تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 4 آگوست، 14 مرداد

تحلیل ارز دیجیتال

بازیابی قدرتمند ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها از کف قیمتی آخر هفته‌شان، نشان می‌دهد که معامله‌گران در هر افت قیمت به خریدی تهاجمی مشغول هستند.

در تاریخ 2 آگوست، ظرف چند دقیقه که قیمت بیت‌کوین به بالاتر از سطح 12,000 دلار رسید سرمایه‌ی کلی بازار کریپتوکارنسی‌ها از حدود 359 میلیارد دلار به 310 میلیارد دلار کاهش یافت.

چنین سقوط بزرگی معمولا باعث دور شدن گاوها از بازی می‌شود و یا حداقل آن‌ها را عقب نگه می‌دارد تا زمانی که بازار به ثبات برسد، اما در عمل چنین چیزی اتفاق نیافتاد.

عناوین مطلب:

گاوها به طور تهاجمی در هنگام افت به خرید روی آوردند که درنتیجه منجر به اصلاح قیمت شدیدی شد، و این نشان می‌دهد که انگیزه‌‌ها صعودی است و معامله‌گران انتظار دارند همچنان این صعود تا چند روز آینده نیز ادامه پیدا کند.

در همین حال، دیدگاهGoldman Sachs نسبت به طلا صعودی است و پیش‌بینی می‌کند تا پیش از پایان سال 2022، قیمت هر اونس طلا به 2,300 دلار برسد.

به گفته‌ی تحلیل‌گران شرکت Goldman، دلیل اصلی این صعود ادامه‌دار طلا “رکورد بالای بدهی های انباشته شده” و “نگرانی‌های واقعی در خصوص طول عمر دلار آمریکا به عنوان یک ارز ذخیره‌کننده ارزش” است.

در حالی کهGoldman Sachs تنها در خصوص طلا صحبت کرده است، اما همین منطق را نیز می‌توان در مورد بیت‌کوین اعمال کرد.

حتی اگر ارز دیجیتال بیت‌کوین تا قبل از سال 2022 موفق به ثبت اوج قیمتی جدید خود نشود، به دلیل حاشیه‌ی سودش هنوز هم عملکرد بهتری نسبت به طلا دارد.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

همانطور که در تحلیل قبلی نیز پیش‌بینی کرده بودیم، ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 2 آگوست درست به زیر سطح 12,304.37 دلار اصلاح شد.

سپس این ارز به کف قیمتی روزانه 10,525 دلار رسید، و درنتیجه تجربه‌ی مجدد سطح شکست از الگوی سر و شانه‌ی وارونه را تکمیل کرد.

خریداران در تاریخ 2 آگوست هنگام افت این ارز را خریداری کردند، که این سیگنالی بسیار مثبت است چراکه نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران صعودی شده است.

اگر انگیزه‌ها ضعیف بود، معامله‌گران وارد عمل نمی‌شدند تا در سطح 10,500 دلار خرید کنند.

با توجه به سقوطی که در تاریخ 2 آگوست رخ داد، شاخص قدرت نسبی از سطوح بیش خریداری شده اصلاح شده است و این نشان می‌دهد دست‌های ضعیف‌تر ریزش پیدا کرده‌اند.

نمودار

اکنون گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز BTC / USD را به بالاتر از سطح مقاومت 12,113.50 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، روند صعودی بیت‌کوین احتمالاً با هدف قیمتی بعدی 13,000 دلار و سپس 14,000 دلار از سر گرفته خواهد شد.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر سطح حمایت 10,400 دلار شکسته شود، این فرض نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

افزایش قیمت شدید ارز دیجیتال اتریوم (ETH) باعث شد تا RSI به سطوح 88 برسد، که این سطح قبلاً منجر به یک اصلاح شده بود.

این بار نیز، این بزرگترین آلت‌کوین در تاریخ 2 آگوست سقوط پیدا کرد، اما مدت زمان این اصلاح کوتاه بود.

اگرچه جفت ارز ETH / USD در تاریخ 2 آگوست به کف قیمتی 328.507 دلار رسید، اما گاوها به طور تهاجمی در سطوح پایین‌تر این ارز را خریداری کردند و درنتیجه به بسته شدن قیمت آن بر روی سطح 372.629 دلار منجر شد (طبق چارچوب زمانی UTC).

این موضوع نشان می‌دهد حتی پس از افزایش قیمت شدید روزهای گذشته، گاوها هنوز انتظار دارند این روند صعودی بیشتر ادامه پیدا کند و به سطح 480 دلار برسد.

نمودار

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اولین نشانه‌ی تضعیف این ارز، شکست آن به زیر قیمت 366 دلار خواهد بود.

چنین حرکتی، احتمال یک پولبک تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 311 دلار) را افزایش خواهد داد.

شکست به زیر این سطح حمایت، می‌تواند سیگنال تغییر احتمالی روند اتریوم باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 2 آگوست یک الگوی کندل استیک دوجی را تشکیل داد، که این نشان دهنده‌ی تردید و دودلی میان دو گروه گاوها و خرس‌هاست.

در یک روز معاملاتی بسیار پرنوسان، این آلت‌کوین با اوج قیمتی روزانه 0.326113 دلار و کف قیمتی روزانه 0.25041 دلار رو به رو شد.

در حال حاضر، گاوها در تلاش هستند تا حرکت صعودی خود را از سر بگیرند، که این سیگنال بسیار مثبتی است.

این موضوع نشان می دهد گاوها نسبت به روز معاملاتی پرنوسان دیروز نگران نبودند و به طور تهاجمی به خرید پرداختند.

نمودار

با این حال، RSI عمیقا در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این احتمال یک اصلاح جزئی و یا یک پولبک تا مقاومت محدوده‌ی 0.346727 دلار را افزایش می‌دهد.

بنابراین، دنبال کردن قیمت‌های بالاتر از سطوح فعلی ممکن است اقدامی ریسکی باشد.

شکست ریپل به زیر سطح 0.284584 دلار، نشان دهنده‌ی تضعیف این ارز است و می‌تواند منجر به اصلاحی عمیق‌تر شود.

برخلاف این فرض، اگر این حرکت بتواند قیمت آن را به بالاتر از سطح 0.346727 دلار برساند، این روند صعودی می‌تواند تا قیمت 0.40 دلار ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) که در حال افزایش به سمت هدف قیمتی 360 دلار بود، از سطح 337.90 دلار کاهش یافت و در تاریخ 2 آگوست به کف قیمتی روزانه‌ی 249 دلار رسید.

با این حال، تنها نکته‌ی مثبت این بود که بیت‌کوین کش از کف‌های قیمتی روزانه اصلاح شد و سپس قیمت این آلت‌کوین بر روی سطح 283.78 دلار بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC).

در تاریخ 3 آگوست جفت ارز BCH/USD بر روی سطح 280.47 دلار حمایت کسب کرد و اکنون نیز گاوها در تلاشند تا آن را به سمت قیمت 353 دلار بازگردانند.

نمودار

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 267 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان دهنده‌ی این است که گاوها برتری را در اختیار دارند.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز مجددا از سطوح بالاتر کاهش یابد و به زیر قیمت 280.47 دلار شکسته شود، سیگنال بسیار منفی خواهد بود.

چنین حرکتی نشانگر نبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 2 آگوست درست از زیر مقاومت محدوده‌ی 260.86 دلار بازگشت، که این نشان دهنده‌ی سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت است.

این اتفاق باعث شد تا این آلت‌کوین به زیر سطح حمایت بحرانی 227 دلار بازگردد، و این نشانه‌ای منفی است.

عدم موفقیت گاوها در جهت اصلاحی قدرتمند و رساندن قیمت این ارز به بالاتر از سطح 227 دلار در تاریخ 2 آگوست، نشان دهنده‌ی نبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار

در حال حاضر، گاوها قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 227 دلار حرکت داده‌اند.

اگر آنها بتوانند سطوح بالاتر را حفظ کنند، جفت ارز BSV / USD می‌تواند تا قیمت 260.86 دلار افزایش یابد.

شکست بالاتر از این سطح می‌تواند منجر به صعود بیت‌کوین SV تا قیمت 300 دلار شود.

اما اگر گاوها نتوانند قیمت این ارز را بالاتر از سطح 227 دلار حفظ کنند، احتمالاً این جفت ارز در محدوده‌ی رنج بین 200 تا 227 دلار باقی خواهد ماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 2 آگوست به شدت از بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 64 دلار کاهش یافت، که این نشان دهنده‌ی سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت است.

در نتیجه این موضوع لایت‌کوین را به سطح 51.885 دلار کاهش داد، که نزدیک به سطح حمایت بحرانی 51 دلار قرار دارد.

گاوها در هنگام افت جفت ارز LTC/USD را به طرزی تهاجمی خریداری کردند و این کمک کرد تا زیان‌های روز اصلاح شود و قیمت آن بر روی سطح 56.7891 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC).

شیب هر دو میانگین متحرک شروع به افزایش کرده است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت معامله می‌شود، که این نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

نمودار

در حال حاضر خریداران در تلاشند تا قیمت این کریپتوکارنسی را به سطوح 64 دلار برسانند.

شکست و بسته شدن قیمت این ارز بالاتر از سطح 65.1573 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، روند صعودی را با هدف قیمتی بعدی 80 دلار از سر خواهد گرفت.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر قیمت 51 دلار شکسته شود، دیدگاه صعودی ما باطل خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 2 آگوست به زیر محدوده‌ی رنج 0.13 تا 0.15 دلار و همچنین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.132 دلار) شکسته شد، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها به طور تهاجمی در هنگام افت تا قیمت 0.1201664 دلار این ارز را خریداری کردند.

سپس قیمت پایانی (طبق چارچوب زمانی UTC) جفت ارز ADA/USD به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یافت.

در حال حاضر، گاوها در تلاشند تا قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.15 تا 0.1543051 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، هدف بعدی که باید زیر نظر داشت، قیمت 0.173 دلار است.

نمودار

با این حال، اگر گاوها نتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از این محدوده‌ی مقاومت برسانند، این جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

اگر این جفت ارز به زیر محدوده‌ی حمایت 0.13 تا 0.12 دلار کاهش یابد، روند آن به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) همچنان در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد.

افت قیمتی که در تاریخ 2 آگوست رخ داد حتی نتوانست به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.155 دلار) برسد، که این نشان می‌دهد اگثر گاوها عجله‌ای برای سیو سود ندارند چراکه انتظار دارند این صعود ادامه پیدا کند.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند تا روند صعودی خود را از سر بگیرند.

اگر آنها بتوانند قیمت کریپتو را به بالاتر از سطح مقاومت 0.176596 دلار حرکت دهند، هدف قیمتی بعدی که باید زیر نظر داشت سطح 0.20 دلار است.

نمودار

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها از برتری برخوردار هستند.

برخلاف تصور، اگر جفت ارز CRO / USD کاهش یابد و به زیر سطح حمایت 0.15306 دلار سقوط کند، سیگنال تغییر احتمالی روند آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

معامله‌گران کوتاه‌مدت در تاریخ 2 آگوست سود خود را سیو کردند چراکه ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) نتوانست بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 21.7628 دلار باقی بماند.

درنتیجه این اتفاق بایننس کوین را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 19.54 دلار) رساند.

گاوها در هنگام افت به طرز تهاجمی این ارز را خریداری کردند و این کمک کرد تا جفت ارز BNB/USD به شدت از کف قیمتی روزانه 19.10 دلار به قیمت پایانی 20.9898 دلار اصلاح شود (طبق چارچوب زمانی UTC).

نمودار

در تاریخ 3 آگوست، گاوها قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 21.7628 دلار رساندند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها از برتری برخوردار هستند.

هدف نخست در این روند صعودی، قیمت 22.93 دلار و بالاتر از آن تا 24 دلار است.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی و یا یکی از سطوح مقاومت کاهش یابد و به زیر سطح 19 دلار افت کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

اصلاح ارز دیجیتال چین‌ لینک (LINK) که از سطح 8.908 دلار در تاریخ 15 ژوئیه آغاز شده بود، بارها نزدیک به سطح 6.8221 دلار (که در واقع همان سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی مربوط به مرحله‌ی اخیر صعود قیمت است) حمایت خرید کسب کرد.

حتی در تاریخ 2 آگوست، جفت ارز LINK / USD تا کف قیمتی روزانه 0.87 دلار کاهش یافت اما خریدی قوی در سطوح پایین‌تر منجر به یک اصلاح قیمت شدید شد.

در نتیجه قیمت پایانی (طبق چارچوب زمانی UTC) این جفت ارز تا سطح 8.2814 دلار افزایش یافت، که این نشان می‌دهد گاوها همچنان به خرید در زمان افت قیمت مشغول هستند چراکه انتظار دارند این روند صعودی ادامه پیدا کند.

نمودار

اگر خریداران بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 8.908 دلار حرکت دهند، هدف قیمتی بعدی که باید زیر نظر داشت سطح 11 دلار است.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در منطقه‌ی مثبت نشان می‌دهد که گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اگر خرس‌ها چین لینک را کاهش دهند و قیمت آن را به زیر سطح 6.50 دلار حفظ کنند، این دیدگاه مثبت ما باطل خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx