سطح ۱۰,۰۰۰ دلار را فراموش کنید، عبور قیمت از ۱۲,۰۰۰ دلار همه را غافلگیر خواهد کرد!

تحلیل ارز دیجیتال

آیا بیت‌کوین به سطح ۱۰,۰۰۰ دلار حساسیت دارد؟ از آنجا که روند هر هفته به این سطح می‌رسد و با آن تماس برقرار می‌کند، آیا این سطح در سال 2020 شکسته خواهد شد؟

هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین، پیش از اینکه یک فروش گسترده 10 درصدی را تجربه کند، یک بار دیگر از سد ۱۰,۰۰۰ دلار عبور کرد.

هر بار این اتفاق رخ می‌دهد، طرفداران این ارز دیجیتال در توییتر عبور از این مقاومت روانشناختی را جشن می‌گیرند. این مسئله هر بار اتفاق می‌افتد، و دقیقا به همین علت عبور از این مقاومت کلیدی همه را غافلگیر خواهد کرد.

عناوین مطلب:

بنابراین، آیا سیگنالی وجود دارد که به ما کمک کند تا زمان این شکست تاریخی را تعیین کنیم؟

chart1 3 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

اهداف ماهیانه فیبوناچی

chart2 3 نمودار یک‌ماهه بیت‌کوین. منبع: TensorCharts

اگر از ابتدای ماه جاری (12 خرداد) روند قیمت را بررسی کنیم، خواهیم دید که روند از هفته گذشته تاکنون تغییر خاصی نداشته است. بیت‌کوین هنوز در محدوده سطح 38.2 درصدی فیبوناچی معامله می‌شود و هدف بعدی قیمت در سطح 50 درصدی فیبوناچی در 11,891 دلار قرار گرفته است. هر بار بیت‌کوین به منطقه ۱۰,۰۰۰ دلار می‌رسد، ما شاهد افزایش فشار فروش در 10,500 دلار هستیم. در صورتیکه بخواهیم به سطح 50 درصدی فیبوناچی در 11,891 دلار برسیم، ابتدا باید مقاومت 10,500 دلاری را تبدیل به حمایت کنیم.

با نگاهی به عملکرد ماهیانه بیت‌کوین، می‌توانیم ببینیم که هفته گذشته سومین هفته‌ متوالی بود که قیمت از سطح 10,500 دلاری بازگشت داشت. و حال پرسش اینجاست که آیا روند می‌تواند باری دیگر به این سطح برسد؟

دفتر سفارش بیت‌کوین

chart3 3 عملکرد روزانه بیت‌کوین. منبع: Tensorcharts

در دفتر سفارشات بایننس، سفارش‌های بزرگ فروش با میله‌های زرد نشان داده شده‌اند. پیش از این، این سفارش‌ها بین 9,800 تا 10,500 دلار قرار داشتند. با این حال، دیگر هیچ سفارش قابل‌توجهی در محدوده 10,500 دلار دیده نمی‌شود.

این می‌تواند نشانه‌ای اولیه مبنی بر هدف جدید فروشنده‌هایی که مبالغ سنگین می‌فروشند باشد. در تایم‌فریم‌های گسترده‌تر می‌توان دریافت که گزینه‌های منطقی بعدی براساس مقاومت ماهیانه قبلی و سطوح فیبوناچی، 11,800 و 13,900 دلار هستند.

کانال صعودی هفتگی

chart4 3 نمودار هفتگی بیت‌کوین. منبع: TradingView

با نگاهی به نمودار هفتگی درمی‌یابیم که قیمت در حال حاضر در کانالی صعودی معامله می‌شود، که مقاومت ماهیانه 10,500 دلار را نقطه میانی کانال در نظر گرفته است، و سطح فیبوناچی 38.2 درصدی، مقاومت این کانال است.

اگر فشار خرید به اندازه کافی بالا نباشد و قیمت سطح 9,000 دلار را از دست بدهد، بر اساس سطح فیبوناچی 23.6 درصدی در نمودار ماهیانه، می‌توان گفت حمایت بعدی 7,600 دلار خواهد بود. و در صورتیکه روند بتواند به سمت بالا حرکت کند و 11,900 دلار را بشکند، سطح فیبوناچی بعدی که باید در نظر داشت سطح 61.8 درصدی است که در 13,900 دلار واقع شده است. این سطح در نمودار ماهیانه نیز برای مدتی سطح مقاومتی کلیدی محسوب می‌شد.

با توجه به اینکه هفته گذشته، روند با سطح حمایت تماس داشت، پیش از اینکه مسیر بیت‌کوین کاملا صعودی شده و این ارز دیجیتال در نیمه بالایی این کانال نسبتا جدید معامله شود، احتمالا شاهد بسته‌شدن کندل هفتگی بالاتر از 10,500 دلار خواهیم بود.

تا زمانی که این اتفاق پیش نیاید، روند قیمت بیت‌کوین خنثی خواهد بود.

نمودار چهارساعته برای قیمت بیت‌کوین

chart5 2 نمودار چهارساعته بیت‌کوین. منبع: TradingView

با نگاهی به نمودار چهارساعته بیت‌کوین، می‌توانیم سطوح 23.6 و 100 درصدی فیبوناچی اصلاحی را ببینیم که، به ترتیب، در سطوح 9,540 و 9,250 دلار قرار گرفته‌اند.

با این حال، طی 5 روز گذشته، کندل‌ها کف‌های بالاتر و سقف‌های پایین‌تر ایجاد کرده‌اند، که در مجموع نشان‌دهنده ادامه مسیر روند است. در حال حاضر، بیت‌کوین از لحاظ فنی هنوز در مسیری صعودی قرار گرفته است. اما اگر روند نتواند سطح 23.6 درصدی را حفظ کند، که طی ساعات اخیر هم با آن برخورد داشته است، پیش‌بینی‌های هفته آینده تغییر خواهد کرد.

سناریوی صعودی

chart6 5 نمودار روزانه بیت‌کوین. منبع: TradingView

در نهایت، در نمودار ساعتی، شاهد روند نزولی قیمت و همچنین روند صعودی مکدی (MACD) هستیم که بیان‌گر یک واگرایی صعودی است، به این معنا که احتمال عبور از مقاومت‌های بعدی وجود دارد.

به این ترتیب، سناریوی صعودیِ رسیدن به اولین سطح کلیدی مقاومت در 10,500 دلار در کوتاه‌مدت محتمل به نظر می‌رسد. در پایان، شکست این مقاومت و تبدیل آن به حمایت می‌تواند راه را برای رسیدن به ۱۲,۰۰۰ دلار باز کند. در صورت رسیدن به این مقاومت، هدف بعدی را باید در سطح 13,900 دلار در نظر بگیریم.

سناریوی نزولی

اولین نشانه ضعف بازار بیت‌کوین از دست دادن سطح 9,250 دلار است. در این صورت، مقاومت بعدی در 9,000 دلار خواهد بود. و در صورت نزول از این مقاومت وارد محدوده ۸,۰۰۰ دلار خواهیم شد، که با توجه به آنچه در این مقاله ذکر شد، بعید به نظر می‌رسد.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx