ماهنامه معیشت؛ استراتژی‌های اقتصادی برای خانواده‌ها

راهنمای اقتصادی برای خانواده ها

 هشتمین شماره نشریه مالی و اقتصادی خانواده در روزهای آغازین ماه اردیبهشت منتشر شد.

به گزارش بورسینس به نقل از اقتصاد آنلاین، داستان جلد این شماره ماهنامه معیشت که بر استراتژی اقتصادی برای خانواده ها تاکید دارد، حاوی سه مطلب است که «استراتژی های متوازن سازی بودجه خانواده»، «برنامه مشترک مالی برای پیشرفت خانواده» و «نوبتی فرمانده مالی شوید» عناوین آن ها را تشکیل می دهند. نویسنده در مطلب آخر بخش اول توصیه می کند برای آن که بتوانید ناهماهنگی های احتمالی مالی را در کنترل داشته باشید، هر خانواده لازم است یک فرمانده مالی داشته باشد و می نویسد: «همگی باید بتوانند برای مدتی فرمانده مالی خانواده باشند. اگر شما یک زوج جوان هستید بهتر است نوبتی و به صورت سالانه فرماندهی مالی خود را بر عهده بگیرید…»

بخش اقتصاد خانواده با مطالب «4 راه برای موفقیت مالی در بازنشستگی»، «5 عملی که صرفه جوهای موفق انجام می دهند»، «12 دروغی که برای پس انداز نکردن می گویید»، «5 راه آسان برای فقیر شدن»، «اشتباهات رایج در خرج کردن پول»، «پس از بیرون آمدن از زیر بدهی ها چگونه نخستین خانه خود را خریدیم»، «رازهای رابطه سالم با پول» و «10 عادت مردمان صرفه جوی سبز» پیش روی مخاطبان قرار دارد. از آن دست آدم هایی هستید که فکر می کنید بیش از اندازه در خرج کردن پول هایتان دچار مشکل می شوید و در این مورد اشتباه می کنید؟

عناوین مطلب:

برای آن که بفهمید پاشنه آشیل خرج و مخارجتان کجاست و در چه مواردی دچار خطا می شوید، خواندن «اشتباهات رایج در خرج کردن پول» به شما توصیه می شود. نویسنده مطلب خود را این گونه شروع می کند: «تا چند سال پیش من از فروشگاهی خرید می کردم که برای هر 50 هزار تومان خرید، 10 هزار تومان اعتبار خرید را به مشتریان ارائه می داد (که البته به صورت نقدی نبود). به همین دلیل زمانی که خریدم به حدود 40 هزار تومان می رسید، برخی اقلام غیرضروری را به سبد خریدم اضافه می کردم تا به 50 هزار تومان خرید مورد نظر برسد و بتوانم اعتبار فروشگاه را دریافت کنم…»

سومین بخش از ماهنامه معیشت به اقتصاد کودک اختصاص دارد. «دشواری های تربیت فرزندان صرفه جو»، «مهارت های زندگی را به فرزندان خود بیاموزید»، «پس انداز به روش ظرف شیشه ای» و «چگونه به کودکان اقتصادی بودن را یاد بدهیم»، مطالبی است که در این قسمت خواهید خواند. در مطلب پس انداز «به روش ظرف شیشه ای»، نویسنده تلاش دارد تا شیوه آشنای پس انداز در قلک ها را به شکلی نو آموزش دهد و چنین می نویسد: «ما به شما روش پس اندازی را یاد می دهیم که شاید بیشتر به کار فرزندانتان بیاید که هنوز عادت های مالی بد در آن ها نهادینه نشده است اما با کمی همت و میل به تغییر، برای پدر و مادرها هم کارایی خواهد داشت. اصلا شاید بهتر باشد اول از خودتان شروع کنید چون به قول حضرت مولانا: رطب خورده منع رطب چون کند؟…»

«10 نکته ضروری برای مدیرعامل های جدید»، «برنامه ای در 4 مرحله برای رهایی از استرس مالی»، «مسئولیت پذیرها موفق می شوند»، «چگونه سرمایه گذاری خود را شروع کنیم؟»، «6 خطا در زبان بدن که از وجود آن ها آگاه نیستید»، «مغز خود را برای پیشرفت تربیت کنید»، «مغزتان شما را فقیر می کند»، «استفاده از فن آوری به نوآوری نیاز دارد نه دیدگاه استراتژیک» عناوین مطالبی هستند که در بخش کسب و کار مشاهده می شوند. در مطلب 6 خطا در زبان بدن خواهید خواند: «محققان دانشگاه پرینستون نشان داده اند که ما برای پی بردن به احساسات طرف مقابل، به صورت ناخودآگاه به زبان بدن دیگران بیش از تغییرات چهره آن ها اعتماد می کنیم.

این پژوهش ها یافته های قبلی دکتر آلربت مهرابیان را تایید می کند که مطابق آن ها زبان بدن مسئول 55 درصد پیام های انتقالی شما به دیگران است… در اینجا شش نمونه از حرکات بدنی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که مشارکت میان افراد را تخریب می کند. با آگاهی از این نکات می توانید اطمینان یابید که پیام ها را به درستی به همکاران خود منتقل کرده اید…»
پنجمین بخش ماهنامه معیشت به اقتصاد سلامت اختصاص دارد و شامل دو مطلب «4 نکته ضروری برای والدین شاغل» و «عقل سالم در دندان سالم است» می شود. در مطلب «عقل سالم…» علاوه بر ذکر هزینه هایی که دندان ناسالم در مراکز دولتی و خصوصی روی دستتان می گذارد، نکاتی نیز در خصوص انواع مواد پر کردنی دندان گفته شده است.
در قسمت «ترفندهای مالی»، مطالبی با عنوان «همه چیز درباره انواع حساب های بانکی»، «خرید اتومبیل تصادفی 3 میلیون بالاتر از قیمت کارشناس» و «چرا رستوران ها از دسر می ترسند» را مشاهده می کنید. در اولین مطلب آن که به انواع حساب های بانکی اختصاص دارد یکی از کارشناسان مسائل بانکی به تشریح انواع حساب های بانکی پرداخته است و نکاتی را که باید در زمان بستن قرارداد و باز کردن حساب به آن ها توجه کنیم تا در آینده برایمان دردسرساز نشود، یادآوری نموده است.

«اقتصاد فرهنگ» در مطلب آغازین خود به شغل عکاسی پرداخته و در مصاحبه با عکاسان حرفه ای از آن ها نحوه درآمدزایی از این رشته هنری را جویا شده است. مطلب بعدی به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پرداخته است و نکاتی را به علاقمندان به این نمایشگاه تذکر داده است تا خریدی خوب و به دور از شتابزدگی داشته باشند. پایان این بخش پیشنهاد فیلم های اکران شده در سینماها به همراه جدول فروششان است.

«گشتی در بازارها» بخش هشتم این شماره از ماهنامه است و «دنبال سهام ارزنده باشید»، «این بازار بی ثبات»، «رازهای کوچه مروی»، «گشت و گذار در بازار جاروبرقی ها: کم صدا و پرقدرت»، «گشتی در بازار چای سازها: کیفیت یا سرعت؟ مساله این است»، لیست قیمت مقایسه ای خودروهای پرطرفدار و گوشی های موبایل، عناوین مطالبی هستند که در این بخش قرار گرفته اند. نویسنده در گزارش «رازهای کوچه مروی» به سراغ یکی از مراکز فروش لوازم آرایش رفته است و نکاتی را به خواننده گفته که در صورت خرید از این محل از چه ترفندهایی استفاده کنند تا بتوانند با قیمت های بهتر و تخفیف بیشتر لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند. این قسمت همچنین طبق معمول هر شماره از پیش بینی و توصیه در بازارهای بورس، طلا و ارز غافل نشده است.

قسمت پایانی شماره اردیبهشت ماهنامه معیشت به اقتصاد سفر و تفریح اختصاص دارد. در این بخش با دو پیشنهاد سفر داخلی (ماسوله) و خارجی (گرجستان) مواجه هستیم. در این مطالب علاوه بر ذکر جذابیت ها و مکان های دیدنی مقصد، به بررسی هزینه های این سفرها پرداخته شده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx