چگونه بهترین کارگزاری بورس را انتخاب کنیم؟

بهترین کارگزاری بورس

انتخاب بهترین کارگزاری از مراحل مهم آغاز فعالیت در بورس است که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید به آن توجه داشته باشند.

هر کس که قصد ورود به بازار بورس اوراق بهادار یا سایر بورس‌ها را داشته باشد، باید دسته‌ای از تصمیمات را گرفته و بین گزینه‌های مختلف انتخاب کند.

برای نمونه هر کس باید انتخاب کند که از کدام استراتژی معاملاتی پیروی کند، چقدر زمان به معاملات و کسب اطلاعات و تجربه اختصاص دهد یا به سراغ چه نوع دارایی برود. یکی از این تصمیمات مهم هم انتخاب بین کارگزاری‌های مختلف است.

عناوین مطلب:

انجام معاملات با اطمینان و سرعت بالا در بورس اوراق بهادار و سایر بورس‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل افراد باید به دنبال راهی باشند که بتوانند این عوامل را در معاملات آن‌ها تقویت کند. تشخیص بهترین کارگزاری های بورس و انتخاب از بین آن‌ها باعث می‌شود که کیفیت سرمایه‌گذاری و معاملات شما در بازار بورس افزایش یابد.

سهامداران و سرمایه‌گذاران بورس برخورد و تعامل زیادی با کارگزاری‌ها دارند و به همین دلیل انتخاب بهترین کارگزاری بورس از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیش از 100 کارگزاری در ایران خدمات مختلف مربوط به این حوزه را ارائه می‌دهند که این خدمات هم تا حد زیادی بین تمام آن‌ها یکسان است. اما در عین حال کیفیت و رده ارائه خدمت این کارگزاری‌ها لزوماً مشابه هم نیست.

در این موقعیت است که اهمیت انتخاب بهترین کارگزاری مشخص می‌شود. وقتی کسی می‌تواند این خدمات را با بالاترین کیفیت از بهترین کارگزاری های بورس دریافت کند، چه دلیلی دارد که به سراغ کارگزاری‌هایی با رده پایین‌تر برود؟

بیشتر بخوانید: کارگزار بورس کیست؟

شما قرار است پول و سرمایه‌ای را که حاصل زحمات و دست‌رنج‌تان است، در بورس سرمایه‌گذاری کنید؛ بنابراین این نکته بسیار مهم است که بتوانید این کار را با آرامش، آسودگی و اطمینان خاطر زیادی انجام دهید.

انتخاب یک شرکت کارگزاری مناسب با خدمات قابل قبول و کارکنان خبره از عوامل مهمی است که اطمینان و آسودگی شما را موقع خرید و فروش و انجام معاملات در بورس افزایش می‌دهد.

در این مطلب از سایت بورسینس قصد داریم درباره نحوه تشخیص بهترین کارگزاری های بورس و انتخاب بهترین کارگزاری از بین آن‌ها که با اولویت‌های ما سازگار باشد، نکاتی را ارائه کنیم. با این مقاله تا انتها همراه باشید.

نحوه انتخاب بهترین کارگزاری

اگر به‌تازگی وارد بازار سرمایه و خرید و فروش اوراق بهادار شده‌اید یا از قبل در این بازار فعالیت داشته‌اید اما قصد تغییر کارگزار خود را دارید، این نکات کمک‌تان می‌کند که از بین موارد زیادی که وجود دارد، بهترین کارگزاری بورس را انتخاب کنید.

ابتدا توجه کنید که برای سرمایه‌گذاری در بورس لازم است از دانش و اطلاعات در زمینه‌های مختلفی برخوردار باشید.

اگر تازه‌کار هستید، می‌توانید راهنمای شروع اولیه در بورس را بخوانید. در این مطلب توضیح داده‌ایم که همه افراد برای فعالیت در بورس باید با یک کارگزاری کار کنند.

بنابراین همانطور که همه افراد باید برای نقل و انتقال پول در بانک حساب داشته باشند، در بورس نیز برای خرید و فروش سهام (معاملات سهام) به کارگزاری نیاز است.

کارگزار را می‌توان واسطه بین بورس و معامله‌گران سهام دانست. البته در معاملات آنلاین این واسطه بودن به چشم نمی‌آید و شما با ارسال سفارشات خرید یا فروش سهام در سایت یا سامانه معاملات آنلاین، احساس نمی‌کنید که واسطه‌ای وجود دارد؛ زیرا سفارشات شما در همان لحظه در سامانه معاملات بورس اوراق بهادار ثبت می‌شود.

اصطلاح دیگر مرتبط با کارگزاری‌ها، کد بورسی است که برخی افراد آن را با نام کد معاملاتی یا کد سهامداری هم می‌شناسند. این کد نشان‌دهنده هویت شما در بورس است و افراد در بورس با این کد شناخته می‌شوند.

همه افراد برای معامله و سرمایه‌گذاری در بورس ابتدا باید در یک کارگزاری‌ افتتاح حساب کنند. اما کدام شرکت کارگزاری خدمات بهتری ارائه می‌کند و هر کارگزاری طبق گزارش رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار، در چه جایگاهی قرار دارد؟

انتخاب بهترین کارگزاری بورس
با انتخاب بهترین کارگزاری که با اولویت‌های شما سازگاری داشته باشد، می‌توانید در بازار بورس بهتر فعالیت کنید.

در ادامه، خدمات مناسب و مورد نیاز در بازار سرمایه را بررسی می‌کنیم و به معرفی بهترین کارگزاری های بورس برای افتتاح حساب و دریافت کد بورسی می‌پردازیم:

1. ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف (جامعیت کارگزار)

بعضی از کارگزاری‌ها فقط در یک بورس خاص، مثلاً بورس اوراق بهادار، فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر شما برای نمونه قصد انجام معاملات در بازار آتی سکه را داشته باشید، نمی‌توانید مشتری آنها شوید؛ چون مجوز فعالیت در بازار آتی سکه را ندارند.

علاوه بر چنین دسترسی‌هایی، گاهی اوقات خدماتی مورد نیاز شماست که برایتان مهم است؛ مثلاً ممکن است نیاز به خدمات سبدگردانی (مدیریت دارایی شما در بورس) داشته باشید و کارگزاری که مجوز سبدگردانی را نداشته باشد، نمی‌تواند خرید و فروش سهام شما را برعهده بگیرد. بنابراین همانطور که می‌بینید این مجوزها اهمیت زیادی دارند و باید توجه زیادی به آن‌ها شود.

پیشنهاد می‌کنیم که پیش از هر اقدامی، اطلاعات موجود و مجوزهایی را که کارگزاران از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده‌اند، در اینجا مشاهده و بررسی کنید. این‌گونه آسان‌تر می‌توانید کارگزاری را انتخاب کنید که به اندازه کافی جامع باشد و خدمات مختلف و متنوع را ارائه کند. این از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین کارگزاری های بورس است.

2. دسترسی سرمایه‌گذار به کارگزار

یکی از ابتدایی‌ترین سوالاتی که برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس به ذهن افراد می‌رسد، دسترسی آسان به کارگزاری است.

درست است که برخی کارگزاری‌ها خدمات آنلاین مناسبی دارند، اما زمانی که یک کارگزاری در شهر شما شعبه داشته باشد و بنابراین امکان مراجعه حضوری به کارگزاری را داشته باشید، خیال‌تان از جهات مختلفی آسوده خواهد بود. بدیهی است که بهترین کارگزاری از نظر مشتریان آن است که به آن دسترسی آسانی داشته باشند.

همچنین وجود شعب فعال در شهرهای مختلف، نشان‌دهنده این است که آن شرکت کارگزاری واقعاً در زمینه کاری خود فعالیت و امکانات گسترده‌ای دارد و می‌تواند خدمات وسیع‌تری به مشتریان ارائه کند.

بنابراین موقع انتخاب کارگزاری در نظر داشته باشید که بهترین کارگزاری های بورس، دارای شعب مختلف و زیادی در سراسر ایران هستند.

3. تخفیف کارمزد و ارائه خدمات اعتباری

خدماتی مانند تخفیف در کارمزد معاملات در کارگزاری و ارائه بسته‌های اعتباری برای بسیاری از سرمایه‌گذارانی که کارشان فعالیت دائم در بورس است، اهمیت زیادی دارد.

بعضی از کارگزاری‌ها با توجه به استراتژی‌هایی که برای جذب مشتری بیشتر دارند، در کارمزد پرداختی به کارگزاری به مشتریان خود تخفیف می‌دهند. معمولاً این تخفیف‌ها در اختیار مشتریانی قرار می‌گیرد که دارای سرمایه سنگین و بالایی هستند.

بیشتر بخوانید: کارمزد خرید و فروش سهام در بورس چقدر است؟

به طور کلی بیشتر کارگزاری‌ها تخفیفی برای معاملات خرد ارائه نمی‌دهند، اما برخی دیگر این‌طور نیستند. برای مثال، مشتریان کارگزاری آگاه می‌توانند با هر میزان سرمایه‌ای از چنین تخفیفی بهره‌مند شوند؛ بنابراین حتی اگر تنها 1 میلیون تومان سهام بخرید، امکان دریافت تخفیف کارمزد از کارگزاری برای شما وجود خواهد داشت.

بسته‌های اعتباری مبالغ مشخصی هستند که کارگزاری در اختیار مشتری خود قرار می‌دهد تا به عنوان سرمایه با آن خرید و فروش کند. میزان این مبالغ معمولاً به میزان گردش حساب مشتری بستگی دارد و در ازای ارائه آن تضامین مختلفی از مشتری گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارزش تضمین چیست؟ + شرایط دریافت اعتبار از سوی کارگزاری

در مورد بسته‌های اعتباری هم کارگزاری‌های زیادی به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند و حتی نقش روابط هم در پروسه دریافت اعتبار پررنگ است. اعطای اعتبار در بیشتر کارگزاری‌ها برنامه مشخصی ندارد؛ به همین دلیل بهتر است کارگزاری انتخاب شود که در آن، این فرایند به صورت سیستماتیک تعریف شده باشد.

همان‌طور که گفته شد، در غالب موارد این خدمات در قالب باشگاه مشتریان عرضه می‌شود و در اختیار عموم قرار می‌گیرد. بنابراین توصیه می‌شود کارگزاری را انتخاب کنید که خدمات بسته اعتباری را با روشی مشخص در اختیار همه مشتریان قرار دهد؛ چه شما یک مشتری خرد با حجم سرمایه کم باشید یا یک مشتری کلان با حجم سرمایه زیاد.

بهترین کارگزاری آن است که فرصت‌ها و پیشنهادات جذابی برای مشتریان فراهم کند و آن‌ها را با روشی منظم و مشخص در اختیار آنان قرار دهد.

4. سامانه معاملات برخط (آنلاین)

امروزه استفاده مداوم از رایانه و دستگاه‌های مختلف الکترونیکی کاملاً فراگیر شده است و اگر یک کارگزاری نتواند خدمات آنلاین را به‌خوبی در اختیار مشتریان خود قرار دهد، در مقایسه با سایر کارگزاری‌ها در جایگاه به مراتب پایین‌تری قرار می‌گیرد.

ثبت سفارشات، مشاهده گردش حساب، مشاهده سبد سهام و درخواست واریز و انتقال پول حداقل خدماتی است که انتظار می‌رود یک کارگزاری به صورت آنلاین ارائه کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار معاملات آنلاین شرکت‌های کارگزاری + نرم‌افزار معاملاتی موبایل

کارگزاری آنلاین
با فراگیر شدن استفاده از رایانه، گوشی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی، ارائه خدمات آنلاین به یکی از معیارهای مهم انتخاب کارگزاری تبدیل شده است.

علاوه بر حداقل امکاناتی که باید در سیستم معاملاتی آنلاین کارگزاری وجود داشته باشد، سایر ویژگی‌ها مانند امکان انجام سریع معاملات و یکپارچه بودن سیستم معاملاتی اوراق بهادار با سایر بخش‌ها (همانند آتی سکه) یک مزیت محسوب می‌شود؛ زیرا با یکپارچه بودن سیستم معاملاتی و امکان مشاهده کل اطلاعات بطور یک‌جا، معامله‌گر و سرمایه‌گذار نیازی ندارد که از چندین سایت و پلتفرم برای خرید و فروش و دریافت اطلاعات استفاده کند.

بنابراین برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس، این معیار مهم را در نظر داشته باشید که آن کارگزاری ارائه‌دهنده بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات آنلاین باشد.

5. تحلیل، مشاوره و آموزش

بسیاری از افراد از منابع مناسب و قابل اطمینانی برای یافتن تحلیل‌های معتبر، مشاوره و آموزش‌های جامع بورسی برخوردار نیستند.

با این که شرکت‌ها، سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی مختلفی در این زمینه فعال هستند، وقتی شرکت کارگزاری معتبری چنین خدماتی را ارائه کند و به مشتریان خود حس اطمینان بدهد، آن‌ها هم به سمت چنین شرکت‌هایی خواهند رفت.

بنابراین ارائه اخبار موثق، ویدئوهای آموزشی و تحلیلی بازار و به طور کلی ارائه محتوای باکیفیت و به‌روز یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس در نظر بگیرید.

6. خدمات پشتیبانی

برای تشخیص بهترین کارگزاری به این نکته توجه کنید که حتماً از خدمات پشتیبانی قوی و باکیفیتی برخوردار باشد.

نقش پشتیبانی در کارگزاری‌ها بسیار با اهمیت است؛ چون سرعت پایین در رسیدگی به مشکل می‌تواند به از دست دادن سود مشتریان، زیان آن‌ها یا سایر موارد نامطلوب منجر شود.

پشتیبانی تلفنی حداقل امکاناتی است که یک کارگزاری می‌تواند فراهم کند. با این حال برخی از کارگزاری‌ها یک گام به جلو برداشته‌اند و امکان چت آنلاین در محیط کاربری سیستم معاملاتی را برای مشتریان‌شان فراهم کرده‌اند. با این امکان، مشتری می‌تواند خیلی سریع پاسخ خود را از اپراتور و پشتیبانی آنلاین کارگزاری دریافت کند.

7. صندوق‌های سرمایه‌گذاری

همه افراد توانایی سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس را ندارند.

بعضی از افراد تمایل ندارند زمان و انرژی خود را صرف یادگیری و کسب تخصص و تجربه در این حوزه کنند و کارگزاری که بتواند در کنار خدمات دیگر خود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به مشتریان ریسک‌گریز ارائه دهد، نظر این افراد را جلب خواهد کرد.

علاوه بر این، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیازمند نیروی متخصص هستند و وجود صندوق‌های مرتبط با یک کارگزاری می‌تواند نشان‌دهنده گستردگی فعالیت و تخصص آن شرکت باشد.

پس کارگزاری که صندوق‌های سرمایه‌گذاری باکیفیت و موفقی را مدیریت و هدایت می‌کند، از مزیت مهمی برای تبدیل شدن به بهترین کارگزاری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: صندوق سرمایه گذاری یا سبدگردانی؛ کدامیک بهتر است؟

رتبه‌بندی بهترین کارگزاری های بورس

سازمان بورس و اوراق بهادار بر مبنای معیارهایی همچون مبلغ گردش معاملات (مجموع خرید و فروش اوراق بهادار)، تعداد کارکنان و مدرک آن‌ها و..… کارگزاران فعال در بازار بورس اوراق بهادار را رتبه‌بندی می‌کند.

بر این اساس رتبه‌های الف، ب و ج به کارگزاران داده شده است تا سرمایه‌گذاران با استفاده از این معیار مهم، راحت‌تر بتوانند بهترین کارگزاری بورس را برای خود انتخاب کنند.

البته باید به این نکته توجه کنید که تعداد کارگزاران دارای رتبه الف بسیار زیاد است و اگر فقط همین یک معیار را در نظر بگیرید، می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری دچار اشتباه کند. اما نکته بدیهی این است که بهترین کارگزاری برای فعالیت در بورس حتماً باید دارای رتبه الف باشد.

رتبه‌بندی کارگزاری
یکی از معیارهای مهم برای تشخیص و انتخاب بهترین کارگزاری بورس از بین موارد مختلف، رتبه‌بندی آن کارگزاری نزد سازمان بورس اوراق بهادار است.

نتیجه‌گیری

با توجه به معیارهایی که در این مقاله توضیح داده شد، می‌توانید از بین موارد مختلف، بهترین کارگزاری را تشخیص داده و انتخاب کنید. همیشه امکان تغییر کارگزاری وجود دارد و به‌راحتی می‌توان سهام خریداری‌شده با آن کارگزاری را از طریق «تغییر کارگزار ناظر»، به کارگزار دیگری انتقال داد.

بنابراین اگر یک کارگزاری خدمات مناسبی به شما ارائه نمی‌دهد، همیشه می‌توانید در سایر کارگزاری‌ها افتتاح حساب کنید و هیچ اجباری به ادامه همکاری با یک کارگزار نیست. اگر بهترین کارگزاری را برای انجام معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار بورس انتخاب کنید، سرعت و کیفیت تصمیمات شما بهبود می‌یابد و می‌توانید با آرامش خاطر در این بازار فعالیت داشته باشید.

اگر شما هم معیار و نکته خاصی درباره انتخاب بهترین کارگزاری دارید، در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کارگزاری بورس

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

400 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مهدی

سلام. منبا 3 تا 4 کارگزاری کار میکنم
روانترین شون کارگزاری اینده نگر خوارزمیه و خیلی هم عالی
بانک سامان هم خوبه و اخری نهایت نگر
در ضمن اگاه هم دارم و ان هم عالیست
ممنون

فرشاد خالوندپور

آگاه به درد نمیخوره داشتم قبلا

سعید

سلام خسته نباشید بنظرتون بهترین کارگزاری برای سرخطی زدن کدومه؟

مهدی

سلام .کدوم کارگزاری برای فروش سهام خوبه؟ یکماهه از مفید نتونستم بفروشم بااینکه اول وقت میزنم رتبه ام خیلی عقب میفته!

فرشاد خالوندپور

چه ساعتی دقیق میزنی؟؟

سهامدار

سلام
1- کل مراحل تغییر کارگزار ناظر به چه صورت انجام میشه؟
2- به لحاظ قانونی ممکنه کارگزاری مبدا، تغییر کارگزار ناظر رو تایید نکنه و اجازه انتقال سهام رو نده؟

پرهام

سلام. آیا برای سرمایه های خرد (سرمایه گذاران خرد) باید نکات دیگه ای رو در انتخاب کارگزاری در نظر گرفت؟ منظورم اینه که آیا بعضی از کارگزاریها برای سرمایه گذاران خرد مناسبتر از بقیه هستند؟

at0439

زیاد خودتون اذیت نکنین دارین برای کی نظر میزارید
هیچکس گوش نمیده به حرفتون که نظراتون رو میخونن و میخندن
من خودم اقتصادبیدارفروختم افتضاحه چون همین سایت تجارت نیوزگفت خوبه
پس نه نظر بزاریدنه خودتون اذیت کنین
الانم فکرنکنم نظرم روبزارن داخل سایت

فائزه

سلام دوستان سوالم خیلی مهمه لطفا برام توضیح بدین.
1)برای فروش سهام عدالت باید چه راهی رو رفت؟ و حتما نیاز به ثبت نام در سجام هست؟؟؟
2)شماره شبا و شماره موبایلم اشتباه ثبت شده اما الان در سامانه سهام عدالت گزینه ویرایش رو برداشته.پس من چجوری شماره شبا و شماره تلفن درست رو وارد کنم؟؟؟
شماره تلفن 02183338 رو اصلا جواب نمیدن.خواهش میکنم راهنماییم کنید.

فرزاد

سلام بانک صادرات چطوره دوستان؟

آقا مرتضی

#کارگزاری_آگاه

این چند مدت خیلی تحمل کردم که شاید #آگاه درست بشه
اما دیگه صبر هم حدی داره
#خگستر فرصت ورود داد اما نتونستم حتی لاگین کنم!

کدوم کارگزاری پیشنهاد می کنین؟

محمد مردانیان

اصلا #آگاه بدرد نمیخوره و هیچ ارزشی نداره
و #مفید و #فارابی هم شلوغه
پیشنهاد میکنم از کارگزاریهای بانکی استفاده کنید

لعنت به مدیرعامل بورس ایران

خدا لعنتتون کنه. یه کلاه گشاد گذاشتید سره تمام ایران. بی شرفا میگفتید دو ماه طول میکشه که نفروشیم

سلام چی شد؟ متوجه نشدم؟
میشم بگید چه اتفاقی می افته؟

علیرضا

سلام، توی کارگزاری آگاه ثبت نام کردم اما منو به پیشخوان دولت ارجا داد واسه احراز هویت. من میخوام اینکار بصورت غیر حضوری انجام بشه، درضمن وقتی سجام هویت منو تایید کرده و کد ده رقمی داده، وقتی سپرده گذاری مرکزی هویت رو تایید کرده و کد بورسی به من داده دیگه چه لزومی داره مجدد احراز هویت انجام بشه؟ چند جا باید هویت افراد تایید بشه؟! میشه توی یه کارگزاری دیگه ثبت نام کرد؟

صدرا

آن کی که دریافت میکنید برای مراحل بعدی ابراز هویته.
البته سایت سجام چند تا اپ رو معرفی کرده که میتونی ادامه ی ابراز هویت را غیر حضوریانجام بدی اما برای کارگزاری باید حداقل یکبار برای امضای قراداد بری . من به هر کدوم برای ثبت نام غیر حضوری تماس گرفتن گفتن امضای قرارداد نهایی حضوریه

رضا آدمی

فارابی بدون نیاز حضوری کد میده

آرش

مفید عالی

seyed

تایید هویت کارگذاری ها با سجام کاملا جداس و هیچ ربطی نداه….هر کار گذاری ثبت نام کنی واس احراز هویت باید حضوری بری دفتر پیشخان

ليدا پورنصير

سلام منكه كد بورسي دارم وسهام چن تاشركت رو هم دارم براي به روز رساني سهامها هم حتما بايد از طريق كارگزاري ها عمل كنم؟

مجتبی

خب باید کارگزار برات خریدوفروش وسب گردانی انجام بده

میلاد

واقعا جای تاسف داره که نمیشه به طور مستقیم سهام خرید و فروش کرد
این خیلی احمقانه است
مردم مجبورند به یه مشت مفتخور بی مصرف به اسم کارگزاری کارمزد بدن تا یک کار خیلی ساده رو انجام بدن

حرومشون باشه هرچی میگیرن

مریم

سلام دوستان، من ایران نیستم ولی میخوام وارد سیستم بورس بشم
اول اینکه به نظرتون وارد سیستم بورس ایران بشم یا فارکس،
بعد کارگزار برای هر دو بورس و چطور انتخاب کنم ?
نظرات و که میخوندم تقریبا همه از کارگزارها ناراضی بودن!

Sadegh Taheri

نشو….چرا با ریال کار کنی؟

امید

فعلا بورس ایران بهتره

شاملو

سلام من تازه دارم وارد بورس می شدم و کار گذاری اگاه انتخاب کردم هنوز احراز هویت هم نشدم ولی فرم هاشو پر کردم مونده مرحله احراز هویتت که دیدم کار گذاری که برا من انتخاب کردن استانش بااستانی که من زندگی می کنم فرق داره و من حالا چگونه می تونم تغییرر بدهمم

مهدی

سلام من تازه وارد شدم سهام بانک دی رو دارم دفترپیش خوان که رفتم کدبورسی بگیرم کارگزاری مبین سرمایه واسم زد اشکال نداره یا تغیربدم

Ali

چطوری کارگزار انتخاب کنم

علی

من یک ساله عضو آگاهم واقعا عالیه هم پشتیبانی هم خدماتشون، به دوستانی که میخوان وارد بازار بورس بشن پیشنهادم آگاه هستش

یک مشتری ضربه خورده

پاچه خوری تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد

متاسفانه صبر ما تموم شد ولی این آگاه درست نشد. درست در 8 و 30 و یا 12.30 هنگه. کارگزاری رضوی می گن خوبه، اردیبهشت ایرانیان هم که متاسفانه کارمنداش جوابگو نیستند هیچی رو

کارآگاه

دانا خوبه

rasoul

کارگزاری خوب که هنگ نکنه سراغ دارین جز اگاه و مفید

نوین سرمایه چطوره؟
بیمه ایران چطوره ؟
خوارزمی چطوره؟
فارابی چطوره؟

دنده

فارابی نرو که فاجعست.عرضه اولیه هارو یکی در میون میگیره سیستمشم کنده

فرشاد خالوندپور

کارگزاری مفید دارم عالیه قبلا آگاه بودم

سیدحسن

فارابی بدرد نمیخوره سوال داشته باشی دقیقا بین 20الی 40″دقیقه پشت خطی

Fatima

بیمه ایران من رفتم راضیم هنگ هم نمیکنا راحت خرید میکنم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
400
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx