انتظار معامله‌گرها بعد از رسیدن قیمت به ۱۳,۲۱۷ دلار

blank

قیمت بیت‌کوین رکورد سال جاری خود را شکست و اکنون معامله‌گرها به سه دلیل کلیدی انتظار رشد بیشتری در بازار برترین ارز دیجیتال دارند.

روز 20 و 21 اکتبر (29 و 30 مهر)، قیمت بیت‌کوین پس از عبور از مقاومت سرسخت 11,900، 12,000 و 12,500 دلار از مرز 13 هزار دلار فراتر رفت تا به ۱۳,۲۱۷ دلار برسد. با اینکه این جهش قیمت دلایل تکنیکال مختلفی دارد، می‌توان به سه عامل کلیدی به‌عنوان ساختار اصلی این صعود اشاره کرد: ساختار تکنیکال مطلوب، قابلیت جدید خرید ارزهای دیجیتال با پی‌پل (PayPal) و افزایش نرخ سلطه بیت‌کوین.

خبر پی‌پال و افزایش میل صعودی بیت‌کوین

خبری که طی 24 ساعت گذشته هیاهوی بسیاری در دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است، اعلام رسمی پی‌پل مبنی بر افزودن قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال، از جمله بیت‌کوین، به امکانات این شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی و بانک‌داری است.

عناوین مطلب:

در طول یک سال گذشته، با انتشار اخبار مختلف مبنی بر پروژه‌های پی‌پل در مورد ادغام خدمات این شرکت با ارزهای دیجیتال، گمانه‌زنی‌ها را به‌طور مداوم بیشتر می‌کرد.

اکنون، دن شولمن (Dan Schulman)، مدیرعامل پی‌پل، ادغام ارزهای دیجیتال با خدمات مالی این شرکت را تأیید کرد. او اظهار داشت:

ما مشتاقانه در پی همکاری با بانک‌های مرکزی و نهادهای نظارتی در سرتاسر جهان برای ارائه پشتیبانی خود هستیم و قصد داریم کمک قابل‌توجهی به شکل‌گیری نقشی بکنیم که ارزهای دیجیتال در آینده مالی و تجاری جهان ایفا خواهند کرد.

به‌دنباله این بیانیه پی‌پل، قیمت بیت‌کوین به‌سرعت از 12,300 دلار به 12,900 دلار رسید.

سو چونگ (Sui Chung)، مدیرعامل سی‌اف بنچ‌مارکس (CF Benchmarks)، یکی از زیرمجموعه‌های صرافی کراکن (Kraken)، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بازار ارزهای دیجیتال مجدداً امیدوار شده است. چونگ توضیح داد:

بیت‌کوین امروز از مرز 13,000 دلار عبور کرد و به اوج قیمت خود طی 16 ماه گذشته دست یافت. این مسئله نشان می‌دهد که روند صعودی بیت‌کوین در حال سرعت‌گرفتن است. اینکه شرکت بزرگ پی‌پل نیز وارد جهان ارزهای دیجیتال شده است، می‌تواند بر سرعت این روند بیفزاید. حرکت امروز بیت‌کوین، نشانه‌ای از احتمال صعود بیشتر در آینده بود… به‌زودی مانند اواخر سال 2017، شاهد افزایش اشتیاق رسانه‌های جمعی و سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به این دارایی خواهیم بود.

افزایش نرخ سلطه بیت‌کوین

طی یک هفته گذشته، عملکرد بیت‌کوین از آلت کوین‌ها، توکن‌های امور مالی غیرمتمرکز و اتریوم بهتر بوده است.

1 4 scaled
سلطه بیت‌کوین. منبع: توییتر جاش اُلسِویچ

جاش اُلسِویچ (Josh Olszewicz)، تحلیل‌گر تکنیکال ارزهای دیجیتال، اظهار داشت که بیت‌کوین بالاتر از میانگین متحرکی کلیدی قرار گرفته است و از نظر تکنیکال، نشان می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند در کوتاه‌مدت، عملکردی بهتر از آلت کوین‌ها داشته باشد. اُلسِویچ بیان کرد:

برای اولین بار پس از ماه مه (خرداد)، سلطه بیت‌کوین از میانگین متحرک 200 روزه بالاتر رفته است. پادشاه ارزهای دیجیتال دوباره بازگشته است.

صعودی‌بودن بیت‌کوین در تایم‌فریم‌های بزرگ‌تر

در طول ماه اکتبر، معامله‌گرها به ساختار تکنیکال مطلوب بیت‌کوین در تایم‌فریم‌های بزرگ‌تر اشاره کردند. به‌طور خاص، نمودار هفتگی بیت‌کوین نشان‌دهنده شکست رکورد قبلی قیمت در ماه اوت (شهریور) است.

2 14
نمودار یک‌هفته‌ای بیت‌کوین. منبع: TradingView

دو ماه پیش، بیت‌کوین در صرافی بایننس به قیمت 12,468 دلار دست یافت؛ اما، خیلی زود با سقوطی ناگهانی به زیر 10,000 دلار کشیده شد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، افزایش حجم معاملات فعلی باعث شده است تا رکورد سالیانه جدیدی برای بیت‌کوین در 13,217 دلار ثبت شود.

در کوتاه‌مدت، معامله‌گرها پیش‌بینی می‌کنند که بازار بعد از چنین صعود ناگهانی، افت خواهد کرد. در این راستا، معامله‌گری با نام مستعار فلاد (Flood)، در توییت خود نوشت:

به‌نظر من بیت‌کوین در حال حاضر بیش از حد رشد کرده است. حدس می‌زنم شاهد اندکی اصلاح تا محدوده ۱۲,۲۰۰ و ۱۲,۰۰۰ دلار باشیم. البته، منظورم این نیست که بیت‌کوین بیش از این رشد نمی‌کند؛ اما، احتمالاً مدتی در همین بازه باقی خواهیم ماند.

در حال نگارش این مقاله، بیت‌کوین با قیمت ۱۲,۷۹۷ دلار معامله می‌شود و اندکی از قوت روند صعودی چند ساعت پیش کاسته شده است. با این حال، بازار این ارز دیجیتال کماکان نسبت به روز گذشته سبز است و افزایشی 4.5 درصدی نشان می‌دهد.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx