گفتگوی درونی مثبت: این 3 چیز را هر روز به خودتان بگویید

گفتگوی درونی منفی و مثبت

شما به عنوان تنها معمار سرنوشت‌تان، باید اطمینان یابید که یکی از عالی‌ترین ابزارها را به کار می‌گیرید: صدای درونی خودتان.
آن گفتگوی درونی به شما کمک می‌کند یک طرح و برنامه بچینید و صدای بیرونی منتقدان و افراد منفی را رها سازید. صدای درونی به شما قدرت افزایش اعتماد به نفس داده و علاوه بر یافتن مسیر صحیح، به شما یاری می‌کند تا در زمان شکست‌های غیرقابل اجتناب، از آنها درس بگیرید.

با خودتان بسیار صادق باشید، آیا صدای درونی شما نیز با افرادی که شما را باور ندارند، هم‌آوا شده و با آنها همراهی می‌کند؟ اگر پاسخ مثبت است، باید فرایند تفکرتان را با گفتن این سه جمله تاکیدی بصورت روزانه و هر روز، دوباره‌ برنامه‌ریزی کنید.

1 – همین الان انجامش بده.

به تعویق انداختن کارها، مانند ریگ روان است؛ اگر آنرا پایان ندهید می‌تواند شما را داخل باتلاقی از بی‌تصمیمی فرو ببرد. به این ترتیب بهانه پشت بهانه خواهید آورد و در نهایت رویاتان را از خودتان سلب می‌کنید.

عناوین مطلب:

اگر بطور مداوم به خودتان بگوید که انجام ندادن کارها، مشکلی ندارد، به هیچ‌چیز نخواهید رسید. به جای اینکار، به صدای درونی‌تان اجازه دهید تا از صبح تا شب به شما انگیزه دهد و با اشتیاق و حس فوریت، به رویا و هدف‌تان پایبند باقی بمانید.

به یاد بسپارید، تفاوت بین انجام “می‌توانستم انجام دهم” و “انجام دادم” در برنامه‌ریزی و اقدام نهفته است. پس به بهترین مربی خودتان تبدیل شوید و حامی تغییر باشید. پاسخ “نه” را نپذیرید، مخصوصا از خودتان.

2 – لیاقتش را دارم.

هر زمان شخصی مسیر رسیدن به رویایش را رها کرده یا اینکه به نظر می‌رسد از فرصت‌های رشد و بهبود شخصی صرف‌نظر می‌کند، این سوال را از آنها می‌پرسم که چرا تصور می‌کنند لیاقت بهترین‌ها را ندارند؟

اگر شما نیز در بین افرادی هستید که به چیزی کمتر از رویایتان و موفقیت‌ قانع می‌شوید، باید با بیرون رفتن از ناحیه آسایش، از جلوی راه خودتان کنار بروید و اجازه پیشرفت را به خودتان بدهید. رویایتان هرچه که می‌خواهد باشد، چه استخدام در یک شرکت یا یافتن شغل عالی و چه اتمام تحصیل و چه هر رویای دیگر، به خودتان یادآوری کنید که شما لیاقت یک آینده روشن را دارید. سپس روی پیشرفت شخصی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. هیچگاه به دلیل سختی‌هایی که پیش می‌آید، از رویایتان و چیزی که مایلید به آن برسید کوتاه نیایید.

مطلب مرتبط: 5 عامل احساسات منفی و چگونگی کنترل کردن آنها

3 – می‌دانم که می‌توانم.

ترس از شکست، علاوه بر عدم توانایی احیای خودتان بعد از برخورد با یک مانع، یکی از بزرگترین موانع در راه رسیدن به موفقیت است که می‌تواند توسط گفتگوی درونی شما از بین برود.

ما همگی از چیزهایی ترس داریم ولی این قابل تحمل نیست که تصمیمات‌مان را براساس ترس بگیریم، زیرا به این طریق به حداکثر پتانسیل خودمان نخواهیم رسید. اجازه دادن به ترس برای متوقف کردن روند پیشرفت‌مان، برابر با متوسط ماندن و از دست دادن درس‌های ارزشمندی خواهد بود که فقط از طریق آزمون و خطا بدست می‌آید.

اطمینان حاصل کنید که گفتگوی درونی شما قوی‌تر از ترس‌های شماست و بی‌وقفه و با قدرت با خودتان بگویید “می‌دانم که می‌توانم اینکار را انجام دهم”.

البته قابل درک است که غلبه بر ترس، فرایندی یک شبه نیست و شاید نیاز باشد از منابع دیگری که در دسترس‌تان است بهره بگیرید، مانند معالجه فردی.

مطلب مرتبط:  60 قانون طلایی موفقیت در کار و زندگی

لیست کردن گفتگوهای درونی‌تان

شروع به لیست کردن صدای درونی‌تان کنید، با خودتان چه می‌گویید؟ آیا باور دارید که می‌توانید موفق شوید؟ با نگاه به مسیری که بسیاری از افراد برای رسیدن به موفقیت طی کرده‌اند، نقش و قدرت گفتگوی درونی آشکار می‌شود. قطعا ترس‌ها و موانعی وجود دارد، اما کافیست تصمیم بگیرید که هیچگاه خودتان را یک شکست خورده ندانید. زیرا چیزی به عنوان شکست وجود ندارد، یا برنده می‌شوید یا یاد می‌گیرید.

در بسیاری از مواقع، مسیر پیشروی شما با شیب زیاد، دارای چالش و خسته‌کننده خواهد بود و در طی همین روزهاست که باید برای حرکت به سمت جلو، روی صدای درونی‌تان تکیه کنید. تفاوت بین تسلیم شدن و ادامه دادن همینجا مشخص می‌شود و به یاد داشته باشید، تنها زمانی که متوقف شوید، شانس از شما روی برمی‌گرداند.

همین امروز به صدای درونی‌تان گوش دهید. چه گفتگویی در ذهن‌تان جریان دارد؟ آیا باور دارید که موفقیت از آن شماست؟ وقتی خودتان را در حال رسیدن به موفقیت می‌ببینید، گفتگوی درونی‌تان را نیز مثبت و انگیزه‌بخش نگه دارید.

و به یاد داشته باشید پس از رسیدن به موفقیت، خود راضی و مغرور نشوید. هیچکس مالک موفقیت نیست، بلکه موفقیت استیجاری است و اجازه آنرا باید هر روز با اقدامات‌تان پرداخت کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx