تغییرات بزرگ و آینده کسب و کار های اینترنتی

start online businesses

در این مقاله به آینده کسب‌و‌کارهای اینترنتی یا ۵ تغییر بزرگ در دنیای وب پرداخته می‌شود.

۱. تلفن‌های همراه و تبلت

پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیان می‌کند که تا سال ۲۰۱۷ حدود ۹۰ درصد وبگردی‌ها و استفاده از اینترنت با تلفن همراه و موبایل خواهد بود. بنابراین تا حدود سه سال آینده از هر ۱۰ نفری که از اینترنت استفاده می‌کنند ۹ نفرشان از طریق موبایل یا تبلت به اینترنت دسترسی خواهند داشت. پس اینجا با سوال مهمی روبه‌رو هستیم که وب‌سایت یا منابع آنلاینی که داریم برای استفاده روی موبایل و تبلت بهینه‌سازی شده است یا خیر؟

شما می‌توانید قالب سایت خود را واکنش‌گرا یا ریسپانسیو سازید، یعنی روی کامپیوتر سایت اصلی دیده شود و وقتی سایت روی موبایل باز می‌شود نسخه خاص موبایل نمایش داده شود. این کار مشاهده سایت را بر موبایل آسان‌تر می‌سازد. اگر از سایت‌سازهای استانداری مثل وردپرس استفاده می‌کنید، پوسته یا قالب‌هایی دارند که این امکان پیش‌بینی شده است.

عناوین مطلب:

تغییر مهم دیگر این است که اغلب افراد در استفاده از مرورگرها تنبل‌تر می‌شوند و مرورگرها هرروز کم‌رنگ‌تر می‌شوند و استفاده از آن‌ها سخت‌تر می‌گردد. این سوال مطرح می‌شود که افراد چگونه از اینترنت استفاده خواهند کرد؟ می‌توان گفت چون اغلب افراد به گوشی موبایل و تبلت دسترسی دارند ترجیح می‌دهند از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنند که اطلاعات لازم را از طریق اینترنت دریافت می‌کند و در قالب یک اپلیکیشن به مخاطب نمایش می‌دهد.

بنابراین اولین تغییر این است که سایت و منابع‌مان را برای تلفن‌های همراه یا تبلت طراحی کنیم یا کاری کنیم که با آن‌ها سازگار باشد، چون آینده استفاده از اینترنت بر موبایل و تبلت خلاصه شده است.

۲. کمتر شدن مقالات متنی

دومین تغییر این است که مقالات متنی روز به روز کمتر خوانده می‌شوند و استقبال مردم از مقالات متنی کمتر می‌شود و روز به روز حوصله و تمرکز مردم در اینترنت کمتر می‌شود. بنابراین اگر دو یا سه سال پیش افراد با علاقه یک مقاله چند هزار کلمه‌ای را می‌خواندند، امروزه بعید است که افراد برای چند دقیقه به‌طور پیوسته یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه‌ای را بخوانند. در نتیجه مقالات روز‌به‌روز کوتاه‌تر می‌شود و عکس‌ها جایگزین متن‌ها می‌شوند. مقالات جدیدتر  معمولا عکس‌محور می‌شوند و تا حد ممکن از عکس‌هایی استفاده می‌شود که نه‌تنها تزیینی باشد بلکه بخش اصلی مطلب را منتقل کند و مخاطب با دیدن عکس‌ها به محتوا پی ببرد.

همچنین استفاده از اینفوگرافیک‌ها روزبه‌روز مرسوم‌تر می‌شود. در واقع ما به‌جای نوشتن یک مقاله مفصل در خصوص اینکه «افراد وقت خود را در اینترنت چگونه سپری می‌کنند؟» می‌توانیم این اطلاعات را در یک نمودار گرافیکی طراحی کنیم که این نوع گرافیک‌ها که در واقع مطلب ما را بیان می‌کند اینفوگرافیک نام دارد و در واقع با این روش می‌توانیم در زمان کمی اطلاعات زیادی را به مخاطب انتقال دهیم.

بنابراین یکی از مطالبی که باید پیش‌بینی کنیم این است که مطالب متنی خودمان را کمتر کنیم و از روش‌های جدیدتر مثل اینفوگرافیک و عکس‌هایی که خودشان آموزش می‌دهند استفاده بکنیم.

در مقالات متنی بهتر است موارد زیر را رعایت کنیم:

۱. کوتاه‌تر کردن مقالات و بندهای مقاله
۲. استفاده از عکس‌های بیشتر در مقاله
۳. استفاده از اینفوگرافیک

۳. رسانه‌های اجتماعی موبایلی

سومین تغییر مهم استفاده از رسانه‌های اجتماعی موبایل‌ است. این یک تغییر بسیار بزرگ و جهانی است که حتی کارشناسان اینترنت چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کردند. رسانه‌ها اجتماعی موبایلی با سرعتی حیرت‌آور بین مخاطبان محبوب شده و حتی رقیبانی جدی مثل فیس‌بوک را دچار ترس و وحشت کرده است. نکته جالب این است که رسانه‌های اجتماعی سنتی روز‌به‌روز در حال افت هستند که این موضوع بدین دلیل است که اغلب افراد از موبایل استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهد کارها را با موبایل خود انجام دهند. رسانه‌های اجتماعی موبایلی مزایای خاصی دارند مثلا رسانه‌هایی مانند وایبر، لاین، واتس‌آپ که روی گوشی نصب می‌شوند می‌توانند به‌راحتی از روی فهرست مخاطبان گوشی شما دوستانتان را پیدا کنند و آن‌ها را به رسانه اجتماعی اضافه کنند و تماس شما با آن‌ها آسان‌تر شود.

شاید یکی از اتفاق‌های مهم در حوزه بازاریابی اینترنتی همین موضوع باشد که در سال‌های آینده یکی از قوی‌ترین رسانه‌های بازاریابی برای کسب‌وکارها، رسانه اجتماعی موبایل خواهد بود. شما می‌توانید در این رسانه‌ها گروه‌هایی را تعریف کنید و افراد زیادی به این گروه‌ها اضافه کنید و پیامی را به آن‌ها برسانید. در سال‌های آینده اگر این روش جایگزین ایمیل مارکتینگ نشود حداقل از ایمیل مارکتینگ قدرتمندتر خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که ایمیل مارکتینگ از رده خارج خواهد شد ولی اگر بخواهیم به افراد در زمان کمتر و با سرعت بیشتری دسترسی پیدا کنیم از رسانه‌های اجتماعی موبایلی استفاده خواهیم کرد و اغلب اپلیکیشن‌های موبایل این قابلیت را دارند که دوستان فیس‌بوک، توییتر و دیگر رسانه‌ها را در فهرست رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید و با این افراد در تماس باشید و بازاریابی خودتان را از طریق گوشی یا تبلت و خیلی مستقیم‌تر و راحت‌تر انجام دهید.

۴. افزایش محبوبیت ویدیو

چهارمین تغییر مهم افزایش خیلی سریع محبوبیت ویدیو است. روزی سه میلیارد فیلم در یوتیوب مشاهده می‌شود. نکته قابل‌توجه این است که اغلب افرادی که وارد سایت‌های ویدیویی می‌شوند بیش از یک ویدیو را مشاهده می‌کنند. اکنون در کشورهای با اینترنت پرسرعت، حدود ۵۰ درصد از جستجوها، جستجوی فیلم است نه مقالات متنی یا عکس! علاقه مردم به آموزش‌هایی که از طریق ویدیو صورت می‌گیرد روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

بنابراین تغییر عمده‌ای که باید در کار و سایت‌تان ایجاد کنید ساختن ویدیوهایی است که به افراد کمک می‌کند مشتری سایت‌تان شوند.

فرض کنید می‌خواهید روش تهیه یک کیک شکلاتی را از اینترنت بیابید. آیا ترجیح می‌دهید مقاله‌ای بیابید که مراحل را به ترتیب توضیح می‌دهد یا فیلمی که دقیقا روش تهیه این کیک را نشان می‌دهد؟

ساخت ویدیوهای کوتاه به هیچ‌وجه کار سخت و پیچیده‌ای نیست. اغلب موبایل‌های هوشمند دوربین مناسبی دارند که برای فیلم‌برداری کیفیت قابل‌قبولی دارد. همچنین اپلیکیشن‌های زیادی برای ویرایش فیلم روی تلفن همراه وجود دارد. شما در چند دقیقه می‌توانید یک ویدیو تولید کنید و در سایت یا رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید.

۵. سنسورهای موبایل

شاید جذاب‌ترین تغییر بزرگ در دنیای اینترنت، اضافه شدن سنسورهای مختلف به موبایل باشد. اغلب موبایل‌های هوشمند جدید سنسورهایی دارند که عبارتند از:

۱.شتاب‌سنج
۲. رطوبت‌سنج
۳. دماسنج
۴. تشخیص حالت‌چهره
۵. ضربان قلب
۶. سرعت

وقتی ترکیب موارد بالا را بررسی می‌کنیم می‌توان دید که یک موبایل با این سنسورها می‌تواند تشخیص دهد شما در شرایط خوبی قرار دارید یا خیر و آیا این لحظه زمان مناسبی است که روی شما بازاریابی انجام گیرد یا نه؟

آینده بازاریابی اینترنتی در اپلیکیشن‌های موبایلی خلاصه می‌شود که قبل از اینکه یک پیام بازاریابی به مشتری ارسال کنند با سنسورهای مختلف شرایط مشتری را بررسی خواهند کرد و در بهترین زمان و لحظه ممکن و در بهترین شرایط ممکن پیام بازاریابی را روی گوشی شما نمایش خواهند کرد.

در این مقاله از ۵ تغییر مهم در وب سخن گفته شد که اگر از آن‌ها غافل باشید می‌توانید فرصت‌های بزرگ پول‌سازی در اینترنت را از دست بدهید.

 

منبع: مدیرسبز، آموزش بازاریابی و مدیریت

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx