پروتکل والت کانکت چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

پروتکل والت کانکت

والت کانکت (WalletConnect) پروتکلی است که توسط بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این کیف پول‌ها با به‌کارگیری پروتکل والت کانکت به شما اجازه می‌دهند به‌راحتی با بسیاری از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) یا به‌اختصار دیفای (DeFi) تعامل داشته باشید.

با استفاده از والت کانکت فقط کافی است اپلیکیشن غیرمتمرکزی را که قصد دارید با آن تعامل داشته باشید، پیدا کنید؛ با یک کُد QR یا پیوند عمیق (deep link) به آن متصل شوید و کار خود را آغاز کنید. همیشه در خاطر داشته باشید که جهت امنیت بیشتر در پایان هر جلسه کار، بهتر است ارتباط خود را با اپلیکیشن قطع کنید.

اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و پروتکل والت کانکت

اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز فرصت‌هایی فوق‌العاده برای شما فراهم می‌کنند تا به‌غیر از نگهداری و هودل‌کردن (HODL)، کارهای بیشتری با ارزهای دیجیتال خود انجام دهید. امور مالی غیرمتمرکز، بازی‌ها و بازارها فقط بخش کوچکی از گزینه‌های ارائه‌شده در دنیای ارزهای دیجیتال هستند.

عناوین مطلب:

برای تعامل موثر و موفق با یک اپلیکیشن غیرمتمرکز، باید کیف پول خود را به اپلیکیشن غیرمتمرکز مورد نظر متصل کنید و به آن اجازه دهید تراکنش‌های امضاء‌شده ایجاد کند. یکی از راه‌های تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، پروتکل والت کانکت است.

پروتکل والت کانکت چیست؟

والت کانکت یک پروتکل متن‌باز است که به کیف پول شما اجازه می‌دهد به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و کیف پول‌های دیگر متصل شوند و تعامل برقرار کنند.

با اسکن یک کد QR یا کلیک روی یک پیوند عمیق، پروتکل والت کانکت اتصالی رمزگذاری‌شده بین کیف پول و اپلیکیشن غیرمتمرکز مورد نظر شما برقرار می‌کند.

علاوه بر این، والت کانکت از ویژگی پوش نوتیفیکیشن (push notification) نیز برای اطلاع‌رسانی به کاربران درخصوص تراکنش‌های ورودی برخوردار است.

همچنین، می‌توانید از والت کانکت در کیف پول‌های موبایلی اندروید و iOS، همچون تراست والت (Trust Wallet) و متامسک (MetaMask) استفاده کنید. با مراجعه به این صفحه، می‌توانید فهرستی از اپلیکیشن‌های کیف پولی دریافت کنید که از پروتکل والت کانکت استفاده می‌کنند.

نحوه اتصال والت کانکت به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز

شیوه استفاده از پروتکل والت کانکت برای اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در مرورگرهای تلفن همراه و دسک‌تاپ متفاوت است. با این حال، انجام هر دو مورد ساده است و به زمان زیادی احتیاج ندارد. گاهی ممکن است در اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مشکلی پیش بیاید؛ در این صورت، فقط کافی است که به مرحله اولیه برگردید و تمام مراحل را دوباره طی کنید.

پیش از امتحان دستورالعمل‌ها، اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما از پروتکل والت کانکت پشتیبانی می‌کند.

  1. اپلیکیشن‌ غیرمتمرکزی را که می‌خواهید به آن متصل شوید باز کنید. به‌عنوان مثال، ما در این بخش از اپلیکیشن پنکیک سواپ (PancakeSwap) استفاده می‌کنیم. در سمت راست بخش بالایی اکثر اپلیکیشن‌ها، گزینه «اتصال» (Connect) را مشاهده می‌کنید.

1 2

  1. اگر از مرورگر دسک‌تاپ برای دسترسی به وب‌سایت مورد نظر استفاده می‌کنید، روی دکمه Connect کلیک کنید. سپس، یک پنجره پاپ‌آپ مشاهده خواهید کرد که گزینه‌های مختلفی برای اتصال کیف پول شما ارائه می‌دهد. برای نمایش کد QR، روی گزینه WalletConnect کلیک کنید.

2 2

  1. از این کد QR برای اسکن کیف پول موبایلی که از والت کانکت پشتیبانی می‌کند، استفاده خواهیم کرد. در این مثال، کیف پول مورد استفاده ما کیف پول تراست والت است.

3 2

  1. در اپلیکیشن تراست والت به‌سراغ «تنظیمات» (Settings) و سپس گزینه WalletConnect بروید. انتخاب این گزینه دوربین شما را به‌طور خودکار برای اسکن کد QR باز می‌کند.

4 1

  1. پس از اسکن کد QR، با یک پاپ‌آپ در کیف پول خود روبرو می‌شوید. روی گزینه Connect کلیک کنید تا به اپلیکیشن‌ غیرمتمرکز موردنظر اجازه تعامل با کیف پول‌تان را بدهید.

اکنون، با موفقیت به اپلیکیشن‌ غیرمتمرکز مورد نظر متصل شده‌اید. همچنین، در صورت لزوم، با کلیک روی گزینه «لغو» (Cancel) در قسمت بالایی، سمت چپ، می‌توانید ارتباط خود را با اپلیکیشن‌ قطع کنید.

5 1

  1. علاوه بر این، ممکن است قصد داشته باشید از طریق مرورگر تلفن همراه خود به اپلیکیشن‌ غیرمتمرکز موردنظر متصل شوید. در این حالت، مراحل 1 و 2 را طی کنید؛ پس از آن، به‌جای کد QR، با فهرستی از کیف پول‌ها روبرو می‌شوید. کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید، که در مثال ما گزینه والت کانکت است. پس از آن، می‌توانید از مرحله 5 به بعد کار خود را ادامه دهید.

6

  1. همچنین، در این بخش می‌توانیم به نحوه تأیید تراکنش‌ها به‌هنگام اتصال با استفاده از پروتکل والت کانکت نگاهی بیندازیم. در این مثال، ما قصد داریم یک تراکنش سواپ ساده از بایننس کوین به بایننس یواس‌دی در پلتفرم پنکیک سواپ انجام دهیم. پس از تأیید جزئیات، روی گزینه «تأیید سواپ» (Confirm Swap) کلیک کنید.

7

  1. اکنون، در کیف پول خود، با یک پاپ‌آپ روبرو می‌شوید که از شما می‌خواهد تراکنش‌ خود را تأیید کنید. پس از اطمینان از صحت تراکنش، روی دکمه Confirm کلیک کنید.

8 1

امنیت در والت کانکت

بهترین اقدام امنیتی در کار با پروتکل والت کانکت، قطع ارتباط با اپلیکیشن‌ غیرمتمرکز پس از اتمام کارتان است.

علاوه بر این، همیشه باید از امنیت اپلیکیشن‌ غیرمتمرکزی که قصد اتصال به آن را دارید، اطمینان حاصل کنید؛ همچنین، حصول اطمینان از امنیت و صحت URLی که از طریق آن به اپلیکیشن‌ غیرمتمرکز متصل شده‌اید نیز ضروری است.

درنهایت، راه‌اندازی مجدد اپلیکیشن و رفرش کردن مرورگر نیز به شما در جهت بهبود امنیت به‌هنگام اتصال به اپلیکیشن‌ غیرمتمرکز کمک می‌کند.

سخن پایانی

والت کانکت ابزاری محبوب در سرتاسر دنیای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دیفای است. یادگیری شیوه صحیح استفاده از این پروتکل، تنها چند دقیقه طول می‌کشد؛ اما، به شما امکان می‌دهد به انواع مختلفی از خدمات دسترسی پیدا کنید.

با افزایش تنوع و تعداد کیف پول‌های ارز دیجیتال موبایلی، پروتکل والت کانکت نیز به ابزاری مناسب جهت اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز محبوب کاربران تبدیل شده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx