مبتکر روش محاسبات حجمی برای پیش‌بینی قیمت‌ها

آموزش

امیر ناصرحجتی مبتکر روش محاسبات حجمی برای پیش‌بینی قیمت‌ها است. او دانش‌آموخته رشته‌های مهندسی نرم‌افزار و مدیریت سرمایه‌گذاری است و چهار سال اخیر را صرف توسعه این روش کرده است. وی مشاور مالی در موسسات سرمایه‌گذاری سنگاپور و مالزی و مدرس مدیریت سرمایه‌گذاری است و در زمینه آموزش برخی اصول این روش از مهرماه سال‌جاری در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران آغاز به تدریس خواهد کرد.

به اعتقاد وی، روند تغییر قیمت‌ها در بازارهای مالی، متاثر از بازی‌های پنهانی است و این بازی‌ها از طریق تغییرات حجم معاملات در بازار قابل تشخیص است.

مبنای کار شما چیست و چگونه به این نتایج رسیدید؟
نوسانات قیمت‌ها، تصادفی نیست و پشت پرده هر روند و تغییر قیمت، یک بازی پنهان نهفته است و گروه‌هایی این بازی را ساخته و از آن در جهت سود خود استفاده می‌کنند و قبل از انتشار یا اتفاق افتادن یک واقعه، سهام یا محصول مورد نظر خود را خریده و بعد از انتشار خبر با سود بسیار بالا خارج می‌شوند.

عناوین مطلب:

مردم جذب متد‌هایی می‌شوند که اثرگذاری لازم را ندارند؛ آنها دوست دارند به افرادی پول بدهند که آنچه را که دوست دارند، بشنوند نه آنچه که واقعا نیاز دارند. تحلیل‌گران تکنیکال بورس به نظریه‌ای سخت دلبسته‌اند که سادگی اعجاب‌انگیزی دارد؛ نظریه‌ای که می‌توان در ظرف چند هفته آموخت و سپس با بهره‌مندی از آن عمری را در آسودگی به سر برد و این یکی از دروغ‌های بزرگی است که مشاغل زیادی بر پایه آن بنا شده‌اند.

90 درصد افراد طی 90 روز اول حضورشان در بازار، کل سرمایه خود را از دست می‌دهند. مردم غالبا در جهت افکار خود معامله می‌کنند و توقع دارند بازار طبق نظر آنها پیش برود؛ در حالی‌که بازارها به اخبار پنهان واکنش نشان می‌دهند نه به اخبار منتشر شده.

به طور مثال قبل از عید امسال، همه به سمت خرید سکه متمایل شدند و بر این عقیده بودند که قیمت سکه باز هم بالا خواهد رفت و همچنان که بعد از عید قیمت به شدت پایین ‌آمد، مردم اصرار داشتند که حرف‌شان درست است و با ضرر سکه‌ها را نگه داشتند. رمز موفقیت این است که اگر ضرری حاصل شد به سرعت و با ضرر کم از بازار خارج شویم و اگر موقعیت‌ ما در سود بود، به هیچ وجه زود خارج نشویم.

پیش بینی قیمت سهام بورس

 

دلیل موفقیت عده کمی که در بازارهای مالی سود می‌برند، درستی پیش‌بینی آنها نیست، بلکه هنگامی که پیش‌بینی‌شان درست نیست، روش و الگویی دارند که با کمترین میزان ضرر از بازار خارج می‌شوند.

عموم مردم همیشه می‌پرسند که در چه زمانی و در چه قیمتی سکه یا فلان سهم را خریداری کنیم در حالیکه یک معامله‌گر منطقی، برایش فقط حد ضرر و نقطه خروج مهم است و نه نقطه ورود.

آیا تا به حال موسسه‌های‌ مالی خواستار استفاده از روش محاسبات حجمی شده‌اند؟
با بانک مرکزی ایران مذاکراتی داشته ام. اما از آنجا که در دوره تحریم‌ها و مشکلات نقل و انتقالات ارزها هستند به سختی می‌توانند استفاده تجاری کنند. در خارج از ایران به تازگی پیشنهاداتی مطرح شده اما این روش هنوز رسانه‌ای نشده است. البته بهتر است استفاده از این روش، ابتدا در داخل کشور و در جهت منافع ملی و بهینه کردن سبد ارزی استفاده شود.

پیشنهاد شما به معامله‌گران بورس و بازارهای مالی چیست؟
رویدادهای نامتحمل را جدی بگیرید. در هر معامله حداکثر یک تا دو درصد کل سرمایه خود را ریسک کنید. در این‌صورت حتی اگر پنجاه بار پشت سر هم پیش‌بینی شما اشتباه باشد،کل سرمایه خود را از دست نمی‌دهید. موفق‌ترین تریدرها حداکثر در 40 درصد موارد، پیش‌بینی‌شان درست است. دلیل موفقیت آنها این است که در طی آن 60 درصد از اوقاتی که پیش‌بینی شان درست نیست، با ضرر بسیار کم خارج شده‌اند.

هر چقدر بیشتر عقاید شخصی‌تان را درباره بازارهای مالی مردود بدانید، موفق‌تر هستید. از مشاوران مالی بترسید؛ آنها در لباسی شیک، دروغ‌های زیادی را به شما تحویل خواهند داد.

همان اصلی که در ورزش رزمی آی‌کی‌دو وجود دارد؛ یعنی اول به حریف نگاه کرده و ریسک حمله را بسنجیم. اگر حریف قوی بود (روند قیمت‌ها) به هیچ‌وجه به او حمله نکنیم و صبر کنیم تا او به ما حمله کند و نیروی حریف را با تکنیک‌های رزمی علیه خودش به کار بگیریم (همراهی با روند). اما اگر حریف ضعیف بود، به شدت باید به آن حمله کرد و او را زمین زد (معامله برخلاف روند). تشخیص روند و داشتن روش‌های کم‌ریسک، رمز موفقیت است.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

9 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
اردوان

من سایر مصاحبه های امیر ناصر حجتی رو خوندم .برام جالب هست که تمام حرفهاش درست از آب دراومده .در مورد ریختن قیمت نفت چند بار مصاحبه کرد و همونطور که میگفت شد .در مورد بورس ایران پارسال تابستون دقیقا همون زمانی که روحانی تازه اومده بود و همه امیدوار بودن با خبرگذاری فارس صحبت کرد و گفت بورس ایران خراب میشه /ارز بالا میره و مذاکرات منجر به شکست میشه .همینطوری هم شد ! جل الخالق

محمد

سرمایه گذاری میگن آمیخته ای از علم و هنره
بنظر من تاکید شما بر تکنیکال بیشتر بر جنبه ی هنری اون برمیگرده درسته؟ چون تحلیل بنیادی رو بیشتر یه هنر میدونن تا علم / اونم تو بورس ما که هیجانات توش زیاده و کمتر علمی هستش به واسطه تکنیکال نتیجه بهتری پس میشه گرفت. تحلیل تکنیکال بقول استاد دانشگاهمون بازارو سرشار از موقعیت های گوناگون میکنه و اجازه میده فکر بازارو بخونه آدم. چون در لحظه اکنون فرار میده / که اکنون داره تو بازار چه اتفاقی پیش میاد و اون حد فاصل بین شکاف واقعیت در تحلیل بنیادی رو کمتر میکنه درسته؟
حال بنظر شما تحلیل بنیادی تا چه سطح اون میتونه مفید واقع بشه ؟آیا حتما نیاز هست اونو در حد پیشرفته یاد بگیریم؟
سوال بعد اینکه آیا علوم روانشناسی و فلسفه هم میتونه تو معامله و سرمایه گذاری بهتر کمک کنه؟
در رابطه با سیستم سرمایه گذاری که پاسخ دادید استنباط من این است که پس برای ایجاد اون هر فرد باید سیستم سرمایه گذاری خودشو تعیین کنه چون به خود فرد و موقعیت فعلی اون برمیگرده و علم و دانشش تا حد کمتری بستگی داره / مثلا یک فرد جوان با دید بلندمدت تر و استراتژی جسورانه تر سیستم سرمایه گذاری خودشو تعیین میکنه نسبت به یه فرد سالخورده تر و با دید محافظه کارانه تر یا کسی که از استقراض برای ورود به این بازار کمک گرفته با کسی که سرمایه مازاد خود را در این بازار تزریق کرده سیستم متفاوت تری داره و بطور کلی سیستم از پیش تعیین شده ای نیست و به شخصیت هر فرد و موقعیتی که داره بستگی داره درست است؟
بنظر شما با وجود دستهای پشت پرده بورس تهران( نمیدانم در همه ی بورسهای دنیا هست یا نه ) میشود به موفقیتهای چشم گیری رسید؟

محمد

سلام خسته نباشید ممنون بابت پاسخهایی که دادید
اما باز سوالات جدیدی پیش اومد اینکه چطور باید به بازیه بازی گردانان بزرگ بورس تهران پی برد؟ چه ملاکهایی لازمه؟ مثلا حجم و ارزش معاملات در صنایع طی سالهای گذشته یا از طریق الگوهای تکنیکال یا … ؟
سوال بعدی در مورد سیستم سرمایه گذاری اینکه چطور مبشه اونو ایجاد کرد؟ حتما باید وارد بازی شد و به مرور زمان اونو ایجاد کرد؟ یا میشه فقط تو یه صنعت خاص مثلا پتروشیمی یا نفتی زوم کرد و کم و کاستیها و نقاط ضعف یه صنعت رو مد نظر قرار دادو به عنوان یک کسب و کار نگاه کرد؟ همونطور که بزرگان از اون به عنوان حوزه مهارت یاد میکنن
در مورد اخبار و شایعات هم که شاید بعضی از شایعه ها اخبار محرمانه شرکتها باشه که درز کرده چطور میشه شایعه رو از اخبار تشخیص داد؟
بنظرتون تو ایران تکنیکال بیشتر جواب میده یا بنیادی؟
سیستم سرمایه گذاری باید گویای شخصیت باشه یعنی چی؟
سیستم سرمایه گذاری همون خرید و فروش منظم یا بلند مدت یا کوتاه مدت خریدن نگهداری یا فروش سهم حد ضرر پله ای خرید یا فروش کردن و … رو شامل میشه؟
و یه سوال دیگه هم داشتم اینکه بزرگترین سرمایه گذار ایران کیه ؟ شخصی که بشه با بافت یا گراهام غربیا مقایسش کرد؟
ممنون

محمد

سلام / من دانشجوی ترم آخر حسابداری هستم و مدت 8 ماه است با این بازار(بورس) آشنا شده ام اما قبلا هم میدانستم همچین بازاری هست اما جدی نمیگرفتم/ علاقه ی زیادی به این بازار پیدا کرده ام و مدتهای زیادی روزها صبح زود به تماشای بازار مینشینم و شاهد معاملات هستم کلاس خاصی هم نرفتم و مطالب بنیادی رو تا جاهایی یاد گرفتم اما هنوز هم سوالات بی جواب زیادی دارم.از طریق یکی از استادای دانشگاه (درس مدیریت مالی) آشنا شدم و ایشان به معرفی بزرگان بورس وارن بافت و … پرداختن و کنجکاوی من باعث شد دنبال این قضیه بروم. فلسفه ی وارن بافت سرمایه گزاری بر مبنای ارزشی و با پی بر ای پایین و رشد آتی بالا و سود تقسیمی بالا بوده اما بقول استادمون بورس ایران با بورسهای کشورهای دیگه فرق داره و شاید فلسفه ی آقای بافت اینجا اثر گذار نباشه و بورس ایران یکم یا خیلی سیاسی شده.سوالی که من مد نظرم هست آیا میشود بورس ایران را به عنوان شغل اول انتخاب کرد ؟ ار کجا باید شروع کرد؟ مدیریت که ملاک مهمی هست ولی در ایران بانک اطلاعاتی قوی در مورد عملکرد میران و سابقه مدیریتی میران موجود نیست چقد میتونه تاثیرگذار باشه؟ اخبار دم گوشی چقدر تاثیر داره؟ اصلا میشه تو این بورس علمی کار کرد؟ پوزش میخوام اگه کمی طولانی شد / منتظر جوابتان هستم

عیدمحمدریاضی

نکات آموزشی خیلی خوب است متشکریم بنظرشماوقت خرید تکنو است

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
9
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx