پلتفرم UMKA: بازار کار غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین

تکنولوژی بلاک چین در فریلنسری

فریلنسر یا آزادکار شخصی است که، بدون متعهد بودن به یک سازمان یا کسب و کار، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را در زمینه‌های مختلف برای افراد حقیقی و حقوقی انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

مفهوم فریلنسر یا آزادکار، طی دهه‌های اخیر مطرح شده است و پلتفرم‌های زیادی برای ارتباط دادن فریلنسرها با کارفرمایان شکل گرفته است.

اما در ادامه این مطلب از بورسینس قصد داریم یکی از پروژه‌های منحصر به فرد بلاک‌چین که با پلتفرم‌های سنتی تفاوت زیادی دارد را معرفی کنیم.

عناوین مطلب:

پلتفرم UMKA چیزی بیشتر از یک بازار غیرمتمرکز برای نیروی کار است، این پلتفرم یک ابزار ساخت تیم مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین است. UMKA محلی مناسب برای ایجاد همکاری بین کارمندان و کارفرمایان است و ابزارهای کاربردی بسیاری را در قالب این سیستم ارائه می‌دهد.

UMKA از بین فریلنسرهای مختلف، فریلنسرهایی که دارای صلاحیت درج شده در پاسپورت‌شان هستند را به کارفرمایان پیشنهاد می‌دهد. UMKA به فریلنسرها قابلیت دسترسی به هزاران پروژه، پست، تست سیستم دارای عملکرد خود کنترلی و برنامه‌های آموزشی برتر در سطح بین‌المللی را می‌دهد.

UMKA یک پلتفرم جستجوی شغل نیست، بلکه یک سیستم هوشمند است که کارفرمایان را قادر می‌سازد، نیازمندی‌های دقیق خود را به کارگیری فریلنسرها ثبت کنند. از طرف دیگر، فریلنسرها خواهند توانست براساس روندها و گرایشات بازار، صلاحیت‌ها و شایستگی خود را افزایش دهند.

سرویس موسسات آموزشی که در UMKA ادغام شده، فرصت‎هایی برای افزایش صلاحیت و مهارت را از طریق دوره‌های آنلاین تایید شده بین‌المللی از دانشگاه‌های برتر دنیا ارائه می‌کند. وقتی یک دوره تکمیل شد، نتایج آن در پاسپورت دیجیتالی شخص درج می‌شود و در جستجوی پروژه، به فریلنسرها یک مزیت رقابتی می‌دهد.

کارفرمایان مجبور نیستند خودشان را محدود به یک فریلنسر کنند، UMKA قابلیت انتشار پروژه‌های تیمی را می‌دهد و افراد با یک چت گروهی، می‌توانند با هم در تماس باشند. همچنین کارفرما می‌‌تواند بودجه پروژه را از طریق قراردادهای هوشمند Agile با هر فریلنسر مدیریت کند.

UMKA امنیت مالی را برای همه کاربران خود فراهم می‌سازید: همه تراکنش‌های پلتفرم از قراردادهای هوشمند Agile مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌کنند. قراردادهای هوشمند Agile فرصتی را فراهم کرده که پرداخت قدم به قدم هزینه‌های پروژه و توافقات بر سر اصلاحات پروژه به صورتی کارآمد و راحت امکان‌پذیر باشد.

ویژگی‌های UMKA

1 – پاسپورت دیجیتالی حاوی داده‌های کاربران

داده‌ها در بلاک‌چین ذخیره می‌شوند. پاسپورت دیجیتال شامل همه اطلاعات درباره مهارت کاربران، صلاحیت‌های آنها، تجربیات‌شان و لیست دوره‌های احتمالی که در پلتفرم UMKA تکمیل کرده‌اند می‌شود. این پاسپورت دیجیتال کار یافتن فریلنسرها با مهارت دلخواه را برای کارفرمایان بسیار ساده می‌سازد.

2 – قراردادهای هوشمند امن با استفاده از تکنولوژی Agile

قراردادهای امن برای ایجاد پرداخت‌های مرحله‌ای (مانند پیش‌پرداخت‌ها و پرداخت‌های حین پروژه) بسیار کاربری است زیرا باعث می‌شود مدیریت پروژه‌های بلندمدت بسیار ساده‌تر شود. در صورت ایجاد شرایط پیش‌بینی نشده، هر دو طرف می‌توانند از سیستم داوری UMKA برای حل مشکل‌شان استفاده کنند.

3 – سیستم داوری و حل اختلاف برای برطرف کردن اختلافات

داور و حل‌کننده اختلاف، نوع دیگری از کاربر سیستم UMKA است که بصورت بی‌طرفانه فعالیت می‌کند و دارای رتبه‌بندی مناسب در این پلتفرم است.

4 – گروه‌های انجام پروژه‌، مخصوص شرکت‌هایی که نیاز به گروه‌های فریلنسری دارند.

5 – سیستم ترجمه گوگل (GNMT)

سیستم ترجمه گوگل (GNMT) در چت UMKA پیاده‌سازی شده تا به ایجاد ارتباط بین کاربران بین‌المللی کمک کند.

6 – دوره‌های آموزشی حرفه‌ای

دوره‌های آموزشی ادغام شده در این سیستم، یک مزیت دیگر برای کاربران محسوب می‌شود. کاربران می‌توانند دوره‌های جدید از دانشگاه‌های برتر دنیا شرکت کنند و مهارت‌های تازه بیاموزند. نتایج این دوره‌ها در پاسپورت دیجیتال آنها درج می‌شود.

7 – جامعه‌ای از کارشناسان

اختلافاتی که در فرایند کار پیش می‌آید، توسط کاربران پلتفرم مدیریت می‌شود. کاربرانی که رتبه‌بندی خاصی بدست آورده‌اند می‌توانند به عنوان داور در حل اختلافات مشارکت کنند و همچنین با انتقال نظرات سایر افراد، در طرح‌های توسعه پلتفرم مشارکت نمایند.

یکی از اهداف UMKA این است که جوامعی مخصوص متخصصان ایجاد نماید و محیطی عالی برای کار، آموزش و توسعه فردی آنها فراهم کند.

 

مشکلات پلتفرم‌های مشابه – راهکار UMKA

مشکلات
 راهکارهای UMKA

ارتباط کاربران

تعامل و ارتباط دو طرفه کاربران در بسیاری از پلتفرم‌ها فقط در حالت شخص به شخص مقدور است. در حالیکه وقتی چندین فریلنسر روی یک پروژه کار می‌کنند، ارتباطات گروهی و زنده یکی از نیازها محسوب می‌شود.

گروه‌های مخصوص پروژه

در پلتفرم UMKA کارفرمایان می‌توانند برای سازمان‌دهی کارهای فریلنسرها، گروه‌هایی مخصوص پروژه‌هایشان ایجاد کنند. تعداد دلخواه فریلنسر می‌تواند در یک گروه وجود داشته باشد. کارفرما یک قرارداد هوشمند Agile را برای هرکدام آنها بطور منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.

نبود تضمین برای پرداخت‌های سرموقع توسط کارفرمایان و عدم عملکرد مناسب فریلنسرها.

ارائه معامله‌ای امن برای طرفین

سیستم قراردادهای هوشمند Agile که توسط طرفین به توافق رسیده و قابلیت تنظیم پرداخت‌های مرحله‌به‌مرحله و اصلاحات احتمالی را داراست:

  • شامل اطلاعات مربوط به برنامه کار، بودجه و مشخصات فنی
  • نگهداری و قفل شدن کل مقدار تراکنش، تحت حساب کارفرما تا زمان اتمام پروژه
  • امکان افزودن اصلاحیه‌ها به پروژه با رضایت طرفین و ثبت دوباره آن در بلاک‌چین
  • عدم تحمیل ضرر و زیان به طرفین، در صورت ناتوانی یکی از طرفین در توافقنامه

کمیسیون بالا

نرخ کمیسون پلتفرم‌های فریلنسری در بازار امروز حدود 2.7 تا 20 درصد از مبلغ تراکنش است.

کمیسیون UMKA فقط 1 درصد به ازای هر تراکنش است. همه کارمزدهای اخذ شده از طریق پلتفرم برای بهبود سرویس و پشتیبانی استفاده می‌شود.
شکل‌گیری اختلافات بین طرفین که قابل حل شدن توسط طرفین نیست و نیاز به شخص ثالت دارد تا اختلاف را حل کند.
دو راه برای پایان دادن به اختلافات وجود دارد: بدون درگیر شدن شخص ثالث و دوم با مداخله داور UMKA که از بین کارشناسان انتخاب شده است.

سرعت پایین بلاک‌چین

همه راهکارهای غیرمتمرکز فعلی روی شبکه بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده که کند و پرهزینه است. اتریوم فقط قابلیت انجام 7 تراکنش در ثانیه را دارد و هزینه هر تراکنش قراردادهای هوشمند می‌تواند تا 2 دلار برسد.

بلاک‌چین EOS که نسل جدیدی از بلاک‌چین با سرعت بالا و کارمزد قرارداد هوشمند پایین است.

ادغام ضعیف فریلنسرها با جامعه حرفه‌ای

فریلنسرها تقریبا هیچ‌وقت با شکاف اطلاعاتی روبرو نمی‌شوند، بالعکس، ازدیاد اطلاعات آنقدر زیاد است که هضم آن بسیار مشکل به نظر می‌رسد. همچنین انتخاب قیمت مناسب در بازار براساس گرایشات حرفه‌ای مشکل است.

UMKA برای هر دسته از فریلنسرها، اتاق‌های حرفه‌ای چت فراهم کرده تا آنها بتوانند با هم ارتباط داشته باشند، تجربیات را با هم به اشتراک گذارند و شبکه‌سازی کنند.

قراردادهای هوشمند سنتی

در سایر پلتفرم‌های فریلنسری، وقتی یک معامله امن از طریق قرارداد هوشمند انجام می‌گیرد، کاربران نمی‌توانند پرداخت‌ها را به چند قسمت تقسیم کنند و به همین دلیل ریسک کار بالا می‌رود.

قراردادهای هوشمند Agile

این راهکار یک تکنولوژی منحصربه‌فرد است که توسط تیم UMKA توسعه داده شده و امکان تقسیم و تقسیط پرداخت‌های هر پروژه را فراهم می‌کند. با این تکنولوژی، امکان تنظیم مراحل کار براساس پارامترهایی همچون زمان، کار و بدوجه فراهم شده است. استفاده از تکنولوژی قراردادهای هوشمند Agile، ریسک کار را هم برای فریلنسر و هم برای کارفرما کاهش می‌دهد.

مشکل زبان

معمولا برای کاربران کشورهای مختلف ارتباط برقرار کردن با یک زبان واحد مشکل است.

پیاده‌سازی GNMT

برای راحتی ارتباطات بین کاربران، UMKA ماشین ترجمه عصبی گوگل (GNMT) را در پلتفرم پیاده‌سازی کرده است. با اینکار، با گذشت زمان کیفیت ترجمه روز به روز بهتر می‌شود (به دلیل مکانیزیم ماشین ترجمه گوگل). بنابراین امکان ترجمه انواع زبان‌ها به انگلیسی در این پلتفرم وجود خواهد داشت.

وجود یک ارز

پلتفرم‌های غیرمتمرکز روی بلاک‌چین معمولا فقط با یک نوع ارز دیجیتال کار می‌کنند.

وجود 15 نوع ارز دیجیتال و ارز رایج

در پلتفرم UMKA تراکنش‌ها می‌توان با 15 ارز مختلف انجام گیرد. هر ارز نماینده‌ای از دارایی مربوطه در بلاک‌چین خواهد بود و هیچ کارمزدی برای تراکنش‌ها وجود ندارد.

 

سایر ویژگی‌های UMKA

یک رابط کاربری کاربرپسند که به عنوان یک اپلیکلیشن موبایل، یک نسخه وب و دسکتاپ پیاده‌سازی شده است.

یک سرویس پیشنهادی 24 ساعته کاربرمحور .

کسب درآمد

UMKA یک درصد از همه تراکنش‌های درون پلتفرم را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. این میزان کارمزد، کمترین رقم در بین پلتفرم‌های فریلنسری است. مبالغ جمع‌آوری شده به این شکل، بین دارندگان توکن UMK توزیع می‌شوند. بنابراین دارندگان توکن از سود حاصل شده در این پلتفرم منفعت بدست می‌آورند.

تمرکززدایی

سرویس UMKA یک سیستم غیرمتمرکز است که کاربران در آن نقش‌های مدیریتی دارند. این سیستم براساس Delegated Proof of Stake (یک الگورتیم تجمیعی بلاک‌چین) است.

بنیاد UMKA از کارکرد سیستم و توسعه آن اطمینان حاصل خواهد کرد. قراردادهای هوشمند Agile شامل داده‌های مشارکت‌کنندگان، تراکنش‌ها و شرایط وابسته در بلاک‌چین ذخیره می‌شوند. به این معنی که همه تراکنش‌ها به شکل مساوی برای همه مشارکت‌کنندگان به شکلی مساوی قابل دسترس خواهد بود، با این حال، اصلاحات فقط با داد و ستد کارفرما و فریلنسر میسر خواهد بود.

امنیت داده‌های شخصی

مشخصات کاربری افراد در بلاک‌چین نگهداری شده و فقط با استفاده از یک کلید خصوصی رمزنگاری شده قابل دسترس خواهد بود. این سیستم اجازه دسترسی به والت UMKA و حساب‌های کاربری مرتبط را نخواهد داد و فقط کاربر می‌تواند به آن دسترسی یابد.

 

نحوه کارکرد UMKA

نحوه کارکرد UMKA

جزییات ICO

حداقل سرمایه لازم: 1 میلیون دلار (Soft Cap)
حداکثر سرمایه لازم: 10 میلیون دلار (Hard Cap)
قیمت هر توکن: 0.1 دلار
ارزهای قابل پذیرش در ICO: اتریوم و بیت‌کوین
کیف پول پیشنهادی: Myetherwallet و Mist
نوع توکن: ERC20
کل توکن: 180 میلیون
تاریخ عرضه عمومی از 1 ژوئن تا 1 آگوست 2018

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx