معرفی 10 ارز دیجیتال برتر سال 2023!

10 ارز دیجیتال برتر 2022

جالب است بدانید در بازار ارز‌های دیجیتال در حال حاضر بیش از 10,000 کریپتو کارنسی و توکن مختلف وجود دارد. هر کدام از آن‌ها قابلیت‌ها، ویژگی و اهداف خود را دارند که برای سرمایه گذاری یا معامله مناسب هستند. اما انتخاب 10 ارز دیجیتال برتر از میان این لیست بزرگ، کار آسانی نیست. 

برای این که 10 ارز دیجیتال برتر دنیا را بتوانیم لیست کنیم باید به شاخص‌های مختلفی توجه شود. انتخاب آن‌ها صرفا از روی توصیه دیگران حتی اگر آن کوین‌ها، جزو 10 ارز دیجیتال برتر هم باشند، ایده خوبی نیست چرا که برای انتخاب یک کوین برای سرمایه گذاری، باید دلیل‌های قانع کننده وجود داشته باشد.

در زمان نوشتن این مقاله بازار‌های ارز دیجیتال روند نزولی سنگینی را طی می‌کند که این موضوع انتخاب 10 ارز دیجیتال برتر را برای سرمایه گذاری سخت‌تر کرده است. بسیاری از آن‌ها در سیکل‌های نزولی بازار، سرمایه گذاران زیادی را از دست می‌دهند که در هنگام تغییر روند به سمت بالا، نمی‌توانند دوباره مانند قبل روی پای خود بایستند.

عناوین مطلب:

برای شروع در ارزهای دیجیتال کلیک کنید!

ملاک انتخاب 10 ارز دیجیتال برتر سال 2023

قبل از این که به لیست ده ارز دیجیتال برتر بپردازیم باید به ملاک‌های انتخاب توجه کنیم. برخی از سرمایه گذاران، توکن‌های دیجیتال را صرفا به دلیل ترند‌های اجتماعی یا حمایت یک اینفلوئنسر خاص انتخاب می‌کنند اما این روش انتخاب نیز ریسک‌های خاص خود را دارد. 

بیشتر بخوانید: معرفی توکن‌های اجتماعی (Social Tokens) و کاربرد آن‌ها 

top 10 crypto coins 2022 2

ابتدا بیایید نگاهی به تعریف کریپتو کارنسی و به طور کلی ارز‌های دیجیتال داشته باشیم. کریپتو کارنسی نوعی دارایی دیجیتال است که بر روی یک شبکه بلاک‌چینی غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. این شبکه‌ها معمولا در مقیاس جهانی بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده‌اند از این رو به آن‌ها شبکه توزیع شده گفته می‌شود. 

با مراجعه به وبسایت Coinmarketcap شما می‌توانید لیست بزرگی از ارز‌های دیجیتال مختلف را در دسته‌‌بندی‌های گوناگون مشاهده کنید. همه این ارز‌ها صرفا از بلاک‌چین‌های اختصاصی خود استفاده نمی‌کنند بلکه بسیاری از آن‌ها توکن‌های دیجیتالی هستند که بر روی سایر شبکه‌های بلاک‌چینی واقع شده‌اند. 

میم‌کوین‌ها، توکن‌های کاربری و یا حاکمیتی از انواع رایج ارز‌هایی هستند که در شبکه‌های اجتماعی از سوی دیگران تبلیغ می‌شوند. در طرف دیگر بسیاری از ارز‌های دیجیتال صرفا با هدف رقابت با ارز‌های دیجیتال دیگر پا به میدان گذاشته‌اند.

برای مثال سولانا و یا کاردانو را در نظر بگیرید، این ارز‌ها به عنوان کریپتو کارنسی‌های نسل 3 شناخته می‌شوند که برای حل مشکلات بلاک‌چین‌های نسل 1 و 2 شکل گرفته‌اند. در بازار ارز‌های دیجیتال حتما شنیده‌اید که به آن‌ها لقب قاتل اتریوم داده‌اند.

بیشتر بخوانید: با 6 مورد از قاتلان اتریوم (Ethereum Killers) آشنا شوید!

اما ملاک‌ ما در انتخاب 10 ارز دیجیتال برتر صرفا تکیه به نوع این ارز‌ها نیست بلکه، شاخصه‌هایی مانند هدف، میزان کاربری، سلطه بر بازار ارز‌های دیجیتال، تعداد کاربران و میزان بازدهی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. 

با این حال، قبل از انتخاب ارز‌های دیجیتال معرفی شده در 10 ارز دیجیتال برتر دنیا، بهتر است تحقیقات خود را به خوبی انجام دهید. توجه به این لیست برای آگاهی از بهترین ارز‌های دیجیتال سال 2023 مفید است اما همیشه دلیلی برای سرمایه گذاری چشم بسته نیست.

معرفی 10 ارز دیجیتال برتر جهان

در اینجا نیز دوباره باید به این موضوع اشاره شود که معرفی 10 ارز دیجیتال برتر به معنای توصیه به سرمایه گذاری بر روی آن‌ها نیست. بورسینس هیچ گونه مسئولیتی در قبال سرمایه گذاری بر روی آن‌ها قبول نمی‌کند و شما باید قبل از سرمایه گذاری بر روی ارز‌های معرفی شده در این لیست به خوبی تحقیق کنید.

top 10 crypto coins 2022 3

نکته دیگری که باید در هنگام ارزیابی 10 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری به آن توجه کنید وضعیت پویا و اخبار بنیادی آن‌ها است. در هنگام مطالعه این مقاله ممکن است وضعیت آن‌ها، چیزی نباشد که در این لیست توصیف شده است.

برای مثال بروز یک باگ مهم در شبکه یکی از این ارز‌ها، می‌تواند باعث سقوط آن شود. از این رو، نه تنها توجه به اخبار بنیادی این ارز‌ها اهمیت دارد بلکه توجه به دیدگاه نوع سرمایه گذاری نیز حائز اهمیت است. 

برخی از آن‌ها ممکن است برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب باشند و برخی دیگر در سرمایه گذاری بلند مدت بهتر جواب می‌دهند. همچنین میزان تحمل ریسک و نوع دیدگاه‌ شما در سرمایه گذاری، گزینه‌های روی میز شما را تعیین می‌کند. 

در ادامه به معرفی 10 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری می‌پردازیم:

بیت‌کوین (BTC)

مگر می‌شود از 10 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری صحبت کنیم و بیت‌کوین، پادشاه ارز‌های دیجیتال در این لیست حضور نداشته باشد؟ بیت‌کوین اولین کریپتو کارنسی غیرمتمرکز برپایه بلاک‌چین بود که اکنون از نظر حجم بازار و میزان محبوبیت در جایگاه اول قرار دارد. 

در شبکه بیت‌کوین هیچ نوع سازمان دولتی یا خصوصی دخالت ندارد و قدرت شبکه آن به صورت همتا به همتا توزیع شده است. همان طور که می‌دانید در شبکه بیت‌کوین ماینر‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. آن‌ها با تکیه بر مکانیزم اجتماع اثبات کار (POW)، تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین را سهولت می‌بخشند. 

وقتی بحث سرمایه گذاری بر روی 10 ارز دیجیتال برتر دنیا می‌شود، باید به دلایل سرمایه گذاری بر روی هر کوین توجه کنیم. در مورد بیت‌کوین، این ارز دیجیتال شفاف و قاطع است. وقتی شما قصد پرداخت یک صورت حساب با بیت‌کوین را دارید، هیچ واسطی در مسیر شما وجود ندارد. 

با این که در سال 2023 وضعیت بازار کریپتو چندان مناسب نبوده است اما، در بازار‌های نزولی نیز فرصت‌های سرمایه گذاری و کسب سود بسیاری وجود دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. در واقع قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار نزولی را مانند تخفیف بنگرید، این موضوع دیدگاه بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد!

بیشتر بخوانید: چگونه در بازار نزولی ارز دیجیتال دوام بیاوریم؟

اتریوم (ETH)

نباید فراموش کنیم که دنیای دیفای یا خدمات مالی غیرمتمرکز مدیون پلتفرم قرارداد‌های هوشمند اتریوم است. به نظر می‌رسد قرار گرفتن اتریوم در بین 10 ارز دیجیتال برتر جهان غیر قابل تردید است. اما دلیل قرار گرفتن اتریوم با وجود سایر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند در این لیست چیست؟

باید بدانید که در حال حاضر اتریوم بزرگ‌ترین میزبان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DAPP) است که نمی‌توان نقش آن را در دنیای غیرمتمرکز منکر شد. اتریوم نیز مانند بیت‌کوین از یک شبکه غیرمتمرکز برپایه تکنولوژی بلاک‌چین بهره می‌برد. 

این تکنولوژی کاملا از سوی انجمن آن هدایت می‌شود که شامل توسعه دهندگان، نود‌های شبکه و هولدر‌های این کوین است. با توجه به حرکت اتریوم به استفاده از مکانیزم اثبات سهام (POS)، این ارز حرف‌های بیشتری در برابر رقبای خود برای گفتن دارد. 

نباید فراموش کنیم که اتریوم پیشگام قراردادهای هوشمند است و پس از مرج اتریوم ونزدیک شدن به اتریوم 2.0، این ارز قابلیت‌های بیشتری در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود ارائه خواهد داد. برای مثال کارمزد تراکنش‌های اتریوم به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده‌اند.

top 10 crypto coins 2022 4

از طرف دیگر، این توکن در هر سال بیش از 800,000 توکن سوزی دارد که باعث کاهش عرضه و افزایش فشار خرید آن خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: توکن سوزی یا سوزاندن توکن (Token Burning) چیست؟

در لیست 10 ارز دیجیتال برتر، اگر بخواهیم کاربرد‌های کلی اتریوم را به صورت خلاصه بیان کنیم، باید گفت حفظ ارزش پول، استفاده به عنوان یک پول رایج و میزبانی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مالی، از مهم‌ترین خصوصیات این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

پالیگان (MATIC)

در بین لیست 10 ارز دیجیتال برتر جهان، بلاک‌چین لایه 2 پالیگان با رشد چشمگیری که داشته است، خودنمایی می‌کند. این شبکه قبلا با نام شبکه MATIC شناخته می‌شد اما پس از بازطراحی برند، آن را با نام Polygon می‌شناسیم.

شبکه پالیگان، یک پلتفرم پرقدرت در زمین ایجاد و اتصال بلاک‌چین‌های مختلف است و با شبکه اتریوم ارتباط نزدیک دارد. یکی از دلایل اصلی شکل گرفتن این شبکه، کندی تراکنش‌ها و گران بودن آن‌ها در اتریوم بود. سازندگان پالیگان با استفاده از مکانیزم POS و سایر زنجیره‌های کاربردی مانند Plasma Chain، اقدام به ایجاد یک معماری انعطاف پذیر کرده‌اند.

نتیجه چنین رویکردی را می‌توانیم در ارز دیجیتال پالیگان مشاهده کنیم. انجام تراکنش‌ها در این شبکه نسبت به اتریوم Gas کمتری مصرف می‌کند که در نتیجه آن، این شبکه در هر ثانیه می‌تواند بیش از 10,000 تراکنش انجام دهد. 

بیشتر بخوانید: گس وار (Gas War) چیست و چگونه باید در این رقابت پیروز شد؟

از آن‌جایی که پالیگان یک شبکه سازگار با اتریوم است، توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم می‌توانند به راحتی اپلیکیشن‌های خود در این شبکه مستقر کنند. این موضوع باعث شده تا اکوسیستم پالیگان پس از اتریوم و بایننس اسمارت چین، رشد زیادی پیدا کند.

 به طور خلاصه در هنگام گزینش 10 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری، کریپتو کارنسی پالیگان نه تنها از نظر سرعت، انعطاف پذیری و میزان اتخاذ محبوبیت زیادی دارد بلکه با توجه به داده‌های بازار، این ارز حجم معامله بالایی دارد و سرمایه گذاران قدیمی خود را مایوس نکرده است.

برخی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های دیفای مستقر بر روی شبکه پالیگان شامل QuickSwap، Aave، Curve Finance و بسیاری نام‌های بزرگ دیگر هستند. 

ریپل (XRP)

ریپل یک ارز دیجیتال کاملا متمرکز است و تنها دلیلی که در لیست ده ارز دیجیتال برتر ما قرار گرفته، به خاطر محبوبیت آن در بازار‌های مالی است. ریپل یک شبکه پرداخت متمرکز است که ارز آن با نام XRP شناخته می‌شود. 

تراکنش‌های ریپل را به دلیل سرعت بالا و مصرف کم انرژی نسبت به شبکه بیت‌کوین می‌شناسند با این حال، شرکت ریپل، کاملا بر روی این ارز کنترل دارد. براساس گزارش‌ها، برخی از بانک‌ها در کشور‌های جهان قصد دارند از ریپل به عنوان روشی برای جا‌به‌جایی پول به صورت بین المللی استفاده کنند. 

به خاطر داشته باشید ادعاهای مطرح شده در مورد این ارز هنوز تایید نشده‌اند و باید در مورد سرمایه گذاری بر روی آن منطقی تصمیم گیری کنید. 

پولکادات (DOT)

پولکادات را می‌توان بستری برای ساخت بلاک‌چین دانست. اهمیت پولکادات در لیست 10 ارز دیجیتال برتر از آن جهت است که پولکادات از مکانیزم‌های جالبی برای حمایت و میزبانی سایر بلاک‌چین‌ها بهره می‌برد. 

در شبکه دات، کامپیوتر‌ها برای میزبانی یک شبکه جهانی مشوق‌هایی دریافت می‌کنند. این شبکه از بلاک‌چین‌های مجزایی تشکیل شده است که شامل زنجیره Relay، بلاک‌چین اصلی دات و پاراچین‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: پاراچین (Parachain) چیست و چگونه کار می‌کند؟

top 10 crypto coins 2022 5

پولکادات می‌تواند با همه بلاک‌چین‌های زیر مجموعه خود ارتباط برقرار کند. اما این معماری تنها دلیل ورود دات به لیست ما نیست، کاربران زیادی کوین‌های DOT را برای مشارکت در تایید تراکنش‌های شبکه استیک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه استیک پولکادات (Polkadot) چگونه است؟

قبل از سرمایه گذاری بر روی دات بهتر است داده‌های درون شبکه آن را بررسی کنید. حجم استیک‌ها می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن داشته باشد.

بایننس کوین (BNB)

هر صرافی ارز دیجیتال توکن کاربری خود را دارد. بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز‌های دیجیتال نیز نه تنها از کوین خود بهره می‌برد بلکه زنجیره BSC، یکی از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است که از کوین‌های BNB به عنوان واحد پولی استفاده می‌کند.

ارز دیجیتال بایننس چه از نظر کاربری و چه ارزش آن در بازار ارز‌های دیجیتال، در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. اکوسیستم BSC پس از اتریوم یکی از بزرگ‌ترین میزبان‌های اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است. 

علاوه‌بر آن، صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ در کنار صرافی بایننس از بزرگ‌ترین بازار‌های معامله با جفت ارز BNB هستند. شما می‌توانید بدون نیاز به احراز هویت در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ با پرداخت کارمزد شبکه کم، به معامله ارز‌های دیجیتال بپردازید. 

در هنگام ارزیابی ارز دیجیتال BNB توجه به بلاک‌چین بایننس اهمیت زیادی دارد. این بلاک‌چین را می‌توان تا حدودی رقیب پالیگان و اتریوم دانست. با این حال سایر بلاک‌چین‌هایی که از پلتفرم قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کنند سعی دارند با بلاک‌چین بایننس رقابت کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های بلاک‌چین بایننس شامل کنترل کامل دارایی‌ها توسط کاربران، عملکرد بالا، هزینه کارمزد پایین، تجربه کاربری آسان و قابل توسعه بودن آن است. 

قرار گرفتن کوین بایننس در لیست ده ارز دیجیتال برتر جهان به معنای پایداری همیشگی آن نیست چرا که اخبار بنیادی صرافی بایننس می‌تواند بر روی ارزش این کوین موثر باشد.

ترون (TRX)

ترون یکی از کریپتو کارنسی‌هایی است که به دلیل کپی برداری از روی شبکه اتریوم مورد انتقاد قرار گرفته است.

این ارز دیجیتال از پلتفرم قرارداد‌های هوشمند برخوردار است که با توجه به زبان برنامه نویسی Solidity مورد استفاده در آن، توسعه دهندگان اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان و سایر شبکه‌های سازگار با EVM می‌توانند قرارداد‌های هوشمند خود را بر روی این شبکه آپلود کنند.

هدف ارز دیجیتال ترون، یک فضای وب غیرمتمرکز توصیف شده است. در طرف دیگر ارز دیجیتال ترون، استیبل کوین الگوریتمی خود را راه اندازی کرده است که این موضوع یکی از دلایل عمده افزایش قیمت آن است. 

امکان ایجاد توکن‌های دیجیتال و NFT‌ از مهم‌ترین قابلیت‌های پلتفرم ترون است. ارز ترون با نماد TRX به دلیل مدیریت ناکارآمد بنیان‌گذار آن، آقای جاستین سان مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است اما خوشبتخانه با کناره‌گیری او از سمت مدیریت این ارز، امید‌ها برای رشد آن افزایش پیدا کرده است.

البته ترون به دلیل میزبانی توکن‌های USDT در ایران و جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است چرا که انتقال آن کارمزد کمی در بردارد و سرعت انجام تراکنش‌ها در آن بسیار بالاست.

چین لینک (LINK)

چین لینک (Chainlink) یک بلاک‌چین معمولی نیست! این شبکه به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کمک می‌کند تا قرارداد‌های هوشمند خود را به شبکه غیرمتمرکز اوراکل متصل کنند.

بیشتر بخوانید: با اوراکل‌های بلاک‌چین، نحوه کارکرد و انواع آن‌ها آشنا شوید

top 10 crypto coins 2022 6

در واقع مشکل از آن‌جایی آغاز می‌شود که قرارداد‌های هوشمند به خودی خود به داده‌های بیرون شبکه مانند تغییرات آب و هوا دسترسی ندارند. از این رو، اوراکل چین لینک وارد عمل شده و این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد.

برای بهبود ارتباط بین کاربران و داده‌های بیرون زنجیره، چین لینک فرآیند اجرایی را به گام‌های مختلفی تقسیم می‌کند که هدف کلی آن انتخاب داده‌های مناسب، ارائه گزارش صحیح و دریافت نتیجه عالی است.

اما نقش توکن LINK در این اوراکل چیست؟ توسعه دهندگان در ازای درخواست داده‌های برون شبکه باید کارمزد بپردازند. این کارمزد در قالب توکن‌های LINK پرداخت می‌شود از این رو، این توکن از سمت توسعه دهندگان و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بزرگ تقاضا دارد.

کاردانو (ADA)

کاردانو که بسیاری آن را رقیب سر سخت اتریوم می‌دانند یک بلاک‌چین غیرمتمرکز با مکانیزم اثبات سهام (POS) است که طی تحقیقات فراوان و براساس نتایج موجود از سایر بلاک‌چین‌های ایجاد شده است. 

کاردانو قابل استخراج نیست بلکه مانند سایر بلاک‌چین‌هایی که از مکانیزم POS بهره می‌برند، کاربران باید توکن‌های ADA را در نود‌های اعتبارسنج استیک کنند. از این طریق آن‌ها نه تنها در فرآیند تایید تراکنش‌های شبکه مشارکت دارند بلکه در ازای کارمزد‌ها، پاداش دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: استیک یا استخراج کاردانو (ADA)؟؛ آموزش کسب درآمد با کاردانو

بلاک‌چین کاردانو طرفداران بسیاری در فضای کریپتو دارد. شاید یکی از دلایل آن در اهداف این بلاک‌چین است. هدف کاردانو نه فقط ایجاد یک دنیای برپایه Web 3.0 و قرارداد‌های هوشمند بلکه سازگاری بلاک‌چین‌ آن با محیط زیست است.

با این که زبان برنامه نویسی قراردادهای هوشمند کاردانو چندان طرفدار زیادی در بین توسعه دهندگان اتریوم ندارد اما به عنوان یکی از دارایی‌های با ارزش دنیای ارز‌های دیجیتال شناخته می‌شود.

سولانا (SOL)

سولانا با نماد SOL یکی از بلاک‌چین‌های پرآوازه و تازه کار است که در اهداف خود، چشم انداز‌های بلند پروازانه‌ای را در نظر گرفته است. این بلاک‌چین یکی از رقبای مهم اتریوم و بایننس اسمارت چین شناخته می‌شود.

بلاک‌چین سولانا یک شبکه غیرمتمرکز است که امکان توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز با مقیاس پذیری بالا را فراهم می‌کند. حداکثر تعداد تراکنش قابل انجام در این شبکه 50,000 توصیف شده است که در طرف دیگر کارمزد آن به چشم نمی‌آید. 

top 10 crypto coins 2022 7

شبکه سولانا برای اجتماع تراکنش‌های خود از دو روش POS (اثبات سهام) و POH (اثبات تاریخ) به صورت همزمان استفاده می‌کند. با این که شبکه سولانا در آغاز فعالیت خود مشکلات فنی بزرگی را پشت سر گذاشته است اما همچنان برای توسعه اکوسیستم خود نیاز به جذب و تشویق برنامه نویسان قرارداد هوشمند دارد.

به خاطر داشته باشید، دلیل قرار گرفتن ارز سولانا در بین 10 ارز دیجیتال برتر سال 2023 در محبوبیت و جایگاه آن در بازار ارزهای دیجیتال است. با این حال سرمایه گذاری بر روی توکن‌های SOL باید با دقت بالا و بررسی همه جوانب صورت گیرد.

سوالات متداول

10 ارز دیجیتال برتر سال 2023 چیست؟

بیت‌کوین، اتریوم، پالیگان، ریپل، پولکادات، بایننس کوین، ترون، چین لینک، کاردانو و سولانا جزو 10 ارز دیجیتال برتر سال 2023 محسوب می‌شوند.

چرا اتریوم جزو 10 ارز دیجیتال برتر لیست سال 2023 است؟

اتریوم پیشگام قراردادهای هوشمند در فضای کریپتو است. علاوه‌بر آن، اتریوم بزرگ‌ترین اکوسیستم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و دیفای را شکل می‌دهد. این موضوع بر روی کاربری کوین‌های ETH تاثیر زیادی دارد و آن را به یکی از پرتقاضا‌ترین کوین‌های ارز دیجیتال تبدیل کرده است.

آیا بیت‌کوین بهترین ارز دیجیتال است؟

بیت‌کوین اولین کریپتو کارنسی غیرمتمرکز برپایه بلاک‌چین بود که توانست مشکلات و چالش‌های زیادی را در این فضا حل کند. دلیل برتری بیت‌کوین در غیرمتمرکز بودن آن است که همچنان با گذشت سال‌های زیاد از پیدایش خود، توانسته آن را حفظ کند.

نتیجه گیری

بازار ارزهای دیجیتال همیشه با افت و خیز‌های زیادی همراه بوده و در آینده نیز انتظار به ادامه همین رفتار است. اما در هنگام انتخاب کوین‌های مورد نظر از بین 10 ارز دیجیتال برتر دنیا باید به کاربرد‌ها و زیر ساخت هر یک از این بلاک‌چین‌ها توجه کنید. 

بسیاری از بلاک‌چین‌های مطرح شده در این لیست مانند بیت‌کوین یا اتریوم، در بین ده ارز دیجیتال برتر جهان، همیشه رتبه اول و دوم را دارند چرا که نسبت به سایر بلاک‌چین‌ها، عمر زیادی از آن‌ها می‌گذرد و امتحان خود را پس داده‌اند.

بنابراین آیا سرمایه گذاری بر روی آن‌ها یا اختصاص حجم زیادی از سبد دارایی به آن‌ها می‌تواند در کاهش ریسک سرمایه گذاری شما موثر باشد؟ نظر شما چیست؟

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx