بهترین کیف پول‌های مونرو (نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تحت‌وب)

نحوه ساخت کیف پول مونرو monero wallet

با وجود اینکه ده‌ها کوین دیجیتال مختلف در دنیا وجود دارد که سعی دارند امنیت کاربران را حفظ کنند، Monero در بین افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی برای انجام تراکنش‌ها به صورت ناشناس دارد.

در واقع منظور از این جمله این است که در دنیای ارزهای دیجیتال، Monero را به عنوان یک رمزارز می‌شناسند که هویت کاربران در آن به طور کامل ناشناخته است.

برای حفظ محرمانگی تراکنش‌ها در شبکه مونرو، از سیستم “حلقه امضا” استفاده می‌شود.

عناوین مطلب:

برای فهم بهتر موضوع بهتر است چند خط به صورت ساده در مورد “حلقه امضا” صحبت کنم.

سیستم حلقه امضا طراحی شده است تا هویت کاربران استفاده کننده از رمز ارز ناشناخته باقی بماند. به طور کلی این سیستم به این صورت است که وقتی یک نفر مقداری Monero برای فردی دیگر می‌فرستد، امضای دیجیتال او در تراکنش ثبت می‌شود.

حال برای اینکه تراکنش تایید شود؛ نیاز است که یک گروه از امضا کننده‌ها نیز آن را امضا کنند. به این ترتیب هیچگاه فردی که پول را فرستاده است مشخص نخواهد شد؛ زیرا چندین امضای دیجیتال در هر تراکنش موجود است که امضا کننده اصلی آن مشخص نیست.

در Monreo با استفاده از این مکانیسم و تراکنش محرمانه، هویت کاربران، آدرس آن‌‌ها و میزان مبلغ فرستاده شده کاملا مبهم می‌شود و به همین دلیل Monero کاملا امن است.

XMR نماد توکن‌های Monero است.

این ویژگی‌ها باعث شده است که XMR به یک انتخاب خوب برای کاربران تبدیل شده و بین 20 ارز دیجیتال برتر قرار گیرد.

در حال حاضر کیف پول‌های مختلفی نیز برای مونرو طراحی شده تا کاربران با استفاده از آن‌ها بتوان XMR ارسال، ذخیره و یا دریافت کنند.

افرادی که می‌خواهند با Moreno کار کنند می‌توانند از بین ده‌ها کیف پول گرم و سرد گزینه مناسب خود را انتخاب کنند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری، آنلاین، موبایل، دسکتاپ و… وجود دارند که هرکس با توجه به نیازهایش می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در ادامه مقاله کمی در مورد انواع کیف پول‌ها صحبت کرده و سپس 6 تا از برترین محصولات در این زمینه را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

انواع کیف پول

به طور کلی کیف پول‌ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند. کیف پول‌های گرم به آن کیف پول‌هایی گفته می‌شود که به اینترنت متصل هستند و در واقع قابل لمس نیستند.

کیف پول‌های دسکتاپ، آنلاین و موبایلی در این دسته قرار می‌گیرند. از مزایای مهم این کیف پول‌ها این است که تراکش‌ها به سرعت انجام شده و در کل کار با آن‌ها سریعتر است؛ زیرا به صورت آنلاین عمل می‌کنند.

این کیف پول‌ها معمولا یا رایگان و یا با قیمت کم در دسترس هستند و نگه‌داری و پشتیبانی آن‌ها نیز راحت‌تر از کیف پول‌های سرد است.

از معایب آن می‌توان به آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر هک اشاره کرد. کیف‌ پول‌های گرم دائما به اینترنت متصل هستند و به همین دلیل در برابر حمله هکران و دزدی‌های اینترنتی امنیت کمتری نسبت به کیف‌ پول‌های سرد دارند.

کیف پول‌های سرد به آن‌ دسته از محصولاتی می‌گویند که قابل لمس بوده و سخت‌افزاری هستند.

این کیف پول‌ها اغلب به شکل یک فلش مموری بوده و اطلاعات شما مثل کلید‌های شخصی و آدرس‌های عمومی شما در آن‌ها ذخیره می‌شوند. کیف پول‌های سرد از نظر امنیت در سطح بالاتری نسبت به کیف پول‌های گرم قرار دارند؛ زیرا به صورت آفلاین کار کرده و فقط در صورتی که قصد ارسال و دریافت کوین داشته باشید با وصل شدن به کامپیوتر آنلاین می‌شوند.

نوعی از کیف پول وجود دارد که به شکل کارت بانکی است و با اتصال به موبایل، امکان انجام تراکنش‌ها را فراهم می‌کند. شرح بیشتر این کیف پول سخت‌افزاری را اینجا بخوانید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری اطلاعات را در یک سرور واسطه ذخیره نمی‌کنند و همه‌چیز در اختیار خود کاربر است. از معایب کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توان از امکان گم شدن و خراب شدن دستگاه صحبت کرد؛ علاوه بر این نیز سرعت کار کردن با آن‌ها نیز نسبت به کیف پول‌های گرم پایین‌تر است.

خوب اکنون که اطلاعات اولیه در مورد انواع کیف پول‌ها را به دست آوردید به سراغ 6 تا از بهترین کیف پول‌های Moero می‌رویم.

کیف پول‌های سخت‌افزاری

Ledger Nano S

Ledger Nano S یکی از بهترین کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری در این صنعت است که در کنار صدها توکن و کوین دیگر از XMR نیز پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از Ledger Nano S می‌توانید مطمئن شوید که کوین‌های شما در یک کیف پول سرد سخت‌افزاری فوق‌العاده امن ذخیره شده است.

این دستگاه که شبیه یک فلش مموری USB است اطلاعات شما را درون خود دیوایس ذخیره کرده و از آن در برابر خطراتی که در کامپیوتر شما وجود دارد محافظت می‌کند.

به این ترتیب حتی اگر لپتاپ و یا کامپیوتر شخصی شما دچار مشکل شده و ویروس و بدافزار وارد آن شود، آدرس و کلید‌های شخصی شما درون Ledger Nano S امن خواهند بود.

این دستگاه همچنین از یک سیستم‌عامل اختصاصی و امن با نام BOLOS نیز استفاده کرده و شامل یک بسته ریکاوری، پین کد مخصوص خود دستگاه و سیستم تایید دو مرحله‌ای است.

علاوه بر اینها Nano S یک صفحه‌نمایش OLED کوچک نیز دارد که با استفاده از آن می‌توانید تراکنش‌ها را مشاهده کرده و با دکمه‌های فیزیکی کنار دستگاه آن‌ها را تایید کنید.

به طور کلی استفاده از Nano S بسیار آسان است و با نرم‌افزار مخصوص خود کمپانی کاربران می‌توانند اطلاعات حساب و موجودی‌ خود به همراه جزییات تراکنش‌ها را در هر لحظه مشاهده کنند و به همین دلیل دیگر نیازی به اتصال همیشگی دستگاه به کامپیوتر وجود ندارد.

Nano S مزایای بسیاری دارد و با ویژگی‌های جذابش باعث می‌شود هرآنچه که از یک کیف پول بخواهید در اختیار خود داشته باشید؛ اما شاید استفاده از این محصول برای کار با مبالغ کم مناسب نباشد.

به این دلیل که برای هر بار استفاده و انجام تراکنش نیاز به اتصال دستگاه به کامپیوتر وجود دارد، بهتر است برای مبالغ کم از کیف‌ پول‌های گرم استفاده کنید.

قیمت این دستگاه در حال حاضر حدود 60 دلار است.

اگر دنبال یک کیف پول فوق‌العاده امن هستید که دارایی‌های خود را در آن ذخیره کنید؛ بهتر است این هزینه کم را متقبل شوید. البته این نکته نیز فراموش نشود که به دلیل محبوبیت بسیار زیاد این دستگاه‌ها تعداد کمی از آن‌ها در بازار موجود است و برای خرید آن‌ها باید کمی تلاش کنید و به راحتی پیدا نمی‌شوند.

برای خرید لجر نانو اس در ایران اینجا کلیک کنید

کیف پول‌های دسکتاپ

نرم‌افزار Monero GUI Wallet

کیف پول‌های دسکتاپ از نظر هزینه گزینه‌های بهتری هستند و Monero GUI Wallet نرم‌افزار رسمی Monero برای ذخیره‌سازی XMR است.

Monero GUI Wallet رابط کاربری خوب و جذابی دارد که کار با آنرا ساده می‌کند.

این نرم‌افزار برای ویندوز، MacOS و لینوکس در دسترس است. GUI Wallet یک رمز عبور دارد که از دارایی‌های شما روی کامپیوترتان محافظت می‌کند. علاوه بر آن نیز یک کد 25 رقمی برای ریکاوری کوین‌ها نیز تولید می‌کند.

GUI Wallet یک کیف پول Full node است؛ یعنی برای کار با آن باید تمام بلاک‌چین Monero را به طور کامل دانلود کنید که این کار زمان زیادی گرفته و نیازمند حجم زیاد روی هارد و قدرت سخت‌افزاری بالایی است.

بنابراین از نظر اینکه حجم زیادی باید دانلود شود، گزینه‌ی چندان به صرفه‌ای نیست.

این کیف پول همچنین از یک برنامه با نام Daemon استفاده می‌کند که در بکگراند نرم‌افزار اجرا شده و همگام‌سازی با شبکه و تراکنش‌ها را انجام می‌دهد.
ویژگی‌های دیگری مانند اعتبارسنجی تراکنش‌ها و امضای تمام اسناد با استفاده از کلید شخصی‌اتان نیز در این کیف پول وجود دارد. این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد که هر فایل، سند و یا تاییدیه‌ای را که در شبکه وجود دارند را تایید کنند.

Monero GUI Wallet همچنین قابلیت استخراج را نیز دارد و تنها چند کلیک نیاز دارد تا پروسه استخراج آغاز شود؛ هرچند کار استخراج Monero نیازمند قدرت سخت‌افزاری بسیار بالا است.

شروع به کار کیف پول با توجه به پروسه دانلود بلاک‌چین و همگام‌سازی شبکه کمی طول می‌کشد. همچنین به دلیل اینکه این کیف پول Full node است قابلیت‌های زیادی داشته و برای کاربران با تجربه‌تر بهتر است.

کیف پول Exodus

Exodus یکی دیگر از کیف پول‌های دسکتاپی است که کار با آن راحت بوده و طراحی آن بسیار ساده است. Exodus در حال حاضر از بیش از 100 ارز دیجیتال شامل XMR را پشتیبانی کرده و موجودی حساب شما را به 30 ارز جهانی نشان می‌دهد. این کیف پول تنها دسکتاپ نبوده؛ زیرا علاوه بر نرم‌افزار ویندوز، MacOS و لینوکس، اپلیکیشن مخصوص موبایل آن نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

علاوه بر کیف پول، Exodus یک صرافی داخلی برای تبدیل ارزها یه یکدیگر را داراست. در ضمن Exodus یک node عادی است و نیازی به دانلود بلاک‌چین کامل Monero برای کار با آن وجود ندارد.

از نظر امنیت نیز این کیف پول در سطح بالایی قرار داشته و ویژگی‌های مناسبی دارد.

یک رمز عبور 12 رقمی برای اجرا نیاز است و علاوه بر آن تمام کلید‌های شخصی و اطلاعات به صورت رمزگذاری شده روی دستگاه خود کاربر ذخیره می‌شود. برای استفاده از Exodus هیچگونه اطلاعات شخصی مورد نیاز نیست.

این کمپانی به تازگی یک همکاری با کیف پول سخت‌افزاری Trezor را نیز آغاز کرده است که دارندگان Trezor می‌توانند از رابط کاربری Exodus استفاده کرده و اطلاعات و کوین‌های خود را بین دو کیف پول به اشتراک بگذارند.

با وجود تمام این موارد نرم‌افزار Exodus به صورت کامل اوپن سورس نبوده و تیم توسعه‌دهنده آن نیاز دارد که اعتماد بیشتری را جلب کند. کیف پول دسکتاپ امنیت نسبتا خوبی دارد.

کیف پول Atomic Wallet

این کیف پول از 500 کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند و تقریبا هر ارز دیجیتال نا شناخته‌ای را می‌توانید در لیست ارزهای این کیف پول پیدا کنید.

کاربران برای کار با این کیف پول نیاز به یک رمز عبور 12 کاراکتری دارند و تمام اطلاعات کاربران به صورت رمزنگاری شده ذخیره می‌گردد.

کلیدهای شخصی رمزنگاری شده درون خود دستگاه افراد ذخیره می‌شود و هیچگاه آن را ترک نمی‌کند. درست مانند Exodus کیف پول مورد بحث ما نیز در ویندوز، MacOS، لینوکس سیستم‌عامل‌های موبایلی در دسترس است.

نکته مهم این است که نرم‌افزار Atomic Wallet به طور کامل اوپن سورس بوده و افراد می‌توانند به کد اصلی برنامه دسترسی داشته باشند. متخصصان می‌توانند کدهای نرم‌افزار را بررسی کرده و مطمئن شوند که هیچ بدافزار و کد تخریبی در Atomic Wallet وجود ندارد.

با اینکه Atomic Wallet یک گزینه فوق‌العاده محسوب می‌شود؛ اما در مقایسه با Exodus از برخی مشکلات کوچک رنج می‌برد؛ برای مثال از هیچ کیف پول سخت‌افزاری پشتیبانی نمی‌کند.

در مورد کیف پول اتمیک والت بیشتر بخوانید (همراه با آموزش کار)

کیف پول‌های آنلاین و تحت وب

سایت mymonero.com

رابط کاربری MyMonero بسیار ساده است به حدی که می‌توان آنرا ساده‌ترین کیف پول موجود برای مونرو دانست.

MyMonero تاکنون توانسته یک کیف پول با امنیت مناسب ارائه دهد. این والت آنلاین، در حال حاضر تنها از XRM پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که این کیف پول آنلاین و تحت وب بوده؛ پس با هر مروگر استانداری مثل فایرفاکس و یا گوگل کروم امکان دسترسی به آن وجود دارد.

ساخت یک کیف پول در این سایت تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد و بعد از ایجاد حساب کلید شخصی شما روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود. بهتر است این کلید شخصی را یاد داشت کرده و در جایی امن و دور از دسترس افراد غیرقابل اعتماد نگه‌داری کنید.

به دلیل آن‌ که این کلید‌ها روی سرورهای کمپانی ذخیره نمی‌شود؛ تیم سازنده به آن دسترسی ندارد؛ پس در صورت گم کردن کلید شخصی و رمز عبور دیگر امکان بازیابی حساب خود را نخواهید داشت.

یک نسخه سبک دسکتاپی نیز از این کیف پول وجود دارد؛ اما نسخه تحت وب گزینه بهتری است؛ زیرا دیگر نیازی به دانلود بلاک‌چین و نصب و راه‌اندازی هیچ نرم‌افزار دیگری ندارید.

با توجه به اینکه استفاده از MyMonero هیچ هزینه‌ اضافی ندارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب شماست. در ضمن این سایت هیچ اطلاعات شخصی‌ای از کاربران هنگام ایجاد حساب درخواست نمی‌کند.

با وجود تمام این مزایا، MyMonero تنها برای افرادی مناسب است که قصد دارند به سرعت XMR های خود را انتقال داده و یا ذخیره کنند؛ در ضمن به دلیل آنلاین بودن همیشگی آن نسبت به حمله هکران آسیب‌پذیرتر است. برای کارهای پیچیده‌تر و طولانی‌مدت تر کیف‌ پول‌های دسکتاپ قابلیت‌های بهتری دارند.

کیف پول‌های موبایلی

والت موبایلی Monerujo

Monerujo یک نرم‌افزار اوپن سورس با ویژگی‌های مختلف و جذاب است، رابط کاربری ساده و قابل فهمی دارد و کلید‌های شخصی کاربران روی دیوایس‌های خودشان ذخیره می‌شود. در مورد ذخیره کلید‌ها روی دستگاه خود افراد بهتر است چند خطی صحبت کنیم.

در طول این مقاله اکثر کیف پول‌هایی که معرفی شدند این قابلیت را داشتند که کلید‌های شخصی را روی سخت‌افزار خود کاربران ذخیره کنند و هیچ ربطی به سرور‌های خود کمپانی نداشت. این موضوع مزایا و معایب خودش را دارد.

از مزایای آن می‌توان به این اشاره کرد که در صورت هک شدن و دزدی از کمپانی کیف پول شما در امان است؛ زیرا حتی اگر دیتابیس شرکت هک شود، هیچ آثاری از کلید‌های شخصی شما در آن‌ وجود ندارد.

در آن طرف ماجرا در صورت ذخیره شدن کلید‌های شخصی روی دستگاه‌های خودتان، دیگر کنترل کامل امنیت کیف پول بر عهده خود شماست و شرکت هیچ تضمینی برای امنیت آن ندارد؛ پس در صورتی که دستگاه‌تان آلوده به بدافزار شده و یا دزدیده شود، کیف پول شما دیگر در امان نیست.

خوب به بحث اصلی بازگردیم! Monerujo در حال حاضر در گوگل پلی قابل دانلود بوده و برای اسمارت‌فون‌های اندرویدی در دسترس است. این نرم‌افزار تا کنون بیش از 10 هزار بار دانلود شده و 350 نقد و بررسی برای آن در گوگل پلی نوشته شده است.

Monerujo به شما این امکان را می‌دهد که یا به صورت از راه دور node های دیگر را کنترل کرده و به بلاک‌چین Monero متصل شوید و یا node خودتان را با استفاده از آن راه‌اندازی کنید.

با استفاده از این کیف پول می‌توانید چندین آدرس مختلف را با یک نرم‌افزار مدیریت کنید و قابلیت ارسال XMR ها با استفاده از QR Code وجود دارد.

یک قابلیت فوق‌العاده Monerujo این است که امکان ارسال پول به آدرس‌های بیت‌کوین نیز وجود دارد. به این معنا که شما می‌توانید یک آدرس بیت‌کوین را وارد کرده و XMR های درون کیف پول بدون آن که از قبل تبدیل شوند، به صورت بیت‌کوین به حساب شخص مورد نظر واریز گردند!

با این قابلیت دیگر نیازی به تبدیل XMR ها به بیت‌کوین برای انجام تراکنش‌های بیت‌کوین ندارید.

کد این نرم‌افزار توسط Monero بررسی و تایید شده است. در مکان‌هایی که امکان دسترسی به لپتاپ وجود ندارد استفاده از Monerujo کمک بسیاری به سرمایه‌گذاران می‌کند.

Monerujo برای مبالغ کم بسیار فوق‌العاده است و بزرگترین نقطه ضعف آن این است که برای آیفون‌ طراحی نشده است.

دیگر گزینه‌های مناسب

در این مقاله سعی کردیم که 6 تا از بهترین کیف پول‌های Monero را خدمت شما معرفی کنیم؛ اما در دنیای ارزهای دیجیتال ده‌ها کیف پول خوب دیگر نیز وجود دارد که برای برخی استفاده‌های خاص مناسب هستند.

از جمله این کیف پول‌ها می‌توان از Ledger Nano X نام برد که امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری را با انعطاف پذیری نسخه‌های موبایلی ترکیب کرده است. این محصول در حال حاضر حدود 120 دلار قیمت دارد و برای کسانی که می‌خواهند با هزینه کردن بیشتر، دستگاهی قدرتمند و امن در اختیار داشته باشند، مناسب است.

Trezor Model T نیز یکی دیگر از انتخاب‌های فوق‌العاده است که XMR در بین توکن‌های پشتیبانی‌شده آن وجود دارد. این مدل از Trezor One بسیار گران‌تر بوده؛ ولی بر خلاف آن از XMR پشتیبانی می‌کند. برای خرید Trezor Model T باید چیزی حدود 170 دلار بپردازید!

در نهایت بهتر است به یکی از کم‌هزینه‌ترین و بهترین گزینه‌ها یعنی کیف پول کاغذی نیز اشاره کنیم! در وبسایت moneroaddress.org می‌توانید به صورت آفلاین کلید شخصی تولید کرده و آن را روی کاغذ یاداشت و در جایی پنهان کنید.

امن‌ترین کیف پول همین کیف پول کاغذی است و به هیچ وجه در معرض خطر هک و دزدی قرار نمی‌گیرد. با وجود مزایای بسیار زیاد آن‌ها استفاده از کیف پول‌های کاغذی به افراد تازه کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و برای با تجربه‌های این حوزه گزینه بهتری است.

انتخاب با شماست

حتی اگر تمام کیف پول‌های موجود در دنیا نیز مورد بررسی ما قرار بگیرد؛ در نهایت این شما هستید که باید با توجه به نیازهایتان محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در ادامه مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب بهترین کیف پول را با همدیگر می‌خوانیم تا با استفاده از این فاکتور‌ها بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید:

  • امنیت: کیف پول‌های سرد و سخت‌افزاری امن‌ترین انتخاب هستند. ویژگی‌هایی مانند، نیاز به رمز عبور، ذخیره اطلاعات، مدیریت کلیدهای شخصی و تایید دو مرحله‌ای نیز در بخش امنیت باید مورد بررسی قرار بگیرند.
  • استفاده آسان: کیف پول‌هایی مانند GUI Wallet بهترین انتخاب برای افراد با تجربه است و MyMonero.com برای تازه‌کارها گزینه بهتری است. در ضمن هر نرم‌افزاری راهنمای مخصوص خودش را دارد که با مطالعه آن‌ می‌توانید کیف پولی که کار با آن راحت‌تر است را انتخاب کنید.
  • تیم توسعه‌دهنده: شناخت تیمی که نرم‌افزار را تولید کرده است فوق‌العاده مهم است. تحقیق در مورد سابقه و شفافیت کار آن‌ها باید نسبت به هر عمل دیگری در الویت باشد. در ضمن تعداد کاربران استفاده‌کننده از کیف پول نیز اهمیت دارد. هرچه کاربران فعال یک کیف پول بیشتر باشد، نشان‌دهنده قابل اعتمادتر بودن نرم‌افزار مورد نظر است.
  • هزینه: کیف پول‌های سخت‌افزاری هزینه زیادی دارند و برای خرید آن‌ها باید پول خرج کنید و این در حالی است که کیف پول‌های گرم و نرم‌افزاری معمولا به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
  • ویژگی‌ها و قابلیت‌ها: قابلیت‌هایی که کیف پول در اختیار شما قرار می‌دهد مهم است. برخی کیف پول‌ها قابلیت تبدیل ارزها را داشته و یا چند آدرس مختلف را تولید می‌کنند. پشتیبانی از تعداد زیادی کوین و توکن نیز معیار مناسبی برای انتخاب کیف پول است.
  • سازگاری: برخی از کیف پول‌های دسکتاپ در سیستم‌عامل‌های مختلف کار می‌کنند. گاهی کیف پول‌های موبایلی تنها با اندروید و یا IOS سازگار هستند. سازگاری یک نرم‌افزار با سیستم‌عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلف مورد خوبی برای بررسی بهترین کیف پول است.

نتیجه‌گیری

انتخاب بهترین کیف پول برای دریافت و ذخیره‌سازی XMR کاملا به نیازهای هر شخص بستگی دارد. تمام مواردی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره شد در تصمیم‌گیری مهم هستند و اگر دقت کنید در این مقاله نیز همین موارد در هر گزینه بررسی شدند.

MyMonero با توجه به اینکه یک کیف پول آنلاین است، نصب و راه‌اندازی آن راحت‌تر از بقیه موارد بوده و در عین حال نا امن‌ترین آن‌ها است. نسخه‌های دسکتاچ مثل نرم‌افزار رسمی Monero، Exodus و Atomic Wallet امنیت بیشتری نسبت به نسخه‌های آنلاین داشته و به طور کلی استفاده از آن‌ها راحت‌تر کیف پول‌های سخت‌افزاری است.

Monerujo بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال یک کیف پول پرتابل و موبایلی می‌گردند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که Exodus و Atomic Wallet نیز نسخه‌های مخصوص موبایل دارند.

در نهایت اینکه شاید بهترین گزینه برای کسانی که مبالغ زیادی را روی XMR سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به دنبال یک کیف پول امن هستند، Ledger Nano S است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
احسان

سلام به شما
من مدتی قبل یک کیف پول کاغذی مونرو ایجاد کردم و ۴ چیز دریافت کردم
عبارت ۲۵ کلمه ایی
ممو
سید
ادرس
بعد یک مونرو خریداری و به ادرس فرستادم
بعد مدتی در ولت تحت وب مونرو جی یو
و در لپ تاپ دوستم موجودی رو اوردم بالا
الان دوستم میخواد لپ تاپ رو بفروشه البته جز هارد
من نه به دوستم و نه به لپ تاپش دسترسی ندارم
با کلید ها در ولت کاک و گواردو تست کردم و موجودی صفر نشون میده
خواهشا اگر اطلاعات فنی دارید کمکم کنید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست گرامی. برای چک کردن موجودی ممکنه کیف پول های فیک رو دانلود کرده باشید (نرم افزارهایی که خودشونو جای کیف پول اصلی جا میزنن)، این مورد رو بررسی کنید
اگه نهایتا کیف پول شما خالی شده متاسفانه کاری نمیشه کرد.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx