ارز دیجیتال به ریال به صورت مستقیم در این صرافی وجود ندارد و شما باید دارایی‌های خود را به یک صرافی ایرانی منتقل کنید.

crypto to rial 5

در اینجا نیز بررسی کوین‌های قابل انتقال اهمیت زیادی دارد. صرافی کوینکس (Coinex) از توکن‌ها و ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند که دائما در حال افزایش هستند، مسلما بسیاری از صرافی‌های ایرانی نمی‌توانند همگام با این صرافی بزرگ از توکن‌های کریپتو پشتیبانی کنند.

از این رو تبدیل ارزهای دیجیتال به یک استیبل کوین مانند تتر و سپس تبدیل تتر به تومان، گزینه بهتری است.

در اینجا نیز بحث انتخاب شبکه وجود دارد، با این حال شبکه‌های بایننس اسمارت چین (BSC) و ترون (Tron) طرفداران زیادی دارد. به طور کلی نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در کوینکس نیز به استیبل کوین‌های محبوب ختم می‌شود که بسیاری از ایرانیان در قالب تتر آن را انجام می‌دهند. 

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در نوبیتکس

شما چه از کیف پول ارزهای دیجیتال استفاده کنید و چه صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی مانند کوینکس، در نهایت برای نقد کردن دارایی‌ها باید به یکی از صرافی‌های ایرانی مراجعه کنید. 

ابتدا در نوبیتکس عضو شوید.

پس از انتقال دارایی‌ها به این صرافی، نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در نوبیتکس آسان است و شما در چند گام ساده می‌توانید آن‌ها را در بازار ریالی این صرافی، نقد کنید. 

پس از واریز دارایی‌ها به کیف پول نوبیتکس، وارد بازار اصلی شوید.

crypto to rial 6

در اینجا با توجه به کوین واریز شده می‌توانید جفت ارز ریالی آن را انتخاب کنید.

فرض کنید ما توکن‌های USDT‌ به کیف پول نوبیتکس واریز کرده‌ایم، در اینجا باید تتر/ریال را انتخاب کنیم.

crypto to rial 7

از آن‌جایی که ما قصد تبدیل ارز دیجیتال به ریال و برداشت آن‌ها را داریم، از کادر قرمز یعنی فروش تتر استفاده می‌کنیم. در کادر اول با وارد کردن تعداد کوین‌های USDT و تعیین قیمت می‌توانید تتر را به تومان تبدیل کنید.

پس از زدن دکمه فروش، سفارش شما در صف سفارش‌های فروش قرار می‌گیرد تا یک خریدار با قیمت مورد نظر، کوین‌های USDT شما را خریداری کند. 

پس از تبدیل تتر به ریال در نوبیتکس، از بخش کیف پول نوبیتکس و انتخاب ریال می‌توانید پول‌های خود را به حساب بانکی خود منتقل کنید.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در نوبیتکس فقط به تتر محدود نمی‌شود و بیش از 40 ارز مختلف را می‌توانید در آن تبدیل کنید.

با این حال انتقال برخی از آن‌ها به دلیل کارمزد شبکه و پیچیدگی انجام آن، ممکن است برای کاربران تازه کار مشکل باشد.

برای انتقال و برداشت ریالی ارزهای دیجیتال در صرافی‌های نوبیتکس باید احراز هویت در آن‌ها انجام دهید. این موضوع در مورد اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی صدق می‌کند. 

سوالات متداول

تبدیل ارز دیجیتال به ریال چگونه امکان پذیر است؟

برای تبدیل ارز دیجیتال به تومان باید از یک صرافی ایرانی یا واسط کمک بگیرید. با واریز ارزهای دیجیتال به صرافی ایرانی و تبدیل آن‌ها به ریال، امکان برداشت آن میسر خواهد شد. 

بهترین استیبل کوین برای تبدیل ارز دیجیتال به تومان چیست؟

انتقال ارزهای دیجیتال به صرافی‌های ایرانی در برخی از توکن‌ها امکان پذیر نیست. به همین دلیل استفاده از استیبل کوین تتر، DAI یا BUSD می‌تواند در سهولت تبدیل ارز دیجیتال به شما کمک کند. در حال حاضر تبدیل تتر به ریال بیشترین کاربری را دارد.

بهترین شبکه برای تبدیل ارز دیجیتال به تومان چیست؟

انتقال دارایی‌ها در یکی از شبکه‌های بایننس اسمارت چین (BSC) یا ترون (Tron) به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پرداخت هزینه کارمزد پایین، دارایی‌های خود را منتقل کنید. حداکثر کارمزد پرداختی شما در این شبکه‌ها حدود 1$ خواهد بود.

تبدیل تتر به ریال چگونه انجام می‌شود؟

از یک صرافی آنلاین ایرانی برای تبدیل ارز تتر به ریال استفاده کنید. پس از تبدیل ارز، می‌توانید ریال را در حساب بانکی دریافت کنید. صرافی معتبر برای تبدیل ارز دیجیتال را در بورسینس معرفی کرده‌ایم.

نتیجه گیری

تبدیل ارز دیجیتال به ریال نیازمند انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

صرافی‌های خارجی و کیف پول‌های ارز دیجیتال امکان تبدیل مستقیم ارز دیجیتال را ندارند. شما می‌توانید با تبدیل ارزهای دیجیتال به یکی از استیبل کوین‌های رایج در شبکه‌های BSC یا Tron، آن‌ها را به صرافی‌های ایرانی واریز کنید.

هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای تبدیل ارز دیجیتال به تومان، توجه به نرخ قیمت‌های آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

شما می‌توانید با استفاده از ماشین حساب تبدیل ارز دیجیتال به تومان، از معادل ریالی دارایی‌های خود در صرافی مقصد آگاه شوید. 

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx