بررسی عرضه اولیه توکن Bitcoinus: سیستم پرداخت آنلاین برای ارزهای دیجیتال

درگاه پرداخت ارزی

درصد سود شرکت‌ها در تجارت الکترونیک در هر سال رشد دو رقمی می‌کند و فقط در سال 2018 مبلغ هزینه شده بصورت آنلاین از 3 تریلیون دلار خواهد گذشت و انتظار می‌رود در سال‌های آینده به رشد خود ادامه دهد.

نگاهی به سیستم‌های پرداخت آنلاین

همزمان با توسعه اینترنت در دهه 1990 میلادی، سرویس‌های پرداخت آنلاین شروع به کار کردند. اینطور که گفته می‌شود، Stanford Federal Credit Union اولین شرکت بود که در سال 1994 شروع به کار کرد.

البته واضح است که تکنولوژی در آن زمان، با روش‌های پرداخت فعلی که با یک کلیک انجام می‌شود تفاوت داشت. سایر ارائه‌دهندگان سرویس‌های پرداخت، Ecash و Cybercoin بود. ایده اصلی این سرویس‌ها این بود که یک سیستم پرداخت برای پرداخت‌های کوچک داشته باشند و در تلاش بودند که پول الکترونیک مانند e-money یا digital cash را ایجاد کنند.

عناوین مطلب:

شرکت‌هایی مانند آمازون که یکی از پیشروان صنعت خود در تجارت الکترونیک بود در سال 1994 تاسیس شد و pizza hut نیز از اولین شرکت‌هایی بود که در تلاش بودند سیستم پرداخت آنلاین را برای صنعت غذا داشته باشند.

پرطرفدارترین سیستم پرداخت آنلاین در حال حاضر پی‌پال است که در سال 2017 بیش از 11 تریلیون دلار گردش مالی داشته است. با این حال، با رشد ارزهای رمزنگاری شده، آینده پرداخت آنلاین به نظر مبهم می‌رسد زیرا شرکت‌های جدیدی هستند که قصد دارند در این حوزه شروع به کار کنند.

از جمله این استارت‌آپ‌ها می‌توان به Bitcoinus اشاره کرد که قصد دارد بخش زیادی از بازار پرداخت آنلاین را در سال‌های آینده از آن خود کند. اما چگونه؟

بسیاری از شرکت‌های سنتی در حوزه پرداخت، انگیزه زیادی برای تغییر به سمت تکنولوژی بلاک‌چین ندارند. رشد زیاد ارزهای رمزنگاری شده و افزایش تعداد کاربران و همینطور سرویس‌های آنلاین به زودی روی همه حوزه‌های که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند تاثیر خواهد گذاشت. توزیع کارآمدتر و امن‌تر اطلاعات باعث ایجاد رویکرد کاملا جدیدی نسبت به پرداخت اینترنتی خواهد شد و دقیقا همینجاست که سیستم‌های پرداختی مانند پی‌پال باید نسبت به آن نگران باشند.

ارزهای رمزنگاری شده شروع به تغییر صنایع و حوزه‌های مختلف کرده و بانکداری نیز از این تغییرات در امان نخواهد بود و در نهایت، پرداخت آنلاین با کارت‌های بانکی به طرز چشم‌گیری توسط تکنولوژی کارآمد و امن بلاک‌چین تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در ادامه سری معرفی‌های ICO در بورسینس، قصد داریم یک پروژه که چشم‌انداز آن، رهبر شدن در عرصه پرداخت با ارزهای دیجیتال است را خدمت شما معرفی کنیم.

پروژه bitcoinus.io با هدف اصلی بازتولید فرایندهای مالی برای خرده‌فروشی‌ها و کسب‌وکارهای B2B وارد عرصه شده است. مسیری که Bitcoinus در پیش گرفته، مسیری است که تجارت الکترونیک در دنیا به سمت آن می‌رود. این پروژه قصد دارد پرداخت‌های امن و فوری با ارزهای دیجیتال را هم برای کسب‌وکارها و هم برای افراد عادی فراهم کند.

در واقع پروژه Bitcoinus یک سیستم پرداخت است که در طول یکسال، بیش از 100 آلتکوین در آن پیاده‌سازی خواهد شد و کسب‌وکارهای آنلاین خواهند توانست این سیستم پرداخت را در سایت‌های خودشان پیاده‌سازی کنند.

Bitcoinus به همه کسب‌وکارها و خرده‌فروشان و خریداران امکان خرید، نگهداری و خرج کردن ارزهای دیجیتال را خواهد داد. اشکالات زیادی در سیستم مالی سنتی وجود دارد مانند بالا بودن کارمزدها، تاخیر در انتقال وجوه، وجود واسطه‌ها و… که تکنولوژی جدید ارزهای دیجیتال بخش زیادی از این مشکلات را حل خواهد کرد.

ویژگی‌های سیستم تجارت الکترونیک Bitcoinus

  • کارمزد تراکنش‌ها فقط 0.5 درصد خواهد بود (در مقایسه با ویزا و مسترکارت که 2.3 و 2.4 درصد کارمزد می‌گیرند کارمزد کمی است)
  • کارمزد تراکنش 0 درصد در صورت پرداخت با ارز BITS
  • سیستم سنجش اعتبار فروشندگان برای اطمینان از تراکنش‌های امن
  • قفل شدن توکن‌هایی که تیم Bitcoinus تعلق گرفته به مدت 12 ماه (برای جلوگیری از دستکاری بازار)
  • قابلیت تبدیل فوری ارزها
  • پرداخت (Payout) رایگان به دارندگان درگاه پرداخت
  • بدون هزینه ماهیانه و شروع به کار رایگان با سیستم

طبق نقشه راه این پروژه 15 روز بعد از پایان ICO ارز BITS در صرافی‌ها قابل خرید و فروش خواهد بود و در اوایل سال 2019 بعد از تست‌ها و ورژن‌های مختلف، 100 ارز دیجیتال در این سیستم پرداخت پیاده خواهد شد.

جزییات ICO

اولین دور از فروش توکن BITS (که ارز پروژه Bitcoinus خواهد بود) در عرضه اولیه، در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) به پایان خواهد رسید. در این دور خرید توکن با 47 درصد تخفیف امکان پذیر است.

سایر دوره‌های فروش به شرح زیر است

  • از 23 فوریه تا 23 مارس (4 اسفند تا 3 فروردین) فروش با 40 درصد تخفیف
  • از 24 مارس تا 15 آوریل (4 فروردین تا 26 فروردین) فروش با 30 درصد تخفیف
  • از 16 آوریل تا 1 می (27 فروردین تا 11 اردیبهشت) فروش با 15 درصد تخفیف
  • از 2 می تا 10 می (12 اردیبهشت تا 20 اردیبهشت) فروش با 5 درصد تخفیف

Hard Cap یا حداکثر توکن قابل فروش، 50 میلیون BITS و Soft Cap یا حداقل فروش لازم، 3 میلیون توکن BITS است.

قیمت هر توکن BITS معادل 0.001 اتریوم است که البته تخفیف‌های فوق، در تاریخ‌های مشخص شده برای خرید توکن وجود خواهد داشت. حداقل خرید در صورت استفاده از اتریوم، 0.1 اتریوم است.

روش سرمایه‌گذاری در این پروژه

پس از ورود به سایت با کلیک روی دکمه Buy Tokens به صفحه ورود به حساب کاربری وارد خواهید شد.
برای عضویت روی لینک Register پایین فرم کلیک کنید.
پس از عضویت ایمیل تایید برایتان ارسال می‌شود و روی لینک تایید کلیک کنید.
سپس وارد حساب کاربری شوید.
به محض ورود به صفحه خرید وارد خواهید شد و می‌توانید توکن را با بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین یا ویزاکارت و مسترکارت خریداری کنید.
در صورت پرداخت با اتریوم، باید از کیف‌ پول‌هایی که توکن‌های ERC-20 v را پشتیبانی می‌کنند مانند myetherwallet استفاده کنید.
در صورت پرداخت با اتریوم، پس از انجام شدن تراکنش، توکن BITS به کیف پول شما منتقل می‌شود.
برای پرداخت با اتریوم، GAS را روی 200,000 و GWEI را روی 30 قرار دهید.

برای شرکت در کمپین bounty این عرضه اولیه و دریافت توکن رایگان، می‌توانید جزییات را در bountyhive.io بخوانید.

سوالات و نظرات خودتان درباره این پروژه را در بخش دیدگاه بنویسید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx