آموزش انتقال ارز از تراست ولت به نوبیتکس و برعکس

انتقال از تراست ولت به نوبیتکس

انتقال ارز از تراست ولت به نوبیتکس و بالعکس می‌تواند به شما کمک کند از دارایی‌های خود محافظت کنید و در صورت نیاز، ترید انجام دهید.

البته انتقال از تراست ولت فقط به صرافی‌های ایرانی محدود نمی‌شود و اگر دقت کنید همین فرایند انتقال و انجام تراکنش را می‌توانید برای سایر صرافی‌ها انجام دهید.

اگر می‌خواهید بدانید که چطور انتقال ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، شیبا و تتر از تراست ولت به نوبیتکس و برعکس را انجام دهید با ما همراه باشید.

عناوین مطلب:

نحوه انتقال ارز از نوبیتکس به تراست ولت

برای انتقال ارز از نوبیتکس به تراست ولت، این کیف پول را روی گوشی خود باز کنید. 

کیف پول تراست ولت برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس و قابل استفاده است. شما می‌توانید از این ولت برای انتقال تتر از نوبیتکس به تراست ولت استفاده کنید و هیچ محدودیتی در میزان تراکنش وجود ندارد.

image 9

پس از باز کردن کیف پول، فرآیند را انجام دهید. در صورتی که به تازگی قصد نصب و استفاده از تراست ولت را دارید مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل راه‌اندازی کیف پول تراست ولت

  1. تراست ولت را نصب کنید و پس از اجرای آن روی گزینه create a new wallet بزنید. تیک موافقت با شرایط و قوانین را بزنید و به مرحله بعدی بروید.
  2. در این مرحله یک رمز 6 رقمی برای ورود به کیف پول انتخاب کنید تا امنیت آن را دوچندان کنید. این رمز در بلاک‌چین ذخیره نمی‌شود و از دارایی‌های شما در زمانی که دستگاه موبایل به سرقت رفته‌ است محافظت می‌کند. برای هر تراکنشی از جمله انتقال از تراست ولت به نوبیتکس به آن نیاز خواهید داشت.
  3. در مرحله بعدی اخطاری به شما داده می‌شود که اگر از عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای کیف پول خود در جای امنی نگهداری نکنید، در صورت بروز هرگونه مشکل، سرمایه خود را به‌راحتی از دست خواهید داد. در این مرحله هم تیک موافقت را بزنید و به مرحله بعد بروید. به خاطر داشته باشید در صورتی که این عبارت را فراموش کنید و دسترسی ولت را نیز از دست بدهید، دارایی‌های شما عملا غیرقابل دسترس خواهند بود و انتقال از تراست ولت به نوبیتکس ممکن نخواهد بود.
  4. 12 کلمه نمایش‌داده‌شده را روی تکه کاغذی یادداشت کرده و آن را در محل امنی نگه دارید. همچنین می‌توانید آن را در گوشی خود کپی کنید. پس از این که از ثبت عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای مطمئن شدید، روی گزینه «continue» بزنید.
  5. در این قسمت باید عبارت بازیابی را عیناً وارد کنید تا مرحله دریافت کد بازیابی تکمیل شود.
  6. کیف پول با موفقیت نصب و راه‌اندازی شده و قابل استفاده است.

پس از به پایان رساندن این مراحل شما حتی می‌توانید از تراست ولت برای انتقال تتر از نوبیتکس به تراست ولت و نگهداری انواع استیبل‌کوین‌ها در شبکه‌های مختلف بهره ببرید.

برداشت و انتقال از نوبیتکس به تراست والت

پس از این که نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست ولت را با موفقیت به پایان رساندید، می‌توانید وارد حساب کاربری خود در صرافی نوبیتکس شده و انتقال را آغاز کنید.

پس از ورود به حساب کاربری در این صرافی، از منوی سمت راست صفحه وارد بخش «کیف‌های من» شوید. در این بخش، لیست دارایی‌های موجود در کیف پول خود در این صرافی را می‌بینید.

در کنار نام هر یک از این ارزهای دیجیتال در سمت چپ، گزینه قرمز رنگی را با عنوان «برداشت» مشاهده می‌کنید.

کیف پول نوبیتکس
می‌توانید هر کدام از دارایی‌های ارز دیجیتال خود را از صرافی نوبیتکس برداشت و به تراست ولت انتقال دهید.

می‌توانید هر کدام از دارایی‌های ارز دیجیتال خود را از صرافی نوبیتکس برداشت و به تراست ولت انتقال دهید.

حالا روی گزینه برداشت مربوط به ارز دیجیتالی که قصد انتقال آن به کیف پول را دارید، کلیک کنید.

صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن چند فیلد خالی را می‌بینید. در جای خالی اول، مبلغ برداشت را وارد کنید و اگر قصد انتقال تمام دارایی خود از آن ارز دیجیتال را دارید، صرفاً روی گزینه سبز رنگ «انتخاب» کلیک کنید.

انتقال از نوبیتکس
برداشت بیت‌کوین از صرافی نوبیتکس

در جای خالی بعدی لازم است که آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. برای این کار، وارد کیف پول تراست ولت شوید و روی گزینه «receive» بزنید. 

در فهرستی که نمایش داده می‌شود، نام یا نماد ارز مورد نظر خود را جستجو کرده و با کلیک روی آن، وارد صفحه دریافت آن ارز دیجیتال شوید.

در این بخش روی گزینه «copy» کلیک کنید و آن را در جای خالی کیف پول مقصد در صرافی نوبیتکس paste کنید.

جای خالی بعدی از شما تگ آدرس مقصد را می‌خواهد. وقتی برای دریافت ارزی به tag یا memo نیاز باشد و وارد نشود، ارزهای واریزشده گم خواهند شد. 

در صورتی که در بخش آدرس در تراست ولت با عبارت «no memo required» یا «no tag required» روبه‌رو شدید، نیازی به وارد کردن تگ یا ممو ندارید. بنابراین می‌توانید تیک «بدون تگ» را در کنار جای خالی بزنید.

در فیلد بعدی، کارمزد انتقال ارز از نوبیتکس به تراست ولت را می‌بینید. وقتی از درستی تمامی قسمت‌های واردشده مطمئن شدید، روی گزینه «ایجاد درخواست برداشت» کلیک کنید.

کادر جدیدی برای شما باز شده و کد احراز هویت مورد نیاز برای انجام انتقال، به شماره گوشی شما پیامک می‌شود. این کد به ایمیل شما هم ارسال می‌گردد. کد ارسال‌شده را در این کادر وارد کرده و عملیات انتقال را تکمیل کنید.

در هنگام انتقال از تراست ولت به نوبیتکس انجام مراحل بسیار ساده‌تر خواهد بود و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان آن را انجام دهید.

زمان انتقال ارز از نوبیتکس به تراست ولت حدوداً 5 الی 15 دقیقه است. پس از سپری‌شدن این مدت، ارز مورد نظر در کیف پول تراست ولت شما قابل مشاهده خواهد بود. البته در انتقال از تراست ولت به نوبیتکس و بالعکس باید به سرعت شبکه ارز مورد نظر نیز دقت کنید. برداشت برخی از ارز‌ها به دلیل سرعت پایین شبکه آن‌ها ممکن است گاهی 1 ساعت یا بیشتر زمان ببرد.

در صورتی که ارز منتقل‌شده را در تراست ولت نمی‌بینید، کافی است که یک بار صفحه را refresh کنید. در صورتی که در انجام این پروسه سوالی داشتید یا به مشکلی برخوردید، با پشتیبانی صرافی نوبیتکس تماس بگیرید.

نحوه انتقال ارز از تراست ولت به نوبیتکس

اکنون نوبت به انتقال از تراست ولت به نوبیتکس است.

به دلیل اهمیت بالای استیبل کوین‌های دلاری در ارزهای دیجیتال موضوع انتقال تتر از نوبیتکس به تراست ولت و بالعکس را در بخش بعدی توضیح خواهیم داد و در اینجا فقط به ارائه چند نمونه از کریپتو کارنسی‌های رایج می‌پردازیم.

به خاطر داشته باشید هر بلاک‌چین از آپدیت‌های خاصی پیروی می‌کند. در کنار آن پوشش چند شبکه مختلف از یک ارز در قالب توکن‌های رپد شده (Wrapped token) موضوعی است که بسیاری از کاربران در مواجه با آن دچار سردرگمی می‌شوند. 

به خاطر داشته باشید در انتقال از تراست ولت به نوبیتکس و بالعکس شما باید علاوه‌بر در دقت به آدرس ولت، به شبکه آن نیز توجه کنید. برای مثال بیت‌کوین را در نظر بگیرید. در زمان نوشتن این مقاله، برداشت و واریز بیت‌کوین در حالت‌های مختلفی امکان پذیر است که به دقت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

image 10

با توجه به تصویر بالا، شما برای انتقال از تراست ولت به نوبیتکس در ارز بیت‌کوین، انتخاب‌های مختلفی در پیش رو دارید. برای مثال می‌توانید با استفاده از آدرس SegWit بیت‌کوین و انتقال از تراست ولت به این آدرس، کوین‌های خود را منتقل کنید.

در حالت Legacy، انتقال بیت‌کوین توسط شبکه اصلی آن صورت می‌گیرد و در شبکه لایتنینگ نیز انتقال ارز با سرعت بالاتر و کارمزد پایین قابل انجام است.

اما در بین گزینه‌ها، BSC از سایرین متفاوت است. انتقال بیت‌کوین در شبکه BSC به معنای انتقال توکن‌های معادل بیت‌کوین است. به همین دلیل ممکن است همه ولت‌ها آن را پشتیبانی نکنند. همان‌طور که می‌دانید شبکه BSC سرعت انجام تراکنش بالا و کارمزد پایینی دارد به همین دلیل این روش انتقال بیت‌کوین طرفداران خاص خود را دارد.

نحوه انتقال بیت‌کوین از تراست ولت به نوبیتکس و برعکس

برای انتقال بیت‌کوین از تراست ولت به نوبیتکس، ابتدا وارد این صرافی شوید و از بخش کیف پول، آدرس ولت بیت‌کوین خود را مشابه تصویر زیر کپی کنید. 

image 11

لازم به ذکر است تراست ولت از آدرس‌های SegWit پشتیبانی می‌کند اما در اینجا برای سهولت و عدم سردرگمی شما، به شبکه اصلی بیت‌کوین اکتفا می‌کنیم.

اکنون به تراست ولت مراجعه کرده و برای انتقال از تراست ولت به نوبیتکس، بیت‌کوین را انتخاب کنید.

image 12

بر روی دکمه Send بزنید تا دارایی‌های خود را به یک ولت دیگر منتقل کنیم.

image 13

در این جا نیز شما می‌توانید یا با وارد کردن آدرس کپی شده از نوبیتکس کار را ادامه دهید یا با اسکن کد QR نمایش داده شده در صفحه آدرس ولت بیت‌کوین در کیف پول نوبیتکس، به شکل ایمن‌تری انتقال از تراست ولت به نوبیتکس را انجام دهید.

به خاطر داشته باشید اگر آدرس را کپی کرده‌اید، قبل از ارسال آن حتما مطابقت آن با آدرس ولت داخل صرافی نوبیتکس را بررسی کنید.

بدافزار‌هایی وجود دارند که می‌توانند آدرس ولت ذخیره شده در حافظه موبایل‌تان را به نفع صاحب بدافزار تغییر دهند. پس آدرس دریافت کننده را همواره چک کنید.

پس از تعیین مقدار انتقال، دکمه Continue‌ را بزنید و در صفحه بعد، پس از اطمینان از جزییات تراکنش، آن را تایید کنید. 

با توجه به داده‌های درون زنجیره‌ای بلاک‌چین بیت‌کوین، انتقال از تراست ولت به نوبیتکس در حالت پیشفرض و در وضعیت شبکه آرام، حدود 12 دقیقه زمان خواهد برد که در صورت شلوغ شدن شبکه ممکن است تا 2 ساعت زمان ببرد.

نحوه انتقال اتریوم از تراست ولت به نوبیتکس و برعکس

قبل از مرج اتریوم و حرکت جدی آن به سوی اتریوم 2، انتقال این ارز به ولت برای بسیاری از تریدر‌ها به صرفه اقتصادی نبود و آن‌ها اغلب از انتقال آن امتناع می‌کردند. اما اکنون کارمزد انتقال اتریوم حدود چند دلار است، نگهداری آن در تراست ولت را ایمن‌تر و به صرفه کرده است.

برای انتقال از تراست ولت به نوبیتکس به ولت خود در این صرافی مراجعه کنید. 

image 14

نحوه انتقال ارز از تراست ولت به نوبیتکس در دو شبکه مجزا قابل انجام است.

خوشبختانه ولت تراست ولت از توکن‌های اتریوم در شبکه بایننس چین(BSC) نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از تراست ولت اتریوم خود را به آدرس BSC این صرافی منتقل کنید. 

این روش انتقال در مورد اغلب کوین‌های معتبر امکان پذیر است اما لازم است قبل از اینکار، در گوگل در مورد آن تحقیق کنید. برای مثال انتقال ریپل در شبکه BSC امکان پذیر نیست و باید از شبکه مخصوص آن استفاده کنید.

انتقال بایننس از تراست ولت به نوبیتکس و برعکس

انتقال بایننس کوین نیز از جمله کوین‌هایی است که نیاز به کمی توضیح دارد.

کوین‌های بایننس تحت دو استاندارد مختلف عرضه شده‌اند که با نام Bep20 و Bep2 شناخته می‌شوند. استاندارد Bep20 معادل بایننس کوین در شبکه بایننس اسمارت چین یا BSC اشاره دارد که انتقال آن صرفا نیاز به یک آدرس ولت دارد.

اما کوین‌های اولیه بایننس تحت استاندارد Bep2 عرضه شده‌اند که برای جابه‌جایی آن‌ها باید از یک ممو اختصاصی در مقصد نیز استفاده شود.

در واقع صرافی نوبیتکس زمانی متوجه می‌شود شما کوین‌های بایننس تحت استاندارد Bep2 به آن منتقل کرده‌اید که از ممو آن در هنگام انتقال استفاده کنید. نحوه انتقال ارز از تراست ولت به نوبیتکس برای این کوین به این شرح است.

ابتدا وارد صرافی نوبیتکس شوید و در آن‌جا بایننس را انتخاب کنید

image 15

همان‌طور که مشاهده می‌کنید دو روش انتقال پیش روی شما قرار دارد. توصیه ما این است که تا حد ممکن از روش BSC استفاده شود. مگر این که در ولت شما کوین‌های با استاندارد Bep2 قرار داشته باشند که باید از روش واریز بایننس کوین استفاده کنید.

در تراست ولت، دو دارایی با نام بایننس وجود دارد که به شکل زیر هستند:

image 16

منظور از BNB در اینجا بایننس کوین است که برای انتقال از تراست ولت به نوبیتکس باید از ممو (Memo) نمایش داده شده در نوبیتکس استفاده شود.

ابتدا بر روی BNB بزنید و در صفحه بعد با انتخاب گزینه Send، اطلاعات مورد نیاز را به شرح زیر پر کنید:

image 18

در این پنجره، پس از اسکن یا وارد کردن آدرس ولت و چک کردن دوباره آن، باید مقدار کوین‌های انتقالی را انتخاب کنید.

از آن‌جایی که صرافی بایننس در مورد واریز کوین بایننس اکیدا توصیه کرده است که از ممو آن استفاده کنید، باید عدد نمایش داده شده در کیف پول نوبیتکس را در کادر Memo بنویسید در غیر این صورت دارایی‌های شما از دست می‌رود.

اما روش دوم یعنی ارسال برپایه BSC چگونه است؟ دوباره به صفحه اصلی تراست ولت بازمی‌گردیم ولی این بار گزینه Smart Chain را انتخاب می‌کنیم:

image 19

بر روی دکمه Send بزنید تا انتقال از تراست ولت به نوبیتکس را ادامه دهیم:

image 20

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در شبکه BSC هیچ خبری از Memo نیست. کافیست در نوبیتکس آدرس BSC را کپی و در اینجا وارد یا اسکن کنید. پس از تعیین مقدار کوین، دکمه Continue را بزنید تا مراحل انتقال به پایان برسد.

نحوه انتقال تتر از تراست ولت به نوبیتکس و برعکس

تتر یکی از استیبل‌کوین‌های محبوب در بین کاربران کریپتو کارنسی است که با وجود فعالیت تعداد زیادی استیبل‌کوین‌های دلاری متفاوت، این ارز همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. 

در صرافی نوبیتکس برای انتقال تتر از نوبیتکس به تراست ولت چهار شبکه مختلف ارائه شده است (در زمان نوشتن این مقاله). 

image 21

در اینجا ما بر روی سه شبکه TRX، ETH و BSC تمرکز می‌کنیم. انتقال تتر از نوبیتکس به تراست ولت و بالعکس براساس شبکه‌های مختلف کارمزد متفاوتی دارد، برای مثال شبکه BSC کمترین کارمزد و ETH‌ بیشترین کارمزد را داراست.

البته این نکته را باید لحاظ کنید که در شبکه ترون، در صورتی که ارزش این ارز افزایش پیدا کند، کارمزد تراکنش‌ها نیز بیشتر خواهد بود. 

برای برداشت تتر از نوبیتکس به تراست ولت، وارد کیف پول تراست ولت شوید و از طریق دکمه بالا سمت راست، برای اضافه کردن توکن جدید اقدام کنید.

در این صفحه، مشابه تصویر زیر، نماد USDT را بنویسید و به شبکه آن‌ها که با متن کوچک‌تری در زیر آن‌ها نوشته شده است دقت کنید.

image 22

در این تصویر، استاندارد TRC20 در شبکه ترون، استاندارد Bep20 در شبکه بایننس اسمارت چین و استاندارد ERC20 در شبکه اتریوم به کار می‌رود.

با انتخاب هر یک از آن‌ها می‌توانید آدرس ولت آن شبکه را کپی و در صرافی نوبیتکس قرار دهید. در اینجا نیز باید آدرس ولت را به دقت بررسی کنید تا از بروز هر گونه خطا جلوگیری شود.

برای انتقال تتر از تراست ولت به نوبیتکس نیز فرآیند به همین صورت است، با این تفاوت که در تراست ولت باید به شبکه‌ای که توکن‌های USDT در آن قرار دارند دقت شود.

با مراجعه به کیف پول صرافی نوبیتکس و انتخاب تتر با این تصویر مواجه خواهیم شد:

image 23

با انتخاب شبکه صحیح و مطابق شبکه توکن در تراست ولت، بر روی دکمه ایجاد آدرس ولت بزنید تا یک کیف پول جدید ساخته شود. پس از آن با کپی آدرس از نوبیتکس به تراست ولت و وارد کردن مقدار کوین، می‌توانید کوین‌های تتر را منتقل کنید. 

در مورد سایر استیبل‌کوین‌ها نیز قضیه به همین شکل پیش می‌رود. 

سوالات متداول

نحوه انتقال ارز از تراست ولت به نوبیتکس چگونه است؟

در صرافی نوبیتکس ابتدا به کیف پول خود مراجعه کرده و پس از انتخاب کوین مورد نظر، با توجه به شبکه انتخابی، در صورتی که قبلا هیچ ولتی ایجاد نکرده‌اید، دکمه ایجاد آدرس ولت را بزنید. آدرس را در تراست ولت کپی و دارایی‌ها را منتقل کنید.

انتقال تتر از نوبیتکس به تراست ولت چگونه است؟

برای انتقال تتر از نوبیتکس به تراست ولت و بالعکس باید به شبکه آن‌ها توجه کنید. توکن USDT در سه شبکه ترون با استاندارد TRC20، شبکه بایننس چین با استاندارد Bep20 و شبکه اتریوم با استاندارد ERC20 ارائه شده است. با انتخاب شبکه صحیح می‌توانید کوین‌های خود را به راحتی منتقل کنید.

آیا می‌توان همه کوین‌های نوبیتکس را در تراست ولت ذخیره کرد؟

تعداد کوین‌ها و توکن‌های قابل ذخیره سازی در کیف پول تراست ولت بسیار زیاد است. شما می‌توانید همه کوین‌های موجود در نوبیتکس را در تراست ولت ذخیره کنید. البته ارز ایرانی پیمان یک استثنا است!

جمع‌بندی

با این آموزش، علاوه بر انتقال از تراست ولت به نوبیتکس و بالعکس، تا حدود زیادی با نحوه انتقال ارزها بین کیف پول‌ها و صرافی‌های دیگر آشنا شدید.

توجه کنید که برخی کیف پول‌ها ایران را تحریم کرده است از این رو، تاجایی که به سرور‌های این ولت مربوط می‌شود، امکان اتصال و دریافت اطلاعات از آن وجود ندارد. با این حال اگر کیف پول موردنظر، به شما کلمات بازیابی (که معمولا 12 کلمه است) را داده باشد، از بابت جابجایی ارزهایتان مشکلی نخواهید داشت زیرا بلاک‌چین یک فناوری غیرمتمرکز است و کیف پول‌ها صرفا ابزاری برای دسترسی به بلاک‌چین هستند. به همین دلیل می‌توانید با وارد کردن کلمات بازیابی در یک کیف پول دیگر، به ارزهایتان دسترسی داشته باشید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
بابک

سلام.من مقدار کمی سولانا داخل تراست ولت دارم وقتی میخوام استیک کنم یا انتقال بدم به نوبیتکس موجودی رو اونجا میزنه صفر
چکار باید کنم؟

ارمین

سلام . برای انتقال تتر بر بستر trc20 به نوبیتکس نیاز به ترون جهت پرداخت کارمزد هست . ای کاش اموزشی میدادید که یک کاربر چجوری در ولت برای این کارمزد تتر را به ترون مورد نیاز تبدیل کند . الان نگاه کردم حدود 3.11 تتر کارمزد انتقال هست . ممنونم میشم اگر کامل توضیح بدید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. اون تتر که در کیف پول ترون هست رو تا زمانی که ترون در کیف پول نداشته باشید نمیتونید منتقل یا تبدیل کنید به ترون تبدیل کنید
پس باید از منبع دیگه ای ترون بخرید و به کیف پول بفرستید تا به عنوان کارمزد تراکنش استفاده بشه

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
3
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx