کریپتو هانتر کیست و آیا می‌تواند کریپتو گمشده‌ شما را بیابد؟

کریپتو هانتر

در دنیای ارزهای دیجیتال، تنها تریدرها و توسعه‌دهندگان مشغول به کسب درآمد نیستند؛ بلکه تنوع و گستردگی بازار کریپتو موجب شده است تا افراد بسیار زیادی بتوانند از این فضا درآمد کسب کنند.

افرادی هستند که با فعالیت در حوزه ارز دیجیتال به رفع برخی مشکلات دنیای کریپتو کمک می‌کنند، این افراد کریپتو هانتر نام دارند.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل به کریپتو هانترز بپردازیم و به این سؤال پاسخ بدهیم که آیا آن‌ها قادر هستند کریپتوهای گمشده شما را پیدا کنند یا خیر!

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  •  کریپتو هانتر کسی است که به بازیابی ارزهای دیجیتال گمشده یا به سرقت رفته کمک می‌کند.
  • باتوجه‌به افزایش ارزش کریپتو در چند سال اخیر، ارز دیجیتال به یک هدف کلیدی برای هکرها و سارقان تبدیل شده است.
  • رایج‌ترین مشکلی که منجر به ازدست‌رفتن ارز دیجیتال می‌شود این است که فرد دسترسی خود را به کیف پول ارزهای دیجیتال خود از دست می‌دهد.
  • کریپتو هانتر از تاکتیک‌های مختلفی مانند کمک‌گرفتن از ابررایانه‌ها یا هیپنوتیزم استفاده می‌کنند!

از دست دادن دارایی در ارزهای دیجیتال

افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ممکن است به دلایل مختلفی ارز دیجیتال خود را از دست بدهند.

رایج‌ترین مشکلی که منجر به ازدست‌دادن دارایی دیجیتال می‌شود این است که فرد دسترسی خود را به کیف پول ارز دیجیتال خود از دست می‌دهد.

ازآنجایی‌که دارایی‌های دیجیتال با استفاده از یک کلید خصوصی منحصربه‌فرد، ایمن نگه داشته می‌شوند و همچنین اکوسیستم ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است، اگر فردی رمز خود را گم کند یا از یاد ببرد دیگر نمی‌تواند به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشد.

البته گاهی نیز ممکن است دارایی‌های دیجیتال در معرض خطر هکرها و کلاهبرداران قرار بگیرد و به سرقت برود.

اگر ارزش و میزان دارایی‌های دیجیتال گم شده یا دزدیده شده بالا باشد، لازم است اقداماتی برای بازگرداندن آن‌ها صورت بگیرد. برخی از این اقدامات توسط کریپتو هانترها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: چگونه از هک شدن کیف پول خود جلوگیری کنیم؟ 10 راهکار حیاتی

کریپتو هانتر کیست؟

کریپتو هانتر (Crypto Hunter) کیست؟

به افرادی که به دنبال ارزهای دیجیتال گمشده یا سرقت شده هستند، کریپتو هانتر گفته می‌شود، این افراد در بازیابی رمزهای عبور فراموش‌ شده و کلیدهای خصوصی گمشده نیز به افراد کمک می‌کنند.

کریپتو هانترز هم با دارندگان ارزهای دیجیتال و هم با سازمان‌های مجری قانون برای جستجو و بازیابی کریپتوهای دزدیده شده یا غیرقابل‌دسترس همکاری می‌کنند.

این افراد یا نهادها در بازیابی یا دسترسی به کیف پول ارز دیجیتال متخصص هستند‌.

کریپتو هانتر ممکن است از ابرکامپیوترهای مدرن برای شکستن کلیدهای خصوصی و حتی اقدامات ذهنی مانند هیپنوتیزم روی دارندگان کیف پول برای کمک به بازیابی ارزهای دیجیتال استفاده کنند!

شکارچیان کریپتو خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌کنند و معمولاً به دنبال جزئیات اولیه هستند.

مانند آخرین کلید خصوصی به‌خاطر سپرده شده و سایر جزئیات احتمالی مثل تاریخ تولد، نام حیوانات خانگی و … که افراد ممکن است از آن‌ها برای ایجاد کلیدهای خصوصی‌شان استفاده کرده باشند.

سپس کریپتو هانتر این داده‌های پایه را از طریق برنامه‌های کامپیوتری اجرا کرده و تلاش می‌کنند ترکیب‌های مختلفی ایجاد کنند، این ترکیب‌ها یکی‌یکی برای شکستن کلیدهای ایمن مورد امتحان قرار می‌گیرند.

نکته‌ای که باید به‌خاطر داشته باشید این است که اگرچه ماهیت غیرمتمرکز و تقریباً غیرقانونی کار کریپتو هانتر سبب شده کاربران تمایل داشته باشند در هنگام نیاز روی کمک آن‌ها حساب کنند، اما همین امر می‌تواند منجر به سوءاستفاده هکرها و سارقان از این سیستم ناشناس شود.

بیشتر بخوانید: 12 روش هکرها برای سرقت ارز دیجیتال شما

انواع کریپتو هانتر

نمونه‌هایی از کریپتو هانترز شامل شرکت‌هایی هستند که هدف آن‌ها بازیابی گذرواژه‌ها و کیف‌ پول‌های خراب با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی برای تولید میلیون‌ها رمز عبور است.

برخی از سرویس‌های بازیابی اطلاعات از همان روشی که هکرها برای سرقت کریپتو استفاده کرده‌اند، بهره می‌گیرند.

برخی سرویس‌ها می‌توانند از خدمات بازیابی اطلاعات برای جستجو و دسترسی به رمزهای عبور ذخیره شده در فایل‌‌های متنی استفاده کنند.

این خدمات معمولاً دارای هزینه ثابتی هستند، نرخ موفقیت بالایی دارند و تنها چند روز طول می‌کشند.

برنامه‌نویسانی که با تکنولوژی و کامپیوترهایشان به افراد کمک می‌کنند تنها افراد حاضر در این عرصه نیستند، گروه قابل‌توجهی به نام کریپتوهیپنوتیزورها نیز در این بازی حضور دارند.

کریپتو هیپنوتیزورها خدمات کنترل ذهن را با ادعای بازیابی رمزهای عبور از طریق هیپنوتیزم و دسترسی به ضمیر ناخودآگاه فرد ارائه می‌دهند.

اساساً آن‌ها سعی می‌کنند به دارنده ارزهای دیجیتال کمک کنند تا از نظر ذهنی مکان و آنچه را که ممکن است به‌عنوان کلید خصوصی در نظر گرفته‌اند، بازیابی کند.

کریپتو هانتر همچنین خدماتی مبنی بر ردیابی مسیرهای سرقت و کلاهبرداری ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند.

آنها با آژانس‌های قانونی همکاری می‌کنند تا مکان و آدرس احتمالی سکه‌های دزدیده شده را شناسایی کنند که چنین اطلاعاتی می‌تواند برای باطل کردن تراکنش مرتبط با سرقت یا مسدودکردن کیف پول، حیاتی و مهم باشد.

کریپتو هانتر چه کسی است؟
یکی از روش‌های کلیدی که کریپتو هانترها می‌توانند به بازیابی ارزهای دیجیتال سرقت شده کمک کنند این است که معمولا سارقان از صرافی‌ها برای نقدکردن ارزها استفاده می‌کنند.

بااین‌حال امروزه مجرمان پیچیده‌تر شده‌اند و ممکن است ارز دیجیتال سرقتی را به ارزهای دیگر تبدیل کنند و از این طریق رد پای خود را پنهان کنند یا احتمال دارد سارقان ارزها را از طریق صرافی‌های خارجی نقد کنند.

هزینه‌های خدمات کریپتو هانتر چقدر است؟

برای اینکه بتوانید از خدمات یک کریپتو هانتر استفاده کنید باید هزینه این خدمات را بپردازید.

اکثر کریپتو هانترها بخشی از موجودی بازیابی شده مثلاً 20 درصد از ارز دیجیتال بازگردانده شده را به‌عنوان هزینه کارشان دریافت می‌کنند.

البته قیمت‌ها متفاوت هستند و به میزان موفقیت بازیابی، میزان دشواری بازیابی داده‌ها، مدت‌زمان لازم برای انجام کار و تجهیزات موردنیاز بستگی دارند.

از سوی دیگر ارائه‌دهندگان خدمات بازیابی مبتنی بر رایانه و کریپتوهیپنوتیزورها ممکن است علاوه بر درصدی از مبلغ بازیابی شده، هزینه‌‌ی ثابتی را نیز دریافت کنند.

کریپتوهیپنوتیست‌‌ها بسته به تعداد جلسات و ساعاتی که فرد را برای بازیابی اطلاعات ازدست‌رفته هیپنوتیزم می‌کند، مبلغ ثابتی را برای هر جلسه در نظر می‌گیرد‌.

آیا کریپتو هانتر می‌تواند ارز دیجیتال گمشده یا به سرقت رفته را پیدا کند؟

در اکثر مواقع یک کریپتو هانتر با دریافت برخی اطلاعات پایه می‌تواند ارز دیجیتال مفقود یا سرقت شده را بازیابی کند و به شما برگرداند.

اگرچه اکثر افرادی که از یک کریپتو هانتر کمک می‌گیرند قصد دارند بیت‌کوین یا اتریوم خود را پیدا کنند؛ اما امروزه خدمات یک کریپتو هانتر انواع بیشتری از ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد.

به‌این‌ترتیب یک کریپتو هانتر قادر است خدمات خود را برای یافتن دوج کوین، لایت‌کوین، تتر و NFT ارائه دهد.

علاوه بر این برخی شرکت‌ها به‌منظور ارائه خدمات بازیابی به مشتریان فعالیت می‌کنند که معروف‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • Wallet Recovery Services
  • KeychainX
  • Crypto Asset Recovery
  • Brute Brothers

سؤالات متداول

کریپتو هانتر کیست؟

به افرادی که به دنبال ارزهای دیجیتال گمشده یا سرقت شده هستند، کریپتو هانتر گفته می‌شود، این افراد در بازیابی رمزهای عبور فراموش‌ شده و کلیدهای خصوصی گمشده نیز به افراد کمک می‌کنند.

یک کریپتو هانتر چگونه رمز عبور یا ارز دیجیتال را بازیابی می‌کند؟

کریپتو هانتر با دریافت برخی اطلاعات پایه سعی می‌کند با کمک‌گرفتن از رایانه رمزهای مختلف بسازد و از آن برای بازیابی استفاده کند، علاوه بر این برخی از کریپتو هانترها از هیپنوتیزم بهره می‌گیرند.

هزینه خدمات کریپتو هانتر به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

هزینه خدمات کریپتو هانتر به عواملی همچون میزان موفقیت بازیابی اطلاعات، میزان دشواری بازیابی، مدت‌زمان لازم برای بازگرداندن داده‌ها و تجهیزات موردنیاز بستگی دارد.

سخن پایانی

ازآنجایی‌که برای دسترسی به کیف پول و ارزهای دیجیتال خود نیازمند رمز عبور هستید، درصورتی‌که رمز عبور خود را گم یا فراموش کنید دارایی دیجیتال خود را از دست می‌دهید.

علاوه بر این ممکن است هکرها به دارایی‌های دیجیتال شما حمله کنند و آن‌ها را به سرقت ببرند.

یکی از راه‌های مؤثر برای بازیابی اطلاعات و ارزهای دیجیتال کمک‌گرفتن از یک کریپتو هانتر است.

در این مقاله به طور کامل کریپتو هانتر را معرفی کردیم و به این سؤال که آیا آن‌ها می‌توانند ارز دیجیتال شما را بازیابی کنند پاسخ دادیم.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx