درمعامله بازارهای سرمایه سامورایی باشید

blank

این مقاله حاصل ایده‌ای است که از مقالۀ McCall با عنوان «انضباط جنگاورانه در معاملات» اقتباس‌شده و در دسامبر سال ۱۹۹۴ در مجلۀ تجزیه‌ و تحلیل فنی سهام و کالا [۱] منتشرشده است. ما می‌توانیم با بررسی چگونگی مبارزۀ سامورایی ‌ها، آموزه‌های زیادی در مورد کنترل استرس معاملاتی بیاموزیم. او مخفف روش خود را  ACTION نامید که مشتمل بر شش بخش است.

A
Accept all possible losses before entering the battle
۱
C
Center yourself in mind, body and spirit
۲
T
Trust your inner skills and intuition
۳
I
Imagine victory clearly
۴
O
Only exist in the present to conquer fear
۵
N
Never stop a course of action once you have begun
۶
 

Accept all possible losses before entering the battle

۱-«قبل از ورود به نبرد، تمام زیان‌های ممکن را بپذیرید». مک کال بیان می‌دارد که سامورایی‌ها مرگ را به‌عنوان نتیجۀ احتمالی نبرد می‌پذیرند. این مسئله اعتمادبه‌نفس برای واکنش‌های شجاعانه را بالا می‌برد و تردیدها را می‌زداید. اگر می‌دانید در حال رفتن به سمت مرگ هستید، ممکن است از مبارزه منصرف شوید.

عناوین مطلب:

تصدیق کنیم و بپذیریم که هر معامله می‌تواند منجر به زیان شود، نتیجتاً برای آن تدبیری بیندیشیم. این مسئله باعث اعتمادبه‌نفس شما در انتخاب سهام مناسب و شایسته می‌شود.

Center yourself in mind, body and spirit

۲-«تمرکز ذهنی، روحی و روانی داشته باشید». مک کال توضیح می‌دهد که تمرینات تنفس عمیق باعث آرام کردن اعصاب می‌شود و ممکن است به غلبه بر هیجان یا ترس کمک کند. این تمرینات همیشه قبل از مصاحبه رادیویی به من کمک می‌کند تا آرام شوم.

Trust your inner skills and intuition

۳-«به مهارت‌های درونی و بینش خود اعتماد کنید». اغلب صدای درونی به من می‌گوید که از سهام خارج شو؛ زیرا قیمت‌ها به سمت نزول تغییر جهت خواهد داد. زمانی که بر اساس این صدای درونی عمل می‌کنم، عملکرد خوبی دارم. نادیده گرفتن آن‌ها باعث آسیب‌های معاملاتی شده است.

مک کال می‌گوید که شما نه‌تنها باید به ابزارهایی که از آن استفاده می‌کنید اعتماد کنید، بلکه باید به بینش خود نیز باورمند باشید. اگر به اسلوب خود بدگمان هستید، آن را تجزیه کنید و بررسی نماید که این اسلوب چقدر کارایی دارد. اگر این سیستم از نتایج بد در عذاب است، شاید زمان تنظیم موتور آن فرارسیده باشد. طول می‌کشد تا مطمئن شوید که ابزار مورداستفاده به‌درستی کار می‌کند. اگر نمی‌توانید به صدای درونی خود (بینش) گوش دهید، تا زمانی قادر به انجام آن شوید از معاملات کاغذی استفاده کنید.

Imagine victory clearly

۴-«موفقیت را تصور کنید». این موضوع را در بسیاری از مقالات روانشناسی خوانده‌ام. راه دیگر برای بیان آن تفکر مثبت است. تصور کنید که نتیجه مثبت است و این چیزی است که به دست می‌آورید. ممکن است قبل از پیروزی سه سال زیان کنید، اما امیدوار باشید و از تلاش دست برندارید.

آگاهی اوقات زیان در معامله تنها باعث ناخرسندی نمی‌شود، بلکه ممکن است معاملات بالقوۀ سودآور خود را تخریب کنید. اگر فکر می‌کنید که این معامله با زیان پایان می‌یابد، پس‌ازآن خارج شوید.

Only exist in the present to conquer fear

۵-«بر ترس غلبه کنید». مک کال اعتقاد دارد که ترس منجر به تجزیه‌وتحلیل بیش‌ازحد و افراطی می‌شود، در مورد آن مطمئن نیستم؛ اما احتمالاً درست است. این گمان ثانویه نقشی ویرانگر در سیستم تنظیم‌شدۀ شما بازی می‌کند. به مهارت‌ها و ابزارهای خود اطمینان ‌کنید و تردیدها، دودلی‌ها و رفتارهای تکانشی که معامله را دشوار می‌سازد بکاهید.

بر روی معاملات خود متمرکز شوید، نه بر روی آنچه ممکن است یا ممکن نیست اتفاق بیفتد. شما نمی‌توانید کنترل کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد، اما می‌توانید به آنچه اتفاق می‌افتد رسیدگی کنید. من حدس می‌زنم این وضعیت بسیار شبیه ترس از پرواز است. به پایان خوب تمرکز کنید که پس از سقوط هواپیما، همسر سابق شما تنها یک سکه از اموال شما را تصاحب کند!

Never stop a course of action once you have begun

۶-«هنگامی‌که کار را آغاز کرده‌اید، هرگز خط‌مشی خود را معلق نکنید». بازهم این موضوع مکرر آمده است. معامله‌گران موفق عاشق تکمیل نقشه‌های خود هستند. اگر شجاعت ورود به معاملات دارید، بازی را پایان دهید. برای معاملات خود پلن بکشید و با پلن خود معامله کنید. اگر در مورد شروع معامله شک و تردید دارید، معامله نکنید. فقط برای عدم معامله بهانه نیاورید. اگر عقیده دارید با این معامله یک پیروزی بزرگ در انتظار شما است، اجازه دهید این اتفاق بیفتد.

آن‌هایی که شش اصل سامورایی را به کار بگیرند، می‌توانند معاملات خود را بهبود ببخشد. برای زیان آماده‌باشید. در هنگام معامله آرام باشید. به خودتان و ابزارهایتان اعتماد کنید. تصور کنید معامله‌گری برنده هستید. به معاملات خود تمرکز کنید و به این‌که ممکن است چه اتفاقی رخ دهد بی‌اهمیت باشید. معاملات خود را به اتمام برسانید. به سرمایه و پول تمرکز نکنید؛ بلکه به کیفیت و عملکرد معاملات توجه کنید تا به یک معامله‌گر موفق تبدیل شوید.

نویسنده: توماس بولکوفسکی (Thomas Bulkowski)
[۱]. Technical Analysis of Stocks & Commodities magazine

منبع:فراچارت : پایگاه اموزشی معامله گری

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx