نحوه انجام معاملات در بورس مجازی

بورس مجازی

راه‌اندازی تالار بورس مجازی ایران یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار سازمان بورس در زمینه فرهنگ سازی بورس و آشنایی عموم مردم با سازوکار آن بوده است.

سامانه بورس مجازی ایران (به اختصار irvex) به منظور فراهم کردن فضایی جهت ارائه آموزش‌های عملی به علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار بورس و با هدف آموزش مجازی بورس، از طریق شبیه‌سازی فرایندهای معاملات سهام و واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طراحی و پیاده‌سازی شده است.

معامله‌گری بدون نیاز به سرمایه و تحمل ریسک

خرید و فروش سهام به صورت مجازی در تالار مجازی بورس برای همه افراد امکان‌پذیر است. برای فعالیت در بورس مجازی ایران، نیاز به وارد کردن هیچ سرمایه‌ای ندارید و در نتیجه هیچ سرمایه‌ای را از دست نخواهید داد.

عناوین مطلب:

علاوه بر این، می‌توانید میزان بازدهی سرمایه‌گذاری خود را به صورت لحظه‌ای مشاهده کرده و از رتبه عملکرد خود و سایر کاربران مطلع شوید.

برای ورود به تالار بورس مجازی و شروع خرید و فروش مجازی سهام در این تالار کافی است به وب‌سایت irvex.ir مراجعه کنید. همچنین، اگر علاقه‌مند به فعالیت در بازار مشتقه هستید، می‌توانید به سامانه بازار مجازی مشتقه بورس کالای ایران به نشانی اینترنتی vdex.ime.co.ir مراجعه کنید.

در این مقاله از آموزش مجازی بورس، با بخش‌های مختلف تالار مجازی بورس ایران آشنا خواهید شد.

تالار مجازی بورس چیست؟

تالار مجازی بورس ایران برای آموزش مجازی بورس به صورت عملی به سرمایه‌گذاران توسط سازمان بورس تهران راه‌اندازی شده است.

در تالار مجازی، نحوه انجام معاملات بورسی در یک محیط آنلاین شبيه‌سازی شده است. در این وب سایت تمام افراد می‌توانند به صورت مجازی اقدام به خريد و فروش سهام کنند.

تالار مجازی بورس
تالار مجازی بورس فضایی برای کسب مهارت در زمینه بورس بدون نیاز به سرمایه اولیه است.

در تالار مجازی بورس كاربران می‌توانند به طور لحظه‌ای از بازده سرمایه‌گذاری خود اطلاع کسب کنند و رتبه معاملاتی خود را با سایر کاربران مقایسه کنند.

یکی از ویژگی‌های جالب این تالار این است که اطلاعات آن از جمله قیمت‌ها و شاخص‌ها، همگی مشابه بازار واقعی است و کاربر احساس می‌کند به صورت واقعی در حال انجام معاملات بورسی است.

از مزایای دیگر این تالار، سرمایه‌گذاری بدون ریسک است و کاربران برای انجام معاملات از اعتبار مجازی که به آن‌ها داده می‌شود استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، در حین کار در قسمت‌های مختلف تالار مجازی بورس پیام‌های آموزشی مربوط به آن را دریافت می‌کنید و با توجه به آن‌ها می‌توانید کیفیت سرمایه‌گذاری خود را بهبود بخشید.

شعار تالار مجازی بورس این است:

«بدون پول و بدون ریسک، در بورس مجازی سرمایه‌گذاری کنید و سهام جایزه بگیرید.»

ورود به تالار مجازی بورس

برای استفاده از تالار مجازی بورس به آدرس irvex.ir مراجعه کنید.

گام اول: ثبت نام

برای ورود به تالار و شروع آموزش مجازی بورس و استفاده از امکانات آن باید در این سامانه مجازی ثبت نام کنید.

پس از ثبت نام و تأیید هویت‌تان از طریق ایمیل به صفحه اصلی تالار هدایت خواهید شد. از طریق این صفحه می‌توانید به بخش‌های دیگر تالار دسترسی پیدا کنید.

در این صفحه اطلاعاتی مانند تابلوی اصلی بورس، نمودار شاخص‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره نمایش داده می‌شود.

پس از ورود به تالار بورس مجازی، کاربران با سه بخش «چرا بورس»، «یاد بگیریم» و «تمرین کنیم» مواجه می‌شوند.

  • در بخش چرا بورس، توضیحاتی در مورد اینکه بازار بورس و اوراق بهادار و همچنین تالار بورس چیست، ارائه شده است.
  • در بخش دوم مفاهیم مهم این بازار از جمله ریسک، اصول سرمایه‌گذاری، مزایای سرمایه‌گذاری و … آموزش داده شده است.
  • بخش سوم راهنمای ورود به تالار مجازی بورس و ثبت نام است. بعد از ثبت نام، هویت کاربر تأیید می‌شود و در نهایت صفحه اصلی سایت، یعنی «شبیه‌سازی معاملات»، برای او ظاهر می‌شود.

در این مرحله کاربر می‌تواند وارد بخش‌های مختلف تالار بورس شود؛ با ورود به هر بخش پیام آموزشی مربوط به آن ظاهر می‌شود که کاربر می‌تواند آن را مطالعه و یا رد کند.

گام دوم: شروع معاملات

لازم به ذکر است که برای شروع معاملات در بورس مجازی باید یکی از مسابقه‌ها را انتخاب نمایید. این بازی‌ها به آموزش مجازی بورس کمک می‌کنند.

در واقع، در زمان ثبت نام از شما خواسته می‌شود یکی از انواع مسابقه پیش‌فرض، خصوص یا عمومی را انتخاب نمایید و بعد از طی کردن این فرآیند، می‌توانید معاملات خرید و فروش اوراق بهادار یا واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری را شروع کنید.

انجام معاملات در تالار مجازی 

همان‌طور که گفته شد، برای شروع خرید و فروش سهام باید در یکی از مسابقه‌های تالار ثبت نام کنید. شما می‌توانید عملکردتان را با کاربران دیگر مقایسه کنید و با آن‌ها به رقابت بپردازید.

با استفاده از امکانات مختلف تالار، مهارت‌های کاربردی برای فعالیت در فضای واقعی بورس را کسب می‌کنید.

شما پس از ثبت نام در مسابقه‌ها یک اعتبار (سرمایه) مجازی دریافت می‌کنید و با استفاده از این اعتبار اولیه می‌توانید اقدام به سرمایه‌گذاری کنيد. همچنین می‌توانید سبدهای سرمایه‌گذاری شخصی تشکیل دهید و بازدهی آن‌ها را زیر نظر بگیرید.

امکان شرکت در مسابقات تالار

شما می‌توانید در مسابقه‌های پیش‌فرض تالار شركت كنيد يا حتی خودتان يك مسابقه ايجاد کنيد.

حتي اين امكان وجود دارد تا به صورت انفرادی تنها با خودتان رقابت کنید. همان‌طور که گفته شد، در اين سامانه می‌توانید از میان سه نوع مسابقه خصوصی، عمومی و پیش‌فرض یکی را انتخاب کنید.

مسابقه‌های پیش‌فرض

مسابقه‌های پیش‌فرض، همان‌طور که از نامشان پیداست، هميشه در تالار وجود دارند و همه افراد می‌توانند در آن‌ها شركت كنند.

شما با عضویت در این مسابقه‌ها می‌توانید مهارت معاملاتی خودتان را محک زده و با کاربران دیگر به رقابت بپردازید. مسابقه‌های پیش‌فرض تاريخ شروع و پایان مشخصی دارند.

مسابقه‌های عمومی

مسابقه‌های عمومی توسط مدير سامانه ایجاد می‌شوند و همه کاربران می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

بعضی از مسابقه‌های عمومی به مناسبت‌های خاصی ایجاد می‌شوند و برندگان آن‌ها جوایز ویژه‌ای دریافت می‌کنند.

مسابقه‌های خصوصی

مسابقه‌های خصوصی توسط کاربران ایجاد می‌شوند و می‌توانند دیگران را برای شرکت در مسابقه دعوت کنند.

برای ایجاد این نوع از مسابقه، باید گزینه «ایجاد مسابقه خصوصی» را انتخاب کنید. سپس، در پنجره ظاهر شده باید تاریخ شروع و پایان مسابقه، زمان شروع و پایان معاملات، اعتبار اولیه اختصاص داده شده به مسابقه و نام کاربری کسانی که قرار است دعوت شوند را وارد نمایید.

تمامی اطلاعات و مشخصاتی که در این تالار نمایش داده می‌شود بر اساس اطلاعات واقعی و جاری بازار بورس بوده و کاربر در یک محیط مشابه به فضای واقعی بورس اقدام به انجام معاملات می‌کند.

در تالار مجازی حتی باید کارمزد معاملات را پرداخت کنید. در تالار مجازی بورس هم مانند بازار واقعی خرید فروش سهام بر اساس اصل عرضه و تقاضا انجام می‌شود و معاملات بر اساس بهترین عرضه انجام می‌شود؛ طبیعتاً اگر تقاضایی در بازار وجود نداشته باشد معامله‌ای انجام نمی‌شود.

گام سوم: تنظیمات شخصی و امکانات

شما می‌توانید تنظیمات تالار بورس را مطابق سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید؛ برخی از تنظیمات تالار عبارت‌اند از:

  • کاربر می‌تواند گزینه «امکان مشاهده سبد سهام توسط دیگران» را فعال کند؛ در این صورت سایر کاربران تالار بورس می‌توانند سبد سهام او را مشاهده کنند.
  • کاربر می‌تواند گزینه «هشدار» یا «زنگ» را برای سهام مدنظرش فعال کند؛ با این قابلیت، کاربر از افزایش یا کاهش قیمت سهام مطلع می‌شود.
  • کاربر می‌تواند تاریخچه معاملات خرید و فروش خود را مشاهده کند. علاوه بر تنظیمات شخصی‌سازی پرتفوی، امکانات دیگری برای کاربران در تالار مجازی بورس در نظر گرفته شده است.
  • کاربر می‌توانند دامنه نوسانات قیمت سهام را تعریف کند؛ در این صورت، اگر قیمت سهم از دامنه تعریف شده بیشتر تغییر کند، به کاربر اطلاع‌رسانی می‌شود. برای استفاده از امکان دریافت پیام، کاربر پس از تعریف دامنه نوسان در سامانه، باید پیام ارسالی را در همان بخش تعریف کند.
  • امکان تعریف مسابقه اختصاصی (به نام کارگزاران) برای کاربران تالار مجازی بورس فراهم است. در این شرایط، کاربر می‌تواند لینک مستقیمی بین سامانه معاملات آنلاین کارگزاری مربوطه و مسابقه اختصاصی ایجاد کند.
  • علاوه بر مسابقات اختصاصی به نام کارگزاران، امکان تعریف مسابقه گروهی نیز در این سامانه وجود دارد. این گروه می‌تواند شامل اعضای یک خانواده، دوستان و … باشد.
  • برای شروع مسابقه، ابتدا یک کاربر آن را طراحی کرده و سپس سایر اعضای را دعوت به شرکت می‌کند؛ پس از شروع مسابقه، افراد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در انتها میزان سوددهی آن‌ها با هم مقایسه می‌شود و برنده مسابقه می‌تواند از اعتبارات مجازی تعیین شده استفاده کند.
  • کاربر می‌تواند سود سهام (طبق آنچه در واقعیت برای آن سهم اتفاق افتاده است) را دریافت کند؛ البته این سود به مبلغ قابل معامله در پرتفوی کاربر در تالار مجازی بورس اضافه می‌شود و امکان دریافت وجه نقد واقعی و واریز به حساب در این سامانه برای کاربران فراهم نیست.
  • در صورتی که عملکرد کاربر در این سامانه خوب باشد، تالار مجازی بورس، جایزه‌هایی در قالب سهام واقعی برای وی در نظر می‌گیرد.
  • در تالار مجازی بورس، پیام‌های ناظر بورس، اخبار و اطلاعیه‌ها طبق آنچه در واقعیت رخ می‌دهد انتشار یافته و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
  • هر کاربر در تالار مجازی بورس می‌تواند چندین سبد متنوع برای خود تشکیل دهد.
  • همچنین در این سامانه امکان دریافت تغییرات سهام شرکت، در بازه‌های معین وجود دارد.

آموزش کار با سامانه شبیه‌ساز معاملات مجازی بورس ایران

برای شروع معامله در تالار مجازی بورس لازم نیست حتماً کارگزاری خاصی را انتخاب کنید یا فرآیند ثبت نام، دریافت کد بورسی یا سهامداری و سامانه سجام را طی کرده باشید.

بلکه کافی است یک ثبت نام ساده مانند سایر ثبت نام‌های هر روزه در این سامانه انجام دهید تا بتوانید از امکانات آن استفاده کنید.

هر کاربر در ابتدای ورود به سامانه مبلغ 10 میلیون تومان اعتبار مالی اولیه دریافت می‌کند که می‌تواند آن را دوباره به صورت رایگان شارژ کند.

در صفحه اصلی می‌توانید به صورت عضو یا مهمان وارد سامانه شوید. بنابراین برای ورود به تالار ثبت نام لازم نیست اما برای خرید و فروش و ذخیره سابقه معاملات حتماً باید در تالار ثبت نام کنید.

برای ثبت نام اولیه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. پس از باز شدن فرم ثبت نام اطلاعات درخواستی را کامل تکمیل کنید.

فرم اطلاعات
در فرم بالا اطلاعات شخصی خود را به صورت کامل وارد کنید.

اطلاعاتی که وارد می‌کنید در اختیار هیچ منبع دیگری قرار نمی‌گیرد اما وارد کردن اطلاعات صحیح در سامانه به شفافیت در گزارش گیری‌های بعدی کمک خواهد کرد.

پس از تأیید متن توافقنامه و شرایط نمایش داده شده روی ثبت نام کلیک کنید تا فرآیند ثبت نام نهایی شود.

پس از اولین ورود با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبرو می‌شوید که در واقع پیشخوان یا همان میز کار شما در انجام معاملات است. در صفحه اصلی نام هر نماد به همراه نام شرکت، آخرین قیمتی که سهام در آن معامله شده و سایر اطلاعاتی که در دیده‌بان بازار موجود است را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید.

میز کار
در این صفحه فهرست نمادها و اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

برای شروع معامله در شبیه‌ساز معاملات بورس ابتدا باید عضو یکی از مسابقه‌های فعال این سامانه شوید که در بین سایر اعضا جریان دارد. برای این کار از بخش «مسابقه و جوایز» روی گزینه «عضویت در مسابقه‌ها» کلیک کنید تا فهرستی از مسابقه‌های موجود در بخش ابتدایی همین صفحه نمایش داده شود؛ به تصویر زیر توجه کنید.

مسابقه
در این صفحه می‌توانید یکی از مسابقه‌های تالار را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید.

پس از انتخاب مسابقه و تأیید عضویت در آن می‌توانید از بخش انتهایی همین صفحه فهرستی از مسابقه‌هایی که در آن شرکت کرده‌اید را مشاهده کنید.

در ضمن، در همین بخش امکان تعریف مسابقه خصوصی بین شما و سایر دوستانتان به عنوان تورنمنت‌های حرفه‌ای و جذاب بورسی فراهم است.

خرید سهام در شبیه‌ساز مجازی معاملات بورس ایران

لازم به ذکر است که انجام معاملات خرید سهام در تالار مجازی بر اساس شرایط واقعی بازار است.

برای مثال، شما می‌توانید تنها سهامی را خریداری کنید که در بازار واقعی بورس عرضه شده باشند. علاوه بر این، شما سهام را بر اساس قیمت بهترین عرضه در شبیه‌ساز مجازی معاملات خریداری می‌کنید.

پس از شرکت در مسابقه‌های فعال می‌توانید وارد معاملات خرید و فروش شوید. در واقع، حالا وقت آن است که برای اولین بار سهام یکی از شرکت‌های فعال در بورس تهران را با استفاده از اعتبار مجازی که دریافت کرده‌اید خریداری کنید.

برای خرید سهام می‌توانید با رفتن به بخش «خرید و فروش مجازی» گزینه «خرید» را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه، دیده‌بان بازار برای شما باز می‌شود. دیده بان یا واچ لیست فهرستی از سهام به همراه اعداد و ارقام مربوط به قیمت سهام و … است که با توجه به اطلاعات آن می‌توانید بازار را زیر نظر بگیرید.

انتخاب سهم
در صفحه دیده‌بان می‌توانید اطلاعات مربوط به هر سهم را مشاهده کرده و یکی را برای خرید انتخاب کنید.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، با انتخاب نماد «اخابر» سهام شرکت مخابرات ایران انتخاب شده و مشخصات قیمت فعلی سهم به همراه باقی‌مانده ریالی حساب کاربری شما در شبیه‌ساز معاملات نمایش داده می‌شود.

از آنجا که قیمت هر سهم اخابر 11115 ریال است و ما پول مجازی کافی داریم، می‌توانیم برای اولین خرید تعداد 1000 سهم از این نماد را سفارش دهیم. پس در قسمت تعداد، تعداد سهم مورد نظر برای خرید را وارد می‌کنیم.

پس از وارد کردن تعداد سهم، در پنل سمت چپ مشخصات سفارش خرید شما نمایش داده می‌شود. اطلاعات نمایش داده شده عبارت‌اند از:

  • نماد: اخابر
  • قیمت هر سهم/صندوق: 11115 ریال
  • تعداد: 1000
  • کارمزد: 51574 ریال
  • جمعاً به ارزش: 11166574 ریال
  • میزان موجودی شما: 100000000 ریال
  • موجودی شما پس از خرید: 88833426 ریال

بسته به نوع بازار و نوع سفارش باید مبلغی را به عنوان هزینه ارسال سفارش بپردازید که در فیلد کارمزد نشان داده می‌شود. ممکن است برخی از کارگزاری‌ها طرح‌های تخفیف کارمزد را بر اساس شرایط خاص به کاربران ارائه کنند.

پس از وارد کردن تعداد سهم و محاسبه کارمزد، جمع کل سفارش مشخص شده و در نهایت مانده ریالی حساب شما پس از خرید محاسبه شده و نمایش داده می‌شود.

برای ارسال و انجام سفارش خرید روی دکمه «خرید» کلیک کنید.

پیام موفقیت
پس از نهایی کردن سفارش خرید، پیام بالا برای شما به نمایش در خواهد آمد.

پس از چند لحظه پیامی برای شما نمایش داده می‌شود که نشان دهنده موفقیت‌آمیز بودن سفارش درخواستی است.

برای مشاهده جزئیات سفارش و وضعیت سبدتان می‌توانید به بخش «خرید و فروش مجازی» رفته و از آنجا گزینه «سبد سرمایه‌گذاری» را انتخاب کنید. پس از انتخاب مسابقه و سبد سرمایه‌گذاری، نمادی که لحظاتی پیش خریداری کردید را مشاهده خواهید کرد.

سبد سرمایه گذاری
در قسمت «سبد سرمایه‌گذاری» می‌توانید اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری خودتان را مشاهده کنید.

در این بخش می‌توانید ارزش روز این سبد به همراه بازدهی کل سبد خود را بر اساس خریدهایتان مشاهده کنید.

فروش سهام در شبیه‌ساز مجازی معاملات بورس ایران

مجدداً باید بدانید که فروش سهام هم بر اساس شرایط واقعی بازار صورت می‌گیرد.

مثلاً، شما می‌توانید تنها سهامی را بفروشید که متقاضی خرید داشته باشند. با توجه به این نکته نباید فراموش کنید که تنها سهامی را خریداری کنید که مطمئن باشید بعداً برای آن خریدار پیدا شود.

فروش سهام
در صفحه بالا، پس از وارد کردن اطلاعات لازم می‌توانید سهام‌تان را به فروش برسانید.

برای فروش سهام می‌توانید به بخش انتهایی همین صفحه بروید. ابتدا بر روی یکی از سهام موجود در جدول بالایی کلیک کنید. سپس در قسمت «تعداد»، تعداد سهم مدنظر برای فروش و در گام بعد قیمت مورد نظرتان را وارد کنید.

به کاربران توصیه می‌شود برای فروش سهام در بازار اصلی هیچ عجله‌ای نداشته باشند. این بدان معناست که نباید برای فروختن سهامی که با توجه به استراتژی و پس از تحلیل خریداری کرده‌اید عجله کنید و اجازه دهید قیمت سهم به سطوح شناسایی شده در تحلیل‌تان برسد.

البته تعیین حد سود و اهداف قیمتی به تحلیل کارشناسانه و آگاهانه نیاز دارد و این نیازمند دانش کافی و تسلط معامله‌گر بر ساختار بازار است.

همان‌طور که قبلاً گفته شد، در تالار مجازی بورس سود یا زیان واقعی در کار نیست و شما هیچ پول واقعی دریافت نخواهید کرد؛ سود معاملات تنها باعث می‌شود رتبه کاربری بهتری به دست بیاورید.

برای شروع سرمایه گاری واقعی در بورس کلیک کنید!

سوالات متداول

حداقل سرمایه اولیه برای شروع معاملات در تالار بورس مجازی چقدر است؟

برای فعالیت در بورس مجازی و خرید و فروش سهام به هیچ سرمایه‌ای نیاز نیست و معاملات بدون نیاز به پول واقعی انجام می‌شود.

بورس مجازی چیست؟

تالار بورس مجازی فضایی شبیه‌سازی شده است که می‌توانید در آن با خیال راحت و بدون پرداخت هزینه یا از دست دادن سرمایه با سازوکار بازار بورس آشنا شوید و اقدام به خرید و فروش سهام و سایر فعالیت‌های جانبی کنید.

چند نوع مسابقه در تالار بورس مجازی وجود دارد؟

در بورس مجازی سه نوع مسابقه وجود دارد که شامل مسابقات پیش‌فرض، عمومی و خصوصی است.

سخن پایانی

بورس سهام و اوراق بهادار محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری و کسب سودهای بلند و حتی کوتاه مدت است. همین امر موجب شده افراد زیادی سرمایه‌های خود را روانه این بازار کرده و بعضاً بدون دیدن آموزش‌های لازم اقدام به خرید و فروش سهام شرکت‌ها کنند.

در کنار روش‌های متعدد برای یادگیری اصول اولیه فعالیت در بازار بورس، شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار بستری را برای شبیه‌سازی معاملات بازار واقعی فراهم کرده است که در آن کاربران می‌توانند بدون نگرانی در مورد از دست دادن پول واقعی اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

بستر تالار بورس مجازی با ارائه امکانات و نکات آموزشی گوناگون می‌تواند کاربران مشتاق را برای ورود به بازار اصلی بورس آماده کند. لذا به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود پیش از ورود به بورس، توانایی خود را در این فضای مجازی محک زده و با اطمینان بیشتری سرمایه خود را صرف خرید سهام کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

24 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سامان

سلام من تو مسابقه ها کل مبلغم،سود کامل میداد ولی حدود ۵ امتیاز بدست می آوردم بعضی ها تو این روز های منفی روزانه حدودا بیست امتیاز بدست نیاوردند اون ها چکار میکنن ؟؟؟؟؟؟تقلبی چیزی که نمیشه کرد😕

حبیب الله کاشانیاگ

سلام!حبیب هستم چند روزی است در سامانه سجاد ثبت نام کردم و مراحل قانونی راانجام دادم الان کدبورسی را دریافت کردم ولی متاسفانه نمیتونم واردبورس برای خریدوفروش شوم .خواهش میکنم کسی هست ک ازصفرتاصد معاملاتی را به من آموزش دهد ممنون میشم

حسین

باسلام آقاحبیب اولاً سامانه سجام درست است و نه سجاد بعد از دریافت کدسجام باید به یکی از دفاتر خدماتی کارگزاری مراجعه و احرازهویت شوید وبا یکی از کارگزاران بورس قرارداد تنظیم کنید

محم

سلام چه کارگزاری هستید؟

میلاد

سلام من میخوام از صفر تا صد بورس رو یاد بگیرم توی این ساید میشه به این نتیجه رسید بعد از مدتی یا نه؟
و آیا برای ورود به این سایت باید پولی داشته باشیم یا به طور مجازی بهمون قدرت خرید اختصاص میدهد اگر اینطور هست چقدر تخصیص میدهد
ممنون و سپاس از پاسخگوییتون

سامان

سلام من داخل یک مسابقه عضو شدم و کل
مبلغ اولیه مسابقه سود ۵ در صد بار و حدود ۵ امتیاز بدست آوردم ولی بعضی ها تو یک روز ۱۰ الی ۲۰ درصد امتیاز میگیرن اونها چکار میکنن

زرا

سلام . من ثبت نام کردم ولی میگه توسط مدیر تایید نشده ؟؟ ثبت نام من ناقص بوده؟🤦‍♀️🤨

Kiyanoosh

سلام من تازه میخوام وارد بورس بشم لینک ثبت نام باز نمیشه اصلا چرا؟

رضا

سلام برای اتباع هم ثبت نام انجام میدهید .؟

امیر

سلام.من این دوره رایگان را دانلود کردم ولی به ایمیل ام نیومده دانلود هم کردم باز نمیشه.

هادی

سلام،ببخشید چطور میتونم نمودار نوسانات نماد رو در یک ماه ببینم تو سایت،با تشکر

علی

سلام چرا سایت چند روزه در دسترس نیست کسی خبر نداره؟

مرتضي كيوان

با سلام چند روزي است كه سايت تالار مجازي بورس از دسترس خارج شده ميخواستم علتش و بدونم

حمید

سلام، چند سهم حق تقدم به پرتفوی من اضافه شده، آیا باید بابت آن صد تومان پرداخت کنم؟
آیا این ها رو میشه به سهم اصلی تبدیل کرد که حق تقدم نباشند که اسم سهم ح نداشته باشد؟
اگر از شرکت سهامدار بخواهم بهم بیشتر میدن؟

saber aslani

سلام.بنده چندین بار تلاش کردم تا در تالار مجازی عضو شوم ولی لینک فعال سازی برایم ارسال نمی شود.میتوانید راهنمایی کنید.ممنون

محمد رحیم

باسلام و عرض ادب
بسیار عالیاست امید است بتوانیم محکی به خودمان بزنیم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
24
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx