آشنایی با کیف پول Gamestop و ویژگی‌های آن

کیف پول gamestop

کیف پول gamestop یک کیف پول ارز دیجیتال است که به صورت افزونه روی مرورگرها و نیز دستگاه‌های اندرویدی نصب می‌شود.

این افزونه به صورت خاص برای گوگل کروم و مرورگر بریو (Brave) منتشر شده است. مثل هر افزونه دیگری، زمانی که نصب این کیف پول نیز کامل شود آیکون آن در قسمت افزونه‌های مرورگر ظاهر می‌گردد.

سپس کاربر می‌تواند از آن برای ذخیره و انجام تراکنش با ارزهای دیجیتال و NFT استفاده کند. همچنین این کیف پول در برنامه‌های وب 3 نیز کاربرد دارد.

عناوین مطلب:

در ادامه این مقاله همه اطلاعات موردنیاز درباره ولت Gamestop و نحوه استفاده از آن را کسب خواهید کرد.

نکات کلیدی

  • کیف پول gamestop یک کیف پول ارز دیجیتال است که به صورت افزونه برای مرورگرهای کروم و بریو ارائه شده است.
  • ولت گیم استاپ روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند و کاربر می‌تواند لایه 2 آن را فعال کند تا از سرعت بالاتر تراکنش‌ها و هزینه کمتر سود ببرد.
  • کیف پول گیم استاپ وضعیت امنیتی مطلوبی دارد اما لازم است کاربران در نگهداری Secret Phrase و رمز عبور خود نهایت تلاش خود را به عمل آورند و مراقب موارد مشکوک باشند.

نحوه نصب افزونه گیم استاپ

برای نصب افزونه کیف پول gamestop باید وارد وبسایت ولت Gamestop شده و آن را دانلود نمایید.

به‌این‌ترتیب به استور رسمی گوگل کروم وارد شده و والت افزونه مرورگر گیم استاپ را می‌بینید. مثل هر افزونه دیگری با کلیک روی «Add To Chrome» این افزونه به مرورگر اضافه می‌گردد.  

ایجاد کیف پول با استفاده از افزونه گیم استاپ

پس از دانلود و نصب افزونه، زمانی که آیکون آن در بین سایر آیکون‌های افزونه‌های مرورگر ظاهر شد. آن را pin کنید تا همواره قابل‌مشاهده باشد.

کیف پول gamestop

سپس برای ایجاد کیف پول gamestop روی عبارت «Create Wallet» کلیک کرده و سپس عبارت رمز یا Secret Phrase خود را بنویسید.

کیف پول gamestop

توجه داشته باشید که این عبارت رمز تنها چیزی است که با آن می‌توانید کیف پول gamestop خود را بازیابی کنید.

ولت گیم استاپ هیچ‌گونه دسترسی‌ای به عبارت رمز شما ندارد تا آن را برایتان بازیابی کند. بنابراین مسئولیت کامل آن بر عهده شماست.

کیف پول gamestop

این مرحله که کامل شود کیف پول شما ساخته شده و آماده استفاده از آن هستید.

دلیل اهمیت Secret Phrase

این عبارت یک دنباله از کلمات است که هنگام راه‌اندازی کیف پول وارد می‌شود. درواقع Secret Phrase تنها راه بازیابی مجدد کیف پول و دسترسی به دارایی‌های درون آن است.

اگر کاربر رمز عبور خود را فراموش کند یا اینکه بخواهد کیف پول gamestop را دوباره یا روی سیستم دیگری نصب کند نیاز به Secret Phrase دارد.

کیف پول gamestop
علاوه بر Secret Phrase باید یک رمز عبور کوتاه هم برای ورود و خروج به کیف پول در طی روز ایجاد کنید. این رمز عبور با Secret Phrase متفاوت است و در هنگام بازیابی، کارایی ندارد.

مفهوم لایه 2 (Layer 2) و نحوه فعال‌سازی آن

برای درک مفهوم لایه 2 ابتدا باید ببینیم لایه 1 چیست. لایه 1 لایه اصلی بلاک‌چین است که همان شبکه اصلی (mainnet) اتریوم نامیده می‌شود.

این لایه اغلب اوقات دچار تراکم است، تأخیرهای طولانی دارد و میزان کارمزد آن بسیار بالاست.

لایه 2، پروتکلی است که برای حل این مشکل طراحی شده و بالاتر از بلاک‌چین کار می‌کند و اما همچنان بخشی از شبکه پایه آن است.

وجود لایه 2 باعث افزایش سرعت انجام تراکنش و کاهش کارمزدها می‌شود و درعین‌حال امنیت و اعتماد لایه 1 را هم به کاربران هدیه می‌کند.

زمانی که کیف پول ایجاد شود، قابلیت انجام تراکنش روی شبکه اصلی و لایه 1 اتریوم را دارد اما استفاده از لایه 2 باعث افزایش سرعت تراکنش‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است آن را فعال کنید.

قبل از فعال‌سازی این ولت باید مشخص کنید که می‌خواهید از Loopring استفاده کنید یا Immutable X یا هر دو. روش فعال‌سازی هر یک را در ادامه توضیح داده‌ایم.

این آموزش به شکل ویدئویی در وبسایت رسمی گیم استاپ قرار داده شده که می‌توانید برای مشاهده جزییات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

فعال‌سازی Loopring

Loopring یک پردازنده تراکنش اتریوم و یک راهکار مقیاس بندی است.

بیشتر بخوانید: بررسی جامع پروتکل لوپرینگ و توکن بومی آن (LRC)

راهکار zkRollup لایه 2 لوپرینگ، باعث ارزان‌تر و کارآمدتر شدن کیف پول gamestop نسبت به کیف پول‌های دیگری می‌شود که فقط از شبکه اصلی لایه 1 اتریوم استفاده می‌کنند.

این یعنی می‌توانید NFT خریدوفروش کنید و توکن اتر را با هزینه کمتر از آنچه در لایه 1 وجود دارد، به یک حساب لوپرینگ لایه 2 دیگر ارسال نمایید.

برای این فعال‌سازی لازم است ابتدا کمی ETH به موجودی لایه 2 خود اضافه کنید و سپس روی دکمه Activate کلیک کرده و کارمزد کمی بپردازید.

سپس روی دکمه Deposit کلیک کنید. ارز ETH را از نوع Layer 2 انتخاب نمایید. در این مرحله می‌توانید اتریوم را به صورت نقدی یا با کارت اعتباری خرید کنید و از موجودی Layer 1 به موجودی Loopring Layer 2 انتقال دهید.

همچنین می‌توانید آدرس کیف پول را کپی کرده و اترها را از یک کیف پول Loopring Layer 2 دیگر بفرستید.

بعد از اینکه اترها وارد حساب شدند روی Activate کلیک کنید و هزینه فعال کردن حساب Loopring Layer 2 را بپردازید. در این مرحله کار تمام است.

بیشتر بخوانید: تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر با پل زدن از اتریوم به لایه 2! (راهنمای کامل)

فعال‌سازی Immutable X

Immutable X یک پروتکل لایه 2 است که روی اتریوم قرار دارد و می‌تواند در هر ثانیه هزاران تراکنش را انجام دهد چراکه آن‌ها را دسته‌بندی کرده و به صورت یکجا پردازش می‌کند.

Immutable X در سطح زیربنایی به لایه 1 اتریوم می‌رسد، بنابراین تضمین‌های امنیتی و ویژگی عدم تمرکز اتریوم را به ارث برده است. اما درعین‌حال امکان انجام تراکنش‌های فوری را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره پروژه IMX و پروتکل Immutable X بدانید!

فعال‌سازی این گزینه در کیف پول گیم استاپ برخلاف Loopering نیاز به پرداخت هزینه ندارد.

از منوی کشویی گزینه Immutable X Layer 2 را انتخاب کنید. گزینه Activate Layer 2 را بزنید و با کلیک روی Confirm Account Activation آن را تایید کنید. همین!

کیف پول gamestop

انتقال دارایی از متامسک به گیم استاپ

برای اینکه والت متامسک را به گیم استاپ انتقال دهید باید کیف پول gamestop را با استفاده از همان Secret Phrase که با آن متاماسک را برای اولین بار ایجاد کرده‌اید بازیابی کنید.

اما توجه داشته باشید که اگر درحال‌حاضر یک ولت gamestop دارید این کار باعث overwrite شدن آن می‌شود و والت متاماسک به‌جای آن می‌نشیند.

درصورتی‌که Secret Phrase ندارید از منوی متاماسک با کلیک روی آیکون پروفایل خود آن را اکسپورت کنید برای این کار وارد

Settings > Security & Privacy > Reveal Secret Recovery Phrase

 شوید. رمز عبور خود را وارد کرده و عبارت را در کلیپ بورد کپی نمایید. سپس متاماسک را ببندید.

بعد از این مرحله کیف پول gamestop خود را باز کنید.

اگر هنوز اکانتی ندارد به گام 4 بروید اما اگر اکانت دارید زبانه Coins را باز کنید و عبارت Menu را با کلیک روی آیکون پروفایل که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد انتخاب کنید و گزینه Lock را بزنید.

این کار والت گیم استاپ شما را به صفحه پسورد می‌برد که می‌توانید از طریق آن والت را بازیابی کنید.

در این مرحله عبارت Recover Wallet را انتخاب نمایید. Secret Phrase موجود در کلیپ بورد را وارد کنید و والت را بازیابی نمایید. به‌این‌ترتیب والت متاماسک به والت گیم استاپ منتقل می‌شود.

می‌توانید آموزش ویدئویی انتقال دارایی از متامسک به کیف پول gamestop را در وبسایت رسمی گیم استاپ از طریق این لینک مشاهده کنید.  

نکات امنیتی مهم در گیم استاپ

نکات امنیتی اهمیت زیادی دارند. اگر کاربر نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشد ممکن است دارایی خود را در معرض خطر قرار دهد.

پیش از هر چیزی مطمئن شوید که افزونه گیم استاپ را از کانال‌های رسمی مثل وبسایت رسمی آن دانلود کرده‌اید.

همچنین به خاطر داشته باشید که:

  • کیف پول gamestop و واحد پشتیبانی آن هیچ‌گاه درخواستی برای ارسال Secret Phrase و کلید خصوصی از کاربر ندارد.
  • همچنین از کاربران نمی‌خواهد که ارز دیجیتال، توکن یا NFT برای آن ارسال کنند.
  • برای دریافت کمک و راهنمایی تنها از HELP CENTER وبسایت رسمی کمک بگیرید.
  • اگر از کاربر درخواست ارسال پیامک شود، این حساب کاربری جعلی است و ربطی به پشتیبانی رسمی ولت گیم استاپ ندارد. هرگز اطلاعات شخصی و هویتی خود را برای کسی ارسال نکنید و مشخصات آن کاربر را به پشتیبانی گیم استاپ اطلاع دهید.
  • هیچ‌گاه secret phrase یا کلید خصوصی کیف پول gamestop خود را به کسی ندهید یا بدون اینکه کسی را بشناسید برای او ارز دیجیتال نفرستید.
  • فقط از دستگاه‌های شخصی خود استفاده کنید و ولت gamestop را روی دستگاه‌های مشترک یا دستگاه‌هایی که از نظر وجود ویروس و بدافزار بررسی نشده‌اند راه‌اندازی نکنید. این بدافزارها می‌توانند با زیر نظر گرفتن کلیپ بورد سیستم، به کیف پول نفوذ کنند.
  • از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. آن‌ها را  مستقیما از سازنده تهیه کنید (نه سایت‌های فروشگاهی مثل آمازون و ای بی) تا امنیت دارایی‌تان کاملا تضمین شود.
  • همه تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید. از کیف پول‌های مختلف استفاده کنید تا حتی در صورت نفوذ هم ریسک از دست دادن دارایی کاهش یابد.

سوالات متداول

ولت گیم استاپ چیست؟

کیف پول gamestop یک کیف پول ارز دیجیتال است که روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و به صورت افزونه روی مرورگرهای گوگل کروم و Brave نصب می‌شود.

نحوه کار با کیف پول گیم استاپ چطور است؟

کاربر لازم است پس از نصب برای ساخت کیف پول اقدام کند. در این مرحله Secret Phrase خود را تنظیم کرده و آن را ثبت می‌کند. پس از ساخته شدن کیف پول می‌تواند کار با آن را شروع کند.

لایه 2 گیم استاپ چیست؟

لایه 2 یک لایه بالاتر از شبکه اصلی بلاک‌چین اتریوم یعنی همان لایه 1 است. این لایه دارای کارمزد کمتری نسبت به شبکه اصلی است و تراکنش‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شوند و درعین‌حال سطح امنیت آن به همان خوبی لایه 1 است.

جمع‌بندی

کیف پول gamestop کیف پولی است که به صورت افزونه روی مرورگر نصب می‌شود. روند نصب آن مثل هر افزونه دیگری ساده است اما مهم است که از سایت رسمی آن دانلود شود.

پس از نصب امکان ارسال و دریافت ارز دیجیتال و ذخیره آن وجود دارد و کاربران می‌توانند آن را به لایه 2 ارتقا دهند تا خدمات بهتری دریافت کنند. همچنین امکان انتقال دارایی از متامسک به گیم استاپ نیز وجود دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx