روش ردیابی و خواندن تراکنش‌ها در بلاک‌چین

ردیابی تراکنش در بلاک چین

شفافیت جزو پایه‌های اصلی اعتماد است و قطعاً هر حوزه‌ای بدون شفافیت و اعتماد به‌سرعت دچار فساد می‌شود و به بیراهه می‌رود. در حوزه ارزهای دیجیتال نیز شفاف‌بودن مراحل و تراکنش‌ها بسیار مهم است.

در شبکه بلاک‌چین امکان پیگیری تراکنش‌ها برای تمامی افراد علاقه‌مند و فعال فراهم شده است و ما در این مقاله نحوه ردیابی تراکنش در بلاک‌چین را به طور کامل شرح خواهیم داد.

همچنین قرار است اصطلاحات و عباراتی که هنگام ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال با آن‌ها روبرو می‌شوید را توضیح دهیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • امکان ردیابی تراکنش در بلاک‌چین، شفافیت و اطمینان را برای تریدرها و فعالان این حوزه به ارمغان می‌آورد.
  • بررسی دقیق و نکته‌برداری کردن از تراکنش‌ها می‌تواند به ما اطلاعات سودمندی ارائه دهد.
  • برای بررسی تراکنش‌ها کافی است آدرس موردنظر را در سایت‌هایی مانند blockchain.info ،btc.com و … وارد کرد.

بلاک‌چین چیست؟

در ابتدا لازم است به طور مختصر با بلاک‌چین آشنا شوید. بلاک‌چین در واقع یک دفترکل است و به‌صورت زنجیره‌ای از بلاک‌ها وجود دارد که هر بلاک حامل اطلاعاتی خاص است.

حال یکی از نقاط قوت شبکه‌های غیرمتمرکز مانند بیت‌کوین این است که تمام تراکنش‌هایی که انجام می‌شوند در بلاک‌چین ذخیره می‌شوند.

بلاک‌چین می‌تواند عمومی باشد و یا هر ارز دیجیتال بلاک‌چین مخصوص خودش را مورداستفاده قرار دهد.

بلاک‌چین بیت‌کوین عمومی است؛ بنابراین همه تراکنش‌هایی که از ابتدای ایجاد بیت‌کوین انجام شده در بلاک‌چین قابل‌رؤیت است.

مزیت ذخیره‌شدن تمام تراکنش‌ها این است که یک سیستم شفاف و بدون سانسور در اختیار همه قرار می‌گیرد تا بتوانند تمام فعالیت‌های شبکه را زیر نظر داشته باشند.

ردیابی تراکنش در بلاک‌چین
علاوه بر تریدرها، یک کاربر عادی که هیچ فعالیتی در زمینه ارزهای دیجیتال ندارد نیز می‌تواند این کار را به‌راحتی انجام دهد و تراکنش‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

از چه سایت‌هایی می‌توان برای ردیابی تراکنش در بلاک‌چین استفاده کرد؟

وب‌سایت‌های بسیاری برای مشاهده بلاک‌چین وجود دارند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به blockchain.info و btc.com اشاره کرد.

استفاده از این ابزارهای آنلاین بسیار آسان است و فقط کافی است یک آدرس و یا تراکنش را درون آن‌ها سرچ کرده و تمام جزئیات مربوط به آن را مشاهده کنید.

همچنین قادر خواهید بود آدرس‌ها و تراکنش‌های ثبت شده قبل و بعد از تراکنش موردنظر خودتان را نیز ببینید و در واقع به تمام بلاک‌چین دسترسی خواهید داشت.

اگرچه نحوه دسترسی به این اطلاعات آسان و تقریباً بدون دردسر است؛ اما سردرآوردن از جزئیاتی که درون آدرس‌ها نوشته شده است؛ می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد.

نکات مهم هنگام بررسی تراکنش‌ها در بلاک‌چین

پیش از پرداختن به نحوه پیگیری تراکنش‌ها بهتر است برخی نکات ساده و درعین‌حال مهم را مورد بررسی قرار دهیم:

شتاب‌زده عمل نکنید

هنگام مشاهده تراکنش‌ها کار را آرام پیش ببرید. سرعت انتقال اطلاعات این روزها فوق‌العاده بالا رفته است و شما فقط با یک کلیک ساده می‌توانید به‌سرعت تراکنش‌های بعدی را مشاهده کنید.

اما اگر می‌خواهید در این کار موفق بوده و تجربه خوبی کسب کنید؛ برای مشاهده هر تراکنش مدتی صبر کرده و تمام جزئیات آن را بدون عجله مورد بررسی قرار دهید.

در واقع سعی کنید متوجه شوید که چه چیزی را باید از این اطلاعات دریابید.

یادداشت‌برداری کنید

اطلاعات موجود در صفحه مثل آدرس‌ها، ارزش تراکنش، تاریخ و غیره را به‌دقت درون یک دفترچه و یا در نرم‌افزارهای کامپیوتری ثبت کنید.

می‌توانید از نرم‌افزارهایی که به‌صورت گرافیکی ارتباط بین تراکنش‌ها را مشخص می‌کنند، استفاده کنید. در انتهای این مقاله در مورد این نرم‌افزارها توضیحات بیشتری را خواهید خواند.

تراکنش‌ها در Blockchain.info

اکنون که نکات ابتدایی ردیابی تراکنش در بلاک‌چین را آموختید بهتر است که با یک مثال واقعی این موضوع را بیشتر تمرین کنیم.

برای این کار روی لینک زیر کلیک کنید، البته برای باز کردن صفحه باید از وی‌پی‌ان استفاده کنید:

blockchain.com/btc/address/17h6CDrXUb4zVUjedkP6ibkpkieDXd116j

با این کار به صفحه تراکنش‌های مربوط به آدرس زیر خواهید رسید.

17h6CDrXUb4zVUjedkP6ibkpkieDXd116j

اگر نگاهی به این تراکنش بیندازید متوجه می‌شوید که تاریخ انجام آن به 10 سپتامبر سال 2017 میلادی باز می‌گردد. در این صفحه شما همچنین می‌توانید شناسه تراکنش، تاریخ و هزینه انجام آن را نیز مشاهده کنید.

در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید که بیت‌کوین از این آدرس جستجو شده ارسال شده و در تراکنشی که یک ساعت قبل صورت‌گرفته است، مقداری بیت‌کوین به این آدرس فرستاده شده است.

در تصویر زیر این موضوع کاملاً مشخص است:

تراکنش بیت‌کوین
تراکنش بیت‌کوین

خوب اکنون بیایید به یک جمع‌بندی در این مورد برسیم و نکاتی را که توانستیم از این دو تراکنش استخراج کنیم را بررسی کنیم:

ساعت 10:43 دقیقه دقیقاً 1.05 بیت‌کوین به دو آدرس زیر ارسال شد:

  • آدرس 1GMJKt به‌اندازه 0.1146 بیت‌کوین دریافت نموده است.
  • آدرس 17h6CD نیز به‌اندازه 0.944 بیت‌کوین دریافت نمود است.
  • هر دوی این آدرس‌ها تا کنون بیت‌کوین‌های خود را خرج کرده‌اند.
  • یک ساعت بعدازاین اتفاق، آدرس 17h6CD بیت‌کوین‌های خود را به دو آدرس 1Hjah3 و Dck136 ارسال کرده است و از آن زمان تا کنون این دو نیز بیت‌کوین‌های خود را خرج کرده‌اند.

در این بخش مشاهده کردید که تمام اطلاعات مربوط به دو تراکنش در بلاک‌چین را مورد بررسی قرار دادیم.

نکته‌ای که شاید توجه برخی افراد را جلب کند این است که هر دوی این تراکنش‌‌ها شامل ارسال مقدار مشخصی بیت‌کوین به دو آدرس بود؛ اما چرا دوتا؟

برای فهمیدن این موضوع باید بدانید که اگر یک آدرس دارای یک بیت‌کوین و یا بیشتر بود باید کل آن یک بیت‌کوین را خرج کند وگرنه تراکنش انجام نمی‌شود.

حال اگر یک بیت‌کوین داشته باشید و بخواهید 0.7 بیت‌کوین انتقال دهید، 0.3 بیت‌کوین به آدرسی که متعلق به خود شماست باز می‌گردد.

با این تکنیک می‌توانید بفهمید که احتمالاً هر دوی این آدرس‌ها متعلق به یک فرد بوده که باقیمانده بیت‌کوین به حساب خودش با آدرس دیگری باز گشته است؛ اما روش‌های بهتری برای تشخیص صاحبان آدرس وجود دارد.

03ba36a19bb7cb3ede88dd4cca78a9bed380524c8995a6a910e98f944ee91053

ردگیری تراکنش‌های بیت‌کوین

برای اینکه از یک راه دقیق‌تر و آسان‌تر تعلق داشتن آدرس‌ها به یک فرد را بررسی کنیم می‌توانیم پس از وارد شدن به صفحه تراکنش بیت‌کوین یا ارزهای دیگر روی گزینه Show scripts & coinbase کلیک کنیم و جزئیات بیشتری از تراکنش‌ها را مشاهده نماییم.

برای مثال فرض کنید در ابتدا مشاهده می‌شود که 3 آدرس در حال ارسال بیت‌کوین به دو آدرس دیگر هستند و در اکثر موارد می‌توان این‌گونه تصور کرد که هر 3 این آدرس‌ها متعلق به یک نفر است.

تصور کنید میزان بیت‌کوین‌های جابه‌جا شده به شرح زیر است:

  • خروجی اول: 1 بیت‌کوین
  • خروجی دوم: 0.999 بیت‌کوین
  • خروجی سوم: 0.789 بیت‌کوین
  • ورودی اول: 0.788 بیت‌کوین
  • ورودی دوم: 2 بیت‌کوین

با یک نگاه کلی به این مبالغ می‌توان فهمید که تراکنش اصلی ارسال 2 بیت‌کوین به ورودی دوم بوده است؛ زیرا منطقی نیست که مقدار 2.789 بیت‌کوین از 3 آدرس دیگر ارسال کرد تا یک ورودی 0.788 بیت‌کوین دریافت کند.

پس نتیجه می‌گیریم که 3 آدرس اولیه و ورودی اول با 0.788 بیت‌کوین متعلق به یک نفر است.

ورودی اول احتمالاً یک آدرس مخصوص پول‌های باقیمانده از تراکنش‌هاست؛ چیزی مانند بقیه پول که پس از خرید دریافت می‌کنید.

بنابراین، به‌احتمال بسیار بالا می‌توان به این نتیجه رسید که تمام این آدرس‌ها متعلق به یک نفر بوده و ورودی اول نیز آدرس مخصوص پول‌های باقیمانده از تراکنش‌های اوست.

گاهی اوقات ممکن است که به یک صفحه تراکنش دقت کرده و آدرس مخصوص پول‌های باقیمانده را تشخیص ندهید.

در این صورت نیز بهترین کار این است که آدرس موردنظر را به‌دقت بررسی کنید و درصورتی‌که بیت‌کوین‌های او به یک آدرس مشخص و ثابت انتقال می‌یافت، می‌توان همان آدرس را مقصدی برای پول‌های باقیمانده دانست.

به‌طورکلی راه‌های بسیاری برای تشخیص این‌گونه موارد وجود دارد و با کمی خلاقیت و تفکر می‌توان روش‌های جدید و خلاقانه کشف کرد.

بیشتر بخوانید: TXID چیست

تراکنش به تراکنش

حتماً تا به اینجای مقاله متوجه شده‌اید که تنها با کلیک بر روی یک آدرس در Blockchain.info و یا هر جستجوگر بلاک‌چین دیگری می‌توانید از تراکنشی به تراکنش دیگر بروید.

همان‌طور که در ابتدای متن نیز گفته شد؛ می‌توانید بسیار آسان و سریع کلیک کرده و نگاهی گذرا و اجمالی به تراکنش‌ها بیندازید.

باید یادآور شویم که تنها چیزی که با این کار به دست می‌آورید، سردرگمی خواهد بود و ممکن است مرورگر خود را ببندید و به سراغ یک کار سرگرم‌کننده‌تر بروید.

بررسی و ردیابی تراکنش در بلاک‌چین برای تمامی افراد جذاب نیست و فقط کسانی که قصد تجزیه‌وتحلیل یا دنبال‌کردن تراکنش خاصی را دارند، به آن علاقه نشان می‌دهند.

ابزارهای گرافیکی مخصوص این‌ موضوع وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به‌راحتی مسیر و نقشه تراکنش‌ها را تشخیص داده و آدرس مخصوص پول باقیمانده را جدا کنید.

برای استفاده‌های عادی نیازی به این ابزارها نیست و فقط یک ‌قلم و خودکار ساده برای شما کافی خواهد بود.

مانند تصویر زیر می‌توانید به‌راحتی در بین تراکنش‌ها حرکت کرده و درخت نقل‌وانتقالات بیت‌کوین بین آدرس‌های مختلف را برای خود ترسیم کنید.

با این‌ کار می‌توانید آدرس اصلی فرستنده، آدرس مخصوص پول باقیمانده و آدرس کیف پولی که بیت‌کوین به آن ارسال شده است را مشخص کنید.

رابطه تراکنش ها

برای تعیین‌کردن رابطه تراکنش‌ها می‌توانید از تکنیک‌های مخصوص و خلاقانه خودتان استفاده کنید.

اما تکنیک قلم و کاغذ کلاسیک از ابتدای اختراع خط و نوشتن کاربردی بوده و درصورتی‌که به ابزارهای گرافیکی دسترسی نداشتید می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

وب‌سایت‌های مخصوص خواندن تراکنش در بلاک‌چین

سایت‌های بسیاری مانند blockchain.info وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها تراکنش‌ها را دنبال کنید.

برخی از آن‌ها تنها یک ارز دیجیتال خاص را پشتیبانی می‌کنند و تعدادی نیز طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

سایت btc.com

یکی دیگر از این وب‌سایت‌ها btc.com است که بعد از واردکردن آدرس موردنظرتان می‌توانید به‌صورت گرافیکی آمار و جزئیات تراکنش‌ها را مشاهده کنید. همچنین برای دسترسی به این سایت احتیاج به وی‌پی‌ان نیز ندارید.

در تصویری که این وب‌سایت برای شما آماده می‌کند، کمترین میزان تراکنش، بیشترین مقدار تراکنش و میانگین ارزش تراکنش‌های انجام شده توسط یک آدرس خاص وجود دارد.

اگر بخواهید در مورد اینکه پول‌ها از کجا آمده و به کجا می‌روند، اطلاعات بیشتری کسب کنید، بهتر است؛ مانند تصویر زیر از بیشترین میزان تراکنش استفاده کنید.

آمار تراکنش بیت‌کوین

سایت بلاک اکسپلورر

blockexplorer.com نیز یکی دیگر از ابزارهای آنلاین بسیار کاربردی است که تمام تراکنش‌ها را به‌صورت زنده برای شما به نمایش می‌گذارد.

در ضمن در این سایت می‌توانید باتوجه‌به زمان، بلاک‌های ذخیره شده را نیز به طور کامل و با جزئیات مشاهده کنید.

بلاک اسکپلورر

سایت chainz.cryptoid.info

وب‌سایت بعدی که در این بخش معرفی می‌کنیم chainz.cryptoid.info نام دارد و مانند بقیه جستجوگرهاست.

اما فرق اساسی این وب‌سایت با دیگران این است که ارزهای دیجیتالی که کمتر معروف هستند نیز در این وب‌سایت وجود دارد.

تراکنش‌های مربوط به ارزهایی که شاید کمتر کسی به آن‌ها توجه کند در chainz.cryptoid.info قابل‌مشاهده هستند.

chainz.cryptoid.info

سایت بلاک اکسپرت

یکی دیگر از وب‌سایت‌های مناسب جهت ردیابی تراکنش در بلاک‌چین برای ارزهای کمتر شناخته شده، سایت blockexperts.com است.

blockexperts یک کمپانی است که سرویسی را برای جستجو در بلاک‌چین برای کاربران فراهم کرده است و همان‌طور که گفته شد ارزهای دیجیتال اصلی و معروف در حیطه فعالیتش نیست؛ اما می‌تواند برای بعضی از افراد سودمند باشد.

اکسپلورر ارزهای دیجیتال

گاهی اوقات ممکن است ندانید که آدرس عجیب‌وغریبی که در اختیار دارید متعلق به چه ارز و چه فردی است، در این مواقع تنها لازم است که آدرس را به طور کامل در گوگل سرچ کنید.

برای مثال این آدرس نه برای بیت‌کوین و نه اتریوم است:

AN7x4fANwLWXBDobqdjgNnqwKmVvHEac4p

بعد از سرچ این آدرس در گوگل متوجه می‌شویم که آدرس به یک کوین با نام AlphabetCoinFund تعلق دارد که در بلاک‌چین موجود است.

در آخر نیز باید بگویم اگر قصد دارید یک وب‌سایت جامع داشته باشید که اکثر ارزهای برتر دنیا را درون خود داشته باشد و بتواند با استفاده از آن تراکنش‌ها را مشاهده کنید.

پیشنهاد ما به شما سایت bitinfocharts.com است که از ارزهای زیر پشتیبانی می‌کند:

  • بیت‌کوین
  • بیت‌کوین کش
  • اتریوم
  • ریپل
  • لایت‌کوین
  • دش (Dash)
  • مونرو

ردیابی تراکنش در بلاک‌چین اتریوم

اکثر جستجوگران بلاک‌چین ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین با بقیه ارزها نیز کار می‌کنند؛ زیرا اساس تکنولوژی آن‌ها با هم یکسان است؛ اما به‌هرحال برخی از ‌آن‌ها مانند اتریوم در برخی اصول اساسی تفاوت دارند.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید از اتریوم می‌توان هم برای تبادل پول مجازی و هم ارائه قراردادهایی مانند عرضه‌های اولیه کوین استفاده کرد.

این موضوع به این معناست که در شبکه بلاک‌چین اتریوم نه‌تنها می‌توانید به دنبال ردیابی پول باشید؛ بلکه قادر خواهید بود قراردادهای ثبت‌شده در شبکه را نیز پیدا کنید.

هرچند برخی از سایت‌هایی که تا کنون به شما معرفی کردیم نیز برای ردیابی تراکنش در بلاک‌چین اتریوم قابل‌استفاده هستند.

اما بهترین گزینه برای این کار وب‌سایت etherscan.io است که با داشتن یک ابزار گرافیکی اطلاعات بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: سایت اتر اسکن

قراردادهای هوشمند در etherscan

یک نکته مهم در ردیابی تراکنش در بلاک‌چین اتریوم این است که برخی از آن‌ها تنها قراردادهای هوشمند هستند و هیچ اتریومی منتقل نشده است.

تشخیص اسنادی که در آن‌ها اتریوم منتقل شده با اسنادی که شامل قراردادهای هوشمند هستند، چالش شما در ردیابی تراکنش در بلاک‌چین اتریوم است.

این کار در etherscan.io بسیار آسان است و ارزش سندی که آدرس آن را وارد کرده‌اید برای شما به نمایش در می‌آید.

اگر ارزش آن 0 اتریوم بود؛ یعنی قرارداد است و اگر مقداری پول برای آن ثبت شده بود؛ سند نشان‌دهنده انتقال اتر است.

سؤالات متداول

وجود امکان ردیابی تراکنش در بلاک‌چین چه مزیتی دارد؟

امکان پیگیری تراکنش در بلاک‌چین موجب شفافیت بیشتر می‌شود و کاربران با اطمینان بیشتری وارد دنیای ارز دیجیتال خواهند شد.

چگونه می‌توان قراردادهای هوشمند را از تراکنش‌های اتریوم تشخیص داد؟

با بررسی ارزش سند موردنظر خود در etherscan.io می‌توانید متوجه شوید که آیا اتریومی منتقل شده است یا خیر.

جامع‌ترین وب‌سایت برای ردیابی تراکنش در بلاک‌چین کدام است؟

وب‌سایت bitinfocharts.com یکی از جامع‌ترین وب‌سایت‌ها است که از ارزهایی نظیر بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، ریپل و لایت‌کوین پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه ردیابی تراکنش در بلاک‌چین را به طور کامل شرح دادیم و ابزارهای مختلف برای این کار را به شما معرفی کردیم.

نکته مهمی که در بررسی و ردیابی تراکنش در بلاک‌چین باید در نظر داشته باشید این است که روی آن‌ها وقت بگذارید و تمام اطلاعاتی که می‌توانید از آن‌ها به دست بیاورید را استخراج کنید.

تاریخ انجام تراکنش، میزان پولی که منتقل شده است، آدرس‌های موجود در تراکنش و… از طریق ابزارهای آنلاینی که در طول متن با آن‌ها آشنا شدید قابل‌دستیابی هستند.

این مزیت بزرگ شبکه‌های غیرمتمرکز را از دست ندهید و به دنیای بدون مرز و سانسور بلاک‌چین وارد شوید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

بررسی تراکنش‌های ارز دیجیتال + اکسپلورر بلاک‌چین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

178 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
عرفان

با سلام �مت شما عرض می‌کنم که دو سال پیش بنده از سایت کوین پاد ۱۵۲ تا داگ انتقال دادم. متاسفانه گوشیم اطلاعاتش پاک شد و من هم اصلاً یادم نیست که کیف پولم چی بود ولی ایمیل تایید و شناسه تراکنشو اینا رو دارم میشه پیگیری کرد که مثلاً کدوم کیف پول بوده یا بازیابیشون کرد. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید سپاس.

فاطمه

سلام وقت بخیر من چند روز پیش به یه کیف پول تتر ارسال کردم از صرافی اللن اون ادرس پولمو برده ایا قابل پیگیری؟

امین محمدی

سلام ممنون از مقاله خوبتون، ببخشید من توی مجله بانک اقتصاد خونده بودم دلیل انجام نشدن تراکنش هم با ردیابی مشخص میشه، خواستم بدونم درسته؟ چطور میشه اینکارو انجام داد؟

ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏🌹

امیرعلی

سلام وفت بخیر
ببخشید یک نفر به پی وی من امد و درخواست تتر کرد و گفت من ریال می دم و تتر بده من هم قبول کردم و واریز انجام داد و من هم تتر واسش ریخم و ۲۴ ساعت دیگه کارت بانکی من مسدود شد نگو طرف هکر بوده و پول دزدی بوده الا واسم ۱۵ تومن جریمه در آورد پلیس فتا الان من فقط یه ادرس ولت دارم و می خوام بدونم اون ادرس مال کدوم صرافی است شما می تونید به من کمک کنید ؟

مجید

سلام من خانمم ۳۵۰۰ دلار بیت کویین توی کیف پولش بوده انتقال شده به یه آدرس اگه کسی بتونه برام پیگیری کنه ۵۰۰ دلار شیرینی بهش میدم

مجید

بتونید برام پیگیری کنید یه شیرینی خوبی میدم

مجید

سلام خانمم ۳۵۰۰ دلار بیت کویین توی viawallet داشته که همش به یه آدرس رفته میشه آدرس رو ردیابی کنیم

Amin

با سلام، چند وقت پیش داداشم ۱۶۰ تتر trc20 به یک آدرس کیف پول منتقل کرد از طریق خرید از یه صرافی ایرانی ، ولی به دلیل محدودیت زمانی برای برداشت تا ۷۲ ساعت اون وجه ارسال نشد یعنی از کیف پول مبدا برداشته شده ولی به کیف پول مقصد ننشسته بود، و مشکل اینجا هست که اون آدرس مقصد زمان دار بوده و هر ۱۵ دقیقه یکبار بروز میشد.حالا از صرافی txid معامله رو گرفتم، چکش کردم درست بود موفق زده بود، برای خرید از سایت فانددنکست، آیا آدرس کیف پولی که مهلت زمانی داره و بعد از یه مدت عوض میشه، ارسال ارز به اون آدرس پس از اینکه اعتبارش تموم شد موفق میشه یا نه ، میخواستم بپرسم اون کیف پوله که از بین نمیره فقط آدرسش بروز میشه یا کلا بی اعتبار میشه معامله؟

علیرضا اقبال حسینی

سلام و خسته نباشید
با معذرت بنده میخواستم مقداری تتر را بر روی بستر اتریوم انتقال بدهم اما مبلغ به ولت مقصد انتقال نیافت و گویا تبدیل به یک قرارداد هوشمند شده است . یعنی در سایت اتراسکن ارزش آن را 0 دلار نشان می دهد که به معنای قراردادهوشمند بودن ان است
الان من باید چیکار کنم آیا این مقدار تتر من قابل بازیابی و نقدینگی است ؟

amir

ایا صرفا با داشتن ادرس کیف پول طرف که مثلا تتر رو بهش انتقال دادیم میشه نام یا ایمیل طرف رو پیدا کرد؟

مهدی

سلام و عرض ادب. بنده مبلغ 5000 تتر به یک صرافی ریختم جهت ترید که الان متوجه شدم کلاه برداریه و ظاهرا صرافی هم دروغ بوده. تنها چیزی که ازش دارم آدرس ولت تتر هست. آیا امکان ردیابی وجود دارد؟ کسی میتونه کمکم کنه؟

کیا

سلام وقت بخیر
7500,000 تومان ارز ترون به آدرس ولت یک فردی خریداری کردم که قرار بود واسم یه کالایی رو بفرسته
متاسفانه طرف کلاه بردار بوده
آیا میشه فهمید صاحب آدرس ولت کیه؟
چطور باید اقدام کنم؟

morteza

سلام دوستان نیاز به کمک شما دارم . خیلی وقت پیش در یکی از سایت های اینترنتی ( کیف پول های اینترنتی شبیه بلاک چین یا مگنوم ولت یا لوکال بیت کوین و… که یادم نیستم ) حساب باز کردم ولی الان نمی دونم کدوم سایت بود فقط ادرس کیف را دارم می خواهم بفهمم این ادرس مربوط به کدوم سایت است کسی می تونه کمکم کنه ؟
1BvDJbottpMaGq6yyw8RTwUjLGrUh3vsr4 این ادرسش هست نمی دونم مربوط به کدوم سایت است یه مبلغ کمی هم پول توش دارم .

منصور

سلام من از کیف پولم توی نوبیتکس مقدار۰۰۱ بیت کوین به کیف پول کسی ریختم ایا میتونم از طریق بلاکچین بفهمم که ایا دریافت کرده یا نه ؟ امکان پیگیری از مقصد رو ندارم
اگه ممکنه زودتر جواب بدید حیاتی هستش

علی

درود در تراس ولت بنده ۳۰۰۰ ترون به سرقت رفته آیا امکان پیگیری آن وجود داره؟
خیلی ممنون سریع پاسخ دهید

مجتبی

سلام وقتتون بخیر،متاسفانهbttهولد داشتم تبدیل نکردم ب توکن جدید وبعد انتقال بدم….
مستقیما توکن های قدیمی رو ب ادرس جدید فرستاد…)(صرافی کوکوین)
الان میخاستم ببینم میتونم باشتیبانی صحبت کنم برگردونم؟!!!!

ناشناس

سلام من از کیف پول تراست ولت ۱۱۵ دلار bnb به کیف پول کوینکس ارسال کردم همه چیز را درست زدم ولی چهار روز میشه که نرسیده مشکل چیه لطفا راهنمایی کنید

مصطفی کردی

با درود. من مقداری ارز را از یک صرافی به صرافی دیگری انتقال دادم و هر دو حساب متعلق به خودم است ولی تایید برداشت از صرافی مبدا انجام شده ولی ارز به صرافی مقصد نیامده است. من txid را هم هر چی چک میکنم میگه وجود نداره. دلیل این پاسخ هنگام سرچ txid چیه! اگه میتونین پاسخ منو بدید واقعا گرفتار شدم. بزرگوارید

علی

سلام کیف پول بنده توسط شخصی خالی شده آیا میتوان از تراکنش های انجام شده سارق رو پیدا کرد ممنون میشم

مرتضی طیبی

سلام
میشه پیگیری کرد ارزی که هک شده ازمون توی تراست ولت، داخل کدوم صرافی ایرانی نقد شده؟ و بشه از طریق واریزی بانک پیداکرد طرفو؟

سهراب

سلام جناب من حساب کوکوین ام مسدود شده واسشون باید اسکرین آخرین انتقالم بفرستم.
میرم توی تاریخچه نوبیتکس گزینه اطلاعات بیشتر میزنم میره توی tronscan همه اطلاعات داخلش هست فرستادم قبول نکردن .پیام زیر فرستاده میشه راهنمایی کنید.ممنونم.
please find the transactions from the relative platforms (means sending party) and show us screenshots. The screenshots shall show us the URL, sending address, recipient address and TXID/transaction hash and they shall not be the blockchain or email photos.

فرزاد حسنی

سلام به شما سروران عزیز
بنده قصد دارم مقدار 2000 تتر دریافت کنم و به آدرس کیف پول کوینومی ارسال کنند و نمیخوام بعدش اطلاعاتی داشته باشن که به کدوم حساب منتقل میکنم
آیا تو شبکه بلاک چین میشه اینطور پیگیری کنن که بعد از واریز به حسابم تتر هام را به کجا منتقل میکنم

سامان

سلام آیا میشه در bscscan به یک کابر پیام داد؟

بهداد

سلام وقت بخیر
چطوری میتونم از روی ادرس تراکنش، ادرس کیف پولی که برام مثلا تتر ریخته را پیدا کنم؟

حسین خانزاده

سلام من چند روز پیش یه مقدار خواستم شیبا بخرم بعد اینکه پول رو از کارت خارج شد نوشت وضعیت نامعتبر ببخشید پول من به حسابم برمیگرده یا از دستم رفته فقط کارتی که واریز کردم تو سایت ثبت نشده بود

جعفر

سلام
من مقداری دوج در دو مرحله خرید کردم و الان که نگاه میکنم میبینم آدرس دو اشتباه وارد کردم و این آدرس رو اصلا در کیف پولم پیدا نمیکنم که برای کدام ارز هست ویا اینکه اصلا این آدرس برای من هست یا خیر؟
از صرافی میپرسم میگه تراکنش درسته.
حالا شما میتونید کمک کنید این ارزها رو برگردونم. اگر هم هزینه هم داشت درخدمتم .
البته به اندازه ۴ میلیون تومان خرید نمودم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
178
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx