اپلیکیشن ViValid: ارزش‌گذاری و ارزیابی قیمت آیتم‌ها

قیمت گذاری و اعتبارسنجی عتیقه

تصور کنید سکه‌ای که ظاهری قدیمی و عتیقه دارد را در ساحل پیدا کرده‌اید، با این حال نمی‌دانید که آیا واقعا این سکه ارزش دارد یا اینکه فقط یک تکه فلز است و اگر ارزش دارد، چگونه می‌توان ارزش آنرا ارزیابی کرد؟

هیچ‌کسی را نیز نمی‌شناسید که دارای تخصص در ارزشگذاری چنین اشیایی باشد تا بتوانید به او اعتماد کنید. اعتماد کردن به مغازه‌های متفرقه و دست‌فروش‌هایی که اشیاء به ظاهر قدیمی را می‌فروشند نیز چندان عاقلانه نیست.

خوشبختانه در این شرایط شما گوشی موبایل‌تان را همراه دارید، یک عکس از شیء یافته شده می‌گیرید و آنرا به یک اپلیکیشن مبتنی بر بلاک‌چین با نام ViValid می‌فرستید تا ارزیابی مقدماتی و اولیه از ارزش احتمالی آن شیء را بدست آورید.

عناوین مطلب:

دلیل اعتماد شما به این اپلیکیشن، این است که نه تنها در این سیستم مشارکت عمومی وجود دارد، بلکه پروتکل “اثبات اعتبارسنجی” (Proof of Validation) به شما اطمینان می‌دهد که نظرات منتشر شده در خصوص ارزش آن شیء قابل اتکا هستند.

پرسش شما فقط با مقدار کمی کارمزد که آنرا از طریق توکن ViValid پرداخت می‌کنید در این اپلیکیشن ثبت می‌شود ولی با این موضوع نیز مشکلی نخواهید داشت، زیرا می‌دانید افرادی متخصص و کاملا ماهر در زمینه ارزشگذاری اشیا در این اپلیکیشن حضور دارند، این افراد، کسانی هستند که برای کسب مهارت در زمینه ارزشگذاری اشیاء زمان صرف می‌کنند. بنابراین هزینه شما بیهوده نخواهد بود.

پس از ثبت درخواست ارزشگذاری توسط شما، تعدادی از افراد متخصص که در آن زمینه خاص (مثلا مسکوک شناسی) در بین اعضای اپلیکیشن وجود دارند بصورت رندوم ولی هوشمندانه توسط ViValid انتخاب می‌شود.

هر عضو انتخاب شده، بطور مستقل روی درخواست شما کار خواهد کرد. این افراد انتخاب شده توسط سیستم،  نه تنها همدیگر را نمی‌شناسند، بلکه شما نیز آنها را نمی‌شناسید.

در یک زمان، فقط یک وظیفه بر عهده آنها قرار می‌گیرد که بابت انجام آن پاداش می‌‌گیرند و این افراد چندین درخواست همزمان را پردازش نمی‌کنند. درخواستی که برای یک متخصص ارزشگذاری ارسال می‌شود، مطابق با علایق و تخصص آنهاست (چون همه افراد در همه زمینه‌ها متخصص نیستند).

در نتیجه، اینکار حتی یک وظیفه و شغل نیز به شمار نمی‌رود بلکه می‌تواند یک سرگرمی باشد، سرگرمی که می‌توان از آن درآمد کسب کرد.

اما خود شما، در طول زمانی که منتظر اولین پاسخ هستید، شاید برایتان سوال پیش آید چگونه می‌توانید به یکی از این افراد اعتبارسنج تبدیل شوید. زیرا آنها کاری که دوست دارند را انجام می‌دهند و بابت آن پول می‌گیرند.

خب شما گوشی‌تان را در اختیار دارید، با استفاده از همان اپلیکیشن که عکس سکه پیدا شده را گرفتید و ارسال کردید، خودتان می‌توانید به عنوان یک اعتبارسنج سطح اول، ثبت‌نام کنید.

شاید بپرسید اینکار چه تخصصی نیاز دارد؟ می‌توان گفت در همین حد کافیست که شما در طول 20-10 سال گذشته کتاب‌های قدیمی را جمع‌آوری می‌کردید و اطلاعاتی در مورد آنها دارید.  پس هر اطلاعاتی در هر حوزه‌ای می‌تواند برای ارزشگذاری و اعتبارسنجی اشیاء در آن زمینه به شما کمک کند.

در ضمن، 5 سطح اعتبارسنجی در اپلیکیشن وجود دارد و هر سطح بالاتر، از سطح قبلی خود منحصر به فردتر است. در اولین سطح، تقریبا همه می‌توانند یک اعتبارسنج باشند. مثلا همینکه شما تعدادی سکه یا کوزه یا ظرف قدیمی داشته باشید و به طور کلی به این زمینه علاقه داشته باشید، می‌تواند برای تبدیل شدن به اعتبارسنج سطح 1 کافی باشد.

پروتکل PoV (مخفف Proof of Validation) با حذف نظرات متعصبانه و افراطی،  از کیفیت ارزیابی‌ها مراقبت می‌کند.

با این حال، برای ارتقا پیدا کردن به سطح 2 و 3، یک اعتبارسنج باید در ارزیابی و ارزشگذاری اشیاء، درست عمل کرده باشد. هرچقدر سطح بالاتری داشته باشید، درآمد بیشتری می‌توانید کسب کنید و کار کمتری باید انجام دهید.

3 سطح اول، همگی ناشناس و جزئی از جامعه این اپلیکیشن هستند، اما 2 سطح دیگر بسیار منحصر به فرد برای متخصصانی است که خودشان را اثبات کرده‌اند.

برگردیم به مثال سکه

براساس اعتبارسنجی و ارزشگذاری سطح 1 که شامل 7 نظر مختلف می‌شود، شما در می‌یابید یک سکه بسیار قدیمی را یافته‌اید که بین 80 تا 200 دلار ارزش دارد. زیرا نظر حداقل 5 نفر از افراد اعتبارسنج همین است. اما یک نفر اعتقاد دارد این سکه مشابه یک سکه باستانی است که شاید 5000 دلار ارزش داشته باشد و از طرف دیگر، شخص دیگری معتقد است این سکه احتمالا قلابی بوده و بیش از 2 دلار نمی‌ارزد.

شما می‌توانید این نظرات را بپذیرید و آنرا کافی بدانید. یا اینکه می‌توانید اعتبارسنجی را به سطح 2 ببرید، جایی که افراد با تخصص بالاتری حضور دارند و به این ترتیب، بتوانید نظرات را با دقت بیشتری فیلتر کنید.

هر تصمیمی که بگیرید، می‌دانید که کل سیستم مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین است و همه نظرات دریافت شده، در یک شبکه غیرقابل تغییر، مستقل و قابل اطمینان ذخیره می‌شود. در نتیجه، شما یک تاریخچه از ارزشگذاری سکه‌تان ایجاد می‌کنید که جهت ایجاد ارزش آتی برای آن سکه بسیار موثر است.

اگر تصمیم بگیرید تا سطح 5 اعتبارسنجی، بالا بروید، یک ارزشگذاری بسیار دقیق دریافت می‌کنید که توسط متخصصان درجه یک ارائه شده است و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید معمولا بسیار پایین‌تر از قیمت معمول آن اشیا است.

و همه این کارها را در زمانی به اتمام رسانده‌اید که هنوز در ساحل هستید! علاوه بر این، اگر تصمیم به فروش سکه بگیرید، می‌توانید از اطلاعات بدست آمده از این اپلیکیشن برای مذاکره در فروش سکه بهره بگیرید.

حال تصور کنید که وارد یک بازار عتیقه شده‌اید که تعداد زیادی عتیقه قابل خرید و فروش است، چه کارهایی که نمی‌توانید با این اپلیکیشن انجام دهید!

 

ارزش بازار

سالانه، کلکسیون‌دارها در سطح دنیا، 200 میلیارد دلار برای سرگرمی‌شان هزینه می‌کنند (غیر از آثار هنری، جواهرات و ماشین‌های کلاسیک) .

متخصصان تخمین زده‌اند بازار کلکسیون‌داری در دنیا بین سال‌های 2017 تا 2021 بصورت مرکب و با نرخ 4.7 درصد رشد نماید.

همچنین یک روند قوی در بازارهای در حال ظهور، مخصوصا در چین شکل گرفته است. در نتیجه این روند، دو-سوم از بازار کلکسیون جهانی در طول 20 سال آینده تحت سطه چین درخواهد آمد.

درصد ارزش بازار انواع وسایل و اشیا کلکسیونی از 2017 تا 2021

ارزش بازار اشیا کلکسیونی

اما در سمت دیگر دنیا، یکی از بزرگترین بازارهای کلکسیونی در آمریکا، اشیاء خاطره‌انگیز ورزشی است که سالانه 1 میلیارد دلار فروش را ثبت کرده است.
طرفداران و کلکسیون‌دارها معمولا در اینترنت به دنبال ارزشمندترین و خاص‌ترین اشیاء کلکسیونی می‌گردند.
پرطرفدارترین آیتم‌های خاطره‌انگیز شامل لباس‌های دارای دست‌خط، تصاویر و کلاه‌هاست. قابل ذکر است که 90 درصد از بازار این آیتم‌ها در آمریکاست که شامل آیتم‌های بیش از 500 تیم ورزشی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

در چنین کسب و کار پرسودی، تایید و اعتبارسنجی مالکیت این آیتم‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

هزینه های انجام شده برای برای اشیا کلکسیونی

اپلیکیشن ViValid چیست؟

ViValid سرویس مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین است و برای افرادی طراحی شده که درباره ارزش احتمالی یک آیتم و شیء به دنبال کسب اطلاعات از متخصصان حوزه مرتبط هستند.

علاوه بر این، به خاطر ویژگی بلاک‌چین در نگهداری و توزیع اطلاعات، فرصت خوبی برای ایجاد اولین دفتر کل (Ledger) غیرمتمرکز، غیرقابل تغییر و در نتیجه قابل اطمینان به وجود آمده است؛ مجموعه‌ای که تاریخچه ارزش آن شیء و تاریخچه دست به دست شدن آنرا در بین افراد مختلف در خود حفظ می‌کند.

توجه کنید که سرویس ViValid هم برای افراد متخصص و هم برای افراد عادی مناسب است. چه شما بخواهید ارزش وسایل خانه‌تان را بدانید و چه بخواهید ارزش یک شیء یافته شده را بدست آورید و چه بخواهید اصالت یک عتیقه را بسنجید، ViValid می‌تواند پاسخ‌هایی دقیق و قابل اتکا به شما ارائه دهد.

این اپلیکیشن در سپتامبر 2018 در گوگل پلی و ا‌پ‌استور قابل دانلود خواهد بود.

توکن این پروژه و اپلیکیشن در یک عرضه عمومی به فروش می‌رسد و یک فرصت برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

جزییات ICO

نماد توکن: ViV
نوع توکن: ERC20
حداقل سرمایه‌گذاری: 0.1 اتریوم
کل توکن: 200 میلیون
کل توکن قابل عرضه در فروش عمومی: 140 میلیون

تاریخ پیش‌فروش: از 21 می تا 17 ژوئن 2018
قیمت توکن در پیش‌فروش: هر 1 اتریوم برابر با 2520 توکن ViV

تاریخ شروع عرضه عمومی: 16 جولای 2018
پایان عرضه عمومی: 14 اکتبر
قیمت توکن در عرضه عمومی: هر 1 اتریوم برابر با 1800 توکن ViV

کیف پول پیشنهادی برای مشارکت در عرضه عمومی: Myetherwallet و MetaMask
لینک اپلیکیشن: در سپتامبر 2018 نسخه اندروید و IOS آن منتشر می‌شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx