چگونه تبلیغات کنیم؟ + معرفی 20 ترفند تبلیغاتی برای کسب و کارها!

چگونه تبلیغات کنیم؟

همواره یک سوال اساسی در ذهن مدیران کسب و کار یا افراد فعال در حوزه بازاریابی وجود دارد: چگونه تبلیغات کنیم؟

در اقتصادهای بازار آزاد، تبلیغات مؤثر برای بقای مشاغل و خدمات ضروری است، چرا که اگر مصرف‌کنندگان در مورد کیفیت محصول شرکتی مطمئن نباشند بعید به نظر می‌رسند آن را بخرند. اما تبلیغات چیست و چگونه برای کسب و کار خود تبلیغ کنیم؟

تبلیغات چیست؟

در دنیای کسب و کارها، تبلیغات وسیله‌ای برای ارتباط با کاربران یک محصول یا خدمات است.

عناوین مطلب:

در واقع، تبلیغات پیام‌هایی است که توسط صاحبان کسب‌وکارها و با هدف اطلاع‌رسانی یا تأثیرگذاری بر مشتریان احتمالی تهیه و منتشر می‌شود.

تولید یک محصول یا خدمات برای فروش تنها نیمی از ماجراست. حالا وقت آن است که دست به کار شوید و در مورد محصول‌تان تبلیغ کنید.

اما سؤال اصلی این است که چگونه تبلیغات کنیم؟ در واقع باید چگونه تبلیغ کنیم که هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و هم تبلیغات بیشترین بازدهی را برای کسب و کارمان داشته باشد؟

در این مقاله 20 ترفند کاربردی برای تبلیغ کردن را به شما معرفی می‌کنیم. امیدواریم در انتهای این مقاله پاسخ موجهی برای این سؤال که “چگونه برای کسب‌وکار خود تبلیغ کنیم” را به دست بیاورید.

ترفندهای تبلیغات
ابزارهای تبلیغات، بی‌شمار است!

چگونه تبلیغات کنیم؟

امروزه به لطف فناوری‌های جدید راه‌های زیادی -که بسیاری از آن‌ها رایگان است- وجود دارد که کسب‌وکارهای کوچک نوپا بتوانند در مورد محصولات یا خدمات خود به مشتریان احتمالی اطلاع‌رسانی کنند.

از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تبلیغات چاپی و تبلیغات دهان به دهان، ابزارهای آنلاین و آفلاین مختلفی برای تبلیغ کردن کسب‌وکارها وجود دارد.

در ادامه قصد داریم 20 پاسخ متفاوت برای سوال “چگونه تبلیغات کنیم” ارائه کنیم:

1. برای کسب‌وکارتان برند و لوگوی شخصی ایجاد کنید

اهمیت این گام ساده را دست کم نگیرید!

هدف نهایی شما این است که برند کسب‌وکارتان شناخته شود و برندتان باید به قدری قابل اعتماد باشد که دیگران را متقاعد کند در مورد شما به دیگران بگویند.

برندتان را از همان ابتدا باید طوری طراحی کنید که بتوانید همیشه در آینده آن را ارتقا دهید. برای این کار فهرستی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد کسب‌وکارتان شامل شخصیت آن و ارزش‌های تعریف‌کننده آن را تهیه کنید. سپس طرح ظاهری برندتان را بر اساس این جوانب آماده کنید.

سپردن کار طراحی لوگو به شرکت‌های متخصص شاید، به ویژه برای کسب‌وکارهای نوپا، گران تمام شود. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید با استفاده از سرویس‌های ارزان قیمت تحت وب یا حتی لوگو مِیکرهای آنلاین رایگان یک لوگوی زیبا و گویا برای کسب‌وکارتان طراحی کنید.

2. یک وب‌سایت طراحی کنید

ساختن سایت آن‌قدرها هم سخت نیست.

داشتن یک سایت جذاب، کاربردی، و سازگار با موبایل باعث می‌شود کسب‌وکارتان حرفه‌ای به نظر برسد. برای طراحی وب‌سایت می‌توانید از سرویس‌های ارزان‌قیمتی استفاده کنید که دارای قالب‌های آماده و لوگوها و امکانات رایگان دیگر هستند.

ساخت وب سایت
داشتن وب‌سایت یکی از نیازهای اولیه اغلب کسب‌وکارهای بزرگ است.

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی وب‌سایت‌تان داشته باشید می‌توانید از سرویس مدیریت محتوای محبوب (و رایگان) وردپرس استفاده کنید.

طراحی یک وب‌سایت بسته به انتظارات‌تان می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد، اما به هر حال یکی از نیازهای ضروری هر کسب‌وکاری است.

3. دست به چاپ شوید!

پس از آنکه برند و لوگوی شخصی‌تان را طراحی کردید حالا وقت آن است که همه را مطلع کنید.

باید بین لوگو و برند و کسب‌وکار واقعی‌تان قوی‌ترین ارتباط ممکن را ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید کارت‌های ویزیت، لوازم‌التحریر و پاکت و کیسه‌های شامل مهم‌ترین اطلاعات کسب‌وکارتان را چاپ کنید.

به‌طور خلاصه، از هر چیزی که مربوط به کسب‌وکارتان است باید به عنوان تبلیغات فیزیکی استفاده کنید.

4. از گوگل کمک بگیرید

گوگل ابزارهای مفیدی برای کمک به ترویج کسب‌وکارها دارد. مثلاً می‌توانید برای کسب‌وکارتان یک حساب در Google Business و Google Places ایجاد کنید.

بیشتر افراد بیشتر از هر جای دیگری در اینترنت به دنبال خدمات و کالاهای مورد نیازشان می‌گردند. اضافه کردن اطلاعات شرکت‌تان به فهرست کسب‌وکارهای گوگل باعث دیده شدن شما در جستجوهای اینترنتی می‌شود.

5. اپلیکیشن موبایل بسازید

برای شناخته شدن تنها داشتن یک وب‌سایت سازگار با موبایل کافی نیست.

شرکت‌هایی که برای کسب‌وکارشان اپلیکیشن موبایل طراحی کرده‌اند در بازاریابی مدرن از رقبای دیگر جلوترند. داشتن اپلیکیشن موبایل باعث می‌شود بیشتر در معرض دید مشتری‌ها باشید، با آن‌ها بیشتر در ارتباط باشید و آن‌ها را به مشتریان وفادار محصولات و خدمات خودتان تبدیل کنید.

6. گفتگو کنید

هنگام راه‌اندازی پروفایل کسب‌وکارتان در شبکه‌های فیسبوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام یا تلگرام حتماً شرح خوبی از کسب‌وکارتان، کلمات کلیدی مرتبط، اطلاعات تماس و لینک وب‌سایت آن را اضافه کنید.

در گروه‌ها یا گفتگوهایی که در مورد خدمات یا کالاهای مشابه شما صحبت می‌شود شرکت و اظهار نظر کنید. فقط مراقب باشید با تبلیغ بیش از حد در این فضاها به اعتبار خودتان لطمه وارد نکند.

می‌توانید در فیسبوک یک صفحه برای پست کردن اطلاعات، آفرها، عکس‌ها و جزئیات مناسبت‌های پیش رو بسازید. یا در توییتر از میان مشتریان فعلی و بالقوه فالوور جذب کنید.

لینکدین بستر مناسبی برای برقراری ارتباط با افراد حرفه‌ای در حوزه کاریتان است. همچنین اخیراً، اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است که می‌توانید به راحتی در آن دیده شوید.

و بالاخره، می‌توانید در یوتیوب به صورت رایگان یک کانال برای به اشتراک گذاشتن ویدیو ایجاد کنید. یک تیم حرفه‌ای برای فعالیت در فضای مجازی می‌تواند بازدهی تبلیغات را تا حدود زیادی افزایش دهد.

7. نظرسنجی کنید

در بیشتر وب‌سایت‌ها و رسانه‌ها امکان نظرسنجی از مشتریان وجود دارد.

از مشتریان بخواهید در مورد کسب‌وکارتان نظر بدهند. نظرات مشتریان، چه مثبت چه منفی، باعث می‌شود مشتریان بعدی راحت‌تر به شما اعتماد کنند.

8. آگهی پخش کنید

شاید سنتی‌ترین پاسخ برای “چگونه تبلیغات کنیم”، پخش آگهی باشد.

با انتشار محتوای مطبوعاتی، تبلیغ کردن در روزنامه‌ها، مجلات یا کانال‌های تلویزیونی محلی یا سراسری مردم را بیشتر از کسب‌وکارتان مطلع کنید.

تبلیغ کردن
ایحاد و توزیع آگهی یکی از روش‌های سنتی معرفی کردن کسب‌وکارهاست.

تبلیغات، هرچند شاید به‌ویژه برای کسب‌وکارهای نوپا گران تمام شود، اما می‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد.

تنها راه افزایش فروش و درآمد جذب پایگاه بزرگی از مشتریان است. به زبان ساده‌تر، شما باید افراد بیشتری را از کسب‌وکارتان باخبر کنید و یکی از راه‌های آن تبلیغات -چاپی، رسانه‌ای و…- است.

9. گوگل ادوردز (Google AdWords)

به کمک سرویس تبلیغات گوگل وب‌سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود. در واقع، وقتی کاربران عبارتی مربوط به یک کالا یا خدمات را در گوگل سرچ می‌کنند، ممکن است در صفحه نتایج تبلیغات مربوط به وب‌سایت شما به آن‌ها نشان داده شود.

تبلیغ کردن در گوگل ادوردز به صورت پرداخت به ازای کلیک (PPC یا Pay-per-click) است؛ یعنی شما تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربری روی لینک شما کلیک کند.

10. محصولات تبلیغاتی توزیع کنید

نتایج تحقیقی نشان می‌دهد که 79 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی دوست دارند هدیه تبلیغاتی (مثل خودکار یا ماگ‌های زیبا) دریافت کنند. در انتخاب این هدیه به نکاتی مانند برند و مشتریان هدفتان توجه کنید.

11. در فضای باز تبلیغ کنید

تبلیغ کردن در فضای باز، مثلاً روی بیلبورد، ممکن است برای کسب‌وکارهای کوچک پرهزینه باشد.

اما اجاره کردن چند فضای تبلیغاتی این چنینی در مکان‌های استراتژیک (مثلاً نزدیک به محل کارتان) می‌تواند در دیده شدن کسب‌وکارتان و جذب شدن فوری مشتریان به محل کارتان نقش مهمی دارد.

12. از ظرفیت افیلیت مارکتینگ غافل نشوید

افیلیت مارکتینگ (Affiliate marketing) یا همکاری در فروش یکی از موثرترین راه‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد محصولات‌تان است.

برای این کار از چند نفر که حضور فعال و پررنگی در شبکه‌های اجتماعی دارند درخواست همکاری در فروش کنید. در مقابل، درصدی از فروش محصولات‌تان از طریق آن‌ها به فروش رفته را به این افراد بدهید.

بدون شک، بهترین افراد در این زمینه اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی هستند. این افراد معمولاً مقبولیت زیادی میان دنبال‌کنندگان‌شان دارند؛ مثلاً اگر کاربران اینستاگرام ببینند شخصیت محبوب‌شان در اینستاگرام محصول خاصی را تبلیغ می‌کند یا از آن استفاده می‌کند رغبت بیشتری برای خریدن پیدا می‌کنند.

13. از محصول یا خدمات‌تان یک پیش‌نمایش رایگان بدهید

با نشان دادن گوشه‌ای از خدمات‌تان یا مشاوره دادن رایگان می‌توانید مراجعه‌کنندگان را تبدیل به مشتری‌های ثابت کنید. افرادی را شناسایی کنید که به خدمات شما نیاز دارند و با آن‌ها صحبت کنید.

با این کار علاوه بر تبلیغ کردن کسب‌وکارتان، شاید بتوانید یک راه‌حل کاربردی برای مشکل مراجعه‌کننده ارائه کنید و با این کار او را به استفاده بیشتر از خدمات‌تان تشویق کنید.

14. تبلیغات دهان به دهان

تحقیقات نشان داده که 92 درصد از افراد به توصیه دوستان و اعضای خانواده در مورد یک محصول یا خدمات اعتماد دارند! از این فرصت مفید می‌توانید (به ویژه در جاهای کوچک) برای گسترش پایگاه مشتریان‌تان استفاده کنید.

بهتر است وقت بیشتری را صرف راضی کردن این مشتری‌ها کنید تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند شما را به اطرافیان‌شان معرفی کنند.

15. کسب‌وکارتان را در بازارهای آنلاین فهرست کنید

بازارهای آنلاین متعددی وجود دارد که فروشندگان و خریداران را به صورت مستقیم به یکدیگر وصل می‌کنند. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به دیوار، شیپور، یا پیج‌ها و کانال‌های اینستاگرامی و تلگرامی اشاره کرد.

شیپور و دیوار
پلتفرم‌های خرید و فروش از جمله شیپور و دیوار فضای مناسبی برای تبلیغ کسب‌وکارها است.

برای تبلیغات از پلتفرم‌های پرطرفدار و معتبر استفاده کنید؛ با این کار نه تنها احتمال دیده شدن‌تان بیشتر است، بلکه اعتبار کسب‌وکارتان حفظ می‌شود.

16. از تبلیغات تلفنی استفاده کنید

فهرستی از مخاطبان و مشتریان بالقوه تهیه کنید و با آن‌ها تماس بگیرید. تماس‌های تلفنی (گاهاً بدموقع) هرچند برای بیشتر افراد آزار دهنده است، اما به هر حال روش مناسبی برای ایجاد آگاهی در مورد برندتان در میان مشتریان احتمالی است.

سعی کنید تماس‌ها را خودتان انجام دهید -نه به صورت ماشینی- و کسب‌وکارتان را در حداقل زمان ممکن به مخاطب معرفی کنید.

17. کامنت بگذارید

یکی از ترفندهای مؤثر در اینستاگرام نظر دادن زیر پست‌های پیج‌های فعال در حوزه کاریتان است.

فراموش نکنید که کامنت‌های شما باید مثبت و تشویق کننده باشد و در ضمن آن افراد دیگری که کامنت‌ها را می‌خوانند دعوت به بازدید از پیج خودتان کنید.

18. در نمایشگاه‌ها شرکت کنید

نمایشگاه‌های عرضه محصولات و خدمات یکی از راه‌های بسیار مفید برای آشنایی و ارتباط بیشتر با فعالان دیگر در حوزه و جذب مشتری است.

نمایشگاه
با شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی می‌توانید مستقیماً با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید.

از آنجا که نمایشگاه معمولاً به صورت تخصصی (ویژه یک صنعت یا حوزه خاص) برگزار می‌شوند، فرصت مناسبی برای ارتباط با مشتریان هدف خواهید داشت.

سعی کنید یک غرفه در مسیر پر رفت‌وآمد اجاره کنید و به بهترین شکل در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنید.

19. تخفیف بدهید

چگونه تبلیغات کنیم؟ تخفیف بدهید! این ترفند در عین سادگی می‌تواند تأثیر مهمی در شناساندن کسب‌وکارتان داشته باشد.

مردم تخفیف را دوست دارند. حتی یک تخفیف کوچک می‌تواند باعث جذب مشتری شود. اگر نگران کاهش درآمدهایتان هستید می‌توانید ابتدا قیمت اصلی محصولات را کمی افزایش دهید سپس روی آن تخفیف دهید. همین کار باعث افزایش جذابیت روانی محصول برای مشتری می‌شود.

20. یک رقابت در فضای مجازی راه بیندازید

یک روش جذاب برای افزایش سریع فالوورهای رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان راه‌اندازی یک رقابت است که کاربران برای شرکت در آن باید پیج شما را تبلیغ کنند.

کاربران می‌توانند با تگ کردن افراد دیگر زیر پست شما، قرار دادن تبلیغات شما در استوری، کامنت گذاشتن و… در رقابت شما شرکت کرده و به صورت غیرمستقیم پیج شما را تبلیغ کنند.

برای مثال، می‌توانید از فالوورهایتان بخواهید یک عکس جالب و خلاقانه از محصول شما گرفته و آن را در فضای مجازی منتشر کنند. یا عکسی از خودشان که در حال استفاده از محصولات شما هستند را آپلود کنند.

با این کار هش‌تگ کسب‌وکار شما بیشتر منتشر می‌شود و احتمال قرار گرفتن پیجتان در قسمت اکسپلور اینستاگرام افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

در دنیای شلوغ و رقابتی امروز کسب‌وکارها -چه بزرگ چه کوچک- بدون تبلیغات شانس زیادی برای بقا ندارند. یکی از سؤالات بیشتر صاحبان مشاغل این است که «چگونه تبلیغات کنیم؟»

در این مقاله 20 ترفند به‌روز و کارآمد برای تبلیغ کردن کسب‌وکارها معرفی کردیم که بیشتر آن‌ها به صورت رایگان یا با حداقل هزینه قابل اجرا هستند.

شناسایی جامعه هدف و آشنایی با نیازهای آن‌ها یکی از اولین گام‌ها در تبلیغ کردن هر کسب‌وکاری است. سپس باید با توجه به مشتریان احتمالی و محصول یا خدمات، چند روش مؤثر برای تبلیغات انتخاب کنید.

امیدواریم با خواندن این مطلب پاسخ سؤالی که در ابتدا مطرح کردیم -«چگونه تبلیغات کنیم؟»- را پیدا کرده باشید!

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

30 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
mohamab

سلام من میخوام تبلیغات کارمو که جوشکارم توی گوگل بزارم راهنمای کنید ممنون دوالاسه سال کسی برام گذاشت الان ورداشته چه کار کنم؟

حسین هاشمی

سلام حسین هاشمی هستم لیفتراک کارم تمامی کار های لیفتراک انجام میدم صفر تا صد باز سازی موتوری همه چی سابقه کاری بالای ۱۰سال دارم میخوام کسب کارمو تبلیغ کنم سایت دارم پیج انیستا دارم وسیله های تبلیغاتی دارم لوگو دارم اما زنگ خوری کم کسی میتونه راهنمایی کنه مشاوره بده اگه جواب داد هزینشم مشکلی ندارم

ابراهیم

سلام ایا آجازه داریم تا در این دیدگاه تبلیغ کنیم

اصغر نوروزی

با درود
من مهندس مکانیک هستم . سالها در زمینه طراحی و محاسبه و تهیه نقشه های ساخت و اجرا انواع جرثقیل های کارگاهی و بندری اعم از سقفی و دروازه ای و موبایل طبق استانداردهای روز تخصص دارم و انجام داده ام چگونه میتوانم تخصص خود را معرفی کنم

زینلی

سلام من تایپیست هستم چطور میتونم تبلیغ کنم ؟

میلاد نامدر

سلام خیلی ممنون از این اطلاعات کلیدی که در اختیار ما گذاشتید ایشالا که همیشه موفق باشید من کارم نقاشی ساختمان چجوری میتونم خودمو تبلیغ کنم و بازدهی داشته باشه

فرزاد اسدالهی فر

سلام خسته نباشید من کارم فروش محصولات بهداشتی از طریق اینترنت است میخوام در گوگل اینستا مطرح بشم

علی نوری

من یک کار افرینم و سابقه دارم میخواین براتون کار کنم

اسماعیل

میخوام از بازی های شرط بندی تبلیغات کنم چگونه داخل اینترنت بزارمش

کیارش امیری

سلام ممنون از مطالب آموزنده ، مختصر و مفیدتون . با آرزوی موفقیت روز افزون .
من کارم دعا نویسیه ، کار با آیات قران و توصیه آیات قران برای باز شدن تمامی گره های فرد و زندگی روزمره . میخواستم راهنمایی کنین که از کجا برای تبلیغات شروع کنم .
ممنون از شما

کیآن

سلام، من میخوام کانال تلگرامم رو توی گوگل ثبت کنم، باید چیکار کنم؟
مطالب رو خوندم متوجه نشدم،
اسم کانالم؛ اندکی تفکر ⏳
آیدی کانال؛ @fekkon

شمس الدین

متشکرم بسیارعالی بود استفاده کردیم

زرگل مشتاقی

سلام.خسته نباشید:
واقعا متنتون عالی و امید بخش بود امیدوارم همیشه موفق باشید

زهره

سلام من میخوام این فروشگاه رو تبلیغ کنم بابتش پورسانت میگیرم کجا باید بزارمش https://sarkala.com/ref/10

سادات،شفابخش

باسلام

من میخوام در کار تبلیغات و فروش محصولاتم به صورت جدی وفعال و موفق باشم،

مطالب شما رو خوندم ولی با توجه به شرایط بنده، به شخص خودم راهنمایی مستقیم داشته باشین..

فروش روغنهای گیاهی و خوراکی ودرمانی و.. با تولید کارگاه دیگه دارم،

ولی درحال خریداری دستگاه کره وارده ساز هستم، میخوام خودم تولید وفروش داشته باشم،مشاغل خانگی…

لطفا کمکم کنید؟
سپاسگزارم.

رضا

سلام
من یک کار آفرینم چطور کار خودمو تبلیغ کنم

هستی

سلام. من میخوام تو یکی از شرکتهایی ک برای دیوار یا شیپور تبلیغ میکنن فعالیت داشته باشم . از کجا باید اقدام کنم؟

ایوب

سلام ، من میخام یه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم ، چگونه و چه طوری شروع کنم که وقت و هزینه الکی پرداخت نکنم

mohamab

سلام من میخوام تبلیغات کارمو که جوشکارم توی گوگل بزارم راهنمای کنید ممنون دوالاسه سال کسی برام گذاشت الان ورداشته چه کار کنم؟

Shamim

سلام من کارم ترجمه است میخواستم بدونم به غیر از سایت دیوار به چه صورت انلاین میتونم تبلیغ کنم

Nafas

سلام دوست عزیز من یه کاری و میشناسم که میتونی بدون تبلیغ ترجمه کنی

وحید نوری

سایت enam. Ir
چرا باز نمیشه

سیکا فایل

جالب بود به نظرم مهمتر از همه اینه که شما اول باید مخاطبان هدفت رو پیدا کنی و بعد ببینی مخاطبانت به کدوم سایت ها میرن بعد بری توی اون سایت ها تبلیغ کنی الکی الکی و در هر سایتی تبلیغ کردن هدر دادن منابع و وقت و پوله

پورصالح

سلام مطالبتون عالی بود من مشاور و درمانگر طب سنتی هستم وکرمهای دستساز میسازم خیلی موثر بامشتری راضی میخواستم کارم رو در گوکل تبلیغ کنم آیا کمکم میکنید وهمچنین راهنمایی
ممنونم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
30
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx