برترین کیف پول‌‌های توکن ICP

کیف پول‌‌های توکن ICP

روش‌های مختلفی برای ذخیره توکن «اینترنت کامپیوتر» یا به‌اختصار ICP وجود دارد. کیف پول‌‌های توکن ICP شامل کیف پول‌های «گرم» (آنلاین) و «سرد» (آفلاین) مختلفی هستند که می‌توانید از آنها برای دسترسی، ذخیره، ارسال و دریافت توکن ICP بهره ببرید.

برای ذخیره و کار با توکن ICP یا همان Internet Computer می‌توانید از کیف پول‌های گرم همچون NNS، پلاگ (Plug)، دیفایننس (Dfinance) و استویک (Stoic) بهره ببرید یا برای ذخیره ایمن‌تر و آفلاین از کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر و ترزور استفاده کنید.

در ادامه این مطلب، برخی از کیف پول‌‌های توکن ICP را با هم بررسی می‌کنیم.

عناوین مطلب:

کیف پول نتورک نروِس سیستم

اپلیکیشن‌ غیرمتمرکز نتورک نروِس سیستم (Network Nervous System) یا همان NNS که توسط شرکت دفینیتی (Dfinity) توسعه یافته است به شما اجازه می‌دهد توکن‌های ICP خود را ذخیره و مبادله کنید.

فقط با داشتن یک مرورگر و «هویت اینترنتی» (Internet Identity) می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. همچنین، از طریق این پلتفرم می‌توانید توکن ICP سهام‌گذاری کنید و علاوه بر کسب پاداش، در فرآیند حاکمیت شبکه نیز شرکت کنید.

با استفاده از زبانه‌های مختلف اپلیکیشن غیرمتمرکز NNS، می‌توانید عملکردهای گوناگونی انجام دهید. به‌عنوان مثال، زبانه ICP به شما اجازه می‌دهد مانند هر کیف پول دیگری توکن‌های خود را مدیریت کنید. در این زبانه، باید حداقل یک حساب اصلی (Main) داشته باشید. زیر اسم حساب، آدرس ICP شما در قالب رشته‌ای طولانی از اعداد و حروف نشان داده می‌شود که می‌توانید به آن توکن ICP واریز کنید. در کنار این آدرس، یک دکمه کپی وجود دارد. برای واریز توکن، مبلغ اندکی را امتحان کنید تا مطمئن شوید که آدرس را به‌درستی منتقل کرده‌اید.

NNS

زبانه neuron و voting (رأی‌گیری) هم به شما اجازه سهام‌گذاری توکن‌های ICP برای کسب پاداش می‌دهد. با سهام‌گذاری در شبکه NNS می‌توانید در فرآیند حاکمیت شبکه شرکت کنید و پاداش رأی‌گیری به دست آورید.

کیف پول پلاگ

کیف پول پلاگ (Plug Wallet) یک کیف پول افزونه مرورگر برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس است. کیف پول پلاگ به شما اجازه می‌دهد به ICP، Cycle و سایر توکن‌های شبکه «اینترنت کامپیوتر» دسترسی داشته باشید و با اپلیکیشن‌های این شبکه در تعامل باشید.

PLUG WALLET

کیف پول استویک

کیف پول استویک (Stoic Wallet) یک کیف پول متن‌باز برای شبکه «اینترنت کامپیوتر» است. این کیف پول به کاربران کمک می‌کند تا از طریق روش‌های مختلف از جمله «هویت اینترنتی» احراز هویت کنند.

علاوه بر این، ایجاد حساب کاربری، داشتن دفترچه آدرس، مدیریت نورون‌ها، خریدوفروش توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFTها) از بازارهای دیجیتال و همچنین ایجاد و مدیریت توکن‌های خودتان سایر مواردی است که با کیف پول استویک دسترس‌پذیر هستند. خبر خوب اینجاست که کیف پول سخت‌افزاری استویک هم به‌زودی ارائه می‌شود!

یکی از بزرگ‌ترین اهداف ساخت کیف پول استویک پشتیبانی از توکن‌ها روی شبکه «اینترنت کامپیوتر» از جمله توکن‌های سایکل و توکن‌های تعویض‌ناپذیر است.

stoic

ارث والت

ارث والت (Earth Wallet) یک کیف پول افزونه مرورگر است که به شما اجازه می‌دهد نسل بعد دارایی‌های دیجیتال، یعنی توکن‌های تعویض‌ناپذیر را از تمام بلاک‌چین‌های روی کره زمین (Earth) در کیف پولی ایمن، غیرامانی و متن‌باز ذخیره کنید.  

این کیف پول برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و بریو قابل‌دسترس است و به‌زودی نسخه‌هایی برای اندروید و iOS عرضه خواهد کرد.

ارث والت: کیف پول‌‌های توکن ICP

کیف پول دیفایننس

دیفایننس (Dfinance) در حال ایجاد زیرساخت بومی دفینیتی دیفای (Dfinity DeFi) است که قصد دارد دسترسی به جوانب مختلفی از جمله استاندارد توکن تعویض‌پذیر، کیف پول، اپلیکیشن عرضه توکن و صرافی‌های غیرمتمرکز را هم برای کاربران عادی و هم برای توسعه‌دهندگان امکان‌پذیر کند.

با استفاده از این کیف پول، کاربران می‌توانند توکن‌های ICP و توکن‌های سفارشی خود را در کیف پول مرورگر دیفایننس مدیریت کنند.

DFINANCE

سخن پایانی

صرف‌نظر از هر کیف پولی که برای ذخیره و مدیریت توکن‌های «اینترنت کامپیوتر» برمی‌گزینید، مطمئن شوید که از حداکثر لایه های ایمنی کیف پول استفاده می‌کنید.

حتماً عبارت بازیابی (seed phrase) کیف پول‌های توکن ICP (و البته هر کیف پول دیگری که استفاده می‌کنید) را روی چند برگه کاغذ یادداشت کنید و آنها را در مکان‌های امنی نگهداری کنید. هیچ‌گاه فراموش نکنید که تنها راه دسترسی شما به کیف پول و دارایی‌های دیجیتالتان کلیدهای خصوصی است که در قالب عبارت بازیابی به شما ارائه می‌شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمد

من متامسک رو نصب کردم واسمارت چینم تنطیم کردم ،الان میخوام از کوکوین شیبا انتقال بدم تو متامسک ،چیکار باس بکنم؟

میلاد رضاییان

سلام.آیا والت نرم افزاری آندروید برای ذخیره icpهنوز نیامده؟ و اینکه آیا میشه این توکن رو روی والت sfpذخیره کرد؟ ممنون

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx